6 lat temu

Wspieram.to Vloguje: Adrian Chmielarz i Maciej Miąsik

Adrian Chmielarz

Polski projektant i producent gier komputerowych. Jest jednym z najbardziej znanych polskich twórców gier.
Brał między innymi udział w stworzeniu pierwszej polskiej gry przygodowej na platformę PC – Tajemnica statuetki. Tworzenie gier komputerowych rozpoczął w 1992 roku. Wraz z Grzegorzem Miechowskim założył firmę Metropolis Software i w 1993 wydał pierwszą produkcję. Pracował przy rozwoju gier Teenagent i Gorky 17, wydanych również poza granicami Polski, a także kilku innych produkcji tego studia. W wyniku konfliktu odszedł z Metropolis Software w 1999 roku.

Przez kilka lat pracował jako konsultant w dziedzinie tworzenia gier komputerowych. W lutym 2002 roku wraz z Andrzejem Poznańskim i Michałem Kosieradzkim założył studio People Can Fly. 12 kwietnia 2004 roku firma wydała bardzo dobrze przyjętą przez krytyków grę Painkiller Jako dyrektor studia, nawiązał współpracę z Epic Games, która doprowadziła do przejęcia części udziałów w People Can Fly przez Epic w 2007 roku.

W czerwcu 2007 roku, wraz z zespołem, rozpoczął prace nad grą Bulletstorm, której międzynarodowa premiera odbyła się w lutym 2011 roku. Do sierpnia 2012 roku pełnił w People Can Fly funkcję dyrektora kreatywnego, jednak w związku z wykupieniem przez Epic Games całości udziałów studia zdecydował o odejściu z niego. Po odejściu z People Can Fly założył studio The Astronauts, które zajmuje się tworzeniem inspirowanej literaturą weird fiction gry The Vanishing of Ethan Carter. Tytuł ma być wydany w 2013 roku na komputery osobiste za pomocą dystrybucji cyfrowej. Wikipedia.org

Maciej Miąsik

Programista, producent, projektant, dźwiękowiec, grafik. Bez fałszywej skromności mówi o sobie: jeden z ojców przemysłu gier komputerowych w polsce.

Na początku 1992 roku na rynku ukazuje się Electro Body, stworzona przez Macieja Miąsika oraz Janusza Pelca i wydana przez XLand gra, która okazała się pierwszą poważną produkcją rozrywkową na PC stworzoną przez rodzimych programistów. Kolejne produkcje XLandu (m.in.Electro Body - pod nazwą Electro Man, Heartlight, Robbo PC) dystrybuowane były na zachodzie przez Epic MegaGames Inc., co także warto odnotować jako rzecz absolutnie pionierską w polskich warunkach.

Już pod szyldem Chaos Works, Maciej Miąsik zajął się tworzeniem gry Fire Fight - futurystyczno-industrialnej strzelanki z widokiem izometrycznym; wówczas jednej z niewielu gier działających wyłącznie pod systemem Windows i wymagającej do uruchomienia procesora Pentium oraz przynajmniej 16MB pamięci. Oprawa audiowizualna Fire Fight w owym czasie była jedną z najlepszych na rynku w swojej klasie (grafika 2D wysokiej rozdzielczości). Fire Fight wydany został w 1996 roku przez Electronic Arts - i do dzisiaj pozostaje jedyną polską produkcją, której publikacji podjął się ten światowy gigant. Po ukończeniu prac nad Fire Fight, Maciej Miąsik odszedł z Chaos Works i dołączył do twórców skupionych wokół rzeszowskiej firmy LK Avalon. Brał udział w tworzeniu tytułów znanych miłośnikom gier przygodowych na całym świecie: Reah, Schizm (Mysterious Journey) oraz Sentinel. Obecnie Maciej Miąsik jest szefem produkcji gry The Witcher - Wiedźmin, największej produkcji w historii polskiego przemysłu gier komputerowych. O grze już od pewnego czasu jest głośno, podczas targów E3 2006 The Witcher zgarnął całkiem pokaźną ilość wyróżnień - m.in. tytuł najlepszej gry RPG na PC wg serwisu IGN.com. Gra ma szansę stać się jednym z bardziej oczekiwanych tytułów przyszłego roku. Galu.info

 
 


Na deser - teaser bardzo rozrywkowego wywiadu z legendą Polskiego gamingu - Tomaszem Tomaszkiem! Współtwórca kultowej gry “Franko” rozwieje kilka wątpliwości, odpowie na kilka pytań i rozbudzi apetyt na wielki powrót bohatera naszego dzieciństwa :)



Adrian Chmielarz

Polski projektant i producent gier komputerowych. Jest jednym z najbardziej znanych polskich twórców gier.
Brał między innymi udział w stworzeniu pierwszej polskiej gry przygodowej na platformę PC – Tajemnica statuetki. Tworzenie gier komputerowych rozpoczął w 1992 roku. Wraz z Grzegorzem Miechowskim założył firmę Metropolis Software i w 1993 wydał pierwszą produkcję. Pracował przy rozwoju gier Teenagent i Gorky 17, wydanych również poza granicami Polski, a także kilku innych produkcji tego studia. W wyniku konfliktu odszedł z Metropolis Software w 1999 roku.

Przez kilka lat pracował jako konsultant w dziedzinie tworzenia gier komputerowych. W lutym 2002 roku wraz z Andrzejem Poznańskim i Michałem Kosieradzkim założył studio People Can Fly. 12 kwietnia 2004 roku firma wydała bardzo dobrze przyjętą przez krytyków grę Painkiller Jako dyrektor studia, nawiązał współpracę z Epic Games, która doprowadziła do przejęcia części udziałów w People Can Fly przez Epic w 2007 roku.

W czerwcu 2007 roku, wraz z zespołem, rozpoczął prace nad grą Bulletstorm, której międzynarodowa premiera odbyła się w lutym 2011 roku. Do sierpnia 2012 roku pełnił w People Can Fly funkcję dyrektora kreatywnego, jednak w związku z wykupieniem przez Epic Games całości udziałów studia zdecydował o odejściu z niego. Po odejściu z People Can Fly założył studio The Astronauts, które zajmuje się tworzeniem inspirowanej literaturą weird fiction gry The Vanishing of Ethan Carter. Tytuł ma być wydany w 2013 roku na komputery osobiste za pomocą dystrybucji cyfrowej. Wikipedia.org

Maciej Miąsik

Programista, producent, projektant, dźwiękowiec, grafik. Bez fałszywej skromności mówi o sobie: jeden z ojców przemysłu gier komputerowych w polsce.

Na początku 1992 roku na rynku ukazuje się Electro Body, stworzona przez Macieja Miąsika oraz Janusza Pelca i wydana przez XLand gra, która okazała się pierwszą poważną produkcją rozrywkową na PC stworzoną przez rodzimych programistów. Kolejne produkcje XLandu (m.in.Electro Body - pod nazwą Electro Man, Heartlight, Robbo PC) dystrybuowane były na zachodzie przez Epic MegaGames Inc., co także warto odnotować jako rzecz absolutnie pionierską w polskich warunkach.

Już pod szyldem Chaos Works, Maciej Miąsik zajął się tworzeniem gry Fire Fight - futurystyczno-industrialnej strzelanki z widokiem izometrycznym; wówczas jednej z niewielu gier działających wyłącznie pod systemem Windows i wymagającej do uruchomienia procesora Pentium oraz przynajmniej 16MB pamięci. Oprawa audiowizualna Fire Fight w owym czasie była jedną z najlepszych na rynku w swojej klasie (grafika 2D wysokiej rozdzielczości). Fire Fight wydany został w 1996 roku przez Electronic Arts - i do dzisiaj pozostaje jedyną polską produkcją, której publikacji podjął się ten światowy gigant. Po ukończeniu prac nad Fire Fight, Maciej Miąsik odszedł z Chaos Works i dołączył do twórców skupionych wokół rzeszowskiej firmy LK Avalon. Brał udział w tworzeniu tytułów znanych miłośnikom gier przygodowych na całym świecie: Reah, Schizm (Mysterious Journey) oraz Sentinel. Obecnie Maciej Miąsik jest szefem produkcji gry The Witcher - Wiedźmin, największej produkcji w historii polskiego przemysłu gier komputerowych. O grze już od pewnego czasu jest głośno, podczas targów E3 2006 The Witcher zgarnął całkiem pokaźną ilość wyróżnień - m.in. tytuł najlepszej gry RPG na PC wg serwisu IGN.com. Gra ma szansę stać się jednym z bardziej oczekiwanych tytułów przyszłego roku. Galu.info

 
 


Na deser - teaser bardzo rozrywkowego wywiadu z legendą Polskiego gamingu - Tomaszem Tomaszkiem! Współtwórca kultowej gry “Franko” rozwieje kilka wątpliwości, odpowie na kilka pytań i rozbudzi apetyt na wielki powrót bohatera naszego dzieciństwa :)



Powrót

Czego szukasz?

  • Wszystkie
  • Udane
  • Trwające
Pytania? Pisz śmiało!