Dogs in the Vineyard / Gry Książkowe
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
528 reakcji
Opis projektu
Nazywam się Jacek Gołębiowski, a także Darken i jestem z wydawnictwa Gindie działającego w ramach Fajne RPG. Jako pasjonat gier, które każą podejmować trudne decyzje i mierzyć się z ich konsekwencjami przedstawiam Wam projekty wydania dwóch takich tytułów.
Dogs in the Vineyard
To przeznaczona dla dwóch do czterech graczy gra fabularna, autorstwa Vincenta Bakera, która zostawi was z kacem moralnym.
Tło
To natomiast gra książkowa (paragrafowa), gdzie w pojedynkę zarówno podejmiecie wybory, jak i poczujecie ich konsekwencje.
Intencją tej zbiórki jest wydanie obu tych gier w wersji papierowej, ale w celach dodatkowych znajduje się znacznie więcej gier książkowych. Pierwsze 100 kopii każdej gry będzie numerowane, zaś w razie uzbierania na twardą oprawę DitV, będzie ona wyłącznie dostępna podczas tej zbiórki. Potem nie będzie możliwości jej zakupu!
Główną nagrodą jest pakiet CZAS UCIEKA i kolejne. Wybierając ten pakiet otrzymacie zawsze najbardziej opłacalny zestaw, który zawiera WSZYSTKO, co zostanie odblokowane do końca zbiórki.
UWAGA! Tło, Tajemne oblicze świata, Tajemne oblicze świata II, Uwikłana, Pokuta, Incydent, Plaga i Prywatne śledztwo są dostępne za darmo na stronie wydawnictwa Masz wybór.
Zbiórka dotyczy wersji drukowanych, w których te gry nigdy się nie ukazały. Nowe wydania otrzymają też dodatkową redakcję i korektę.
Dogs in the Vineyard
Dogs in the Vineyard to gra w której wcielicie się w nowicjuszy z bronią, którzy muszą w świecie pełnym szarości podjąć decyzję, co jest czarne, a co białe.
Świat to alternatywy dziki zachód gdzieś na pustkowiach przypominających stan Utah. Uzbrojeni w rewolwer, płaszcz i Księgę życia co sesję zawitacie do nowego miasta, gdzie ludzie poproszą was o pomoc, przymknięcie oczu lub odejście - słowem, nie będą wobec was obojętni. Bo jesteście Psami Pańskimi. Wybranymi do pilnowania wiary. Mogącymi złamać prawo ludzkie, jeśli tylko wymaga tego sytuacja.
Tło
"Interesująca historia fantastycznego świata, który właśnie stanął na progu wielkiej rewolucji przemysłowej. Jak odnajdzie się w nim młody malarz? Wciągająca fabuła, zaskakujące zwroty akcji, niełatwe wybory, wiele możliwych zakończeń. Coś dla miłośników literatury, którzy chcieliby wziąć losy głównego bohatera w swoje ręce."
Michał Studniarek.
Kieruj poczynaniami malarza przechodząc od fragmentu do fragmentu, oznaczonego numerami. Możesz zagrać, gdzie chcesz. Zaczynasz otwierając książkę i czytając od pierwszego ustępu, zwanego paragrafem, czytając go w całości, a potem dokonujesz wyboru, na bazie którego przejdziesz do kolejnego paragrafu. Czasem będzie to z pozoru banalna decyzja, ale czasem przyjdzie ci podjąć decyzję o czyimś życiu.
Recenzje Dogs in the Vineyard
Polskie
Angielskie
Recenzje gier książkowych
Tło
Tajemne Oblicze Świata:
Tajemne Oblicze Świata II:
Prywatne Śledztwo
Gry fabularne
Zobacz wyjaśnienie Fajne RPG.
Gry książkowe
Zerknij na wyjaśnienie wydawnictwa Masz wybór.
D. Vincent Baker jest amerykańskim twórcą gier fabularnych oraz właścicielem wydawnictwa Lumpley Games. Jego najbardziej znane gry to Dogs in the Vineyard oraz Apocalypse World (ta druga już została wydana po polsku). Dogs in the Vineyard wygrało w 2005 roku nagrodę w kategorii: Indie RPG Game of the Year oraz Innovation in a roleplaying game, a także było nominowane do The Diana Jones Award w tym samym roku. Apocalypse World zdobyło nagrody Game of the Year, Best Support i Most Innovative Game poczas 2010 Indie RPG Awards oraz RPG of the Year zarówno w Golden Geek Awards oraz Lucca Comics & Games w 2011. Jego nowe pomysły dotyczące gier można przeczytać na blogu anyway.
Mikołaj Kołyszko (ur. 1986 w Chojnicach) - polski twórca gier paragrafowych, magister religioznawstwa, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w mitoznawstwie, a w szczególności w badaniu Mitów Cthulhu (ich genezie, konsolidacji, rozwoju).
Jest twórcą serii Tajemne Oblicze Świata. W fabuły swoich powieści wplata prawdziwe, uniwersalne i niezwykłe fenomeny religijne. Oprócz gier książkowych pisze artykuły do portali internetowych i gazet (publikował m.in. w Marketingu Przy Kawie, Zielonych Wiadomości, magazynie Vege, Wiadomosci24.pl).
Redaktor naczelny magazynu Masz wybór poświęconego interaktywnym gałęziom kultury (przede wszystkim grom książkowym).
Beniamin Tytus Muszyński (ur. 24 czerwca 1988 roku w Sanoku) - najpłodniejszy polski twórca gier książkowych. Zastępca redaktora naczelnego magazynu Masz wybór.
W grach książkowych preferuje formę maksymalnie zbliżoną do opowiadania, świadomie rezygnując z mechaniki opartej o statystyki, rzuty kością, karty postaci itd.. Stosuje podział na rozdziały i zasadę wielu równorzędnych zakończeń (rezygnacja z konkretnego, "właściwego" końca gry).
Najlepiej odda to sam autor, Vincent Baker (fragment z podręcznika):
"Pojedyncza sesja to jak odcinek w serialu. Jedno miasteczko na sesję, a jeśli jest w nim poważny problem, to nawet na dwie. Można to porównać do serialu w konwencji kina drogi, jak Ścigany czy Farscape: każde miasto przedstawia sytuację, z którą bohaterowie muszą się zmierzyć i która staje się częścią ich historii.
Gra działa najlepiej wtedy, gdy wszyscy gracze przez cały czas dodają coś od siebie do gry i współpracują.
Wszyscy: podrzucajcie pomysły, kibicujcie, śmiejcie się, odchodźcie od tematu, wyrażajcie zachwyt, oklaskujcie świetne pomysły i wygwizdujcie złoczyńców. Mówię poważnie, nawet jeśli twojej postaci nie ma w scenie, to nie znaczy, że masz siedzieć cicho.
I podobnie: jeśli to Ty prowadzisz, śmiało możesz informować graczy o tym, o czym ich postacie nie mają prawa wiedzieć. "Przemykacie przez pole w kierunku dopalającego się wozu. W trawie i za kilkoma pobliskimi drzewami ukrywa się gang bandytów. Jeszcze was nie dostrzegli. Co robicie?".
Ponadto gra wymaga określonego podziału władzy między graczami i MG, do którego możecie nie być przyzwyczajeni. Na przykład MG nie wolno planować, co się stanie. Zadaniem MG jest stworzenie miasta w kryzysie i od tej pory będzie wyłącznie reagować. Daj z siebie wszystko odgrywając BN-ów, ale pozwól im umrzeć, gdy przyjdzie na to czas.
Gra celowo nie daje dużo opisu świata. Otrzymujecie luźne wytyczne: geografię, ogólny zarys Wiary i jej wrogów, trochę koloru. Podczas gry sami dookreślicie resztę, szczegóły na temat tego, jak ludzie żyją i na czym im zależy, jakie są ich rytuały, demony, kultura i polityka. To wasz świat! Dostajecie go na własność!
Na początku może być trudno wam się odnaleźć, ale zasady są tu po to, aby was wesprzeć i pomóc w grze. Nie możemy się doczekać, aby pokazać wam kości w akcji! Gra będzie tego warta – krew, namiętność, osąd, ogień. Prawdziwa, chwytająca za serce drama."
Dogs in the Vineyard
Potrzebujecie jednego prowadzącego grę (MG). Potrzebujecie też graczy – gra sprawdza się przy dwojgu i nie zalecam gry z powiedzmy więcej niż czwórką graczy, plus Ty jako MG.
Potrzebny wam też będzie porządny stos różnych kości. Co najmniej kilkanaście k6, a lepiej piętnaście lub dwadzieścia, a także po sześć lub osiem k4, k8 i k10. Jeśli wam brakuje, zbierzcie do wspólnej puli kości od wszystkich grających i wrzućcie wszystkie do jednej miski na stole.
Gra książkowa
Potrzebujecie kartki, czegoś do pisania i egzemplarza gry. Oraz oczywiście trochę wolnego czasu.
Dogs in the Vineyard
Będzie książką formatu B5 o ok. 128 stronach, z kolorową okładką i 19 pełno stronnicowymi ilustracjami pochodzącymi z włoskiego wydania gry, użyczonych dzięki uprzejmości wydawnictwa Narrativa.
Tajemnicze oblicze świata
będzie książką o formacie B5 o ok. 90 stronach, z kolorową okładką, autorstwa Marcina Kwaśnego.
Pierwsze 100 egzemplarzy każdej gry będzie numerowane. Wybranie odpowiedniej nagrody daje prawo do odpowiedniego zestawu numerów. Przykładowo pierwsza osoba, która wybierze opcję CZAS UCIEKA, otrzyma książki z numerem 1.
Kolejne gry paragrafowe, kiedy zostaną ufundowane, będą w takim samym formacie, a dla mniejszych gier (Incydent, Plaga, Prywatne śledztwo) formatem będzie (najprawdopodobniej) A5. Wszystkie będą miały nowe okładki autorstwa Marcina Kwaśnego.
Tylko dla poziomu wsparcia GAMEBOOK i wyżej
+30zł za losowo wybraną, drukowaną kopię jednej z gier: Tło, Tajemne oblicze świata, Tajemne oblicze świata I, Uwikłana, Tło i Pokuta. [Możesz też wybrać] [Inne opcje niż Tło zostaną odblokowane przy przekroczeniu odpowiedniej kwoty zbiórki]
+20zł za losowo wybraną, drukowaną kopię jednej z gier: Incydent, Plaga, Prywatne śledztwo. [Możesz też wybrać] [Inne opcje niż Tło zostaną odblokowane przy przekroczeniu odpowiedniej kwoty zbiórki]
+25zł za Opowieści z Karczmy
+5zł za dowolny dodatek Opowieści z Karczmy [Weteranów, Elfów, Krasnoludów, Goblinów, Magów i Nikczemników]
+20zł za S/Lay w/Me
+10zł za dodatkową wysyłkę. [Wybierz, jeżeli nie chcesz czekać na cały pakiet. Więcej informacji w sekcji Czas dostawy]
+60zł za kompletny pakiet kostek do gry Dogs in the Vineyards: 20 kości sześciościennych oraz 10 czterościennych, 10 ośmiościennych oraz 10 dziesięciościennych. W skrócie 20k6,10k4,10k8,10k10.
Czas dostawy zależeć będzie od liczby odblokowanych progów wsparcia. Prace nad grami paragrafowymi zostały prawie ukończone - brakuje tylko dodatkowej redakcji tekstu oraz składu. Te podręczniki dostarczymy wam najszybciej. Pierwsza i druga część Tajemniczego oblicza świata bedą gotowe już po paru dniach od zakończenia zbiórki. Prace nad kolejnymi tytułami potrwają trochę dłużej. Otrzymacie je około miesiąc po zakończeniu zbiórki.
W przypadku przekroczenia progu 8000 złotych kolejne gry będą miały swój osobny czas dostawy. Napisanie przez duet Beniamina oraz Mikołaja całkowicie nowej trylogii będzie nie lada wyzwaniem.
Podręcznik Dogs in the Vineyard jest obecnie w redakcji. Za dwa miesiące powinien być już skończony, czyli byłby gotowy miesiąc po zakończeniu zbiórki.
Są dwie możliwości otrzymania dostawy. Opłacenie dowolnego z progów opłaca w całości jedną wysyłkę. Możecie jednak podzielić wysyłkę na dwie lub więcej części - każda wysyłka kosztuje dodatkowo 10zł. Przez cały okres będę na bieżąco informował was o postępach prac.
Nie będę tego robił codziennie, ale raz na tydzień lub dwa. Oczywiście zawsze można się skontaktować ze mną (pod adresem jacek@gindie.pl) oraz z Krzysztofem Bernackim zajmującym się logistyką (pod adresem krzys@fajnerpg.pl).
Adrian Sprysak - Pomysłodawca oraz kontakty z zagranicą. To on zdobył licencję do gry oraz ilustracje z włoskiej wersji Dogs in the Vineyard.
Jakub Osiejewski - Tłumacz pierwszego cyklu. Był tłumaczem większości podręczników do Savage Worlds.
Dawid Dorynek - Tłumacz drugiego cyklu. Specjalista tłumaczeń gier indie (S/Lay w/Me, Apocalypse World).
Aleksandra Sontowska - Redaktorka. Również specjalizuje się w tłumaczeniach gier niezależnych (S/Lay w/Me, Apocalypse World).
Karina Graj - Skład i przygotowanie do druku. Na co dzień zawodowo zajmuje się składem i przygotowaniem do druku.
Jacek Gołębiowski - Wydawca i koordynator. Właściciel wydawnictwa Gindie.
Michał Stachyra - Producent. Właściciel wydawnictwa Kuźnia Gier.
Krzysztof Bernacki - Logistyka, redaktor tekstów marketingowych.
Claudia Cangini - Ilustratorka wydania włoskiego oraz polskiego Dogs in the Vineyard.
Marcin Kwaśny - Ilustrator okładek gier książkowych. Wcześniej ilustrował S/Lay w/Me.
Martyna Szczykutowicz - Oprawa graficzna zbiórki. Pracowała przy niezliczonych grach planszowych, zawodowo tworzy reklamowe materiały graficzne dla gier Artifex Mundi.
Gindie, czyli wydawnictwo stojące za tą zbiórką, działające w ramach sojuszu wydawnictw Fajne RPG ma za sobą produkcję 4 różnych gier (The Shadow of Yesterday i jego druga edycja, Przetrwaliście Zagładę, Opowieści z Karczmy i 6 dodatków, S/lay w/Me). Dodatkowo, wszyscy członkowie ekipy mają doświadczenie w podobnych projektach.
Ryzyko opóźnień jednak istnieje, np. z powodu zawirowań w drukarni czy przedłużającego się okresu przygotowań do druku, wydanie części lub wszystkich produkcji opóźni się o miesiąc-dwa.
Całkowity koszt wydania polskiej wersji Dogs in the Vineyard to ok 3500zł. 2000zł pokrywa najważniejsze koszta, resztę jestem w stanie samodzielnie wyłożyć. Koszt wydania każdej gry książkowej to od 400zł do 800zł.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Radosław Wachowski
Kamil Nowak
Tomasz Fidler
Rafał Misiak
Jakub Kafel
Michal Ciesielski
Wspieracz Anonim
Behir
Wspieracz Anonim
Michał Ślużyński
Maciej Grużlewski
Greg Jalk
Wspieracz Anonim
Umgenni
Dariusz Szołtys
Trip
Leszek Cyfer
Rumcajs
Markol
Stanisław Słodyczka
Tomasz Wolski
Marcin Konieczny
edrache
Simon Zack
Cujak
Sławomir Wrzesień
Barbara Michalewska
Wspieracz Anonim
Michał Siwik
Wspieracz Anonim
Mariusz Matuszczak
Marcin Senior Ropka
lukasz puttkammer
Beamhit
Wspieracz Anonim
Filip Opulski
Grzegorz Polewka
Małgorzata Płachetka
Krzysztof Niziałek
Włodek Wilkos
piotr komendant
Mateusz Pronobis
Tomasz Pieczerak
Jakub Helis
Bartosz Krysiak
Lukrecjusz Ananiusz
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Pokaż wszystkich.
Ocena 5 / 5 (1 głosów)
Komentarze
Michał Rogala
9 lat temuWydawnictwo Gindi
10 lat temuWłodek Wilkos
10 lat temuLosowa wersja elektroniczna (PDF, mobi i epub) jednej z odblokowanych gier.
Wysyłka na terenie Polski w cenie.
Pakiet "PDF":
Wersje elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard"
2. "Tło"
3. "Tajemne oblicze świata"
4. "Tajemne oblicze świata II"
5. "Incydent"
6. "Uwikłana"
7. "Plaga"
8. "Pokuta"
9. "Prywatne Śledztwo"
10. "Zaginiony"
Pakiet "GAMEBOOK":
Wersje drukowane
1. "Tło" (miękka oprawa)
Wersje elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard"
2. "Tło"
3. "Tajemne oblicze świata"
4. "Tajemne oblicze świata II"
5. "Incydent"
6. "Uwikłana"
7. "Plaga"
8. "Pokuta"
9. "Prywatne Śledztwo"
10. "Zaginiony"
Wysyłka na terenie Polski w cenie
Wersje drukowane
1. "Dogs in the Vineyard" (miękka oprawa)
Wersje elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard"
2. "Tło"
3. "Tajemne oblicze świata"
4. "Tajemne oblicze świata II"
5. "Incydent"
6. "Uwikłana"
7. "Plaga"
8. "Pokuta"
9. "Prywatne Śledztwo"
10. "Zaginiony"
Wysyłka na terenie Polski w cenie
Wersje drukowane
1. "Dogs in the Vineyard" (twarda oprawa)
Wersje elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard"
2. "Tło"
3. "Tajemne oblicze świata"
4. "Tajemne oblicze świata II"
5. "Incydent"
6. "Uwikłana"
7. "Plaga"
8. "Pokuta"
9. "Prywatne Śledztwo"
10. "Zaginiony"
Wysyłka na terenie Polski w cenie.
Pakiet "DUET":
Wersje drukowane
1. "Dogs in the Vineyard" (miękka oprawa)
2. "Tło" (miękka oprawa)
Wersje elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard"
2. "Tło"
3. "Tajemne oblicze świata"
4. "Tajemne oblicze świata II"
5. "Incydent"
6. "Uwikłana"
7. "Plaga"
8. "Pokuta"
9. "Prywatne Śledztwo"
10. "Zaginiony"
Wysyłka na terenie Polski w cenie
Pakiet "Twardy DUET":
1. "Dogs in the Vineyard" (twarda oprawa)
2. "Tło" (twarda oprawa)
Wersje elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard"
2. "Tło"
3. "Tajemne oblicze świata"
4. "Tajemne oblicze świata II"
5. "Incydent"
6. "Uwikłana"
7. "Plaga"
8. "Pokuta"
9. "Prywatne Śledztwo"
10. "Zaginiony"
Wysyłka na terenie Polski w cenie.
Pakiet "NA CO CZEKASZ?"
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014
Pakiet "SPÓJRZ PRAWDZIE W OCZY"
>>>OSTATNIE 3 SZTUKI
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014
Pakiet "TWÓJ CZAS JUŻ NADSZEDŁ"
Wersje drukowane oraz elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard" w twardej oprawie
2. "Tło" w miękkiej oprawie
3. "Tajemne oblicze świata" w miękkiej oprawie
4. "Tajemne oblicze świata II" w miękkiej oprawie
5. "Incydent" w miękkiej oprawie
6. "Uwikłana" w miękkiej oprawie
7. "Plaga" w miękkiej oprawie
8. "Pokuta" w miękkiej oprawie
9. "Prywatne Śledztwo" w miękkiej oprawie
10. "Zaginiony" w miękkiej oprawie
Dodatkowo:
-uproszczone zasady tworzenia bohaterów niezależnych (pdf,mobi)
-rozpisane miasto do Dogs in the Vineyard (pdf,mobi)
-wszystkie odblokowane gry paragrafowe w formie drukowanej BEZ DOPŁAT
-kolejne gry po odblokowaniu kolejnych progów dochodzą automatycznie
UNIKALNY NUMER EGZEMPLARZA GRY Z ZAKRESU OD 31 DO 100
Wysyłka na terenie Polski w cenie
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014
Pakiet "ALE TO DOPIERO POCZĄTEK"
Wersje drukowane oraz elektroniczne (PDF, mobi, epub)
1. "Dogs in the Vineyard" w twardej oprawie
2. "Tło" w miękkiej oprawie
3. "Tajemne oblicze świata" w miękkiej oprawie
4. "Tajemne oblicze świata II" w miękkiej oprawie
5. "Incydent" w miękkiej oprawie
6. "Uwikłana" w miękkiej oprawie
7. "Plaga" w miękkiej oprawie
8. "Pokuta" w miękkiej oprawie
9. "Prywatne Śledztwo" w miękkiej oprawie
10. "Zaginiony" w miękkiej oprawie
Dodatkowo:
-uproszczone zasady tworzenia bohaterów niezależnych (pdf,mobi)
-rozpisane miasto do Dogs in the Vineyard (pdf,mobi)
-wszystkie odblokowane gry paragrafowe w formie drukowanej BEZ DOPŁAT
-kolejne gry po odblokowaniu kolejnych progów dochodzą automatycznie
PODRĘCZNIKI NIE SĄ JUŻ NUMEROWANE
Wysyłka na terenie Polski w cenie
Pakiet "CZAS UCIEKA"
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014
Pakiet "ZRÓB CO UWAŻASZ ZA SŁUSZNE"
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014
Pakiet "LEPIEJ SIĘ POSPIESZ"
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014
Pakiet "PATRON"
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: czerwiec 2014