'Close Distance Focus' - polsko-angielski dramat
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
210 reakcji
Wstęp
W 2011 roku uczestniczyłam w konferencji dotyczącej nagminnie pojawiającej się frazy "polski obóz koncentracyjny" w zachodnich mediach. Poznałam wtedy Jana Davida Niechwiadowicza i dołączyłam do założonej przez niego grupy Polish Media Issues. Nie było dnia, żeby to sformułowanie nie pojawiło się w zagranicznym artykule, a ilość interwencji okazała się przytłaczająca.
Kiedy zaczęłam wspominać o filmie w środowisku filmowym, wiele osób doradzało mi składanie wniosków o dotacje z różnych źródeł. Ja jednak uważam, że projekt ogromnie zyska na wartości, jeśli będzie współtworzony przez Polaków. Jego celem jest w końcu edukowanie naszych przyjaciół za granicą o tragedii i krzywdzie jakiej naród polski doświadczył podczas Wojny. Zaangażowanie moich Rodaków w powstanie filmu "Close Distance Focus" jest dla mnie bardzo ważne. Za kredyt zaufania odwdzięczę się pięknym obrazem, który w nie agresywny, a wzruszający i poetycki sposób przekaże zagranicznej widowni prawdę o polskich ofiarach Drugiej Wojny Światowej i pozwoli im zrozumieć, dlaczego zwrot "polski obóz śmierci" jest niesprawiedliwy i tak dla nas bolesny.
Opis projektu
Film opowiada zainspirowaną prawdziwymi wydarzeniami historię Polki, przed wojną śpiewaczki, a teraz, kilka dni po zakończeniu wojny, byłej więźniarki obozu koncentracyjnego. Spotyka ona brytyjskiego żołnierza. Zmaltretowana i okaleczona (w obozie ucięto jej język), nie może opowiedzieć mu swojej historii. Jedynym sposobem komunikacji między nimi jest aparat fotograficzny żołnierza.
Kiedy streszczałam fabułę filmu znajomym z Wielkiej Brytanii i USA, ludzie ci wyrażali głębokie zdumienie słysząc o polskich ofiarach obozów koncentracyjnych. Jednocześnie wszyscy zachęcali mnie do nakręcenia tego filmu, choćby w celach edukacyjnych. Ja również uważam, że gdyby nie-Polacy byli świadomi ogromu cierpień jakiego doznaliśmy podczas Drugiej Wojny, niesławna fraza "polski obóz śmierci" zniknęłaby z zachodnich gazet i telewizji.
Scenariusz jest anglojęzyczny, a film zostanie rozesłany na międzynarodowe festiwale. Planuję, aby był piękny wizualnie i muzycznie, co na pewno podniesie jego wartość artystyczną i zwiększy szanse na zdobycie nagród. To z kolei sprawi, że film dotrze do większej widowni za granicą.
Jednocześnie chcę, aby ta historia była uniwersalna, akcentująca kontynuowane używanie gwałtu jako jednej z taktyk wojennych.
W przypadku sukcesu "CDF", mam zamiar nakręcićfilm pełnometrażowy oparty na tej samej historii, wcześniej zapewniając sobie dystrybucję, o co będę zabiegać m. in. na Festiwalu Filmowym w Cannes w tym roku.
Cześć, tu Elliot Grove z Festiwalu Raindance. Powiem Wam o jednej z kampanii crowdfundingowych. Musicie wiedzieć, że rzadko włączam się w pomoc takim projektom - robię to tylko wtedy, kiedy naprawdę w nie wierzę. W ten konkretny film wierzę, ponieważ da on szansę ludziom spoza Polski, takim jak ja, poznania polskiej historii, w tym przypadku dotyczącej Drugiej Wojny Światowej i związanej z nią tajemnic.
To historia opowiedziana za pomocą znakomitego filmu krótkometrażowego pt. "Close Distance Focus", do którego scenariusz - który sam przeczytałem wiele razy - współtworzyła nasza studentka, Amata-Jo. Jest on bardzo mocny i zapadający w pamięć.
Z całego serca namawiam Was do wsparcia tej kampanii, a możecie zrobić to na trzy sposoby:
1. Powiedzieć o niej swoim znajomym
2. Udostępnić w swoich mediach społecznościowych
3. Jeżeli spojrzycie na świetne nagrody, które przygotowała Amata-Jo, możecie wybrać którąś z nich i pomóc temu wartościowemu filmowi wspierając go finansowo.
Mówił Elliot Grove z Raindance.
Cel projektu
Koszt produkcji całego filmu będzie wyższy - szacujemy go na ok. 5000 funtów minimum, czyli bez mała 30 000 zł. Dlatego w razie, gdyby kampania osiągnęła założony dla niej cel, a chcieliby Państwo nas wesprzeć, proszę się nie wahać. Z wielką radością i ulgą będziemy obserwować przekroczenie założonego w kampanii celu!
Jeśli uda nam się zebrać 10 000 zł (widoczne dodatkowe 1100 zł to koszt samej kampanii), film i tak powstanie, będziemy musieli po prostu pójść na kompromis w kilku kwestiach i dokonać zmian w scenariuszu, m.in. dotyczących budowy obozu żołnierskiego, czy zatrudnieniu dodatkowego kamerzysty.
Fundusze zostaną przeznaczone na:
Aktorów - na przesłuchania zaprosiliśmy profesjonalnych, odnoszących na deskach londyńskich teatrów aktorów. Brytyjskie prawo wymaga od nas wypłacenia im przynajmniej minimalnej stawki, w systemie dziennym. W przypadku aktorów występujących w dwóch głównych rolach, wynagrodzenie będzie wyższe. Dla odwórców wszystkich rół będziemy musieli również wykupić ubezpieczenie. Przewidywany koszt zatrudnienia aktorów + ubezpieczenie, to ok. 2000 funtów.
Reżysera obrazu - jeśli uda nam się zebrać odpowiednią sumę pieniędzy, do współpracy zaprosimy doświadczonego DoP, który stworzy unikalny i piękny obraz. Dzienna stawka artysty, z którym obecnie negocjujemy to ok. 450 funtów, co daje ogólny koszt w granicach 1350-1800 funtów (powinno nam się udać wynegocjować 1500 funtów za cztery dni zdjęciowe). Jeżeli osiągniemy cel tej kampanii, a nie uda nam się zebrać dodatkowych funduszy za granicą i nie będziemy mogli zatrudnić DoP z dużym doświadczeniem, jesteśmy w kontakcie z mniej doświadczonymi, ale bardzo utalentowanymi młodymi kamerzystami pełnymi pasji, którzy są gotowi pracować przy naszym filmie bez wynagrodzenia finansowego. Zebrane środki wystarczą na pokrycie kosztów transportu i ubezpieczenia sprzętu.
Budowę planu filmowego - obózu żołnierzy (namioty, wynajęcie ziemi, doprowadzenie prądu)
Rekwizyty - niektóre trzeba będzie stłuc kilka razy!
Lokacje - jest ich dziewięć
Stylizowane mundury żołnierskie
Makijaż, fryzury, efekty specjalne - okaleczone i poturbowane ciało głównej bohaterki
Posiłki dla ekipy
Nagrody
10 zł lub więcej - Podziękowanie na naszej stronie i w mediach społecznościowych.
50 zł lub więcej - Podziękowanie na naszej stronie, w mediach społecznościowych i napisach końcowych filmu.
Ścieżka dźwiękowa w formie elektronicznej.
100 zł lub więcej - Podziękowanie (Special thanks) na naszej stronie, w mediach społecznościowych i napisach końcowych filmu.
Ścieżka dźwiękowa CD z autografem kompozytora.
Plakat.
250 zł lub więcej - Podziękowanie (Special thanks) na naszej stronie, w mediach społecznościowych i napisach końcowych filmu.
Ścieżka dźwiękowa CD z autografem kompozytora.
Plakat.
Zaproszenie na pokaz filmu (jeśli blisko miejsca zamieszkania).
Film DVD z podpisami twórców.
500 zł lub więcej - Podziękowanie (Special thanks) na naszej stronie, w mediach społecznościowych i napisach końcowych filmu.
Ścieżka dźwiękowa CD z autografem kompozytora.
Plakat.
Zaproszenie na pokaz filmu (jeśli blisko miejsca zamieszkania).
Film DVD z podpisami twórców.
Adres Państwa strony internetowej na naszej stronie w zakładce 'Mecenasi'.
Podziękowania w mediach społecznościowych będą pojawiać się na bieżąco.
Reszta nagród zostanie zrealizowana, gdy zakończy się praca nad filmem.
[Ponieważ na etapie pofestiwalowym będziemy nawiązywać wsółpracę z amerykańskim przemysłem filmowym, i nie możemy narazić się na odmowę z innego powodu, niż brak zainteresowania filmem, kredyt Producenta Wykonawczego (Executive Producer) możemy zaoferować jedynie osobie/firmie/organizacji, której wkład w budżet wyniesie co najmniej 25%, czyli 7500 zł. Regulamin Producers Guild of America.]
O autorze / Zespół
EKIPA:
Amata-Jo Papaj - Producent/Reżyser
Z wykształcenia jestem muzykiem, a obecnie studiuję Astronomię na UCL-u oraz Produkcję i Reżyserię w szkole filmowej Raindance, pod kierunkiem Elliota Grove, twórcy Raindance Film Festival i The British Independent Film Awards. Swoją przygodę z filmem pod skrzydłami Elliota zaczynało wielu cenionych obecnie filmowców, m. in. Chris Nolan ("Incepcja", "Batman", "Interstellar"). Każda godzina, jaką poświęca mi Elliot jest dla mnie bezcenna, a fakt, że we mnie wierzy, bardzo mnie inspiruje i motywuje do pracy.
Jednym z głównych punktów mojej pracy magisterskiej, oraz marzeń i planów jako filmowca, jest zapoznawanie anglojęzycznej publiczności z bogatym dziedzictwem polskiej historii, kultury i legendy. Z obserwacji wiem, że łatwiej jest zapewnić dystrybucję projektowi, w którym aktorzy mówią po angielsku, a treść filmu/serialu zawiera przesłanie uniwersalne. I właśnie takie kino chcę tworzyć, a planach mam dwa seriale telewizyjne oparte o polską historię i baśnie.
Należę do zespołu programu Think Universe i w wolnych chwilach - a mam nadzieję, że po ukończeniu obu szkół będzie ich więcej - spełniam się jako popularyzator nauki. Ciekawość, szczególnie dzieci, jest bardzo inspirująca! Obecnie pracuję również nad pokazem planetarium pt. Amaroo: A Cosmic Message.
Gina Scalzi - Scenariusz/Asystent reżysera
Pracę nad "Close Distance Focus" Gina rozpoczęła podczas warsztatów scenopisarskich w USA w 2009 roku. Było to ćwiczenie i powstała wtedy tylko jedna scena.
Jest laureatką nagrody dla najlepszej aktorki drugoplanowej na festiwalu NYIFF 2009 (Los Angeles) za rolę Meli w "The Shadow Game", oraz pierwszoplanowej w filmie "Post Traumatic" na festiwalu Tribeca Short i nagrodzonym przez Amnesty International film pełnometrażowy "The Sensei". W ostatnich latach, Gina pracowała głównie jako współproducentka i scenarzystka filmów niezależnych w USA i Wielkiej Brytanii.
Francesca Broadfoot (Symbiosis Films) - Współproducent/Reżyser obsady
Francesca wnosi do produkcji swoje ogromne doświadczenie producenckie i reżyserskie. Ukończyła Met Film School. Od lat należy do ekipy pracującej przy tworzeniu filmów telewizyjnych w Vancouver, a także przy musicalach i sztukach teatralnych londyńskiego West Endu, do których należą, m.in. Priscilla, Queen of the Desert, Matilda (Cambridge Theatre) i CATS (London Palladium). Obecnie pracuje przy musicalu Wicked.
Jej wytwórnia, Symbiosis Films, ma w przygotowaniu dwa seriale internetowe oraz dwa filmy pełnometrażowe.
Calum Walker - Producent-konsultant
Nominowany do nagrody BAFTA, Calum ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w brytyjskiej i światowej telewizji jako producent programów dokumentalnych (National Geographic, Discovery, BBC). Obecnie pracuje nad serialem dokumentalnym dla telewizji Netflix, z podwójnym laureatem Oscara, Simonem Chinnem.
Jarosław M. Papaj - Kompozytor
Ukończył Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu na wydziale kompozycji. Autor muzyki do filmów, seriali i dokumentów. W 2004 roku doskonalił swoje umiejętności kompozytorskie w Konserwatorium Cherubiniego we Florencji.
Głównym nurtem jego twórczości jest muzyka współczesna, jednak muzyka filmowa również jest jego wielką pasją. Jarek posiada własne studio i jest producentem swojej muzyki, co nadaje jej unikalne brzmienie.
Poniżej: temat przewodni filmu.
James Oliver - Konsultant historyczny
Historyk i dziennikarz, specjalista w dziedzinie wiedzy o Kresach, miłośnik polskiej historii, szczególnie tej związanej z Drugą Wojną Światową. Od wielu lat wspiera polskich aktywistów walczących o wyeliminowanie frazy "polski obóz śmierci" z zachodnich mediów. Pisze artykuły o II W.Ś. i Wielkim Głodzie na Ukrainie dla Euromaidanpress oraz o tym jak historia wpływa na obecną politykę światową.
OBSADA:
Greg Keith - 'Benjamin'
Greg jest aktorem, scenarzystą i reżyserem, mieszkającym i pracującym w Londynie.
Po ukończeniu Universytetu Middlesex na wydziale Dramatu i Teatru, występował jako komik, by wkrótce skupić się na aktorstwie, pisaniu, a później również reżyserii. Jego ostatni film krótkometrażowy pt. "Weird Love" zakwalifikował się do festiwalu BAFTA, gdzie miał swoją premierę; film otrzymał również srebrną nagrodę na festiwalu krótkich filmów Atlanta. Jego najnowszy pełnometrażowy film "Charlie", gdzie w roli tytułowej wystąpi Noof McEwan, wejdzie w fazę pre-produkcji latem tego roku.
Riley Madincea - 'Rupert'
Swoją aktorską edukację zdobył w Royal Conservatoire of Scotland.
Riley występował na deskach wielu teatrów, m.in. jak szekspirowskiego Globe, Angielskiego Teatru Narodowego, Shunt i Traverse Edynburg. Filmy z jego udziałem, krótko- i pełnometrażowe, były wyświetlane zarówno na festiwalach, jak i w kinach.
Riley ma również na koncie dwie popularne reklamy telewizyjne.
Castingi do głównych i pozostałych drugoplanowych ról zaczynają się na początku kwietnia.
Polub nas na facebooku
Ryzyko
Jeżeli uda nam się wybudować obóz żołnierski, jednym z głównych problemów może być pogoda. Taki organiczny plan zdjęciowy jest z założenia dużo lepszy - pozwala zbudować atmosferę, w przeciwieństwie do zdjęć w studiu i CGI.
Żeby nagrać zdjęcia w "prawdziwym" obozie, musimy zorganizować czas w taki sposób, aby mogła w nich uczestniczyć cała ekipa. Będzie to trudne zadanie, szczególnie że nasi aktorzy (ci, którzy przyjęli zaproszenie na przesłuchania) występują zawodowo na scenie i czas, który ustalą wraz ze swoimi agentami, przeznaczony na zdjęcia do naszego filmu, będzie ograniczony. W razie złej pogody i braku możliwości kontynuowania zdjęć na zewnątrz, będzie nas czekało trudne zadanie zorganizowania kolejnych dni zdjęciowych, a to z kolei opóźniłoby bardzo termin realizacji filmu.
Dla przykładu, jedna z aktorek, wstępnie zainteresowana scenariuszem, właśnie wyjechała na dwunastomiesięczne tournee ze swoim teatrem.
Przygotowujemy jednak plan B. Do głównych ról zaangażujemy po dwóch aktorów, a sceny w obozie na zewnątrz nagramy w pierwszej kolejności. Te sceny nagramy z samego rana i w razie, gdyby pogoda później popsuła się, co w Anglii zdarza się dość często, resztę scen, wewnątrz namiotów, nagramy po południu. Dźwięk deszczu może jedynie wzmocnić atmosferę! :-)
Liczy się dla nas każda złotówka. Za udostępnianie kampanii w mediach społecznościowych będziemy również bardzo wdzięczni. Serdecznie dziękujemy za wsparcie! :-)
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Alicja Wojciechowska
Małgorzata Jaśniewska-Krawczyk
Wspieracz Anonim
Sylwia Gontarczyk
Pe Wu
Adam Pilacki
Jakub Nurzyński
Marcin Nałęcz-Niesiołowski
Violetta Waraksa
Sami Yousif
Natalia Welter
Maya Blacksnow
Rafał Dytry
Sławomir Kozak
Andrzej Zając
Alex Porcini
Bożena Grochowska
Wspieracz Anonim
Katarzyna Lenkiewicz
Grażyna Papaj
Ścieżka dźwiękowa w formie elektronicznej.
Ścieżka dźwiękowa CD z autografem kompozytora.
Plakat.
Ścieżka dźwiękowa CD z autografem kompozytora.
Plakat.
Zaproszenie na pokaz filmu (jeśli blisko miejsca zamieszkania).
Film DVD z podpisami twórców.
Ścieżka dźwiękowa CD z autografem kompozytora.
Plakat.
Zaproszenie na pokaz filmu (jeśli blisko miejsca zamieszkania).
Film DVD z podpisami twórców.
Adres Państwa strony internetowej na naszej stronie w zakładce 'Mecenasi'.
Ścieżka dźwiękowa CD z autografem kompozytora.
Plakat.
Zaproszenie na pokaz filmu (jeśli blisko miejsca zamieszkania).
Film DVD z podpisami twórców.
Adres Państwa strony internetowej na naszej stronie w zakładce 'Mecenasi'.
Tytuł Producenta Wykonawczego (Executive Producer) w napisach filmu i bazach internetowych.
Przewidywana dostawa: październik 2016