Franko 2
Zakończono sukcesem
Ambasadorzy projektu
Kampania wzbudziła
18 reakcji
Opis projektu
Witaj na projekcie Franko 2.
Jesteś tu pierwszy raz?
Obejrzyj filmik promujący powyżej lub zapoznaj się z projektem.
Poniżej spis treści projektu, warto najpierw tam zajrzeć
Byłeś już tutaj i chcesz sprawdzić, co nowego?
Kliknij tutaj, a zostaniesz automatycznie przeskrolowany do działu aktualizacji
Chcesz być na bieżąco z informacjami dot. Franko 2 ---> Facebook
Tam jest mega zadyma
W tym dziale znajduje się "centrum dowodzenia aka punkt nawigacji", czyli spis treści całego projektu.
Kliknij na wybrany dział, a zostaniesz automatycznie "zeskrolowany" do niego.
Możesz też skrolować ręcznie i nawet lepiej, bo wówczas dowiesz się wszystkiego o powrocie Franko
1. Gdzie, komu i kiedy (spis treści projektu oraz nawigacja)
2. Wrócę skopać dupska (powrót Franko - najważniejsze informacje)
3. Klocek do dziś pamięta (o Franko The Crazy Revenge z 1994)
4. Tym razem jest więcej do roboty (w skrócie o Franko 2)
5. Na nich znów mogę liczyć (o zespole pracującym nad grą)
6. Pokażą, gdzie mam przywrócić porządek (szkice, koncepcje, grafika)
7. Przyda się jednak Twoja pomoc (o kampanii na wspieram.to)
8. Nie pozostanę Ci dłużny (o pre-orderach, gadżetach, kolekcjonerkach)
9. Pogadajmy poważnie (oferta biznesowa/reklamowa)
10. Naród stoi murem za mną (prasa, wsparcie medialne, ambasadorzy)
11. Tu się zatem spotkamy (kontakt)
12. Jakieś pytania synu? (FAQ)
Tutaj zawarte są najważniejsze informację o powrocie Franko. Potraktuj to jako skrót całej treści zawartej w projekcie
Wstęp od twórców Franko
"TAK! MY - Tomasz Tomaszek oraz Mariusz Pawluk - twórcy legendarnego i kultowego Franko The Crazy Revenge, nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. W naszych głowach od kilkunastu lat pojawiał się pomysł, aby jeszcze raz dać możliwość tytułowemu Franko spuścić wpie...łomot i nie zamierzamy oszczędzić nikogo - dostanie się każdemu.
Franko 2 to przede wszystkim powrót do klasycznych bijatyk 2d. Gra skierowana jest do starych wyjadaczy dla których ten gatunek był czymś ważnym i niezastąpionym, jak i do młodszych graczy, których ominął ten piękny czas ekspansji tego typu gier. Franko 2 chce pokazać, że w dzisiejszych czasach takie gry mają też prawo bytu
Chcemy to zrobić przez finansowanie społecznościowe (crowdfunding) na tym portalu. Dlaczego ? Przy poprzedniej części byliśmy ograniczani przez wydawców, inwestorów i nie mogliśmy zrobić takiego Franko jakiego naprawdę chcieliśmy. Dzięki Wam i wspieram.to jest to możliwe.
To Wy będzie mieli wpływ na produkcję nowego Franko. Będziecie mogli, zaprojektować/zaproponować przeciwników, napisać coś na ścianie budynku, znaleźć się w grze, ułożyć dialogi, zaprojektować/zaproponować lokalizacje etc - inaczej mówiąc będziecie mieli faktyczny wpływ na Franko 2 jaki nigdy wcześniej w żadnej grze nie mieliście.
Ponadto oprócz ukończonej gry otrzymacie unikalne gadżety związane z Franko 2: koszulki, podkładki pod mysz, wydania kolekcjonerskie, kubki, plakaty, paprykarze, a także będzie mogli spotkać się z nami przy "piwie".
Co należy zrobi, aby złożyć pro-order na Franko 2 ? Wybierz interesujący Cię pakiet, zaloguj się na swoje konto na wspieram.to (albo zarejestruj) dokonaj płatności. Kiedy otrzymasz grę i rzeczy z wybranego pakietu ? Jak widzisz ustaliliśmy limit czasowy oraz finansowy, który jest potrzebny do ukończenia gry i dostarczenie jej wraz z innymi gadżetami. Jeżeli uda nam się zebrać całą wymaganą kwotę, pracujemy na pełnych obrotach i kończymy Franko 2, jeżeli nie uda nam się zebrać oczekiwanej kwoty...niestety jest duże prawdopodobieństwo, że Franko 2 idzie do szuflady i czeka na lepsze czasy, a ty otrzymujesz zwrot wszystkich środków jak wpłaciłeś na projekt.
Proste i fair, to teraz zapoznaj się z dalszą częścią projektu i przekonaj się, że nie żartujemy - Franko naprawdę powraca !
Najważniejsze informacje Franko 2
Fabuła, czas i miejsce m.in.:
- Fabuła Franko będzie miała miejsce 20 lat po wydarzeniach z poprzedniej części.
- Głównym bohaterem będzie ten sam Franko, jak i druga nie ogarnięta jeszcze postać
- Miejsce akcji gry zaczyna się w samolocie (Franko wraca z Anglii gdzie pracował na zmywaku)
- Szczecin będzie jednym z miast jakie odwiedzi główny bohater
- Przez całą grę Franko będzie ścigał nowego wroga, kto nim będzie...cóż, na razie nie chcemy tego ujawniać :)
Rozgrywka, punktacja m.in.:
- W grze przewidujemy tryb treningu, dzięki któremu każdy będzie mógł zapoznać się z ciosami
- Przeciwnicy podobnie jak w poprzedniej wersji pojawiać się będą z lewej lub prawej strony ekranu
- Stworzony zostanie system punktacji dla każdego poziomu, którym dzielić się będzie można w globalnym rankingu jak i na portalach społecznościowych
- Stworzony zostanie system osiągnieć (achievements)
- Franko będzie mógł korzystać z broni zabranej przeciwnikowi
- Franko będzie mógł korzystać z uzdrowicieli takich jak:
- "Paprykarz Szczeciński Franio"
- "Śledzik Morski"
- "Piwo Franio 19%"
- W grze pojawią się znane osoby z internetu oraz życia publicznego
- W grze będziemy nawiązywać do wydarzeń, które miały miejsce w kraju, takich jak: - Stadion Narodowy aka Basen Narodowy po którym pływać będą rekiny
- Spotkanie Meksykańskich marynarzy z polskimi kibicami
Grafika, lokalizacje, postacie m.in.:
- Cała gra ma być utrzymana w mocno groteskowym i surrealistycznym świecie
- Franko ma utrzymywać klimat poprzedniej części
- Postać głównego bohatera ma ponad 150 klatek animacji i ok. 30 ciosów,
- Planujemy minimum:
- Lokalizacje:
- 10 lokalizacji głównych (miejsce charakterystyczne dla poszczególnych miast)
- 4 mniejsze poziomy (samolot, autobus, stadion, plaża)
- kilka map przejazdu autem (Maluchem, Czarną Wołgą lub śnieżno-żółtym Garbusem )
- część lokalizacji będzie zaprojektowana/zaproponowana przez graczy
- Postacie:
- co najmniej 30 różnych przecwiników (w tym krawaciarze z kubkiem kawy, osiedlowe dresy, uzbrojone mohery czy leniwe urzędasy)
- co najmniej 10 z nich zostanie zaprojektowanych/zaproponowanych przez graczy
- Grafika lokalizacji czy postaci, jest naszą wizją gry Franko 2, jednak to Wy gracze będzie decydować o jej końcowym wyglądzie, dlatego też zachęcamy do wspierania nas i realnego wpływania na Franko 2
Zespół Franko m.in.:
- Nad grą pracują 4 osoby, w tym 2 osoby, które tworzyły Franko The Crazy Revenge
- Zespół pracuje w Szczecinie, zdalnie, po godzinach stałych prac
- Wszyscy pracują bez wynagrodzenia, decydując się na zarobek dopiero po ukończeniu gry
Stopień zaawansowania prac
- Mechanika gry - 70% (czas na ukończenie 3m-c)
- Mapy, postacie, grafika - 30% (czas na ukończenie 4 m-c + czas na projekty graczy)
- Przerywniki filmowe - 30% (czas na ukończenie 4-mc)
- Dialogi - 20% (czas na ukończenie 2 m-c + czas na propozycje graczy)
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
W tym dziale chcemy przypomnieć wszystkim naszą pierwszą grę - Franko The Crazy Revenge. Możecie zobaczyć tutaj nasze czarno-białe gęby oraz sprzęt, który dla większości kojarzyć się może z dzieciństwem albo z muzeum.
No więc...
Bardzo możliwe, że wielu z Was nigdy nie miało okazji obić gęby szczecińskim dresom grając we Franko, ale zakład o litra, że na pewno o jego wyczynach słyszeliście...Cóż to były za czasy...rok 1987 zapowiedź tak zwanej transformacji ustrojowej, dzięki której zawdzięczamy Mc Donalda
Akcja gry miała miejsce w ojczyźnie przemytników, pasztecików, paprykarzu...mieście nad morzem...wioski z tramwajami...przedmieściu Berlina... w Szczecinie. Franko oraz jego najlepszy kumpel od kielicha Alex podczas nocnej przechadzki zostają zatrzymani przez bandę Klocka - największego przemytnika, szefa wszystkich szefów. Na wymianie zdań się nie skończyło i Franko budzi się obok martwego Alexa...tracąc najlepszego kumpla postanawia się zemścić i dokonać sprawiedliwości. Co prawda w grze można było zagrać także Alexem, ale to już inna historia...
Franko: The Crazy Revenge - bo tak nosi pełen tytuł gry, to klasyczna bijatyka 2D wzorowana na najpopularniejszych produkcajach dostępnych po drugiej stronie Odry. Filozofia nie była wielka - obić gębę. Postać widzieliśmy z boku, którą można było poruszyć albo w prawo albo w lewo w zależności z której strony wychodziły kolejne zbiry Klocka, a było ich trochę...karki, dresy, skini, punki, karatecy, MO, ZOMO-wcy - cała śmietanka ówczesnego narodu.
Franko było jedną z pierwszych polskich gier stworzoną przez 3 szczecińskich chłopaków: programistę Tomasza Tomaszka, grafika Mariusza Pawluka i muzyka Sławomira Mrozka, którzy wspólnie występowali pod banderą World Software. Początki gry sięgają roku 1991, a sama gra wydana została w 1994 roku na ówczesne marzenie każdego dzieciaka - Amigę. W tym samym roku dwie ówczesne najważniejsze polskie czasopisma o grach - Secret Service oraz Top Secret (to były czasy, gimbusy nie pamietajom) dały bardzo wysokie noty za grywalność, a Top Secret uznał Franko za grę roku. W 1996 gry pojawiła się na pogromcy Amig - PC.
Dziś Franko jest pozycja kultową, którą zyskał sobie dzięki wspaniałej grywalności, nie przeciętnych tekstów ("spadaj pierdoło", "spoko", "wąchaj", "love krowe") oraz możliwością prowadzenia cudu polskiej motoryzacji - Malucha 126p.
Franko The Crazy Revenge fabuła i gameplay:
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
Tutaj znajdziesz ogólnikowo informację dotyczące Franko 2 oraz tego co planujemy zrobić - więcej TUTAJ
Franko 2 to kontynuacja kultowej w latach 90 XX wieku gry (Franko The Crazy Revenge) stworzonej przez trójkę młodych szczecinian. Franko wówczas stracił swojego najlepszego przyjaciela Alexa i dokonał zemsty na Klocku i jego ludziach. Niestety wydarzenia te spowodowały, że musiał uciekać z kraju i udał się w najpopularniejszym kierunku - Anglia.
Franko po ponad 20 latach pracy na zmywaku, po pewnych ekscesach postanawia wrócić do zielonej wyspy. Franko kupuje za ostatnie oszczędności tani bilet do Szczecina, niestety w samolocie wybucha lekka zadyma przy udziale rozbawionych pijanych penerów - pech jednak chciał, że trafili na legendę...tak zaczyna się powrót Franko do ojczyzny
Franko 2 będzie składał się ze wszystkiego co najlepsze było w pierwszej części z dodatkiem sporych nowości. Nie zabraknie w nim nowych tekstów, które w ostatnim czasie uznawane były za kultowe, a także kompletnie nowych, które stworzymy na potrzeby tej gry.
Będziemy nawiązywać do najnowszych wydarzeń kulturalnych, politycznych etc takich jak zalany Stadion Narodowy, bijatyka kibiców z meksykańskimi marynarzami, chytrych bab, afery zbożowej etc. Powróci także możliwość podróżowania samochodem pomiędzy poziomami
We Franko 2 wprowadzimy system punktacji na każdym poziomie, którym będziecie mogli podzielić się ze znajomymi, a także poprawić przechodząc dany poziom od początku. Standardem będą także osiągniecia (achivments) do zdobycia, a także specjalne bonusy po ich zebraniu, jak ukryte poziomy.
Zamierzamy zaprosić znane polskie zespoły do zrobienia soundtracka z nowych lub już istniejących utworów muzycznych, tak aby pasowały one jak najbardziej do charakteru gry.
Franko 2 dostępne będzie na PC/MAC, nie wykluczamy przeniesienia gry na inne platformy czy urządzenia mobilne, a nawet na stare Amigi w zależności od powodzenia kampanii na wspieram.to będziemy chcieli wydać grę na wszystkie możliwe urządzenia, nawet na kalkulatory jak się da.
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
W tym dziale prezentujemy zespół, który pracuje nad Franko 2. Oprócz "weteranów", którzy pracowali przy Franko The Crazy Revenge (1994) chcemy także przedstawić 2 osoby z młodszego pokolenia, które mocno zaangażowały się w projekt.
Po za naszą czwórką, część drobniejszych prac jest także zlecana
Tomasz Tomaszek
Programista gry Franko The Crazy Revenge, kierownik projektu Franko 2, programista z zamiłowania
Sam o sobie:
Urodził się w Rykach mimo, że w nich nie mieszkał. Dzieciństwo spędził w Puławach z którymi jest związany emocjonalnie. W wieku dojrzewania przeprowadził się do Szczecina i to był przełom w jego życiu. Mimo to posiada duszę koczownika - przeprowadzał się tu kilka razy i ciągle nie umie znaleźć sobie miejsca. Pewnego dnia prześle Wam wiadomość z kosmosu i to będzie oznaczało, że znalazł to czego szuka. Mimo pokus - typu sklep z butami - ciągle związany z branżą informatyczną - od wielu lat w wydaniu morskim
Mariusz Pawluk
Szczecinian z kości i krwi z banią pełną pomysłów, grafik i pomysłodawca gry Franko The Crazy Revenge jak i innych gier World Software, główny designer, grafik, animator gry Franko 2. Urodzony we wczesnych latach 70, wciąż gra w gry
Sam o sobie:
Od 1982 roku kiedy to natknął się pierwszy raz na Donkey Konga. Jednak prawdziwą jego pasją były chodzone bijatyki. Do tej pory z nostalgią wspomina godziny "przegrane" na takich cudownych klasykach jak Double Dragon od Technos Japan czy Vendettę od Konami. Jego zaangażowanie i głowa pełna pomysłów oraz niepokorny charakter dają nam gwarancję, że Franko 2 będzie godnym uhonorowaniem i przypomnieniem gatunku skrolowanych bijatyk 2d. To będzie mocna, adrenalinkowa napier... o yeeeeah w to mi graj i nie stękaj.
Przemysław Nogaj
Pochodzi ze Słupska (cóż nikt nie jest idealny), programista z wieloletnim doświadczeniem, wcześniej pracował dla Gamelion, obecnie BLStream
Sam o sobie:
Choć na co dzień piszę poważne aplikacje dla bardzo poważnych klientów, to zawsze pociągało mnie pisanie gier. Pierwszą grę napisałem w podstawówce (klon Galaxian'a), później były wszelkiej maści PacMan'y, Tetris'y a nawet "Jajeczka". Przez jakiś czas również moja kariera zawodowa była związana z GameDev'em. Dlatego gdy otrzymałem propozycję dołączenia do zespołu pracującego nad Franko 2, nie wahałem się ani chwili i powiedziałem tylko - SPOKO! Nie ma nic przyjemniejszego niż po każdej dodanej lini kodu obserwować co dzieje się na ekranie. Oprócz tego, że pisanie gier to naprawdę ogromna frajda - jest to też ogromne wyzwanie (a jak każdy wie wyzwania to coś co programiści lubią najbardziej). Wyzwanie zarówno techniczne, jak i organizacyjne, aż człowiek czasami chce krzyknąć - moja głowa!
Aleksandra Nazdraczew
Made in Szczecin dokładnie 25 lat temu, studiuje wzornictwo a przynajmniej usiłuje;) Odpowiedzialna za świat wokół którego kręci się Franko
Sama o sobie:
Od małolata lubiłam rysować a kredki i ołówki uważałam za przedłużenie swoich rąk. Zanim jednak trafiłam do ekipy Franko nabyłam trochę skillu w liceum plastycznym, później na studiach o kierunku artystycznym a wszystko po to by robić to co kocham.
Zanim się zorientowałam, byłam już wmanewrowana w ten niezwykły projekt. Ujrzawszy pierwszą cz. pomyślałam krótko.. będzie grubo! :) . Rysowanie murków, chodników, drzew i śmietników przychodzą mi z przyjemnością, tym bardziej, że jest to podwalina pod niezłą jatkę jaką Franko ma zamiar zgotować!
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
W tym dziale chcieliśmy zaprezentować szkice koncepcyjne pod względem względem grafiki lokalizacji, postaci, planowanych ruchów oraz animacji. Zapraszamy do galerii
Lokalizacje oraz mini poziomy
Zamierzamy przygotować, co najmniej 10 lokalizacji głównych - nie tylko na przykładzie Szczecina. Dodatkowo planujemy kilka mini poziomów takich jak samolot, autobus, stadion. Nie zabraknie także znanego z Franko The Crazy Revenge rajdu autem, być może będzie to ponownie "Maluch", a może "Czarna Wołga"
Pierwsze 4 pełne mapy i 1 jedna mini mapa
Koncepcje
Franko oraz przeciwnicy
We Franko 2 zamierzamy zaprojektować minimum 30 różnych postaci z którymi tytułowy bohater będzie musiał się zmierzyć. Będziemy chcieli, aby co najmniej 10 z nich zaprojektowali gracze. Oprócz postaci poniżej z pewnością pojawią się między innymi: krawaciarze z kubkiem kawy, osiedlowe dresy, uzbrojone mohery czy leniwe urzędasy...szczerze to dostanie się każdemu.
Pierwsza paczka pewnych postaci we Franko
Animacja walki oraz planowanie ruchu
Poniżej chcemy przedstawić, jak przebiegało planowanie ruchów oraz walki. Są to oczywiście fragmenty, tego co już zostało zaplanowane i zaprogramowane. Na chwilę obecną ten etap zakończony jest w 70%, ciągłe jednak pojawiają się nowe pomysły, liczymy również na Wasze pomysły/sugestie.
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
Tutaj dowiesz się więcej o projekcie na wspieram.to. Co tutaj robimy i czemu chcemy wydać Franko 2 dzięki społeczności graczy.
Nad Franko 2 pracujemy od czerwca 2013 roku po tym jak porozumieliśmy się z ludźmi od wspieram.to. Początki były trudne bowiem musieliśmy szukać zdolnych grafików, programistów, którzy pomogą nam przy produkcji po godzinach bez żadnego wynagrodzenia. Wiążę się to z tym, ze prace do tej pory szły trochę powoli, bowiem większość z nad Franko 2 robiła po godzinach. Ogromnym plusem natomiast jest to, że robią to pasjonaci, którzy "wychowali" się na Franko The Crazy Revenge, dzięki czemu mamy pewność, że wkładają w produkcje maksimum swoich umiejętności
Na chwilę obecną mamy opracowany silnik gry, grafikę postaci, szkice poziomów, zaprojektowane ruchy i ciosy, a także świetną fabułę. Przygotowaliśmy także krótki filmik ukazujący grę na jednym z poziomów. Prace nad Franko 2 zatem są zaawansowane, a my jesteśmy przygotowani do dalszej pracy.
Poprzez przedsprzedaż gry chcemy zebrać odpowiednie środki, które pozwolą nam zając się Franko pełnoetatowa, a także zatrudnić dodatkowych podwykonawców, którzy znacznie wpłyną na szybkość powstania produkcji. Przede wszystkim chcemy, aby gracze mieli realny wpływ na produkcję i wygląd naszej gry.
Franko 2 planowane jest w pierwszej kolejności na Windows, linux oraz MacOS. W przypadku powodzenia akcji oraz zebrania większej kwoty niż planowaliśmy zamierzamy wydać grę na urządzenia mobilne (Android/IOS). Otwarci jesteśmy także na inne platformy i urządzenia, nawet na kalkulatory jak mówiliśmy wcześniej.
Zostaliśmy poproszeni o dokładne rozliczenie finansowe z kwoty, którą zamierzamy zebrać:
Cel: 34 500 zł
6 555 zł - Podatek
6 900 zł - Nagrody (kubki, koszulki, podkładki, tłoczenie płyt, kurier etc)
3 450 zł - Materiały promocyjne/reklamowe, prowizje
17 695 zł - Wynagrodzenie
Wynagrodzenie:
Liczba osób w zespole: 4
Na osobę 4 423,75 zł
Łączna liczba przepracowanych i przewidywanych m-c prac nad Franko 2 - 12 miesięcy
Na osobę/na miesiąc - 368,64 zł / m-c
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
Tutaj dowiesz się jak możesz złożyć zamówienie na Franko 2, czym różnić się będzie zwykła wersja elektroniczna od kolekcjonerskiej, jakie gadżety dodatkowo oferujemy czy też jak znaleźć się w grze.
Jak to działa?
Ta gra nie ma szans powstania bez Waszej pomocy, cała akcja działa na zasadzie przedsprzedaży, a jak to działa? To Proste:
1. zapoznaj się z pakietami jakie przygotowaliśmy (z boku lub poniżej)
1. wybierz interesujący Cię pakiet
2. dokonaj płatności (przelewy, karta, paypal)
3. kampania kończy się sukcesem ? Otrzymujesz to, co kupiłeś
4. kampania kończy się porażką ? Otrzymujesz pełny zwrot środków.
Co otrzymasz (oprócz oczywiście gry Franko 2) ? Wybór jest szeroki i można go podzielić na gadżety:
- elektroniczne (takie jak ułożenie dialogów, zaprojektowanie postaci, nazwanie wroga etc)
- fizyczne (czyli koszulka, kubek, podkładka pod mysz, edycja kolekcjonerska etc)
- specyficzne (takie jak spotkanie z twórcami Franko czy paprykarz szczeciński aka Franio)
- dodatkowe (czyli nagrody dostarczone przez naszych partnerów np gry od Artifex Mundi)
Opis nagród
1. Otrzymasz PODZIĘKOWANIE MAILOWE od zespołu Franko 2
2. Twoje IMIĘ I NAZWISKO pojawi się w PODZIEKOWANIACH w napisach końcowych w grze
3. Dostajesz PEŁNĄ ELEKTRONICZĄ WERSJĘ gry Franko 2 na Windows, Linux lub MacOS
4. NAZWIESZ jednego z PRZECIWNIKÓW w grze
5. UMIEŚCISZ wybrany przez siebie TEKST na budynku/murze/chodniku w grze
6. Otrzymasz IMIENNY KUBEK Franko 2 z autografami
7. Otrzymasz IMIENNĄ PODKŁADKĘ POD MYSZ Franko 2 z autografami
8. ZAPROPONUJESZ/ZAPROJEKTUJESZ przeciwnika w grze
9. UŁOŻYSZ DIALOG pomiędzy Franko a NCP
10. Otrzymasz KOSZULKĘ Franko 2
11. Otrzymujesz PEŁNĄ PUDEŁKOWĄ WERSJĘ gry Franko 2
12. Twoja PODOBIZNA znajdzie się w grze jako plakat WANTED lub GRAFFITI
13. ZAPROSIMY Cię do Szczecina, gdzie SPOTKASZ SIĘ ZNAMI przy piwie i pogadamy o Franko 2
14. Jeden z przeciników będzie mówił TWOIM GŁOSEM
15. ZAPROPONUJESZ/ZAPROJEKTUJESZ postać NPC we Franko 2
16. Otrzymasz oryginalny PAPRYKARZ SZCZECIŃSKI FRANIO (od progu 55 zł)
Edycje Cyfrowe
Edycje pudełkowe
Edycje kolekcjonerskie
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
W tym miejscu możesz zapoznać się z ofertą reklamową, która może pojawić się w grze.
Franko 2 daje duże możliwości promocyjne i reklamowe dla Twojej firmy. Przygotowaliśmy cztery najlepsze naszym zdaniem reklamy, które każdy gracz z pewnością zobaczy podczas gry.
Chcemy, aby reklamy, które pojawią się we Franko 2 pasowały do stylu i klimatu gry, nie były nachalne, a jednocześnie faktycznie wpływały na rozgrywkę w danym momencie i były pozytywnie odbierane przez graczy.
Jeżeli chcesz się zareklamować najlepiej skontaktuj się z nami - napisz (kamil@wspieram.to), zadzwoń (Kamil - 530 008 822) - wolimy porozmawiać, wysłuchać jaki masz pomysł, podsunąc własne sugestie niż podawać z góry ustalony cennik - każda reklama jest bowiem inna.
Jeżeli jednak chciałbyś wiedzieć jakiego rzędu są to kwoty poniżej średnia wycena dla dotychczasowych i zainteresowanych reklamą firm.
Jeżeli myślisz o barterze... to dobrze myślisz jak najbardziej jest to sprawa otwarta - prosimy o kontakt
1. Plakat/Billboard – to podstawowa reklama jaka może znaleść się we Franko 2. Reklama ta umożliwia zaprezentowanie firmy poprzez umieszczenie na budynku: "loga", "loga+tekst", "ulotki". Logo tworzymy i dostosowujemy do grafiki we Franko na podstawie materiałów przesłanych przez zamawiajacego. Gotowy projekt reklamy przesyłamy do oceny i dopiero akceptacji umieszczamy go w grze.
Koszt reklamy zależy od szczegółowości grafiki, którą trzeba przenieść do gry.
Średni koszt tej reklamy wynosi -+ 300 PLN brutto
2. Witryna - reklama ta przedstawia front sklepu, który umieszczony będzie bezpośrednio na wybranym budynku, wybranej lokalizacji. W tej reklamie staramy się, aby w ciekawy sposób oddziaływała ona na głownego bohatera w momencie, w którym przy niej będzie działa się akcja.
Sposób przygotowania reklamy wygląda podobnie jak w/w.
Koszt reklamy zależy od szczegółowości grafiki, którą trzeba przenieść do gry.
Średni koszt tej reklamy wynosi -+ 1 000 PLN brutto
2a. Budynek - to identyczna reklama (j/w) z tymi samymi funkcjami z tą tylko różnicą, że odwzorujemy 1:1 cały budynek (z zewnątrz) firmy zamawiającej. Procedura przygotowania jest identyczna jak pierwszej reklamy
Koszt reklamy zależy od szczegółowości grafiki, którą trzeba przenieść do gry.
Średni koszt tej reklamy wynosi -+ 1 400 PLN brutto
3. Mapa/Lokalizacja - jest to połączenie reklamy 2 lub 2a z dodatkową lokalizacją na której będzie miała miejsce akcja Franko 2. W reklamie też możemy odwzorować wnętrze sklepu, ustalić dialogi, faubłę etc. Sposób przygotowania reklamy wygląda podobnie jak w/w.
Koszt reklamy zależy od szczegółowości grafiki, którą trzeba przenieść do gry.
Średni koszt tej reklamy wynosi -+ 1 800 PLN brutto
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
Tutaj z dumem przedstawimy firmy, które wspierają projekt Franko 2 oraz chcą jak najszybszego jego powrotu. Dodatkowo pojawią się tutaj nasi patronaci medialni, mecenaci oraz portale, które wspierają nasz poprzez artykuły na swoich stronach.
IMGN.PRO krajowym i światowym wydawcą Franko 2
Mamy przyjemność poinformować o współpracy zawartej IMGN.PRO. Na mocy zawartego porozumienia IMGN.PRO zostaje polskim oraz światowym wydawcą gry. Oznacza to organizację globalnej dystrybucji tytułu a także kompleksowe działania promocyjne i marketingowe z nim związane.
Franko 2 jest pierwszym tytułem objętym programem opieki nad niezależnymi twórcami, jaki IMGN.PRO prowadzi we współpracy z serwisem Wspieram.to.
Piszą o projekcie - Wielkie Dzięki
We Franko 2 pojawią się:
Darmowe gry od Artifex Mundi
Serdecznie dziękujemy firmie Artifex Mundi za dostarczenie pełnych wersji swoich gier dla wspierających projekt Franko 2
Akcja zakończona w dniu 30.01.2014
Darmowe gry od 11 Bit Studios
Serdecznie dziękujemy firmie 11 Bit Studios za dostarczenie pełnych wersji swoich gier dla wspierających projekt Franko 2
Akcja trwa
Mini gra planszowa Franko 2:
Wielkei dzięki dla chłopaków z Board&Dice - twórców Piwnego Imperium, za zrobienie mini gry planszowej Franko 2 !
Gra do pobrania i wydrukowania za darmo dla wszystkich TUTAJ
Koszulki dla wspierajacych projekt dostarczy Koszulkowo - dzięki
O powrocie Franko pisali - DZIĘKI
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
Ten dział to tak zwany kontakt, czyli gdzie nas znaleźć, gdzie pisać, jak się do nas dostać. Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania, pomysły, sugestie tutaj są dane.
Masz pytania? Chciałbyś z nami pogadać, dostać się do twórców, a może chciałbyś pomóc w realizacji projektu? Pisz, dzwoń, spotkaj się z nami:
Pytania dot. projektu, gry, wsparcia medialnego, finansowego, reklamy
Kamil Rogulski
kamil@wspieram.to
530-008-822
Pytania dot. crowdfundingu, wspieram.to, kontakt z twórcami Franko/Franko 2
Marcin Galicki (CEO)
marcin@wspieram.to
501-032-279
Chcesz wpaść na paprykarz i pogadać
Al. Wojska Polskiego 64
Szczecin
Chcesz po prostu pohejtować?
spoko@spadajpierdolo.pl
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
FAQ, czyli odpowiedzi na wszystkie pytanie, które pojawiły się w opisie projektu, którego nie chciało Ci się czytać
1. Na jakie platformy zostanie wydana gra Franko 2 ?
Na chwilę obecna planujemy wydanie Franko 2 na systemy operacyjne Windows, Mac, Linux
2. Czy przewidujecie wersję mobilną, a może na Amigę ?
Tak, jak tylko gra zostanie wydana na powyższe platformy, będziemy chcieli wypuścić wersję mobilną (IOS, Android), a także na kultowe Amigi
3. Kiedy będzie premiera Franko 2 ?
Kampania na wspieram.to zakończy się 20 kwietnia 2014 - jeżeli zakończy się sukcesem - zabieramy się za pracę pełnoetatowo i Franko 2 będziemy chcieli wydać w III kwartale tego roku
4. Kiedy dostaną wybranę nagrody/gadżety z zakupionego progu ?
W zależności od pakietu, który zakupiłeś, pierwsze nagrody jak (podziękowania mailowe) otrzymasz zaraz po zakończeniu kampanii. Inne nagrody będą wysyłane
5. Czy dostanę zwrot środków jak projekt się nie uda ?
Tak, zgodnie z regulaminem do 7 dni. Praktycznie w 48h
6. Jaką wersję językową gry przewidujecie ?
Na chwile obecną Franko 2 jest robiony tylko na rynek polski
7. Czy będzie multiplayer ?
Tak. Będzie tryb dla 2 graczy na jednym komputerze, a także planujemy zrobić multiplayer przez sieć
8. Czy będzie można grać na padach ?
Tak.
9. Czy będziecie dawali Franko The Crazy Revenge w bonusie ?
Niestety nie :/
10. Jestem grafikiem, programistą, animatorem czy potrzebujecie mojej pomocy ?
Jasne, zgłoś się do nas - mail, FB etc
11. Jak mogę Wam jeszcze pomóc ?
Masz pomysł, sugestie, wątpliwości - pisz!
>>>>>Powrót do spisu treści<<<<<
W tym dziale znajdziesz wszystkie nowości oraz cenne informacje dotyczące projektu, odwiedzaj ten dział często jeśli chcesz być na bieżąco
Kliknij na wybraną aktualizację, a zostaniesz automatycznie do niej "zeskrolowany"
Aktualizacja 22.01.2014
W dniu dzisiejszym mija 2 z 60 dni jakie przeznaczyliśmy na kampanię na wspieram.to. Bardzo się cieszymy z licznego wsparcia zarówno tego finansowego jak i słownego. "Na klatę" bierzemy także każdą krytykę - powrót Franko to poważna sprawa, dlatego każda opinia negatywna, sugestia zostanie wysłuchana i przeanalizowana. Pamiętajcie, że chcemy abyście poczuli się częścią tego projektu i współtworzyli tą grę razem z nami. Liczymy na Was
W przeciągu 48 godzin wsparło nas ponad 121 osób, na łączną kwotę blisko 6 tyś, co stanowi 17% realizacji projektu. Dwa progi zostały już wyprzedane, a dwa najdroższe są blisko tego. Naprawdę wielkie dzięki ! Motywuje nas to ogromnie do dalszej pracy, a także do kolejnych akcji promocyjnych.
Przez ten czas o Franko 2 napisało ponad 15 topowych portali "growych", a także opiniotwórczych. Chcielibyśmy Wam serdecznie PODZIĘKOWAĆ - bez Was obecny wynik nie byłby możliwy. Nie długo zaktualizujemy dział 10 czyli Media o nas
Serdecznie podziękowania także dla firmy Artifex Mundi za dostarczenie 80 pełnych wersji gier dla wspierających nasz projekt. Na chwilę obecną zostało nam już tylko parę kodów.
Dostajemy dużo propozycji od ludzi, którzy chcieliby pomóc w produkcji Franko 2. Dziękujemy za wszystkie propozycje, każde zapytanie jest brane poważnie i analizowane. Zachęcamy wszystkich którzy chcieliby pomóc w realizacji projektu do kontaktu - na pewno będziemy się kontaktować
Dostajemy liczne propozycje przeciwników (ks. Natanek, Waszka G, Gimbus etc), tekstów (forfiter, lubię ciastko, jestem hardcorem, daj kamienia etc.) Na tyle na ile możliwe będziemy chcieli z tych propozycji skorzystać - w końcu to jest Franko
Cały czas będziemy także aktualizować dział 12 czyli Pytania, bowiem pojawia się ich bardzo dużo.
W najbliższych dniach chcemy skupić się na dalszej promocji projektu Franko, po weekendzie proszę spodziewać się licznych ankiet, konkursów, grafik, gadżetów, lokalizacji, przeciwników etc - jak wspomnieliśmy wcześniej chcemy abyście współtworzyli grę i mieli realny wpływ na nią - słowa dotrzymamy.
Aktualizacja 28.01.2014
Spoko ! Dziś mija pierwszy bardzo aktywny tydzień kampanii na wspieram.to. Na chwile obecną mamy 40% zakładanego celu i jest to jak naj
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Krzysztof Sieja
PATRICO
Igor Ławicki
Paweł Wilczyński
Łukasz Stolarski
Paweł Cyrta
Pawel Janusz
Artur Kowalski
Robert Grudzień
Krzysztof Włodarczak
Damian Czarnowski
Ewelina Sołowiej
Piotr Stecki
Łukasz Michalski
Wspieracz Anonim
Krzysztof Paszkowski
Wspieracz Anonim
Sławek Przygodzki
brb
Michał Łoziński
Piotr Wojnarowicz
Łukasz Szyszkowski
Jakub Osiejewski
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Przemysław Molenda
Krzysztof Białkowski
Sebastian Maślanka
Marcin Mucha
Tomasz Woszczyk
Łukasz Wolańczyk
Jan Wolańczyk
Marcin Banach
Grzegorz Korycki
Radosław Balkowski
Wojciech Wilczynski
Tomasz Popczyński
Jurek Poławski
Kamil Zatyka
Michał Niewiadomski
Piotr Jabłoński
Filip Frąckiewicz
Łukasz Dyłka
Bartek Stec
Konrad Caban
Michał Niezborała
Kelen Prezentuje
Michał Butterweck
Krzysztof Gołębiewski
Pokaż wszystkich.
Ocena 1 / 5 (7 głosów)
Łukasz Michalski
7 lat temuKomentarze
Goliath Gargoyle
3 lata temuHenryk Sankowski
5 lat temuTomasz Tomaszek
8 lat temuPawel Janusz
8 lat temuAnonim
8 lat temumichal m
9 lat temuBartosz Cegłowski
9 lat temuMateusz Wysokiński
9 lat temuPawel Janusz
9 lat temuAnonim
9 lat temusaintan
9 lat temuPiotr Cholewczyński
10 lat temuGrzegorz Łukawski
10 lat temuOtrzymujesz:
1. Podziękowanie mailowe z grafiką Franko 2
Otrzymujesz:
1. Grę FRANKO 2 w wersji digital na PC, Mac lub Linux
2. Podziękowanie w NAPISACH KOŃCOWYCH w grze
3. Podziękowania MAILOWE z grafiką Franko 2
1. PODKŁADKA POD MYSZ FRANKO 2
-wzór podkładki widoczny w opisie projektu
-zawiera autografy twórców
-własny unikalny tekst
-wliczony koszt przesyłki (6,10 zł)
(próg nie zwiera gry Franko 2)
(możliwość zakupu tylko podczas trwania kampanii na wspieram.to)
1. KUBEK FRANKO 2
-wzór kubka widoczny w opisie projektu
-zawiera autografy twórców
-własny unikalny tekst
-wliczony koszt przesyłki (8,50 zł)
(próg nie zwiera gry Franko 2)
(możliwość zakupu tylko podczas trwania kampanii na wspieram.to)
Otrzymujesz:
1. GRĘ FRANKO 2 w wersji digital na PC, Mac lub Linux
2. NAZWIESZ WROGA w grze swoim imieniem/pseudo etc
3. Podziękowanie w NAPISACH KOŃCOWYCH w grze
4. Podziękowania MAILOWE z grafiką Franko 2
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
1. KOSZULKA FRANKO 2
-wzór koszulki widoczny w opisie projektu
-dostępna rozmiary (L/XL/XXL)
-tekst na koszulce zostanie wybrany przez wspierających
-wliczony koszt przesyłki (12,00 zł)
(próg nie zwiera gry Franko 2)
(w tej cenie możliwość zakupu tylko podczas trwania kampanii na wspieram.to)
1. BASEBALL FRANKO 2
-ręcznie szyty
-wysokość ok. 45 cm
-materiał+wypełnienie
(próg nie zwiera gry Franko 2)
(możliwość zakupu tylko podczas trwania kampanii na wspieram.to)
(wliczony koszt przesyłki 14,00 zł)
Otrzymujesz:
1. GRĘ FRANKO 2 w wersji pudełkowej na PC, Mac lub Linux
2. GRĘ FRANKO 2 w wersji cyfrowej na PC, Mac lub Linux
3. Podziękowanie w NAPISACH KOŃCOWYCH w grze
4. Podziękowania MAILOWE z grafiką Franko 2
Gratis:
5. Prawdziwy paprykarz ze Szczecina - "Franio"
6. Darmowa gra od 11 Bit Studios do wyboru (steam):
-Anomaly Warzone Earth
-Anomaly Korea
-Anomaly Mobile Campaign
1. PODKŁADKA POD MYSZ FRANKO 2
-wzór podkładki widoczny w opisie projektu
-zawiera autografy twórców
-własny unikalny tekst
2. KOSZULKA FRANKO 2
-wzór koszulki widoczny w opisie projektu
-dostępna rozmiary (L/XL/XXL)
-tekst na koszulce zostanie wybrany przez wspierających
(próg nie zwiera gry Franko 2)
(możliwość zakupu tylko podczas trwania kampanii na wspieram.to)
(wliczony koszt przesyłki 12,00 zł)
1. KUBEK FRANKO 2
-wzór kubka widoczny w opisie projektu
-zawiera autografy twórców
-własny unikalny tekst
2. KOSZULKA FRANKO 2
-wzór koszulki widoczny w opisie projektu
-dostępna rozmiary (L/XL/XXL)
-tekst na koszulce zostanie wybrany przez wspierających
(próg nie zwiera gry Franko 2)
(możliwość zakupu tylko podczas trwania kampanii na wspieram.to)
(wliczony koszt przesyłki 12,00 zł)
Otrzymujesz (cyfrowe):
1. GRĘ FRANKO 2 w wersji cyfrowej na PC, Mac lub Linux
2. NAZWIESZ WROGA w grze swoim imieniem/pseudo etc
3. Podziękowanie w NAPISACH KOŃCOWYCH w grze
4. Podziękowania MAILOWE z grafiką Franko 2
Otrzymujesz (fizyczne)
5. GRĘ FRANKO 2 w wersji pudełkowej na PC, Mac lub Linux
6. KUBEK z Franko 2
7. PODKŁADKA POD MYSZ z Franko 2
Gratis:
8. Prawdziwy paprykarz ze Szczecina - "Franio"
9. Darmowa gra od 11 Bit Studios do wyboru (steam):
-Anomaly Warzone Earth
-Anomaly Korea
-Anomaly Mobile Campaign
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
1. PODKŁADKA POD MYSZ FRANKO 2
-wzór podkładki widoczny w opisie projektu
-zawiera autografy twórców
-własny unikalny tekst
2. KUBEK FRANKO 2
-wzór kubka widoczny w opisie projektu
-zawiera autografy twórców
-własny unikalny tekst
3. KOSZULKA FRANKO 2
-wzór koszulki widoczny w opisie projektu
-dostępna rozmiary (L/XL/XXL)
-tekst na koszulce zostanie wybrany przez wspierających
(próg nie zwiera gry Franko 2)
(możliwość zakupu tylko podczas trwania kampanii na wspieram.to)
(wliczony koszt przesyłki 12,00 zł)
Otrzymujesz (cyfrowe)
1. GRĘ FRANKO 2 w wersji cyfrowej na PC, Mac lub Linux
2. ZAPROJEKTUJESZ postać NPC w tle mapy
3. PODŁOŻYSZ GŁOS pod postać wroga (3 teksty np "spadaj pierdoło")
4. NAZWIESZ WROGA w grze swoim imieniem/pseudo etc
5. NAPISZESZ PARĘ SŁÓW na ścianie/chodniku
6. ZROBISZ GRAFFITI lub PLAKAT WANTED z Twoim zdjęciem
7. Podziękowanie w NAPISACH KOŃCOWYCH w grze
8. Podziękowania MAILOWE z grafiką Franko 2
Otrzymujesz (fizyczne)
9. GRĘ FRANKO 2 w wersji pudełkowej na PC, Mac lub Linux
10. KOSZULKĘ (L/XL/XXL) z Franko 2
11. KUBEK z Franko 2
12. PODKŁADKA POD MYSZ z Franko 2
Gratis:
13. Prawdziwy paprykarz ze Szczecina - "Franio"
14. Darmowa gra od 11 Bit Studios do wyboru (steam):
-Anomaly Warzone Earth
-Anomaly Korea
-Anomaly Mobile Campaign
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
Otrzymujesz (cyfrowe)
1. GRĘ FRANKO 2 w wersji cyfrowej na PC, Mac lub Linux
2. UŁOŻYSZ DIALOGI pomiędzy Franko, a NPC
3. ZAPROJEKTUJESZ postać NPC w tle mapy
4. PODŁOŻYSZ GŁOS pod postać wroga (3 teksty np "spadaj pierdoło")
5. NAZWIESZ WROGA w grze swoim imieniem/pseudo etc
6. NAPISZESZ PARĘ SŁÓW na ścianie/chodniku
7. ZROBISZ GRAFFITI lub PLAKAT WANTED z Twoim zdjęciem
8. Podziękowanie w NAPISACH KOŃCOWYCH w grze
9. Podziękowania MAILOWE z grafiką Franko 2
Otrzymujesz (fizyczne)
10. GRĘ FRANKO 2 w wersji pudełkowej na PC, Mac lub Linux
11. KOSZULKĘ (L/XL/XXL) z Franko 2
12. KUBEK z Franko 2
13. PODKŁADKA POD MYSZ z Franko 2
Gratis:
14. Prawdziwy paprykarz ze Szczecina - "Franio"
15. Darmowa gra od 11 Bit Studios do wyboru (steam):
-Anomaly Warzone Earth
-Anomaly Korea
-Anomaly Mobile Camp
BONUS
!! Poznasz osobiście twórców gry przy dobrym piwie w Szczecinie
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: lipiec 2014
>>>PAKIET WYPRZEDANY
Przewidywana dostawa: lipiec 2014