Spektakl "Balladyna" w Londynie
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
134 reakcji
Wstęp
Nazywam się Anna Krauze, jestem aktorką po londyńskiej szkole dramatycznej. Wraz z moją grupą teatralną, Passing Stranger Theatre Company, pracujemy nad promowaniem spektakli nieznanych anglojęzycznej publiczności.
Od paru lat, będąc aktywna artystycznie w Londynie, chodził za mną pomysł wystawienia “Balladyny” Juliusza Słowackiego - po angielsku - by przybliżyć rodzimą sztukę brytyjskiej widowni. Wystawienie spektaklu byłoby wyjątkowe z kilku powodów, począwszy od tego, że byłaby to pierwsza taka inscenizacja tegoż dzieła w Wielkiej Brytanii. Ponadto, powołanie do życia anglojęzycznej inscenizacji “Balladyny” w tym roku zbiega się w czasie z obchodami stulecia niepodległości Polski, co stanowi wartość dodaną w kontekście promocji naszego kraju, jego historii i dorobku literackiego. Co więcej, okres nadchodzącego Brexitu i nastrojów antyimigracyjnych może stanowić ciekawe pole do interpretacji spektaklu i doborów castingowych.
Pracuję z grupą niezwykle kreatywnych ludzi, wspierających mój projekt na każdym kroku - jednak nie będziemy w stanie osiągnąć pożądanego efektu, bez posiadania odpowiedniego budżetu. Zależy nam na utrzymaniu wysokiej jakości nie tylko spektaklu, ale też warunków pracy - opłacenia aktorów, reżysera, projektantów i technicznych. Do tego dochodzą koszty promocji spektaklu i prowizji dla portalu.
Pomóż nam pokazać, że “Polacy nie gęsi i swego Szekspira mają”!
Liczy się każda ofiarowana złotówka, która przybliży nas do spełnienia tego marzenia!
Opis projektu
Powodów, dla których postanowiłam podjąć się tego wyzwania, jest kilka.
Po pierwsze, Brytyjczycy kochają Szekspira. Dlaczego zatem nie pokazać im dzieła, które utrzymane jest w podobnym, szekspirowskim stylu - “Balladyny” Juliusza Słowackiego? Złożoność fabuły, tragiczne losy bohaterów czy zestawienie wątków realistycznych z fantastycznymi, tak bliskie fanom literatury angielskiego pisarza, miałyby szansę wybrzmieć pod postacią inscenizacji rodzimego dramatu, nawiązujego do polskiej historii, miejsc, folkloru.
Po drugie, Brexit. W tym burzliwym dla Wielkiej Brytanii czasie i wszechobecnie panujących nastrojów antyimigracyjnych, warto położyć nacisk na promocję polskiego dorobku kulturowego. Starać się ukazać, że wartość płynąca z wystawiania spektakli nieznanych dotąd anglojęzycznej publiczności, może przełożyć się na zupełnie nowe inscenizacje teatralne i płynące z nich doznania artystyczne, będące wynikiem kolaboracji artystów z różnych państw, środowisk i kultur.
Po trzecie, powód najbardziej osobisty. Jestem córką aktorów, Alicji Kochańskiej i zmarłego w 2010 roku Stanisława Krauze, związanych z Teatrem im. Stefana Jaracza w Olsztynie. W 1994 roku oboje grali w inscenizacji “Balladyny” w reżyserii Bogusława Kierca, wraz z grupą wspaniałych olsztyńskich aktorów - moją mamę obsadzono w tytułowej roli, zaś ojca w roli Kirkora. Pamiętam, że jako dziecko zafascynowana byłam atmosferą spektaklu, kostiumami, scenografią... Teraz, jako osoba dorosła, która poszła w ślady rodziców, chciałabym w ten sposób podziękować im, ale też zespołowi aktorskiemu teatru Jaracza, za wieloletnią inspirację artystyczną.
Początek realizacji mojego pomysłu nie był najprostszy. Zaczęło się od znalezienia w British Library tłumaczenia, które mnie nie satysfakcjonowało - było przedawnione, nie miało odpowiedniego rytmu. Wtedy z pomocą przyszedł mi fantastyczny człowiek, profesor Bill Johnston z Uniwersytetu Indiany w Stanach Zjednoczonych. Profesor przełożył na język angielski wiele polskich dzieł, za tłumaczenia których otrzymał liczne nagrody (wliczając w to tłumaczenie “Balladyny” na podstawie której oparta będzie nasza inscenizacja, wyróżnione nagrodą National Endowment for the Arts Creative Writing Fellowship for Poetry Translation). Profesor Johnston od początku nas wspiera i jest patronatem projektu.
Następnie dołączyła do mnie niesamowita młoda reżyserka i producentka o polskich korzeniach, Emma Blacklay-Piech, która zakochała się w projekcie i nieustannie zaskakuje mnie swoimi pomysłami, scenicznymi i marketingowymi; a także aktorzy Amelie Rose i George Hoey, którzy wcielą się w role Aliny i Kirkora.
Mamy już datę i miejsce premiery, 25-go i 26-go listopada w teatrze Drayton Arms Theatre w znanej londyńskiej dzielnicy Kensington. Obecnie jesteśmy na etapie castingow (aktorów różnych narodowości), które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Pod koniec września wchodzimy w zaawansowane próby, o których przebiegu będziemy informować na bieżąco. W planach na przyszły rok mamy też pełen rozkład spektakli w Londynie, a także tournee (Wielka Brytania i Europa) i festiwale.
Zebrane środki pozwolą nam przede wszystkim na opłacenie zespołu, od aktorów po technicznych, a także na dekoracje, kostiumy, scenografię, aranżacje muzyki, materiały promocyjne i pokrycie kosztów aplikacji do wzięcia udziału w festiwalu teatralnym w Edynburgu. Zależy nam na wysokiej, w pełni profesjonalnej realizacji projektu, wymaga to jednak odpowiedniego budżetu.
Z tego powodu serdecznie prosimy o Wasze wsparcie!
Cel projektu
Naszym głównym celem jest wystawienie w pełni profesjonalnego przedstawienia o wysokiej jakości artystycznej, a także zapewnienia satysfakcjonujących warunków pracy wszystkich zaangażowanych. Osiągnięcie 100% budżetu pozwoli nam także na stworzenie łatwej w transporcie, specjalnej scenografii bazującej na grze cieni i sprawnego operowania przestrzenią; zaprojektowanie i stworzenie współczesnych kostiumów pasujących do koncepcji spektaklu, wynajem świateł, kampanię promocyjną (ulotki, plakaty, program), a także kontynuację projektu w przyszłym roku (Wielka Brytania, Polska i inne kraje).
Nagrody
1 zł i więcej - mailowe podziękowanie,
10 zł i więcej - podziękowanie mailowe i w social mediach,
50 zł i więcej - kartka pocztowa i wzmianka w programie,
150 zł i więcej - plakat, torba i podziękowanie w programie,
350 zł i więcej - plakat, koszulka, zdjęcia i wideo zza kulis,
600 zł i więcej - paczka podziękowaniowa,
1000 zł i więcej - paczka partnerska,
1200 zł i więcej - paczka VIP z biletem na spektakl*
*Nagroda limitowana (w ramach tej nagrody przeznaczone są 2 jednoosobowe bilety na spektakl). Pozostała część nagrody jest nielimitowana, trzeci darczyńca kwoty 1200+ otrzyma paczkę z wyjątkiem biletów). Paczka nie zawiera kosztów dojazdu i zakwaterowania w Londynie - te, realizowane są przez darczyńcę we własnym zakresie.
O autorze / Zespół
Passing Stranger Theatre Company powstało w Londynie na początku 2018 roku. Założycielami grupy i menagerami projektu są Anna Krauze (aktorka, marketing w social mediach) i Emma Blacklay-Piech (reżyser, producent).
Anna Krauze
Aktorka, manager projektu i social mediów. W ubiegłych latach zobaczyć ją można było na deskach londyńskich teatrów w głównych rolach w spektaklach "Medea", "The Wonderful World of Dissocia", "Joy Division" (w języku polskim), a także w spektaklach "Mizantrop", "Panna Julia", "Trust Me" oraz w teledysku Sama Smitha i reklamach telewizyjnych. Anna z chęcią powróci na deski Drayton Arms Theatre, tym razem z własnym projektem. Aktorka na co dzień związana jest z agencją aktorską New Wonder Management.
Emma Blacklay-Piech
Brytyjska reżyserka i producentka, wykształcona na Uniwersytecie Cambridge. Już w trakcie studiów produkowała spektakle Amatorskiego Teatru Uniwersytetu Cambridge (Cambridge University Amateur Dramatics Club), pracowała także jako przedstawiciel owego stowarzyszenia. Emma wyreżyserowała też kilka spektakli teatru ADC z Cambridge, włączając w to tournee Europejskich Grup Teatralnych z inscenizacją szekspirowskiego „Hamleta”, z którą odwiedzili Francję, Belgię i Szwajcarię. Po ukończeniu uniwersytetu, Emma wyprodukowała kilka spektakli dla grupy teatralnej SPID (Social Political Innovative Direct), wspierającej młodych ludzi z mniej uprzywilejowanych grup społecznych, a także sztukę „Umeda” uznanej pisarki Justiny Kehinde w King’s Head Theatre w Londynie. Ostatnimi dokonaniami Emmy jest reżyseria dla grupy Actor’s Awareness, a także asystowanie przy sztuce „The Burning Tower” w Bush Theatre.
Amelie Rose
Aktorka z Liverpoolu, wykształcona w londyńskiej szkole teatralno-filmowej, na co dzień związana z trupą "Ear to Ear Productions". W ubiegłych latach grała w spektaklach "Game Night", "The Hangover Cure", "The Queen Bee gets Stung", "The Wonderful World of Dissocia", a także w reklamach i filmach krótkometrażowych. Na deski teatru Drayton Arms Theatre Amelie powróci po raz trzeci. Aktorka reprezentowana jest przez agencje aktorska Alan Hamilton Management.
George Hoey
Londyński aktor. Po ukończeniu szkoły sztuk dramatycznych zjeździł Włochy i Wielką Brytanie z różnymi spektaklami teatru edukacyjnego (m.in. "The Battle of Somme"). Grał też w niezależnych produkcjach filmowych i użyczał głosu w dubbingu. George reprezentowany jest przez agencję aktorską Patrick Warrington Associates.
Profesor Bill Johnston
Tłumacz literatury polskiej, profesor i wykładowca Uniwersytetu Indiany w Stanach Zjednoczonych. Studiował na Oxfordzie i Uniwersytecie Warszawskim, wykładał na Uniwersytetach Jagiellońskim i Wrocławskim. Od samego początku partner naszego projektu "Balladyna". Uważany jest za jednego z najlepszych i najważniejszych tłumaczy literatury polskiej na język angielski, za swoje dokonania doceniony m.in. nagroda Amnicus Poloniae i dyplomem Ministra Spraw Zagranicznych.
Maria Krauze
Warszawska ilustratorka, grafik komputerowy i web developer w jednym. Z wykształcenia i zamiłowania kulturoznawca i folklorystka, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Prywatnie - geek, gamerka, podróżniczka, pasjonatka komiksów i szeroko rozumianej popkultury. PR manager projektu w Polsce.
Passing Stranger Theatre Company
Kontakt: passingstrangertheatre@gmail.com
Social Media:
Facebook - https://www.facebook.com/passingstrangertheatre
Twitter - http://twitter.com/passstrangertc
Instagram - http://instagram.com/passingstrangertheatre
Ryzyko
Prace nad projektem są zaawansowane. Mamy podpisany kontrakt z teatrem na premierowe spektakle. Jesteśmy pewni naszego pomysłu i darzymy naszych współpracowników stuprocentowym zaufaniem. Jedynym ryzykiem związanym ze wyprodukowaniem spektaklu może być poważna choroba lub niespodziewana sytuacja rodzinna któregoś z członków zespołu. W miarę naszych możliwości będziemy starać się jednak o profesjonalne zastępstwo.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Wspieracz Anonim
Radosław Lis
wojciechowski.mac
Anna Jurewicz
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
gomark
Marek Lewandowski
Marta Okrzyńska
zbikowski.przemyslaw
Łukasz Cieszyński
Łukasz Ogan
pixula1
kasia
Wiesława Szymańska
Michał MJ Jodłowski
Alicja Kochańska
Katarzyna Dzitkowska
Agnieszka087
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Mailowe podziękowanie
Podziękowanie mailowe i w social mediach
Kartka pocztowa i wzmianka w programie
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Plakat, torba i podziękowanie w programie
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Plakat, koszulka, zdjecia i wideo zza kulis
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Paczka podziękowaniowa
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Paczka partnerska
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Paczka VIP z biletem na spektakl*
*Paczka nie zawiera kosztów dojazdu i zakwaterowania w Londynie - te realizowane są przez darczyńcę we własnym zakresie.
**Nagroda limitowana - 2 bilety na spektakl sa przeznaczone w ramach tej nagrody. Pozostala czesc nagrody jest nielimitowana, trzeci darczynca kwoty 1200+ otrzyma paczke z wyjatkiem biletow).
Przewidywana dostawa: listopad 2018
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia