EpicWorld Gra Fabularna
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
121 reakcji
Wstęp
Cześć! Nazywam się Rafał Olszak i jestem niezależnym twórcą gier fabularnych. Mówi się, że przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę. Jakiś czas temu tak właśnie zrobiłem i opracowaliśmy grę fabularną EpicWorld, na której wydanie jest ta zbiórka. Można by powiedzieć, że to już szósty raz przeżywam przygodę związana z publikacją RPG, bo to mój szósty podręcznik od 2010 r. Mam nadzieję, że także tym razem uda się go wydać choćby w niewielkim nakładzie, bo to naprawdę fajna gra mająca bardzo przystępne zasady.
EDIT: W wyniku rozwoju zbiórki okazuje się, że w tym roku w druku ukażą się aż dwa podręczniki... Prawdziwa uczta dla koneserów RPG!
ZBIÓRKA NABRAŁA ROZPĘDU
Na ten moment najczęściej wybieraną nagrodą jest WYCZYN, który zapewnia aktualnie w sumie aż 3 podręczniki drukowane i wszystkie pliki PDF (w nagrodę wliczone są też koszty wysyłki).
POZYTYWNE OPINIE BETATESTERÓW
Krzysztof "Khaki" Baranowski, gryfabularne.pl,youtube.com/user/ALLEGROKHAKI
Radosław Idol, Erpegowe Piekiełko
„Z mojej strony system będzie oczywiście wsparty” źródło
Opis projektu
EpicWorld to gra fabularna, która łączy konwencję science fiction z dark fantasy.
Snując swoje opowieści gracze mogą inspirować się takimi produkcjami jak „Avatar”, „Matrix” czy „Westworld”, bo w tych dziełach również stykają się skrajnie różne realia. Aby to przeżycie było jeszcze ciekawsze, każdy gracz steruje dwiema postaciami, a ich losy splatają się.
Pierwszą postacią jest mający silny hart ducha obywatel pozaziemskiej kolonii, który nie dał się złamać bezwzględnym korporacjom. Drugą jest jego „awatar” czyli zdalnie sterowana biomechaniczna istota.
Akcja gry toczy się w odległej przyszłości na pokładach monumentalnych stacji kosmicznych oraz pod specjalną Kopułą wybudowaną na gruzach dawnego świata. Stworzone z nanorobotów sklepienie osłania fantastyczną krainę, która stała się czymś więcej niż symulacją. Pewne jej systemy pozostają sprzężone z układami orbitalnych kolonii, co czyni z nich coś w rodzaju tylnego wejścia.
Losy obu bohaterów są powiązane, a oni sami wywierają na siebie wzajemnie niebagatelny wpływ. Mogą realizować egoistyczne cele lub wyswabadzać kolonie spod jarzma korporacji. Żaden z tych planów nie jest łatwy do urzeczywistnienia, więc potrzebują sprzymierzeńców, a właściwie całej drużyny.
Na oficjalnej stronie gry można znaleźć przykładową przygodę oraz dodatkowe informacje: http://www.gryolszaka.com/epicworld.html
ZWIĘKSZAJĄCA IMMERSJĘ MECHANIKA
Stanowczo nie jest to kolejna gra na polskim rynku bazująca na uniwersalnej mechanice. Zasady ściśle korespondują z wizją świata i potęgują charakterystyczny dla tego systemu klimat rozgrywki.
UPORZĄDKOWANY PODRĘCZNIK
Podręcznik składa się z sześciu części:
- Świat,
- Bohaterowie,
- Zasady,
- Wyposażenie,
- Przeciwnicy,
- Rozgrywka.
Są w nim opisane: realia na stacjach kosmicznych i pod Kopułą, reguły kreacji obu rodzajów postaci, zasady gry umożliwiające zróżnicowane sesje, przykładowy ekwipunek oraz uzbrojenie. Znajduje się w nim również bestiariusz. Stanowczo nie brakuje także pomysłów na przygody oraz praktycznych wskazówek na temat tego, jak prowadzić ten konkretny system RPG.
PRZYSTĘPNE ZASADY
Mechanika bazuje na rzutach kośćmi w oparciu o 3 Aspekty czyli wymiary bohatera (mentalny, fizyczny, graniczny) oraz 18 Zdolności. W testach sprawdzających efekt podejmowanych przez bohaterów działań należy uzyskać wynik co najmniej równy Stopniowi Trudności. Ustala go Mistrz Gry uwzględniając wskazówki z podręcznika. Negatywne konsekwencje lub szczególnie pozytywne następstwa testu mają miejsce w zależności od tego, jaki był wynik rzutu kostkami w porównaniu do Stopnia Trudności.
PROSTE TESTY
Gdy Aspekt jest niski, rzuca się trzema kostkami i wyklucza najwyższy rezultat. Gdy Aspekt jest średni, rzuca się dwiema kostkami. Gdy jest wysoki, rzuca się trzema kostkami i eliminuje najniższy rezultat. Do uzyskanego w ten sposób wyniku dodaje się poziom Zdolności, a sumę porównuje ze stopniem tego, na ile działanie było trudne.
Podczas testów używa się standardowo kości dziesięciościennych. W niekorzystnych dla postaci okolicznościach, gdy ma złamane morale, używa się ośmiościennych, a gdy los jej sprzyja, bo ma specjalny sprzęt oraz szczególne talenty – dwunastościennych.
EPICKIE MODYFIKACJE TESTÓW
Charakterystyczną cechą tej gry jest możliwość hakowania systemu nanorobotów, które są wszechobecne zarówno w pozaziemskich koloniach jak i pod Kopułą. Za sprawą niezwykłych właściwości zaawansowanej rzeczywistości rozszerzonej, którą generują wspomniane roboty, można przeprowadzać niesamowite akcje jak z filmu „Matrix”. Co więcej, możliwe jest wykorzystanie pod Kopułą pewnych zdolności kolonialisty, a także w kosmosie umiejętności jego „awatara”, który bytuje pod Kopułą! Dzięki temu dwa światy zazębiają się, a nawet przenikają w niepowtarzalny i widowiskowy sposób!
DYNAMICZNA WALKA
Podczas walki Stopniem Trudności jest parametr Defensywa postaci. Składa się na nią wrodzona odporność bohatera, jego instynkt przetrwania, a także właściwości jego odzieży ochronnej, zaś w walce strzeleckiej także walory obronne otoczenia. Po trafieniu ofiary obrażenia oblicza się poprzez dodanie wyniku rzutu kostką i Siły uzbrojenia. W niektórych sytuacjach dodaje się coś więcej. Całość przebiega szybko i sprawnie.
Potyczki są urozmaicone z powodu zróżnicowanego otoczenia oraz wielu typów przeciwników, poczynając od biomechanicznych istot, poprzez Straż Orbitalną i oddziały korporacji, a kończąc na wstępujących w systemy Wirusach!
ZNACZĄCE KONFLIKTY SPOŁECZNE
Błahe konflikty interpersonalne rozstrzyga się zwykłym testem. Tymczasem rezultaty zmagań, mających potencjalnie istotny wpływ na fabułę i losy postaci, rozstrzyga się stosując zasady mini-gry przypominającej papier, kamień, nożyce. Pewien rodzaj argumentów jest potencjalnie skuteczniejszy od innego, więc trzeba się namyślić, który wybrać. Czasami też bohaterowie muszę się nieco natrudzić, by w ogóle móc użyć określonego typu argumentów. Natomiast w następstwie przegranej konfrontacji społecznej postać ma złamane morale, więc podejmując ewentualnie działania na niekorzyść rywala, dysponuje słabszymi kostkami, niż standardowo. Szermierka słowna jest nie mniej istotna, niż walka z wykorzystaniem miecza!
ELASTYCZNY I SZYBKI SYSTEM TWORZENIA SPRZĘTU
Nie jest się ograniczonym zamkniętą listą przedmiotów. Dzięki przystępnym i naprawdę bardzo szybkim zasadom gracz i Mistrz Gry mogą z łatwością tworzyć wyposażenie czy definiować magiczną broń. Roztropne reguły zapewniają, że żaden kreowany sprzęt nie jest przesadzony.
Przykładowo gracz może chcieć wyposażyć swoją postać w określonego rodzaju sztylet. Każdy taki rynsztunek ma pewną pulę punktów Potencjału. Można wydać punkt na zwiększenie premii do ataku, liczby zadawanych obrażeń lub zakup specjalnej cechy. Dzięki temu każdy może z łatwością i błyskawicznie przygotować uzbrojenie idealnie pasujące do jego koncepcji postaci oraz jej stylu walki. Jest ono także dostosowane do posiadanego budżetu, rzecz jasna.
BARWNE POSTACI
Do dyspozycji gracza są archetypy charakterystyczne dla obywateli pozaziemskiej kolonii oraz rasy i archetypy biomechanicznych istot bytujących pod Kopułą.
MAGIA WYOBRAŹNI
W symulacji fantastycznej krainy jest odpowiednik magii. Jednak na łamach podręcznika próżno szukać listy zaklęć czy wyeksploatowanych do granic możliwości archetypów magów i kapłanów. Zamiast tego istnieje kilka efektów, które z różną mocą można uzyskać, sięgając po magiczne przedmioty zasilane specjalnymi kryształami. Przy pomocy tego typu przedmiotów można na przykład uzyskać użytkowy, kojący lub ofensywny efekt.
Czy postać wykona gest dłonią by ukazał się wąż, który wsunie się do dziurki od klucza, żeby otworzyć drzwi? Czy rękawica zacznie emitować światło, które wsiąknie w ranę i zacznie ją zasklepiać? Czy z miecza wystrzeli błyskawica albo kula ognia? To kwestia wyobraźni! Natomiast samo zaklinanie kryształów oraz budowanie Artefaktów też może być interesującym elementem sesji, bo odbywa się to w określonych kontekstach i po spełnieniu pewnych warunków. Jak przystało na grę fabularną, opłaca się puścić wodze fantazji!
JEDNA KARTA, DWIE POSTACI
Karta Postaci została zaprojektowana w taki sposób, by łatwo dało się wykorzystać specyficzne zasady związane z grą dwoma bohaterami. Wszystko widać jak na dłoni, a Karta podzielona jest na dwie sekcje listą Zdolności.
Pobierz: Karta Postaci | Karta Postaci z objaśnieniami
Na oficjalnej stronie gry można znaleźć tło fabularne, przykładową przygodę oraz dodatkowe informacje: http://www.gryolszaka.com/epicworld.html
GRA JEST OPRACOWANA I ZILUSTROWANA, A DZIĘKI ZBIÓRCE MOŻE JESZCZE ZYSKAĆ
Stanowczo nie jest to kolejna zbiórka na grę, na którą potem trzeba będzie czekać grube miesiące po terminie. Gra fabularna EpicWorld jest opracowana, a także ma zilustrowane wszystkie kluczowe elementy: rodzaje postaci, bestiariusz, uzbrojenie i tak dalej. Zależnie od efektów zbiórki liczba ilustracji może jednak jeszcze wzrosnąć. Tekst ma zostać poddany korekcie. Przez najbliższych kilka miesięcy będziemy szlifować już istniejący podręcznik. Aktualnie testerzy ogrywają wersję beta gry, by w dniu premiery była jak najlepiej zbalansowana.
UCZCIWA CENA
Poniższy wykres opisuje, co składa się na cenę podręcznika drukowanego przy założeniu, że sprzedany zostanie nakład liczący 100 egzemplarzy. Pozwala to lepiej zrozumieć, z czego wynika jego cena. Może to pomóc podjąć świadomą decyzję o ewentualnym wsparciu zbiórki. Jak widać, do autora trafia tylko ułamek całej kwoty; warto pamiętać, że od tej części odprowadzany jest jeszcze podatek. Można więc powiedzieć, że kupując książkę funduje się autorowi mały napój z dyskontu. Istotniejsze jest jednak to, że nawet jeśli autor zrezygnowałby z symbolicznego wynagrodzenia, nie zredukowałoby to znacząco ceny książki. Właśnie dlatego wynosi ona tyle, ile wynosi.
Cel projektu
Głównym celem zbiórki jest wydanie w druku limitowanej, numerowanej edycji liczącego co najmniej 130 stron podręcznika gry EpicWorld na papierze kredowym, z kolorowymi ilustracjami, w oprawie miękkiej, w poręcznym formacie B5.
Po zebraniu środków na wydanie gry dalsze fundusze będą przeznaczone na cele dodatkowe, które zostaną wydane w formie plików PDF. Dzięki wyższej kwocie moglibyśmy także dodać więcej barwnych ilustracji do podręcznika. Dodatki będą dostarczane sukcesywnie w tempie jeden lub dwa miesięcznie; w miarę możliwości postaramy się udostępnić pierwszy już w dniu premiery gry.
Ponieważ większość wspierających wybiera nagrodę zawierającą także podręcznik gry fabularnej Afterbomb Madness, dodany zostanie także cel do odblokowania, który dotyczy tej właśnie gry:
Wysoki cel dodatkowy
Odblokowany Wysoki cel dodatkowy będzie dostarczony w odleglejszym terminie niż podstawowe. Powodem tego stanu rzeczy jest jego obszerniejsza forma i większa złożoność.
To koniec obietnic tej zbiórki (więcej o tym w aktualizacji nr 7). Udało się odblokować wszystkie cele dodatkowe, które zostały dla niej zaplanowane. Super!
Nagrody
Wspierający mogą wybierać spośród kilku nagród wymienionych poniżej. Ponadto, każdy wspierający otrzyma podziękowania na łamach książki oraz na oficjalnej stronie gry.
WAŻNE: Wybrane nagrody dostępne są tylko dla osób, które zakupiły też podręcznik drukowany, bo będą dostarczane razem z nim w jednej paczce.
W skład nagrody WYCZYN wchodzi podręcznik postapokaliptycznej gry fabularnej Afterbomb Madness, o której więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie. Aktualnie jest to jedyna możliwość zdobycia tego podręcznika drukowanego obecnie na zamówienie, ponieważ jego nakład został wyczerpany. Warto skorzystać z tej okazji, bo zakup obu książek w pakiecie jest korzystny cenowo, a także pozwala oszczędzić na kosztach wysyłki.
TROFEUM #2, TROFEUM #3 oraz TROFEUM #4 mają postać materialną i przeznaczone są wyłącznie dla osób, które kupiły podręcznik EpicWorld. Powód jest taki, że zostaną wysłane razem z nim w jednej paczce.
Finalne wersje materiałów mogą nieznacznie różnić się od przedstawionych na grafikach.
O autorze / Zespół
Autor, Rafał Olszak – od 2010 roku jestem niezależnym twórcą gier fabularnych. Na swoim koncie mam w sumie pięć podręczników, więc system EpicWorld byłby szóstym wydanym w druku. Poprzednia moja zbiórka była na drugą edycję Afterbomb Madness i zakończyła się powodzeniem, a wspierający otrzymali książkę przed czasem. Moja oficjalna strona poświęcona grom to: www.gryOlszaka.com Na co dzień pracuję natomiast jako polecany psycholog online.
Ilustrator, Michał Krawczyk – mam 23 lata i jestem grafikiem koncepcyjnym, ilustratorem oraz freelancerem. Specjalizuję się w projektowaniu postaci oraz lokacji do gier i filmów.
Swoją rolę w projektowaniu gry odegrali także konsultanci. Na uwzględnienie zasługują między innymi: Adam Tomczak, Dominik Sztucki, Edyta Kornelska, Filip Pietrzak, Grzegorz Łodyga, Jakub Nowosad, Karol Czarny, Krzysztof Baranowski, Paweł Adamczyk, Piotr Młodożyniak, Piotr Rasiński, Rafał Sułkowski, Tomasz Michałowski, Zbyszek Gałązka.
Ryzyko
Jak już wspominałem, szósty raz wydaję podręcznik RPG, więc mam w tym doświadczenie i pewną wprawę. Podręcznik jest opracowany oraz zilustrowany, a w tej chwili przechodzi testy i jest szlifowany, co potrwa jeszcze kilka miesięcy. Termin dostawy specjalnie podaję dość odległy określając go trochę na wyrost. Wychodzę z założenia, że lepiej jest dostarczyć produkt przed czasem niż z opóźnieniem. Niekiedy są poślizgi w drukarni lub mają miejsce jakieś zdarzenia losowe i dlatego dostawa przewidziana jest dopiero na drugą połowę roku. To realistyczny plan. Jeśli uda się go zrealizować szybciej, prędzej dostarczone zostaną nagrody.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Janusz Kamieński
Jakub Zapała
Dobromir Stawicki
sharpclaw24
Saturnin Tacica
Behir
Wspieracz Anonim
Michał Cielecki
Michał Zaborowski
Mateusz Obierak
Marcin Kuczyński
Arkadiusz Chmara
Michał Szulc
Kacper Stysiński
Łukasz Pytlak
Radek Grzanka
shohei
Wspieracz Anonim
Mizymod
Wspieracz Anonim
mustapha2002
AdamNeuroAnimeBaźmierowski
Kacper Drzewicz
Lukrecjusz Ananiusz
ZlyBalwanek
gotik2006
Marek Jamka
Wspieracz Anonim
Łukasz "CypherCris" Marchewka
TheThirdOne
Karlosinio
Papryk
Wspieracz Anonim
Rafal Kusiak
Rals
Connor
QuaW
Wspieracz Anonim
agakroolik72
JasiuMela
Ric
Sebastian Tyda
Enzer
Filof
Paweł Celuch
SilverRAT
Łukasz Kulon
Mariusz Dąbrowski
Cezarjez
Pokaż wszystkich.
Ocena 4.98 / 5 (10 głosów)
Komentarze
Adrian Morawiec
5 lat temuAnonim
6 lat temudrone
6 lat temuAdrian Morawiec
6 lat temuSadafi
6 lat temuAnonim
6 lat temudrone
6 lat temuLukrecjusz Ananiusz
6 lat temuMarcin Faszcza
6 lat temudrone
6 lat temuSadafi
6 lat temudrone
6 lat temuIwo Szczeciński
6 lat temudrone
6 lat temuMieszko Wrzoskiewicz
6 lat temuBartosz Zawadzki
6 lat temudrone
6 lat temuKarol Berkowiczk
6 lat temudrone
6 lat temuGrzesiek Wasilewski
6 lat temuRadaR
6 lat temudrone
6 lat temuSilverRAT
6 lat temudrone
6 lat temudrone
6 lat temuMieszko Wrzoskiewicz
6 lat temudrone
6 lat temuJakub Typiński
6 lat temudrone
6 lat temuThertera
6 lat temudrone
6 lat temudrone
6 lat temuTRIUMF
- drukowany, numerowany egzemplarz EpicWorld Gra Fabularna z autografem twórcy,
- dostawa na terenie Polski,
- EpicWorld Gra Fabularna w PDF,
- wszystkie ufundowane dodatki w PDF,
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
WZLOT
- zestaw tapet HD na pulpit z postaciami i istotami z bestiariusza,
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
TROFEUM #1
- edytowalna Karta Postaci,
- cyfrowy ekran Mistrza Gry,
- przybornik twórcy,
- inne materiały w formie niespodzianki,
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
TROFEUM #4
W skład nagrody wchodzi:
- kolorowy plakat 42 cm x 29 cm przedstawiający grywalne typy postaci,
- kolorowy plakat 42 cm x 29 cm przedstawiający mapę Kopuły,
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
ZWYCIĘSTWO
- EpicWorld Gra Fabularna w PDF,
- wszystkie ufundowane dodatki w PDF,
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
TROFEUM #2
W skład nagrody wchodzi:
- plakat,
- pocztówki z postaciami,
- gotowe do użycia Karty Postaci,
- inne materiały w formie niespodzianki,
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
TROFEUM #3
W skład nagrody wchodzi:
- drukowany album w formacie A4 wydany w kolorze i przedstawiający postaci oraz istoty z bestiariusza.
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
WYCZYN
- drukowany, numerowany egzemplarz EpicWorld Gra Fabularna z autografem twórcy,
- drukowany egzemplarz gry fabularnej Afterbomb Madness edycja 2.5 z autografem twórcy,
- dostawa na terenie Polski,
- EpicWorld Gra Fabularna w PDF,
- Afterbomb Madness edycja 2.5 w PDF,
- wszystkie ufundowane dodatki w PDF,
- podziękowania na łamach książki i na oficjalnej stronie.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia