Erin - polska wersja the Arrival
Zakończono
Kampania wzbudziła
27 reakcji
Wstęp
Okrutni i legendarni Fomori władają Erin, zieloną wyspą. Rdzenni mieszkańcy popadli w niewolę i żyją pod jarzmem króla Balora, który sprawuje rządy żelaznej pięści ze złowrogiej wyspy na północy. Wyspa niegdyś tętniąca życiem usiana jest ruinami wymarłych wiosek i miast. Cztery potężne plemiona przybywają na wyspę by walczyć o swoje miejsce. Lecz ta walka przyzywa Fomori…
Kto przetrwa i będzie kształtował historię wyspy przez następne tysiąclecia?
Opis projektu
W zeszłym roku (2016) wydawnictwo Game’s Up zadebiutowało na rynku wydając grę The Arrival, której autorem jest Martin Wallace. Gra bazuje na wcześniej grze tegoż autora Mordred. Dziś startujemy z polską edycją tego tytułu. Postanowiliśmy odświeżyć szatę graficzną oraz wprowadzić kilka zmian w mechanice (oczywiście za zgodą autora). Mamy nadzieję, że wprowadzone przez nas zmiany przypadną wam do gustu. A więc zaczynamy…
Erin to gra dla 2 do 4 graczy, której czas nie powinien przekroczyć 90 minut.
Pudełko zawiera:
- dużą planszę (50x50cm),
- 68 drewnianych dysków (po 17 w czterech kolorach graczy),
- 50 żetonów Fomori,
- 20 żetonów oddziałów,
- 12 żetonów umocnień,
- 54 karty wsparcia,
- 30 kart taktyki,
- 8 drewnianych blokerów,
- drewniany znacznik czasu,
- drewniany znacznik zepsucia,
- kartę pierwszego gracza,
- instrukcję.
Każdy z graczy wciela się w rolę wodza plemienia. Każdy z nich będzie próbował podbić jak największą część mitycznej wyspy Erin, pokonać demonicznych Fomori i przeszkodzić reszcie plemion w ekspansji.
Stoją jednak przed dylematem. Czy chcą szybko się rozprzestrzenić, ale wzmocnić siłę Fomori?
Czy może przyjmą łagodniejszą drogę, trzymając straszliwych Fomori z daleka?
Podczas gry plemiona będą zdobywać sławę jak również będą poddawać się spaczeniu, nie wiedząc która wartość okaże się najważniejsza na koniec gry.
Jeżeli zepsucie będzie odpowiednio wysokie, to gra skończy się wcześniej. W tym wypadku wygra gracz z najniższą wartością spaczenia. W innym wypadku gra kończy się po odpowiedniej liczbie rund, a zwycięzcą zostaje wódz z największą ilością punktów sławy.
Gra trwa od 4 do 6 rund (w zależności od liczby graczy). Każda runda składa się z 2 faz. Fazy wsparcia oraz fazy akcji.
FAZA WSPARCIA
Podczas fazy wsparcia gracze wybierają 4 karty wsparcia z trzech różnych talii wsparcia (wsparcia militarnego, wsparcia gospodarczego, wsparcia taktycznego). Przy czym sami decydują z których talii dobiorą karty. Na każdej karcie znajdują się zasoby jakie gracz otrzyma. Przy czym rodzaj wybranej karty determinuje jakie zasoby najprawdopodobniej się tam znajdą. Na kartach wsparcia militarnego będą to oddziały oraz umocnienia, na kartach wsparcia gospodarczego będą to zasoby rozbudowy, natomiast na kartach wsparcia taktycznego będą to karty taktyk oraz dodatkowe punkty sławy.
Wszystkie wybrane karty wsparcia gracze kładą przed sobą rewersem do góry w wybranej przez siebie kolejności w rzędzie. Następnie odsłaniają dwie pierwsze i kładą je awersem do góry. Każda karta podzielona jest na trzy sekcje. Górna sekcja daje największe wsparcie ale również najwięcej punktów spaczenia, natomiast najniższa najmniej zasobów ale również najmniej lub wcale punktów spaczenia. Po odsłonięciu dwóch kart gracze muszą zdecydować z której sekcji chcą zrezygnować kładąc na niej jeden z blokerów. Następnie odsłaniają trzecią kartę i znowu zaznaczają kolejną sekcję z której rezygnują drugim blokerem. Pozostaje już tylko odsłonięcie czwartej karty. Sekcja, której gracze nie zaznaczyli blokerami pokazuje jakie zasoby gracze otrzymają. W tym momencie faza wsparcia dobiega końca i gracze przechodzą do fazy akcji.
FAZA AKCJI
Faza akcji składa się z tur graczy. Gracz w swojej turze może wykonać 2 akcje z pięciu dostępnych. Gracz może wykonać te akcje w dowolnej kolejności, jak również może wykonać 2 te same akcje. Gracze wykonują swoje tury zgodnie z ruchem wskazówek zegara, do momentu w którym wszyscy gracze spasują. Faza akcji kończy się.
Dostępne akcje to:
Rozbudowa – Ta akcja pozwala na budowanie nowych osad, kaszteli i zamków, jak również na rozbudowę już istniejących. By móc wykonać tę akcję gracz musi posiadać w swoich zasobach dyski rozbudowy.
Umocnienie – Ta akcja pozwala umocnić obronę całej prowincji. By móc wykonać tę akcję gracz musi posiadać żetony umocnień w swoich zasobach.
Odparcie Fomori – Ta akcja pozwala na walkę z groźnymi Fomori. By móc wykonać tę akcję gracz musi posiadać żetony oddziałów w swoich zasobach.
Rozprzestrzenienie Fomori –
Dzięki tej akcji gracz może niszczyć fortyfikacje przeciwników za pomocą Fomori. By móc wykonać tę akcję gracz musi posiadać żetony Fomori w swoich zasobach, jednak dają one graczowi punkty spaczenia.
Pass – Jest to akcja wykonywana gdy gracz nie może lub nie chce wykonywać więcej akcji w danej rundzie. Gracz nie może wykonać tej akcji jeżeli posiada w swoich zasobach żetony Fomori.
Gdy wszyscy gracze spasują runda dobiega końca. Po niej następuje kolejna runda. W ten sposób gracze grają od 4 do 6 rund by ostatecznie wyłonić zwycięzcę.
Gra może się zakończyć na dwa sposoby.
Gdy plemiona wspólnie pokonają Fomori, zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów sławy.
Gdy Fomori pokonają graczy, zwycięzcą zostaje gracz z najmniejszą liczbą punktów spaczenia.
Poniższy materiał prezentuje różnice pomiędzy The Arrival, a Erin.
Cel projektu
Wyrusz z nami w podróż przez wyspę Erin, aż do jednego z zamków Balora. Wraz z postępami kampanii będziemy ujawniać kolejne cele. Na razie przed nami cel najważniejszy, czyli ufundowanie gry.
Nagrody
O autorze / Zespół
Octopus Games jest bezpośrednim przedłużeniem linii wydawniczej Tailor Craft stworzonej przez Tailor Games. Nasza ekipa składa się z diametralnie różnych osobowości z różnorakimi umiejętnościami. I właśnie w tej różnorodności jest nasza siła. Dzięki ich połączeniu oraz naszemu wspólnemu doświadczeniu w branży gier planszowych jesteśmy w stanie sprostać wyzwaniom związanym z wydawaniem gier.
Ryzyko
Osoby zaangażowane w ten projekt wydały już niejedną grę. Jak wiadomo proces produkcji gry zależy też od firm zewnętrznych. Dlatego wszystkie prace zlecane na zewnątrz są przez nas na bieżąco monitorowane by w razie jakichkolwiek problemów móc podjąć działania. Całość produkcji odbędzie się w Polsce co daje nam jeszcze większą kontrolę na całym procesem. Miejmy nadzieję, że nie pojawią się jakieś nadzwyczajne zdarzenia (przebudzenie Cthulhu, wybuch III wojny światowej lub inne zarazy), które mogły by wpłynąć na produkcję i spowodować opóźnienia ale jak wiadomo licho nie śpi.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Imagine Realm
Piotr Szatan
Wspieracz Anonim
Marcin Petykiewicz
Zamaskowany Planszownik
Krystian Czech
Epoksyd
k3nsei
sly
Elt
Wspieracz Anonim
Borutg
zielakk
Pokaż wszystkich.
Komentarze
sly
6 lat temuvuvool
6 lat temuZamaskowany Planszownik
6 lat temuzielakk
6 lat temuFaziee
6 lat temuAnonim
6 lat temuErin - early birds
1. Otrzymujesz jeden egzemplarz gry planszowej Erin plus.
2. Otrzymujesz wszystkie odblokowane cele.
3. Darmowa dostawa Paczkomatem na terenie Polski. Jeżeli preferujesz inny sposób wysyłki wybierz dodatek w postaci przesyłki kurierskiej lub Poczty Polskiej.
(Cena poza wspieram.to: 149 zł)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Erin
2. Otrzymujesz wszystkie odblokowane cele.
3. Darmowa dostawa Paczkomatem na terenie Polski. Jeżeli preferujesz inny sposób wysyłki wybierz dodatek w postaci przesyłki kurierskiej lub Poczty Polskiej.
(Cena poza wspieram.to: 149 zł)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
przesyłka pocztowa
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 120 zł
Przesyłka kurierska
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 120 zł