Ninja Cat and Zombie Dinosaurs – PowerPack
Zakończono sukcesem
Ambasadorzy projektu
Kampania wzbudziła
460 reakcji
Opis projektu
W skrócie o grze
Cześć, tu Hubert z powyższego filmiku. Ninja Cat and Zombie Dinosaurs to gra którą stworzyłem samodzielnie w 9 miesięcy i wydałem w maju tego roku. Posiada oryginalną mechanikę, zwariowany klimat, przyjemną grafikę i wpadającą w ucho muzykę, kota(!), dinozaury(!) (które tak naprawdę są zombie dinozaurami!!) a do tego wszystkiego dołożyłem lekki aspekt edukacyjny, w postaci ćwiczenia szybszego i dokładniejszego pisania na klawiaturze. Któż z nas nie chciałby szybciej pisać na Facebooku lub odpowiadać na maile?
W Ninja Cat wersję podstawową można zagrać prosto w przeglądarce, na każdym popularnym systemie: Windows, MacOS czy Linux. Link do wypróbowania:
www.koshmaar.pl/game/ninja-cat-and-zombie-dinosaurs/
Dodatek Power Pack, czyli akcja na wspieram.to
Bardzo lubię tą grę i chciałbym ją dalej rozbudowywać i poprawiać. Wielu graczy podsuwało pomysły co można zrobić lepiej, co ulepszyć, co dodać... tym samym postanowiłem, że uszanuję i wykorzystam wkład społeczności graczy poprzez stworzenie dodatku Ninja Cat and Zombie Dinosaurs - PowerPack, który będzie zawierał to co tygrysy lubią najbardziej - więcej poziomów, powerupów, więcej dinozaurów, a także urozmaicenia w zachowaniu dotychczasowych, więcej statystyk, oraz różne inne fajne rzeczy wyszczególnione poniżej.
Aby ten cel zrealizować zbieram tutaj na Wspieram.to na miesiąc życia - po odjęciu podatków, prowizji, kosztów gadżetów, z sumy 2300 robi się ledwo 1500 zł, co jak na zarobki informatyka nie jest szałem. Pozwoli mi to na spokojne przeżycie w Krakowie i opłacenie rachunków, ale niewiele więcej. Także częściowo jest to z mojej strony wolontariat, i tylko z miłości do tej gry (tak tak) zdecydowałem się na taki czyn. Będę wdzięczny za wsparcie.
O to co chciałbym zrealizować i co oferuję w PowerPacku:
- nowy poziom - proponowany to katedra Notre Dame. Czas przejścia: 3-4 minuty, duża rozpiętość wysokości, kilka ścieżek przejścia, poziom trudności: wysoki.
- nowego dinozaura - proponowany stegozaur, diplodok albo armadilozaur, stojący i gdy gracz podejdzie blisko uderzający ogonem.
- nowy powerup - proponowany dynamit: w momencie wpisania eksploduje, zadając obrażenia pobliskim dinozaurom (np. usuwa losowe litery) oraz odpycha je; wpisany zbyt blisko Ninjy Kota jemu również zada obrażenia.
- Wyświetlanie ścieżki po której porusza się gracz, szczególnie przydatne na rozwidleniach. Na Poznań Game Arena zauważyłem że 98% graczy nie rozumie na czym polega zmiana ścieżki, więc chcę poprawić ten element gry.
- Urozmaicenia w zachowaniu dinozaurów: kamikadze szarżuje z bombą i trzeba go "zestrzelić" zanim blisko podbiegnie; rycerz posiada tarczę która sprawia że trzeba być 100% dokładnym, każda pomyłka powoduje konieczność wpisywania od początku. Te urozmaicenia będą działały na każdym rodzaju dinozaura.
- Gracz dostanie limitowany ekwipunek ninja, który będzie mógł aktywować przyciskami F1-F3: pajączki (zadają obrażenia "literowe" dinozaurom które w nie wejdą), rzucanie nożami (powodują przyszpilenie ofiary w miejscu lub jej spowolnienie), świeca dymna (gracz znika na kilka sekund, dinozaury nie wiedzą gdzie iść i atakować)
- Graficzne statystyki: dokładność pisania, ilość punktów, szybkość pisania (możliwe że coś jeszcze) - z podziałem na wszystkie poziomy, pokazane na wykresach w skali czasu.
- Liczenie WPM (words per minute), jako kolejnej statystyki pokazywanej na koniec każdego poziomu
- Opcja zmiany poziomu dorosłości językowej: child (dla dzieci), normal (tak jak teraz), weird, adult (przekleństwa), porno (strach się bać ;)
- 100 nowych słów (plus te kilkaset od graczy zaproponowane tutaj na WT)
- Zapewne przy okazji naprawię kilka bugów :)
- Nowy dinozaur, powerup, ekwipunek i urozmaicenia dinozaurów zostaną wykorzystane też w poprzednich levelach
- Dla osób które wybiorą pakiet powyżej 15 zł, otrzymają grę w wersji uruchamianej z pulpitu, lokalnie, BEZ DRM, BEZ REKLAM. Ma to kilka dużych plusów: A) nie trzeba uruchamiać przeglądarki B) nie trzeba ściągać tych 3MB - a co za tym idzie nawet mieć połączenia z internetem (ach to PKP), C) nie trzeba czekać kilkunastu sekund aż minie reklama (jak w wersji online dostępnej za darmo), za każdym razem aby zagrać
Tu warto podkreślić, że jeśli projekt odniesie sukces, PowerPack NIE będzie dostępny tak jak wersja podstawowa, do zagrania za darmo bezpośrednio w sieci. Gra później będzie dostępna do kupienia w dystrybucji cyfrowej, najprawdopodobniej po cenie która nie będzie tak okazyjna i nie będzie miała takich bonusów które są dostępne teraz na Wspieram.to. Decydując się teraz na wsparcie dostajesz więcej i możesz zaoszczędzić. Takie są plusy crowdfundingu :)
Aktualne statystyki na koniec poziomu:
Istniejące przykładowe poziomy:
Informacyjnie: w bazowej wersji są 4 dinozaury (raptor, triceratops, brachiozaur, pterozaur) + 1 boss (tyranozaur), 5 poziomów (mających miejsce w Paryżu, czyli np. muzeum Pompidou, Luwr czy wieża Eifla), 4 powerupy (zdrowie, 2x więcej punktów, tarcza dająca nieśmiertelność, spowolnienie czasu). Można w nią zagrać za darmo w przeglądarce... po obejrzeniu kilkunastosekundowej reklamy. Nie ma w niej ekwipunku ani urozmaiceń w dinozaurach. Jak widać dodatek PowerPack stanowi całkiem duże rozwinięcie pod względem ilości "kontentu", ale także wprowadza wiele nowych elementów, które sprawią że gra podskoczy o co najmniej 2 oczka w jakości rozgrywki.
Opinie o grze
Ryzyko się (artystycznie) opłaciło a pomysł został doceniony; gra została przyjęta ciepło przez graczy i krytyków, a po statystykach widzę że codziennie gra w nią ponad 9 tys osób na całym świecie.
Recenzja onet.pl: "Ninja Cat and Zombie Dinosaurs to wyjątkowa gra. Taka, którą można z czystym sumieniem polecić każdemu, kto spędza sporo czasu przed komputerem, a jednocześnie lepiej trzymać od niej dzieci z daleka. Wszystko przez szaloną koncepcję Huberta Rutkowskiego, założyciela studia Koshmaar oraz twórcy "Ninja Cat", który zaproponował rozgrywkę, jakiej próżno szukać w internecie."
Recenzja Antyweb: "Kot ninja walczy z dinozaurami zombie, które napadły na Paryż. Jakkolwiek to brzmi, właśnie streściłem Wam jedno z największych odkryć sezonu w dziedzinie elektronicznej rozrywki. (...) To kolorowa, sympatyczna, dwuwymiarowa platformówka, w której walczymy z… dinozaurami zombie. Bez sensu? Głupie? Być może tak będziecie mówić – do momentu, aż sami zagracie. Uprzedzam jednak, gra wciąga bez reszty! "
Recenzja Indiestatik: http://indiestatik.com/2013/07/01/ninja-cat-and-zombie-dinosaurs/
O studiu na Polygamii: http://polygamia.pl/Polygamia/1,133567,14641503,Polscy_tworcy_gier_od_A_do_Z__Koshmaar.html
Podczas wypuszczania trailera gra spotkała się z dużym powodzeniem na Wykopie, gdze doszła nawet na stronę główną.
Wybrane opinie z maili które dostałem:
"So I discovered this game through my job at a local high school; I tutor an intellectually challenged boy from classroom to classroom, and this game has kept his interest and improved his typing speed! He had always used one hand to type, but I kept telling him that if he wants to beat the game, he'll have to use two, and now he's finally on track using both hands to type." - M. Hoffman
"The typing game is fantastic - easily the best typing game I've ever played. Thank you!" - Jason Carter
"Hello, Mr. Rutkowski, I am just writing to let you know I started playing Ninja Cat about 2 days ago and I am officially ADDICTED! The graphics are awesome, the music is awesome, the sound effects, everything! I wish I could find more versions; I will definitely play them all. And the great thing about it is my typing speed has increased significantly these past days that I've been playing the game. I beat the game on all 3 levels and I continue to play it because I absolutely love it. If possible please let me know if you release another version of it and when." - Sophia M. Johnson
Co w zamian za wsparcie
Wspieraj projekt, wybierz któryś z pakietów i pomóż w stworzeniu dodatku do Ninja Kota.
Projekt jest właściwie wolny od ryzyka, ponieważ grę już skończyłem, pokazałem na co mnie stać. Dodatek w postaci 1 levelu, 1 dinozaura, 1 powerupa i kilka innych rzeczy to jakieś 20% podstawki.
Poniżej parę rzeczy które otrzymasz za wybrane wsparcie
1. Koszulka
2. Naklejki
3. Kubek
4. Zakładka do książek
5. Plakat A3 (29 x 42 cm)
Dodatkowy mega bonus:
Wspieraj gry niezależne - odbierz grę od Artifex Mundi - wspólna akcja Wspieram.to, Artifex Mundi, 1ndieworld
Co trzeba zrobić ?
1. Wybierz próg wsparcia w tym projekcie lub w Peak of Eternal Light i Phantaruk, który gwarantuje otrzymanie pełnej wersji gry od Artifex Mundi i dokonaj płatności (15 zł lub więcej)
2. Skontaktujemy się z Tobą mailowo, zapytamy jaką z 4 gier chcesz otrzymać i prześlemy Ci kod na pełną wersję wybranej gry
3. Wejdź na Artifex Mundi, wpisz kod, którzy otrzymasz od nas i odbierz wybraną przez siebie grę
Ile mamy gier i jakie ?
Łącznie mamy 50 kuponów na następujące gry Artifex Mundi:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki (10 szt.) - więcej
-Enigmatis: Duchy Maple Creek (10 szt.) - więcej
-Otchłań: Upiory Edenu (10 szt.) - więcej
-Mroczne Arkana: Carnival (10 szt.) - więcej
Jak długo trwa akcja ?
Do wykorzystania wszystkich kuponów
Czy otrzymam grę, nawet jak projekt się nie uda ?
Tak, otrzymasz grę maksymalnie do 12 godzin. Pomiędzy 8-16 nawet w 15 minut
Czy są to pełne wersje gier ?
Tak
Czy to ma sens ?
TAK, bo:
1. Wspierasz polskie studio gier niezależnych
2. Otrzymujesz od niego grę
3. Otrzymujesz dodatkowo grę od Artifex Mundi
Nagrody w większej wersji:
Koszulka:
Plakat:
Naklejka:
Kubek:
Zakładka do książek:
Dwuosobowa armia, czyli coś o nas
Hubert Rutkowski - jestem programistą gier z zamiłowania i zawodu, skończyłem studia informatyczne na AGH, pracowałem 3 lata w firmach w gamedevowej branży, w kraju i raz za granicą, tworząc gry na PC/Xbox360/PS3/Wii. Na zdjęciu na Poznań Game Arena z Dariuszem – programistą z innego stoiska. Dariusz uzyskał wynik 18'900 punktów, na poziomie 2 i trudności hard, pobijając wszystkie rekordy a nawet mój wynik 16'300. Naprawdę byłem pod wrażeniem :)
Ponieważ oprócz programowania mam smykałkę również do grafiki oraz kształciłem się w game-designie (młócąc jako nastolatek we wszystkie gry jakie miałem okazję posiąść), pozwala mi to być w pełni niezależnym jednoosobowym pseudo-studiem tworzącym gry - Koshmaar Games. Póki co w ten sposób stworzyłem tylko Ninja Cat and Zombie Dinosaurs, ale kolejna gra (Virgin Delivery) jest na deskach kreślarskich. Aktualnie mieszkam w Krakowie z dziewczyną Martyną i dwoma ninja kotami, Agatą i Wersorem.
Agata - Ninja Kot, który był mocną inspiracją dla gry. Pomagała z animacją kota, pozbywała się much latających po pokoju, mruczeniem motywowała mnie do dalszych prac. Mól książkowy - kocha siadać na nich (gdy ktoś inny je czyta) lub leżeć pod nimi.
Co jeżeli uda się zebrać więcej niż zakłada projekt
Pierwszy Bonus:
Jeśli uzbieram 500 zł więcej niż potrzeba minimum, popracuję dodatkowo 10 dni nad bossem Qualzquecotlem (Kecalkoatlem). To imię wzięte z azteckiej mitologii oznacza największego latającego dinozaura (tak naprawdę pterozaura), wielkości małego samolotu. Kecalkoatl zaś będzie... zadawał pytania! Np. "Which do you cook to eat?" Do niego wyświetlał będzie 3 możliwe odpowiedzi np. "Apple", "Rice", "Peanuts".
Gracz będzie musiał szybko zdecydować która odpowiedź jest poprawna i wpisać ją, zanim Wielki Pierzasty Wąż go ugryzie. Oczywiście jeśli wpisze niewłaściwą odpowiedź, będzie to równie bolesne w skutkach co niewpisanie o czasie właściwej odpowiedzi :)
Gameplay ten jest zainspirowany jednym bossem z Typing of Dead, z którym naprawdę przyjemnie mi się "pisało". Bardzo chciałbym dodać tego bossa do gry, to będzie świetne urozmaicenie i dodatkowy trening nie tylko szybkiego pisania ale i szybkiego myślenia.
Drugi bonus:
Jeśli uzbieram 1500 zł więcej niż zakłada minimum, zrobię Kecalkoatla oraz poświęcę kolejne 2 tygodnie na przygotowanie edytora levelów, aby był używalny dla graczy. Gracz byłby w stanie edytować ścieżkę po której porusza się Ninja Kota oraz miejsca i charakterystykę pojawiających się dinozaurów. Marzy mi się również system łatwego dzielenia się stworzonymi poziomami wprost z poziomu gry, z ocenianiem ich, komentowaniem, graniem w poziomy stworzone przez innych graczy. Dzięki temu mogłoby powstać małe community...
Trzeci bonus:
Niezależnie od tego czy projekt się uda czy nie, wszystkie zaproponowane teksty zostaną dodane do wersji Ninja Kota, już teraz dostępnej w internecie.
Historia powstania Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
Ninja Cat and Zombie Dinosaurs stworzyłem po zostaniu tzw. bezrobotnym, gdy ostatnia firma zamknęła projekt nad którym pracowałem. Zamiast w panice rozsyłać CV do innych, postanowiłem spróbować zrobić coś własnego. Zaryzykowałem 9 miesięcy swojego życia i oszczędnosci, w zrealizowanie pomysłu który od pewnego czasu chodził mi po głowie.
(fanarty autorstwa Aleksandry Spisak i Mariusza Siergiejewa)
Musiałem od zera nauczyć się nowej technologii (Flash), języka programowania (ActionScript3), środowiska programistycznego (FlashDevelop), bibliotek (Flixel, Greensock, MiniamlComps, ...), narzędzi (DAME), nowej platformy (przeglądarka), innej formy sprzedawania (FGL) itd.
Przecierałem też trochę szlaki z nowym podejściem. Ninja Cat był wzorowany na Typing of the Dead - kultowej grze Segi z 2000. Ale zamiast tylko kopiować, przeniosłem pomysł z trójwymiaru, widoku z perspektywy pierwszej osoby i konwencji Virtua Cop/Time Crisis, do 2d i konwencji platformówki, z wyjątkiem tego że postać porusza się po z góry ustalonej ścieżce i gracz jej bezpośrednio nie kontroluje.
Do tego dodałem nowe elementy np. zmiana ścieżki po której porusza się Ninja Kot. Dzięki temu gra jest mniej liniowa, gracz może przechodzić ten sam poziom wiele razy na różne sposoby. Oprócz tego dodaje to taktycznych możliwości np. jeśli widzimy że wprost przed nami jest zbyt trudny przeciwnik, można zmienić ścieżkę na górną lub podziemną i w ten sposób go uniknąć.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Pablo .
Wspieracz Anonim
Jakub Brodowicz
Patryk Krokosz
Wspieracz Anonim
Jacek Wyszyński
Reverant
Michał Jangas
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
LL
Błażej Grygiel
Bartosz Kazmierczak
Arkadiusz Ślusarczyk
pioks
Ada Biela
Adam Białowąs
Marcin Gruszka
Rafał Kańka
Marcin Zyśk
Adrian Gardian
Wspieracz Anonim
Roch Karwacki
Kamil Rogulski
Mateusz Gruszczyński
Jacek Rutkowski
Michał Król
Anna Popławska
Alicja Wojciechowska
Maciej Monkiewicz
Marcin Galicki
Mirosław Łękowski-Dawid
Martyna Urbańczyk
Filip Stolarczuk
Tomasz Kuźma
Kuba Tabisz
Paweł Pietrzykowski
Michał Urbanek
Chiptune Runner
Damian Borowski
Mateusz Duda
Robert Podgórski
Jakub Kisielewski
Pokaż wszystkich.
1) podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
1) Dodasz swoje słowo do wpisania podczas grania,
2) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Dodasz 2 swoje słowa do wpisania podczas grania
3) podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Dwie naklejki
3) Dodasz 3 swoje słowa do wpisania podczas grania
4) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Zakładkę do książki
3) Podziękowania w grze
4) Dwie naklejki
5) Dodasz 4 swoje słowa do wpisania podczas grania
6) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Podziękowania w grze
3) Dwie naklejki
4) Plakat A3
5) Dodasz 5 swoich słowa do wpisania podczas grania
6) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Podziękowania w grze
3) Dwie naklejki
4) Kubek z logo
5) Dodasz 6 swoich słowa do wpisania podczas grania
6) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Podziękowania w grze
3) Dwie naklejki
4) Koszulkę z logo
5) Dodasz 7 swoich słowa do wpisania podczas grania
6) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Zakładkę do książki
3) Podziękowania w grze
4) Dwie naklejki
5) Plakat A3
6) Kubek z logo
7) Koszulkę z logo
8) Pocztówkę elektroniczną z logo
9) Dodasz 8 swoich słowa do wpisania podczas grania
10) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
11) Podziękowanie na stronie www
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru:
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
Przewidywana dostawa: styczeń 2014
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Zakładkę do książki
3) Podziękowania w grze
4) Dwie naklejki
5) Plakat A3
6) Kubek z logo
7) Koszulkę z logo
8) Pocztówkę elektroniczną z logo
9) Dodasz 8 swoich słowa do wpisania podczas grania
10) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
11) Podziękowanie na stronie www
+ Możliwość współtworzenia PowerUp po konsultacji z autorem gry
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
Przewidywana dostawa: styczeń 2014
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Zakładkę do książki
3) Podziękowania w grze
4) Dwie naklejki
5) Plakat A3
6) Kubek z logo
7) Koszulkę z logo
8) Pocztówkę elektroniczną z logo
9) Dodasz 8 swoich słowa do wpisania podczas grania
10) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
11) Podziękowanie na stronie www
+ Możliwość współtworzenia Dinozaura po konsultacji z autorem gry
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
Przewidywana dostawa: styczeń 2014
1) Grę bez reklam do zainstalowania na komputerze
2) Zakładkę do książki
3) Podziękowania w grze
4) Dwie naklejki
5) Plakat A3
6) Kubek z logo
7) Koszulkę z logo
8) Pocztówkę elektroniczną z logo
9) Dodasz 8 swoich słowa do wpisania podczas grania
10) Podziękowania mailowe za wspieranie polskich gier niezależnych :)
11) Podziękowanie na stronie www
+ Możliwość współtworzenia Levelu w Paryżu po konsultacji z autorem gry
+ Spotkanie z autorem gry, gdzie porozmawiasz o powstaniu gry :)
Dodatkowo
Jedną z 4 gier Artifex Mundi do wyboru
-Nightmares from The Deep: Wyspa Czaszki
-Enigmatis: Duchy Maple Creek
-Otchłań: Upiory Edenu
-Mroczne Arkana: Carnival
Przewidywana dostawa: styczeń 2014