Gear for Game - serwis dla graczy
Zakończono
Udostępnij tę Kampanię
Bądź pierwszy!
Opis projektu
Wstęp
Cel i misja
Wygląd
Moduły
Proces realizacji projektu
Twórcy
Nagrody
Gear for Game to serwis internetowy przeznaczony dla osób, które interesują się różnymi rodzajami gier komputerowych. Będzie on tłumaczony na kilka języków, by tym samym był łatwiejszy w obsłudze dla każdego Użytkownika, bez względu na miejsce jego pobytu.
Serwis będzie podobny do Biblioteki, w której będą się znajdować wszystkie informacje dotyczące: gier komputerowych i nowinek z nimi związanych, Użytkowników i ich opinii, możliwości dokonania właściwego zakupu i innych. To, co może być interesujące i mieć wpływ na znaczące zainteresowanie serwisem to nie tylko praktyczna wiedza w nim zawarta, ale również możliwość wpływu na kierunek jego rozwoju.
Rozwój serwisu nie będzie miał swojego końca, a jego kierunek, innowacyjność czy wygląd będzie uzależniony od zaangażowania Użytkowników. Idąc tym tropem chcemy osiągnąć wysoki poziom zadowolenia wynikający z użytkowania Serwisu i pełną integrację z osobami lubiącymi w ten sposób spędzać część wolnego czasu (piszę „część” bo jestem za uprawianiem sportu i do niego serdecznie zachęcam).
Celem serwisu jest umożliwienie Użytkownikowi zapoznania się z całą dostępną wiedzą na temat wszystkich gier komputerowych w jednym miejscu. Informacje zawarte w serwisie będą pochodziły z oficjalnych źródeł, ale szczególną wartością będzie obiektywna informacja zamieszczona przez Użytkowników.
Każdy dowie się nie tylko o czym jest, gdzie i za ile można kupić daną grę ale również w jaki sposób pokonać trudne etapy, jak poradzić sobie z ciągle powtarzającym się błędem podczas np. instalacji i innych mniej oficjalnych wyzwań. Posiadając swój profil Użytkownik będzie mógł tworzyć społeczność graczy.
Najczęściej przed zakupem gry, gracz szuka informacji w internecie:
- czy daną grę warto kupić?
- czy jego sprzęt jest przystosowany do nowej gry?
- gdzie warto kupić żeby zaoszczędzić kilka groszy?
- pyta znajomych czy będą w to grali, jeśli online to na jakich trybach rozgrywki?
- czyta opinie innych graczy;
- obmyśla strategię, co zrobi w grze w pierwszej kolejności po jej uruchomieniu;
- poszukuje innych ludzi, którzy będą chcieli z nim grać aby móc wymieniać doświadczenia;
- przegląda mnóstwo filmików (trailer, gameplay).
Gdy już kupi grę chciałby:
- pochwalić się swoimi osiągnięciami w postaci filmów, zdjęć, opisów;
- móc planować wydarzenia ze znajomymi gdy będą razem grali;
- posłuchać ścieżki dźwiękowej z gry;
- obejrzeć ciekawe rozgrywki innych graczy;
- pokazać przebieg swojej gry w postaci udostępniania ekranu innym użytkownikom;
- odsprzedać przedmioty innym graczom lub wymienić na inne jeśli będzie to możliwe;
- zaprosić znajomych do serwisu, dzięki czemu będzie mógł czerpać korzyści finansowe gdy oni dokonają jakiejś transakcji w serwisie.
Kolejnym ważnym aspektem ma być rozwiązanie problemu transakcji zakupu gry w skali globalnej. Będzie można kupić wirtualny towar (klucz do gry, wirtualne akcesoria) wybierając najkorzystniejszą ofertę z całego świata niezależnie czy to będą Chiny, Polska, Stany Zjednoczone, Jamajka, itd.
Każdy Użytkownik serwisu będzie miał możliwość zostać jego częścią w postaci blogera, redaktora, handlowca czy specjalisty danej gry.
Aby gracze poczuli się jak u siebie w domu wygląd strony będzie wzorowany na interfejsach z gier. Użytkownicy będą mogli zdobywać rangi i osiągniecia oraz odblokowywać nowe funkcje serwisu uzależnione od działań na ich profilu.
Wygląd strony będzie czymś nowym. Zazwyczaj strony www posiadają standardowe 2 układy menu na górze albo menu z boku. Tutaj ideą jest przeniesienie interfejsu z gier na stronę internetową, czyli na dole strony będą paski akcji. Każdy użytkownik posiada pasek doświadczenia (rośnie on wraz z aktywnością na stronie) i pasek życia (widzimy jak mocno ktoś jest zżyty z serwisem). Sama oprawa graficzna nawiązuje do jednej wielkiej przygody. Ręcznie malowane tapety odblokowują się wraz ze zdobytym doświadczeniem.
Strona ma na celu ciągły rozwój, dlatego serwis nigdy nie zostanie skończony w 100%. Nieustannie będzie rozwijany. Aby serwis mógł wystartować musi zostać ukończonych 97 skryptów, które tworzą podstawę. Na chwilę obecną jest zrobionych około 35. Strona jest w pełni dynamiczna, co oznacza, że tak naprawdę to Użytkownik ją kreuje, decyduje o tym jak ona ma wyglądać i jakie będzie on widział informacje.
Modułami kluczowymi będą:
- sklep z konwerterem walut - nie będzie problemu z zamianą złotówek na jakąś nietypową walutę i odwrotnie. Kładziemy tutaj nacisk na prostotę i intuicyjne sterowanie zakupem i sprzedażą usług;
- komunikacja z innymi graczami;
- oglądanie filmów, słuchanie muzyki, oglądanie rozgrywek innych graczy;
- publikowanie ciekawych wydarzeń i dzielenie się ciekawymi informacjami;
- pobieranie informacji odnośnie gier i przeprowadzanie symulacji sprzętowej;
- przeprowadzanie rankingów;
- tworzenie własnej telewizji internetowej i stacji radiowej poprzez oddawanie głosów
(oparte na algorytmach);
- stremowanie własnej rozgrywki;
- budowanie własnej bazy gier (w co się grało lub gra);
- encyklopedia gier (opisy, zdjęcia, filmy, przydatne linki);
- iitem-shop (przedmioty i usługi oferowane przez serwis gear-game).
Projekt Gear for Game realizowany jest w trzech etapach.
Etap pierwszy
(aby go ukończyć potrzebujemy 6 500 PLN + opłaty)
Co dotychczas zostało zrobione:
- struktura strony wraz z pełną dokumentacją;
- zaawansowany system logowania (z naciskiem na zabezpieczenia przed włamaniem);
- możliwość publikacji przez użytkownika wiadomości tekstowych, zdjęć, filmów i muzyki oraz dzielenia się nimi ze znajomymi;
- paski postępu (Action Bary) - każdy profil ma swój graficzny status rozwojowy w postaci wirtualnego życia i doświadczenia;
- profil tworzenia swojej historii gier, który ma wpływ na działania innych modułów strony;
- interfejs użytkownika, który oparty jest głównie na grafice i wraz ze zdobytymi osiągnięciami na stronie odblokowuje nowe funkcje serwisu;
- czat opierający się na manualnym wyszukiwaniu znajomych, dodawaniu ich do swojej listy, korespondencji z nimi;
- edycja profilu użytkownika;
Co jeszcze trzeba zrobić aby ukończyć 1 etap:
- kalendarz przygód (Kalendarz Eventów), czyli możliwość ustalania wspólnych wypraw jeśli przynależymy do jakiegoś klanu lub gildii;
- kanały klanowe (Chatroom) - jesteśmy automatycznie podłączani do pokoi, w których jesteśmy sojusznikami i mamy możliwość rozmowy ze wszystkimi osobami naraz z danej grupy lub klanu;
- tablica ogłoszeń - tutaj priorytetowo są wyświetlane informacje od administratorów serwisu lub jeśli takich informacji nie ma, jest wyświetlana losowa reklama o tematyce zbliżonej do zainteresowań użytkownika;
- tablica chwały (Town hall) – Profile Użytkowników, które w jakiś sposób przyczyniły się do rozwoju serwisu lub zdobyły szczególne osiągniecia zostaną tam wyświetlone wraz z adnotacją „za co”. Dzięki temu Użytkownicy mogą dotrzeć do liderów serwisu;
- baza gier - można w niej wyszukać wszystkie istniejące na świecie gry i poczytać na ich temat opinie innych: jak wyglądają, ile osób z naszego serwisu w nie gra, itp.;
- lista ciekawych profili - wyświetlanie profili o cechach wspólnych z naszym profilem;
- wirtualny dysk - jest to miejsce gdzie użytkownik może przechowywać zdjęcia muzykę i filmy;
- osiągnięcia, rangi i tytuły - system który wzbogaca profil użytkownika i nadaje mu właściwości szczególne (wprowadza to element rywalizacji miedzy osobami i chęć zdobywania nowych osiągnięć).
Etap drugi
(aby go ukończyć potrzebujemy 9 100 PLN + opłaty)
Moduły wymagane do ukończenia 2 etapu:
- weryfikacje kont, dzięki czemu będzie można przeprowadzać operacje gotówkowe w serwisie;
- mikro płatności (Item shop) - możliwość zakupu specjalnych rzeczy lub usług z serwisu Gear for Game;
- sklep - tutaj użytkownicy mogą kupować, sprzedawać a także wymieniać się rzeczami dotyczącymi gier, a następnie w bezpieczny sposób przeprowadzić transakcję oraz wystawić komentarze;
- radio i TV stream – na podstawie upublicznionych plików i linków użytkowników jest generowana telewizja i radio internetowe dostępne dla społeczności Gear for Game;
- rankingi tworzone przez użytkowników – np. top 10 najpopularniejszych wydarzeń.
Etap trzeci
(aby go ukończyć potrzebujemy 11 700 PLN + opłaty)
Moduły wymagane do ukończenia 3 etapu:
- streaming ekranów Użytkownika - wykorzystując aplikację każdy gracz będzie mógł udostępnić swoje nagranie w sieci w czasie rzeczywistym i prowadzić aktywną korespondencję z ludźmi, którzy w danej chwili będą oglądali jego kanał;
- sprawdź grę - aplikacja dzięki której będziemy mogli wybrać sobie grę i sprawdzić czy będzie ona poprawnie działa na naszym sprzęcie, a jeśli nie, to czego będzie nam brakować w komputerze i co będziemy musieli ulepszyć abyśmy mogli zagrać.
Arek
Założyciel projektu Gear for Game. Posiadający wiedzę teoretyczną i praktyczną
z zakresu pisania stron internetowych, jednak jego główną pasją jest grafika
komputerowa i w tej dziedzinie się rozwija. W dzieciństwie, gdy inne dzieci grały
w piłkę, on siedział w domu i grał w gry komputerowe. Dlatego świat graczy jest
mu bardzo bliski i wie co aktualnie dzieje się na tym rynku.
Maciek
Programista PHP z sześcioletnim doświadczeniem napędzanym pasją. Do dziś
preferuje długie godziny wypalania oczu przed ekranem edytora zamiast gier
komputerowych. Miłośnik czystego, czytelnego i optymalnego kodu. Wbrew
pozorom nadal posiada przyjaciół. Odpowiedzialny za większość niezauważanej
magii dziejącej się "pod maską" serwisu.
Przemek
Programista pasjonat, dla którego języki wyższego poziomu jak i skryptowe
są bardziej zrozumiałe niż język polski, którego używa tak samo często
do komunikacji jak protokołu TCP. Wielbiciel ipv6, karkówki z grilla i
poznawania nowych smaków.Przy tym wszystkim stan liczebny przyjaciół
i znajomych na właściwym poziomie.
Osoby które wspomogą projekt powyżej 10 pln będą miały możliwość utworzenia kont w serwisie na szczycie prowizji finansowych (nagorda tytuł donator) według poniższego schmatu (aktywne po ukończeniu drugiego etapu).
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Karol Mendrala
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Artur Kłosowski
Pokaż wszystkich.
Komentarze
Arkadiusz Zięba
10 lat temuOtrzymujesz:
1) Elektroniczne podziękowania
1) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
2) Tytuł donatora
1) Podkładka pod mysz
2) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
3) Tytuł donatora
1) Podkładka pod mysz
2) Plakat
3) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
4) Tytuł donatora
1) Podkładka pod mysz
2) Plakat
3) Kubek
4) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
5) Tytuł donatora
1) Podkładka pod mysz
2) Plakat
3) Kubek
4) Koszulka
5) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
6) Tytuł donatora
1) Podkładka pod mysz
2) Plakat
3) Kubek
4) Koszulka
5) Obraz
6) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
7) Tytuł donatora
1) Podkładka pod mysz
2) Plakat
3) Kubek
4) Koszulka
5) Obraz
6) Świecznik smoczy duch
7) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
8) Tytuł donatora
1) Podziękowania (elektroniczne i listowne)
Przewidywana dostawa: styczeń 2015