Odbudowa Warszawy 1945-1980 - gra planszowa
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
2 reakcji
Opis projektu
Obejrzyj film promujący powyżej lub zapoznaj się z projektem.
Poniżej spis treści projektu - możesz
przejrzeć cały projekt lub kliknąć na wybrany dział:
1. Wstęp
2. Rozgrywka (opis rozgrywki, zawartość pudełka, opinie o grze)
3. Rozszerzona rzeczywistość (aplikacja mobilna do gry, Warszawa 3D)
4. Pakiety wsparcia (lista pakietów, które możesz nabyć oraz ich zawartość)
5. Cele finansowe (dodatkowe cele, jeśli projekt osiągnie 100% wsparcia)
6. Wspieram.to (jak działa wspieram.to, jak wspierać, FAQ)
7. Dlaczego warto wesprzeć “Odbudowę”?
8. Pomysłodawcy (osoby, które pracowały nad grą)
9. Fabryka Gier Historycznych (o wydawnictwie, jego doświadczeniu i planach)
10. Mecenasi (jesteś warszawiakiem? chcesz być mecenasem?)
11. Patroni medialni i partnerzy kampanii
12. Koszty przesyłki i terminy realizacji
13. Kontakt
„Odbudowa Warszawy 1945-1980” to wyjątkowa gra planszowa poświęcona tytułowej odbudowie Stolicy po zniszczeniach drugowojennych. Gracze wcielą się w urbanistów, architektów i inżynierów, których celem będzie odnowienie miasta i przywrócenie mu przedwojennego blasku.
„Odbudowa Warszawy 1945-1980” to dzieło dwóch autorów: Piotra Grzymisławskiego oraz Łukasza Szopki. Piotr z Łukaszem pracowali nad grą od 2011 roku. Fabryka Gier Historycznych przyłączyła się do tych prac już w 2012 r. Od pierwszego spotkania zainteresowaliśmy się grą i zaczęliśmy wspierać Piotra i Łukasza – na początek niewielkimi radami projektowymi, z czasem coraz bardziej angażując się w pracę nad „Odbudową”.
Gra spodobała nam się tak bardzo, że po kilku miesiącach rozmów podjęliśmy decyzję o jej wydaniu. Mimo że mieliśmy możliwość wydania tej gry bez korzystania z kampanii croudfundingowej, wiązałoby się to z wieloma kompromisami, na które nie chcieliśmy iść w przypadku tego tytułu. Wierzymy w ten produkt i zależy nam, aby wydanie „Odbudowy Warszawy” stanęło na najwyższym poziomie. Stąd właśnie nasza kampania – to dzięki Waszej pomocy może nam się udać przygotować ten tytuł tak, jak on na to zasługuje.
Celem kampanii jest zebranie 20 tys. zł, które pozwolą na wydanie „Odbudowy Warszawy 1945-1980” oraz stworzenie aplikacji mobilnej pozwalającej na oglądanie budynków w 3D.
Jeśli w ciągu 35 dni uda nam się zebrać tę kwotę, wtedy w ciągu 5 miesięcy od zakończenia projektu dostarczymy wszystkim wspierającym nagrody, które wybrali. Wśród nich znajdą się egzemplarze gry, kubki i koszulki związane z „Odbudową”.
Technologia Augmented Reality ma ogromny potencjał edukacyjny i promocyjny. Możliwość oglądania budynków jako modele 3D ma szansę zainteresować nie tylko młodsze pokolenie Polaków, ale także wszystkich miłośników architektury, budownictwa, a także fanów gier planszowych oraz nowinek technologicznych.
Jeśli zainteresujemy ich "Odbudową", pozostanie wtedy tylko mały krok od sięgnęcia do publikacji poświęconych odbudowie i zagłębienia się w to zagadnienie. A to przecież ważna część naszej historii. Dołożymy wszelkich starań, aby każda zainteresowana naszą grą osoba miała łatwy dostęp do informacji o procesie odbudowy. W końcu promowanie historii to nasza misja.
Jeśli zainteresował Cię ten projekt, przeczytaj dalszy opis kampanii i zapoznaj się z informacjami o grze. Na pewno nie zawiedziesz się na tym tytule i już niedługo będziesz mógł cieszyć się z kolejnej świetnej gry w swojej kolekcji!
Podstawowe informacje o grze:
Tytuł: Odbudowa Warszawy 1945-1980
Autorzy: Łukasz Szopka, Piotr Grzymislawski
Wydawca: Fabryka Gier Historycznych
Liczba graczy: 3-5 (wariant rodzinny) oraz (2-5 wariant zaawansowany)
Sugerowany wiek graczy: 12+
Czas gry: 45 - 60 minut (wariant rodzinny), 45-120 minut (wariant zaawansowany)
Spis elementów:
1 plansza budowy
60 karty projektów
60 drewnianych budynków
2 dwustronne plansze czynności
10 kart norm
22 karty zadań urbanstycznych
30 drewnianych znaczników metra
4 drewniane znaczniki mostów
75 heksów przedstawiających odbudowaną Warszawę (po 15 dla każdego gracza)
5 znaczników punktów
20 drewnianych inżynierów
21 znaczników gruzu
15 znaczników betonu
15 znaczników funduszy
1 znacznik pierwszego gracza
5 kart pomocy
7 żetonów budynków neutralnych
instrukcja
Na forum gry-planszowe.pl oraz na naszych fanpaga'ach (FGH i Odbudowa Warszawy) prezentowaliśmy Wam wcześniej okładkę "Odbudowy" - obsypaliście nas mnóstwem komentarzy. Wasze rady skrupulatnie notowaliśmy i analizowaliśmy. Wyciągneliśmy z nich wnioski, dlatego po kilku dniach mogliście zobaczyć inną propozycję na okładkę. W tej chwili pracujemy nad obiema koncepcjami, bo każda zyskała swoich zwolenników.
Przy tym tutule chcemy, abyście aktywnie uczestniczyli w procesie wydawniczym gry.
Dlatego część materiałów graficznych, jak np. planszę, udostępnimy na wczesnym etapie graficznym i poprosimy Was o pomoc przy jej tworzeniu. Wasze pomysły i wyobrażenia, a także wiedza i doświadczenie, są dla nas bardzo cenne. Jeśli tylko zechcecie się nimi z nami podzielić, wspólnie stworzymy wyjątkowy tytuł.
„Odbudowa Warszawy 1945-1980” to gra przeznaczona dla rodzin i koneserów gier planszowych. Umożliwi Wam ona rozrywkę w jednym z dwóch wariantów: rodzinnym lub zaawansowanym. Ten pierwszy polecamy na początek lub jeśli nie macie czasu na dłuższą rozgrywkę. Wariant zaawansowany natomiast sprawdzi się znakomicie wśród osób, które mają już trochę większe doświadczenie w grach planszowych.
Recenzja "Odbudowy Warszawy 1945-1980" stworzona przez Piotra Jasika, twórcę kanału Game Troll TV.
Celem gry jest odbudowa Warszawy.
Aby tego dokonać, gracze realizują projekty nowych budynków, tworzą kolejne odcinki metra czy mosty na Wiśle. Za każdy wybudowany obiekt gracz otrzymuje punkty zwycięstwa. Na koniec rozgrywki gracze otrzymają dodatkowe punkty zwycięstwa zależnie od tego, z jakimi budynkami sąsiadują wybudowane przez nich obiekty. Następnie podliczają zdobyte punkty – kto ma ich najwięcej, wygrywa grę.
Wygląda dość prosto, prawda?
Taka jest właśnie ta gra, jeśli chodzi o podstawowe mechanizmy. Jednak mimo prostoty, rozgrywka oferuje mnóstwo wyborów. Wiele różnych dróg może prowadzić do zwycięstwa, a każda z podejmowanych decyzji ma wpływ na końcowy wynik gry. Mimo że „Odbudowa” to tytuł niewątpliwie wymagający, nie jest ona grą bardzo ciężką i intelektualnie męczącą.
Opinia o grze - Rafał "Powermilk" Kociniewski
Aby zobrazować Wam odczucia po rozgrywce, zachęcamy do przeczytania krótkiego komentarza Rafała "Powermilka" Kociniewskiego, który już grał w "Odbudowę Warszawy 1945-1980":
W warsztacie: Odbudowa Warszawy
"Kiedy tak mi autorzy wyjaśniali grę, to stwierdziłem: "No kurde, fajna!". Chciałem grać, widziałem potencjał kombinacyjny, morze możliwości. Miałem zaplanowane dwa ruchy przed i ewentualny plan awaryjny (tutaj jak w typowym worker placemencie gdy ktoś zajmuje pole, to nie można go wybrać, ale też są pola wielokrotnego użytku). Ogrom działania, dróg do wygranej. Gdy nagle jeden z autorów uświadomił mi jedną rzecz: postawiłem Dworzec Wschodni na południu. Trochę poczułem się jak w komputerowej grze Sid Meier's Civilization, gdy jako Aztecy osiedliłem się w Afryce i zacząłem budować Stonehenge. Postawiłem coś, co w rzeczywistości się nie znajduje w tym miejscu. W ogóle budowanie całej sieci metra też jest w tym klimacie. Ja, jako Bydgoszczanin, całkowicie nie miałem satysfakcji, że postawiłem Pałac Kultury i Nauki gdzieś zupełnie indziej, nie maiłem z tego frajdy. Jednak czułem w czym rzecz.
Podsumowując, ja na ten tytuł czekam, jako geek bawiłem się świetnie (choć krótko), nie mogłem się potem dokopać, by spróbować jeszcze raz, ale zagrać do końca. Czekam na wydanie finalne, bo chcę wypróbować w rodzinnym gronie. Dlaczego? Bo gra ma niesamowicie proste zasady i chcę sprawdzić, czy być może ktoś, kto słabiej zna planszówki również dostrzeże możliwości kombinacyjne oraz będzie miała satysfakcję z budowania Warszawy z alternatywną wizją. Na moje warto czekać na ten tytuł, więc wyczekujcie i wy."
Opinia o grze - Kuba "KubaP" Polkowski
Kolejną osobą, która już grała w "Odbudowę", jest Kuba "KubaP" Polkowski, który w serwisie Games Fanatic pisze w ten sposób:
"Odbudowa Warszawy to bardzo zmyślne połączenie zarządzania robotnikami i umieszczania kafelków na ograniczonej terytorialnie mapę. W swojej kolejce możemy albo postawić jednego z naszych robotników na polu akcji i zdobywać niezbędne do budowy surowce czy projekty architektoniczne, albo zajmować sobie na planszy (podzielonej na hexy schematycznej mapie Warszawy) miejsce pod budowę kolejnych historycznych fragmentów miasta. Gdy wszyscy już rozmieszczą wszystkie swoje pionki, następuje faza budowy, w trakcie której wznosimy (bądź nie) budowle w oparciu o wcześniej zarezerwowane projekty. Dodatkowym smaczkiem są wspólne dla wszystkich cele (np. należy wybudować dwa konkretne typy budynków obok siebie). W ich realizacji obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy”. Pewnym utrudnieniem jest również „zasada trzech”, która ogranicza nasze możliwości magazynowania do trzech sztuk każdego z rodzajów zasobów – od odzyskiwanego ze zburzonej stolicy gruzu, po fundusze czy projekty. Punktujemy w trakcie gry – każdy z typów budynków ma swoją wartość punktową, tak samo jak metro i mosty, a dodatkowo wspomniane już cele (warto nadmienić że na początku gry i po pierwszych czterech rundach dostajemy po jednym celu ukrytym, tylko dla nas). Punktujemy także na koniec gry – za odpowiednio sąsiadujące ze sobą i z metrem budynki, które postawiliśmy w trakcie gry.
No cóż, chyba to jasne – chcę jeszcze. Chcę więcej. Odbudowa Warszawy to gra, która może stać się centrum zaklętego kręgu geekowskiego móżdżenia, ale równie dobrze może być lekkim rodzinnym tytułem pokroju Kolejki. Może nawet da się to zrobić w jednym pudełku, wariantując niektóre z elementów gry, takie jak dodatkowe cele czy dodatkowe funkcje kart projektów. Nie wiem. Ja się bawiłem świetnie. Gra jest dynamiczna, dopracowana, w cztery osoby może nieco długa (graliśmy ponad 2h, ale mogło to wynikać z niezobowiązującego charakteru spotkania), ale naprawdę dobra. Każdemu, kto lubi budowanie miasta w grach i rozstawianie robotników bardzo polecam spróbowanie Odbudowy Warszawy, to naprawdę tytuł z przyszłością."
Obie instrukcje są już dostępne:
Wariant rodzinny
Wariant zaawansowany
Zapraszamy do zapoznania się z kolejnymi recenzjami
"Odbudowy Warszawy 1945-1980":
Board Times
Planszówki we dwoje
Hexy to zespół stworzony przez Tomasza Bara i Mateusza Stanisławskiego specjalizujący się w szeroko rozumianej produkcji związanej z grami, a w szczególności w tworzeniu ilustracji, grafik, filmów oraz animacji (www.hexy.pl).
Dla nas przygotowują aplikację na urządzenia mobilne, dzięki której każdy z Was będzie mogł obejrzeć budynki występujące na kartach jako modele 3D, które “wyrosną” z kart.
Ile tych budynków będzie dostępnych? To zależy od wyniku kampanii.
Aplikacja będzie dostępna na smartfonach oraz tabletach z systemem iOS oraz Android. Za jej stworzenie odpowiedzialny jest Łukasz Seferyniak z Pacamery. Szczególnie warto podkreślić, że aplikację wykorzystaną w "Odbudowie" będzie można ściągnąć za darmo ze strony FGH oraz strony Hexy. Ze względu na duży walor edukacyjny tego rozwiązania, zdecydowanie chcemy, aby aplikacja była w pełni bezpłatna - każdy zainteresowany powinien móc obejrzeć wspaniałą architektury stolicy na swoim smartfonie!
Materiały na temat samej aplikacji już wkrótce, a tymczasem zapraszamy do obejrzenia przykładowego modelu!
Oprócz powyższych pakietów wsparcia, oferujemy jeszcze możliwość zdobycia kubeczka z logotypem "Odbudowy". W trakcie kampanii dojdą jeszcze kolejne nagrody. Zachęcamy do wsparcia naszego projektu także w ten sposób!
Na tydzień przed końcem kampanii utworzyliśmy:
nową nagrodę za 155 zł
1) Grę ODBUDOWA WARSZAWY 1945-1980*
2) Bilet na 3 dni na konwent Pyrkon 2015 (24-26 kwietnia 2015)**
3) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
4) Status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
*cena poza wspieram.to - 160 zł
**cena biletu. - 60 zł
(oszczędzasz ok. 65 zł)
Więcej informacji o tej nagrodzie w panelu po prawej stronie w zakładce "Nagrody"!
Na tydzień przed końcem kampanii utworzyliśmy:
nową dodatek za 15 zł
1) Bilet na 3 dni na Pyrkon 2015!
Mogą go zakupić osoby, które wsparły nas kwotą minimum 119 zł.
Jak działa system dodatków?
Dodatki można zakupić jedynie wówczas, kiedy zakupiłeś już jakikolwiek pakiet podstawowy. Jak zakupić dodatek?
#1 Jeżeli chcesz zakupić jednocześnie pakiet podstawowy i dodatek
1. Wybierasz pakiet podstawowy
2. Dokonujesz płatności (od tego momentu dodatki są odblokowane)
3. Wybierasz dodatek np koszulkę
4. Dokonujesz płatności (i dodatek znajduje się na Twoim koncie)
#1 Jeżeli już zakupiłeś pakiet podstawowy i chcesz dokupić tylko dodatek
1. Klikasz w zakładkę "Dodatki"
2. Wybierasz dodatek np koszulkę
3. Dokonujesz płatności (i dodatek znajduje się na Twoim koncie)
Cele podstawowy
Jeżeli projekt osiągnie 100% (20 tys. zł) zdobędziemy funduszę na wyprodukowanie gry "Odbudowa Warszawy 1945-1980" oraz udostępnienie darmowej aplikacji Augmented Reality z wizualizacjami 10 budynków występujących w grze.
Cele dodatkowe
Gdy uzbieramy kwotę 23 tys. zł zdobędziemy fundusze na wymianę drewnianych znaczników budynków. Zmienimy wtedy budynki z kategorii "Reprezentacja i Administracja" na drewniane znaczniki o dedykowanym kształcie.
***
Gdy uzbieramy kwotę 26 tys. zł zdobędziemy fundusze na przygotowanie wizualizacji kolejnych 10 budynków występujących w "Odbudowie". Wtedy będzie dostępnych łącznie 20 wizualizacji.
***
Gdy uzbieramy kwotę 29 tys. zł zdobędziemy fundusze na wymianę drewnianych znaczników budynków. Zmienimy wtedy budynki z kategorii "Przemysł" na drewniane znaczniki o dedykowanym kształcie.
***
Gdy uzbieramy kwotę 32 tys. zł zdobędziemy fundusze na przygotowanie wizualizacji kolejnych 10 budynków występujących w "Odbudowie". Wtedy będzie dostępnych łącznie 30 wizualizacji.
***
Gdy uzbieramy kwotę 35 tys. zł zdobędziemy fundusze na wymianę drewnianych znaczników budynków. Zmienimy wtedy budynki z kategorii "Usługi" na drewniane znaczniki o dedykowanym kształcie.
***
Gdy uzbieramy kwotę 38 tys. zł zdobędziemy fundusze na przygotowanie wizualizacji kolejnych 10 budynków występujących w "Odbudowie". Wtedy będzie dostępnych łącznie 40 wizualizacji.
***
Gdy uzbieramy kwotę 41 tys. zł zdobędziemy fundusze na wymianę drewnianych znaczników budynków. Zmienimy wtedy budynki z kategorii "Transport" na drewniane znaczniki o dedykowanym kształcie.
***
Gdy uzbieramy kwotę 44 tys. zł zdobędziemy fundusze na przygotowanie wizualizacji kolejnych 10 budynków występujących w "Odbudowie". Wtedy będzie dostępnych łącznie 50 wizualizacji.
***
Gdy uzbieramy kwotę 47 tys. zł zdobędziemy fundusze na wymianę drewnianych znaczników budynków. Zmienimy wtedy budynki z kategorii "Kultura i Nauka" na drewniane znaczniki o dedykowanym kształcie.
***
Gdy uzbieramy kwotę 50 tys. zł zdobędziemy fundusze na przygotowanie wizualizacji kolejnych 10 budynków występujących w "Odbudowie". Wtedy będziemy mieli komplet wizualizacji, czyli aż 60!
***
Gdy uzbieramy kwotę 53 tys. zł zdobędziemy fundusze na wymianę drewnianych znaczników budynków. Zmienimy wtedy budynki z kategorii "Mieszkania" na drewniane znaczniki o dedykowanym kształcie.
Czy to koniec tego, co mamy Wam do zaproponowania?
Zdecydowanie nie. Mamy jeszcze kilka pomysłów, które na pewno uatrakcyjnią "Odbudowę Warszawy 1945-1980". Obserwujcie uważnie Wspieram.to, abyście nie przegapili żadnych informacji o rozwoju i przebiegu naszej kampanii!
Celem projektu jest zebranie funduszy na wydanie gry "Odbudowa Warszawy 1945-1980" i dostarczenie jej do osób, które zdecydowały się wesprzeć projekt. W ramach kampanii każdy wspierający będzie mógł wybrać unikatowe, nigdzie indziej niedostępne nagrody związane z grą. Zarówno gra jak i te nagrody zostaną przesłane w ciągu 5 miesięcy od zakończenia akcji na Wspieram.to.
„Odbudowa Warszawy 1945-1980” to wyjątkowy tytuł. Przy planszy mogą zasiąść zarówno dzieci, młodzież, jak i dorośli – gra posiada wariant podstawowy, składający się z zaledwie kilku prostych zasad. Ich nauczenie się nie będzie stanowiło problemu nawet dla najmłodszych. Mimo prostych zasad, gra nie jest banalna i oczywista – wymaga od gracza zaangażowania i przemyślenia swoich ruchów. Szczególnie wariant zaawansowany, który w naszej ocenie sprosta wymaganiom nawet doświadczonych graczy, szukających w grach optymalizacji, strategicznych decyzji i sporej ilości interakcji.
W grze znajdziecie mnóstwo wyjątkowych ilustracji. Każdy budynek występujący w “Odbudowie”, a jest ich łącznie 60, ma unikatową grafikę. Za ich wykonanie odpowiedzialny jest zespół Hexy.pl, który również przygotowuje aplikację na urządzenia mobilne umożliwiającą oglądanie budynków występujących w grze w trzech wymiarach! Warto w tym miejscu podkreślić, że "Odbudowa Warszawy 1945-1980" jest pierwszą polską grą, która wykorzystuję technologię rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) i jedną z pierwszych gier wykorzystujących nowoczesną technologię w ogóle!
Za ogólny kształt oprawy wizualnej i pozostałe elementy graficzne odpowiada Iga W. Grygiel, dobrze znana ze swoich prac przy innych grach Fabryki Gier Historycznych.
Główny powód, dla którego chcemy Was przekonać do wsparcia projektu, jest bardzo prosty:„Odbudowa Warszawy 1945-1980” to bardzo dobra gra. Stworzyli ją dwaj zapaleńcy planszówek i miłośnicy architektury. Wydają ją fani dobrych gier, którzy już od dawna wiążą swoje życie zawodowe z planszówkami i historią. Ta gra powstaje od fanów dla fanów. Wierząc w takie działanie, zdecydowaliśmy się ruszyć z kampanią crowdfundingową – uważamy, że dzięki temu wydamy „Odbudowę” w najlepszy możliwy sposób.
Czy nasza Stolica zasługuje na taką grę? Naszym zdaniem zdecydowanie tak!
Piotr Grzymisławski -
syn marnotrawny, powracający na łono gier planszowych i karcianych po wieloletniej tułaczce, z dala od Magii i Miecza i Magic: the Gathering. Wielbiciel wieży bitewnej z Shoguna. Pragnie się przekonać jak ta wieża działa w Amerigo. Poza tym jest człowiekiem teatru. Jako doktorant w Katedrze Dramatu, Teatru i Widowisk UAM, prowadzi zajęcia z przedmiotu Teatr i Dramat Współczesny. Jest wiceprezesem Poznańskiego Stowarzyszenia Inicjatyw Teatralnych. Współpracował z Art Stations Foundation w ramach programu Stary Browar Nowy Taniec, z HOBO Art Foundation jako producent kreatywny przy eksploracji spektaklu „Komornicka. Biografia Pozorna” oraz jako dramaturg przy teatralnym projekcie dokumentalnym poświęconym Hansowi Paasche, w ramach cyklu „Wielkopolska: Rewolucje”. Obecnie współpracownik Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego w Warszawie. W czasie, kiedy nie zajmuje się teatrem, wraz z Łukaszem Szopką, odbudowuje Warszawę.
Łukasz Szopka -
na co dzień pracuje w biurze projektowym instalacji sanitarnych. Po godzinach operator kamery i montażysta filmów krótkometrażowych. Z zamiłowania fotograf. W wolnych chwilach podróżuje po świecie samochodem, kajakiem, pociągiem, pieszo i autostopem. Jego kierunek podróży to miejsca niedostępne dla tradycyjnych turystów. Uwielbia ciszę i spokoju z dala od zgiełku miejskiego. Lubi biegać nocą po lesie i jeść jabłka. Ulubione gry planszowe to Shogun, Carcassone i Agricola. Z Piotrem znają się od ponad 20 lat.
Adam Kwapiński –
projektant gier i jednocześnie współzałożyciel Fabryki Gier Historycznych. W wydawnictwie zajmuje się nadzorowaniem procesu wydawniczego i robotą papierkową. Najwięcej radości sprawia mu jednak praca nad kolejnymi projektami. Zdecydowanie jest zwolennikiem cięższych tytułów, nad którymi można spędzić kilka godzin na zdrowej rywalizacji. Nie lubi zbędnej losowości. Ulubione tytuły to "Agricola", "Through the Ages", "Cywilizacja Sida Meiera", "Eclipse" i ostatnio "Galaxy Trucker". W wolnych od planszówek chwilach tańczy taniec irlandzki lub gra w pokera.
Michał Sieńko -
doktorant na Wydziale Humanistycznym UMCS, jeden ze współzałożycieli wydawnictwa i współautor takich gier jak "Sigismundus Augustus. Dei gratia rex Poloniae", "Bohaterowie Wyklęci" czy "First to Fight". Fantasta i miłośnik gier fabularnych, a także fotograf i pilot wycieczek. W planszówkach najbardziej pociąga go interakcja z innymi. Zdecydowanie zwolennik gier nastawionych na budowanie klimatu i oddanie tematu gry za pośrednictwem różnych mechanik. Ulubione tytuły to "Gra o Tron", "Galaxy Trucker" czy „Colt Express”.
Iga W. Grygiel -
główna graficzka FGH, która poza współtworzeniem ilustracji do gier zajmuje się składem i wszelkimi sprawami graficznymi przerastającymi pozostałą część ekipy. Jest zaskakująco terminowa, przez co czasem nas szczerze nienawidzi za pracę „na wczoraj”. Tworząc, potrafi walczyć o swoją wizję. Z grami planszowymi związana od niedawna – lubi lżejsze, imprezowe tytuły, nie pojmując, jak można spędzić kilka godzin nad jedną grą. Kiedy nie zajmuje się tworzeniem kolejnych grafik, tańczy taniec irlandzki lub tworzy najróżniejsze przedmioty poczynając od maskotek, a kończąc na torebkach i gorsetach.
Piotr Żuchowski -
tłumacz języka angielskiego, korektor tekstów i osoba odpowiedzialna za kontakt z zagranicznymi mediami. Miłośnik fantasy i horroru, szczególnie twórczości H.P. Lovecrafta i wszystkiego, co związane z Mitologią Cthulhu. Fan planszowych gier przygodowych i tzw. ameritrashu, gdzie tematyka i klimat rozgrywki pełnią rolę znacznie ważniejszą niż wymagające zasady. Fan kina klasy B i oddany kibic piłkarski, którego ulubioną grą wszech czasów jest oczywiście Arkham Horror.
Nasza pierwsza gra planszowa ukazała się w 2012. Od tamtego czasu wydaliśmy już 6 tytułów, a w planach mamy kolejne. Wszystkie nasze gry wiąże kilka ważnych cech - przywiązanie do jakości, zarówno mechaniki jak i historii w nich zawartej, dbanie o detale, a także włożone w nie serce. Podobnie mamy z “Odbudową”. Choć to nie jest nasz autorski projekt, jesteśmy do niego przywiązani i wierzymy, że spodoba się on wielu graczom. Dlatego cieszymy, że jako FGH jesteśmy częścią tej inicjatywy, a nasza praca umożliwi wydanie "Odbudowy". Poniżej możecie przeczytać opisy gier, które wydaliśmy przez ostatnie 3 lata naszej działalności.
Zaczęliśmy wydawanie gier od tytułu "W Zakładzie. Lubelski Lipiec ‘80", który odbił się on szerokim echem w mediach lokalnych i ogólnopolskich. Wszyscy byli zainteresowani tym, jak można zrobić grę, która dzieje się w Fabryce Samochodów Ciężarowych. Okazało się, że podołaliśmy temu zadaniu i zyskaliśmy wielu sympatyków, którzy kibicują nam do dziś.
Drugim naszym tytułem była "Teomachia". "Wojna bogów" to dzieło aż 3 autorów - Kuby Wasilewskiego, Adama Kwapińskiego i Tomka Byliny. To oni stworzyli ten wyśmienity tytuł, który doczekał się dziesiątek bardzo pochlebnych recenzji. "Teomachię" wydaliśmy rownież w wersji niemieckojęzycznej dzięki platformie SpieleSchmide - była to pierwsza polska karcianka ufundowana na zagranicznej platformie crowdfoundingowej! W tym roku natomiast pojawi się edycja anglojęzyczna, dzięki sukcesowi, jaki udało nam się odnieść na Kickstarterze.
Trzecim tytułem była gra "Sigismundus Augustus. Dei gratia rex Poloniae", stworzona przez Michała Sieńko i Adama Kwapińskiego. Jak do tej pory jest to największy, najdłuższy, najbardziej wymagający, a jednocześnie najlepiej oceniany nasz tytuł! W międzynarodowym serwisie fanów gier planszowych BoardGameGeek uzyskał notę 7,52/10! Ten produkt docenili fani planszówek z całego świata - gra bardzo dobrze sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Australii czy Japonii!
"Bohaterowie Wyklęci" to tytuł, które wzbudził ogromne zainteresowanie. Jak do tej pory niewiele osób próbowało poruszyć w grze tak mroczne i kontrowersyjne tematy jak polskie podziemie zbrojne z lat 1944 - 1963. To bardzo ciężka tematyka, jednak wg opinii recenzentów i graczy, udało nam się stworzyć tytuł bardzo dobry pod względem mechanicznym, w który w idealny sposób wpletliśmy klimat tamtego okresu.
"Arka zwierzaków" to zdecydowanie najlżejsza i jednocześnie najszybsza nasza gra, bo partia trwa ok. 20-30 minut. Gracze wcielają się w pomocników Noego i muszą umieścić na arce zwierzaki, aby uratować je przed biblijnym potopem. Problem jednak polega na tym, że żetony ze zwierzętami na arkach ustawiamy zakryte, a żetony zwierzaków roślinożernych nie mogą być usytuowane obok drapieżników. „Arka” to gra prosta i dynamiczna, daje dużo satysfakcji wszystkim członkom rodziny.
W "First to Fight" gracze wcielają się w członków Sztabu Naczelnego Wodza i zarządzają polskimi żołnierzami w walce przeciwko III Rzeszy. Gra w wyjątkowo przejrzysty sposób obrazuje skalę działań, które miały miejsce podczas wojny – jednak nie jest to gra wojenna. W krótkim czasie gracz pozna wiele osób, miejsc i wydarzeń, które odegrały ważne role w osiągnięciu zwycięstwa nad państwami Osi. "First to Fight" to świetny przykład jak połączyć edukację i rozrywkę i jednocześnie promować nowoczesny patriotyzm wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Chcesz się dowiedzieć dlaczego? Zagraj.
„Herosi” - to pierwsza gra planszowa z naszej nowej linii wydawniczej, którą opublikowaliśmy pod marką Lion Games. W ramach tej serii będziemy wydawać gry związane z szeroko pojętą fantastyką. „Herosi” to gra czasu rzeczywistego, w której gracze wcielają się we władcę jednego z czterech żywiołów – Ognia, Wody, Powietrza lub Ziemi. Starcia pomiędzy Herosami poszczególnych żywiołów są szybkie i dynamiczne, a gra dostarcza mnóstwo emocji. Turlanie kośćmi, rzucanie zaklęć i wysyłanie w bój swoich jednostek to główne zadania wszystkich graczy. Kto okaże się w tym lepszy, wygrywa.
Kochasz Warszawę i chcesz promować wiedzę o tym mieście w całej Polsce?
Uwielbiasz to miasto i wspierasz różne inicjatywy dotyczące Stolicy?
Jesteś Warszawiakiem z krwi i kości i chcesz stać się Mecenasem gry?
Masz świetny pomysł jak wzbogacić "Odbudowię" i chcesz nam zaoferować swoje rady?
Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiedziałeś "tak", zapraszamy do kontaktu z Michałem Sieńko (508 476 794 lub mediafgh@gmail.com) - jesteśmy otwarci na różne rodzaje współpracy.
Szczególne podziękowania składamy Tomaszowi Barowi i Mateuszowi Stanisławskiemu, twórcom zespoły Hexy.pl. Swoim wsparciem zasłużyli na miano Mecenasów "Odbudowy Warszawy 1945-1980".
Patronom medialnym i partnerom "Odbudowy Warszawy 1945-1980" bardzo dziękujemy za dotychczasową współpracę i liczymy na jej dalszy ciąg. Wśród instytucji, które wsparły nasz projekt, chcielibyśmy wymienić:
Osoby wspierające nasz projekt otrzymają wybrane przez siebie nagrody w ciągu 5 miesięcy od zakończenia kampanii na Wspieram.to. Wysyłki będą realizowane za pośrednictwem Paczkomatów. Nagrody większe objętościowo, czyli zestaw 6 gier oraz zestaw 24 gier, wyślemy za pośrednictwem firmy kurierskiej. W każdym przypadku koszt przesyłki jest już wliczony w kwotę wsparcia.
Istnieje możliwość wysłania zdobytych nagród poza granicę naszego kraju. Aby ustalić dokładny koszt i termin realizacji takiej wysyłki, prosimy o indywidualny kontakt: mediafgh@gmail.com.
W razie pytań i wątpliwości związanych z „Odbudową Warszawy 1945-1980”, całym projektem czy naszymi grami, serdecznie zapraszamy do kontaktu z Michałem Sieńko pod numerem telefonu 508 476 794. Dodatkowo można do nas napisać na adres: mediafgh@gmail.com albo skontaktować się z nami za pośrednictwem Facebooka: Fabryka Gier Historycznych.
Zapraszamy do polubienia oficjalnego fanpage'a gry "Odbudowa Warszawy 1945-1980"!
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Marek Jurkiewicz
bonk
Monika Pawłowska-Kasprzak
Grzegorz Laskowski
Maciej Jabłoński
Marcin Szewczyk
Wspieracz Anonim
Kamil Rogulski
Michał Wiśniewski
Mariusz Pietrzak
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Daria Chibner
Wojciech Krokosz
adrian troszynski
Wspieracz Anonim
Martyna Molak-Tomsia
Maestro
Ad
Aleksandra Białczak
Kamil Kowalczyk
Wspieracz Anonim
Maciej Mętrak
Maciej Merski
Mikołaj Węgier
Tomasz Zaremba
Mateusz Pronobis
Wojciech Walczak
Krzysztof Witt
Maria Andrzejewska
Adam Borowik
Krystian Machnik
Michał Czajkowski
Łukasz Szymański
Filip Leszczyński
kdsz
Swaroc
Michał Nowaczyk
Marianna Wartecka
Marcin Nowak
Agnieszka Kubaś
Michał Minkwitz
ZK1944
Robert Szymczak
Anna Koszewska
Konrad Wawrowski
Wspieracz Anonim
Pokaż wszystkich.
Ocena
Komentarze
Fabryka Gier Historycznych
8 lat temuAnonim
8 lat temuFabryka Gier Historycznych
8 lat temuAnonim
8 lat temuFabryka Gier Historycznych
8 lat temuAnonim
8 lat temuFabryka Gier Historycznych
8 lat temuAnonim
8 lat temuŁukasz Szymański
8 lat temuFabryka Gier Historycznych
9 lat temuAnonim
9 lat temuFabryka Gier Historycznych
9 lat temuPiotr Zinczuk
9 lat temuAnonim
9 lat temuFabryka Gier Historycznych
9 lat temuPiotr Zinczuk
9 lat temuFabryka Gier Historycznych
9 lat temuMaciej Merski
9 lat temuMarcin Senior Ropka
9 lat temuFabryka Gier Historycznych
9 lat temuAnna Koszewska
9 lat temuFabryka Gier Historycznych
9 lat temuDariusz Kempa
9 lat temuFabryka Gier Historycznych
9 lat temuMikolaj Sobocinski
9 lat temu1) Grę ODBUDOWA WARSZAWY 1945-1980*
2) Bilet na 3 dni na konwent Pyrkon 2015 (24-26 kwietnia 2015)**
3) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
4) Otrzymujesz status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
*cena poza wspieram.to - 160 zł
**cena biletu. - 60 zł
(oszczędzasz ok. 65 zł)
Przesyłka gry w cenie (za pośrednictwem Paczkomatów).
Bilet zostanie dostarczony listownie za pośrednictwem Poczty Polskiej (list rejestrowany, priorytetowy). Istnieje również możliwość odbioru tego biletu osobiście w Poznaniu bezpośrednio przed konwentem. Szczegóły ustalimy indywidualnie!
Przewidywana dostawa: październik 2015
1) Grę ODBUDOWA WARSZAWY 1945-1980*
2) Grę SIGISMUNDUS AUGUSTUS. DEI GRATIA REX POLONIAE**
3) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
4) Otrzymujesz status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
*cena poza wspieram.to - 160 zł
** sugerowana cena det. - 150 zł
(oszczędzasz min 60 zł)
Przesyłka w cenie (za pośrednictwem Paczkomatów)
Przewidywana dostawa: październik 2015
1) Status członka Biura Odbudowy Stolicy
2) Możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
3) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
Więcej informacji: Aktualizacja 3.
1) Unikalny kubek z logotypem gry
2) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
3) Otrzymujesz status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
Przesyłka w cenie (za pośrednictwem Paczkomatów)
1) Grę ODBUDOWA WARSZAWY 1945-1980*
2) Grę W ZAKŁADZIE. LUBELSKI LIPIEC' 80**
3) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
4) Otrzymujesz status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
*cena poza wspieram.to - 160 zł
** sugerowana cena det. - 79,95 zł
(oszczędzasz min 50 zł)
Przesyłka w cenie (za pośrednictwem Paczkomatów)
Przewidywana dostawa: październik 2015
1) 6* sztuk Gry ODBUDOWA WARSZAWY 1945-1980*
2) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
3) Otrzymujesz status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
*cena jednej gry w zestawie -125 zł
**cena jednej gry poza wspieram.to - 160 zł
Przesyłka w cenie (za pośrednictwem firmy kurierskiej)
1) 24* sztuki Gry ODBUDOWA WARSZAWY 1945-1980*
2) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
3 Otrzymujesz status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
*cena jednej gry w zestawie - 115 zł
**cena jednej gry poza wspieram.to - 160 zł
Przesyłka w cenie (za pośrednictwem firmy kurierskiej)
1) Grę ODBUDOWA WARSZAWY 1945-1980*
2) Podziękowania na oficjalnej stronie FGH
3) Otrzymujesz status członka Biura Odbudowy Stolicy oraz masz możliwość uczestniczenia w procesie przygotowania gry do produkcji
*cena poza wspieram.to - 160 zł
Przesyłka w cenie (za pośrednictwem Paczkomatów)
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: październik 2015
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: październik 2015
Bilet na 3 dni konwentu Pyrkon 2015 (24-26 kwietnia 2015) w Poznaniu!
Bilet zostanie dostarczony listownie za pośrednictwem Poczty Polskiej (list rejestrowany, priorytetowy). Istnieje również możliwość odbioru tego biletu osobiście w Poznaniu bezpośrednio przed konwentem. Szczegóły ustalimy indywidualnie!
Przewidywana dostawa: maj 2015
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 119 zł
Unikalny Kubek z logotypem gry
(przesyłka w cenie)
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 30 zł