Głowa do góry - gra o polskich górach
Zakończono
Kampania wzbudziła
486 reakcji
Wstęp
Witajcie! Nazywam się Szymon, mam 33 lata i jestem zarówno z wykształcenia, jak i wykonywanego zawodu geologiem. Pochodzę z Poznania. Przedstawiam Wam efekty mojego projektu, który samodzielnie tworzę od czasu wybuchu pandemii. To gra planszowa o polskich górach pt. "Głowa do góry". Chciałbym spróbować ją wydać. Zachęcam do zapoznania się z grą i wsparcia mojego projektu.
Głowa do góry to turystyczna gra, której akcja rozgrywa się na szczytach położonych w Polsce.
Turystyczne karty
Weź karty na wyjazd w góry. Stojąc na szczycie, zapisz datę oraz osoby, które zdobyły go razem z Tobą. Po powrocie zagraj z bliskimi w grę! Podpisane karty na pewno zrobią na nich wrażenie.
UWAGA! Karty ze specjalnymi polami uzależniają! Przed wsparciem gry skonsultuj się z rodziną lub znajomymi, gdyż po rozpakowaniu zawartości pudełka zaczniesz znikać na kilka dni, a każdy niezdobyty szczyt będzie wzywał Cię swoją mocą. Istnieje ryzyko, że za jakiś czas obudzisz się podczas wędrówki w góry, których istnienie dotąd nawet Ci się nie śniło ;)
Opis projektu
Talia kart szczytów
W pudełku czeka na Ciebie 148 kart szczytów położonych na terenie 18 pasm górskich. Każda z tych kart ma specjalne pole, na którym możesz zapisać datę i skład, który razem z Tobą zdobył górę.
28 szczytów: Gubałówka (1133 m n.p.m.) - Butorowy Wierch (1160 m n.p.m.) - Nosal (1206 m n.p.m.) - Kopieniec Wielki (1328 m n.p.m.) - Myślenickie Turnie (1352 m n.p.m.) - Sarnia Skała (1377 m n.p.m.) - Gęsia Szyja (1489 m n.p.m.) - Grześ (1653 m n.p.m.) - Trzydniowiański Wierch (1758 m n.p.m.) - Ornak (1854 m n.p.m.) - Giewont (1895 m n.p.m.) - Kasprowy Wierch (1987 m n.p.m.) - Kończysty Wierch (2002 m n.p.m.) - Kopa Kondracka (2005 m n.p.m.) - Beskid (2012 m n.p.m.) - Wołowiec (2064 m n.p.m.) - Ciemniak (2096 m n.p.m.) - Małołączniak (2096 m n.p.m.) - Krzesanica (2123 m n.p.m.) - Jarząbczy Wierch (2137 m n.p.m.) - Kościelec (2155 m n.p.m.) - Szpiglasowy Wierch (2172 m n.p.m.) - Starorobociański Wierch (2176 m n.p.m.) - Skrajny Granat (2225 m n.p.m.) - Zadni Granat (2240 m n.p.m.) - Kozi Wierch (2291 m n.p.m.) - Świnica (2301 m n.p.m.) - Rysy (2499 m n.p.m.)
7 szczytów: Ferdel (622 m n.p.m.) - Cergowa (716 m n.p.m.) - Kozie Żebro (847 m n.p.m.) - Kamień nad Jaśliskami (857 m n.p.m.) - Jaworze (874 m n.p.m.) - Jaworzyna Konieczniańska (881 m n.p.m.) - Lackowa (997 m n.p.m.)
18 szczytów: Korbania (894 m n.p.m.) - Jeleniowate (907 m n.p.m.) - Stryb (1011 m n.p.m.) - Okrąglik (1106 m n.p.m.) - Jasło (1153 m n.p.m.) - Płasza (1163 m n.p.m.) - Riaba Skała (1199 m n.p.m.) - Krzemieniec (Kremenaros) (1221 m n.p.m.) - Smerek (1222 m n.p.m.) - Osadzki Wierch (1253 m n.p.m.) - Mała Rawka (1272 m n.p.m.) - Rozsypaniec (1280 m n.p.m.) - Połonina Caryńska (Kruhly Wierch) (1297 m n.p.m.) - Wielka Rawka (1307 m n.p.m.) - Bukowe Berdo (1311 m n.p.m.) - Szeroki Wierch (1315 m n.p.m.) - Halicz (1333 m n.p.m.) - Tarnica (1346 m n.p.m.)
8 szczytów: Magurki (1108 m n.p.m.) - Lubań (1225 m n.p.m.) - Gorc (1228 m n.p.m.) - Gorc Troszacki (1235 m n.p.m.) - Czoło Turbacza (1259 m n.p.m.) - Kudłoń (1274 m n.p.m.) - Kiczora (1282 m n.p.m.) - Turbacz (1310 m n.p.m.)
7 szczytów: Skalny stół (1282 m n.p.m.) - Szrenica (1362 m n.p.m.) - Czarna Kopa (1407 m n.p.m.) - Śląskie Kamienie (1413 m n.p.m.) - Czeskie Kamienie (1416 m n.p.m.) - Łabski Szczyt* (1471 m n.p.m.) - Śnieżka (1603 m n.p.m.)
* na sam Łabski Szczyt nie da się wejść. Czerwony szlak biegnie zaraz obok szczytu. Zostanie to uwzględnione na karcie wyraźnym oznaczeniem, a podpis i datę będzie można wpisać przechodząc w pobliżu góry.
12 szczytów: Stary Groń (789 m n.p.m.) - Kubalonka (830 m n.p.m.) - Szyndzielnia (1028 m n.p.m.) - Magurka Radziechowska (1091 m n.p.m.) - Klimczok (1117 m n.p.m.) - Malinów (1117 m n.p.m.) - Magurka Wiślańska (1140 m n.p.m.) - Malinowska Skała (1152 m n.p.m.) - Zielony Kopiec (1152 m n.p.m.) - Małe Skrzyczne (1211 m n.p.m.) - Barania Góra (1220 m n.p.m.) - Skrzyczne (1257 m n.p.m.)
3 szczyty: Błędne Skały (850 m n.p.m.) - Narożnik (851 m n.p.m.) - Szczeliniec Wielki (919 m n.p.m.)
3 szczyty: Trójmorski Wierch (1145 m n.p.m.) - Czarna Góra (1205 m n.p.m.) - Śnieżnik (1425 m n.p.m.)
18 szczytów: Rachowiec (954 m n.p.m.) - Lachów Groń (1045 m n.p.m.) - Czerniawa Sucha (1062 m n.p.m.) - Jałowiec (1111 m n.p.m.) - Mędralowa (1169 m n.p.m.) - Wielka Rycerzowa (1226 m n.p.m.) - Wielka Racza (1236 m n.p.m.) - Złota Grapa (1247 m n.p.m.) - Cyl Hali Śmietanowej (Kiczorka) (1298 m n.p.m.) - Palenica (1338 m n.p.m.) - Romanka (1366 m n.p.m.) - Sokolica (1367 m n.p.m.) - Polica (1369 m n.p.m.) - Mała Babia Góra (Cyl) (1517 m n.p.m.) - Kępa (1521 m n.p.m.) - Pilsko (1542 m n.p.m.) - Gówniak (1617 m n.p.m.) - Diablak (Babia Góra) (1725 m n.p.m.)
11 szczytów: Jaworz (921 m n.p.m.) - Ostra (928 m n.p.m.) - Łopień (951 m n.p.m.) - Lubogoszcz (967 m n.p.m.) - Szczebel (977 m n.p.m.) - Śnieżnica (1006 m n.p.m.) - Luboń Wielki (1022 m n.p.m.) - Modyń (1029 m n.p.m.) - Jasień (1062 m n.p.m.) - Ćwilin (1072 m n.p.m.) - Mogielica (1170 m n.p.m.)
5 szczytów: Branisko (Żar) (874 m n.p.m.) - Wysoki Wierch (899 m n.p.m.) - Durbaszka (942 m n.p.m.) - Trzy Korony (982 m n.p.m.) - Wysoka (1050 m n.p.m.)
8 szczytów: Żar (761 m n.p.m.) - Łysina (779 m n.p.m.) - Hrobacza Łąka (830 m n.p.m.) - Kiczera (831 m n.p.m.) - Potrójna (883 m n.p.m.) - Magurka Wilkowicka (909 m n.p.m.) - Leskowiec (918 m n.p.m.) - Czupel (934 m n.p.m.)
3 szczyty: Kalenica (964 m n.p.m.) - Mała Sowa (972 m n.p.m.) - Wielka Sowa (1015 m n.p.m.)
5 szczytów: Koziarz (942 m n.p.m.) - Eliaszówka (1023 m n.p.m.) - Jaworzyna Krynicka (1114 m n.p.m.) - Mała Przehyba (1155 m n.p.m.) - Radziejowa (1262 m n.p.m.)
5 szczytów: Krzyżowa (567 m n.p.m.) - Dłużek (592 m n.p.m.) - Turzec (690 m n.p.m.) - Okole (721 m n.p.m.) - Skopiec (724 m n.p.m.)
1 szczyt: Polana gronie (801 m n.p.m.)
2 szczyty: Wieżyca (415 m n.p.m.) - Ślęża (718 m n.p.m.)
4 szczyty: Czerniawska Kopa (768 m n.p.m.) - Wysoki Kamień (1058 m n.p.m.) - Stóg Izerski (1107 m n.p.m.) - Smrek (1123 m n.p.m.)
Film z rozgrywki znajduje się na górze kampanii lub poniżej:
Zbieraj podpisy
Górska gra planszowa
Zadaniem gracza jest odnalezienie karty szczytu, którego wysokość i pasmo górskie pozwolą na realizację wymagań wylosowanej karty scenariusza.
Tak wygląda gra w czasie rozgrywki.
Karty szczytów są zawsze dwustronne. Na tylnej stronie znajdziesz informacje o: wysokości szczytu oraz paśmie górskim w którym leży góra.
Grę zwycięży gracz, którego znacznik punktacji jako pierwszy zdobędzie Zwycięską Grań.
Dwa scenariusze
W opakowaniu czekają na was talie dwóch scenariuszy. Każda z nich składa się z 31 kart. Sami zdecydujcie, który z nich wybierzecie do rozgrywki!
Właśnie rozpoczynacie wyczekiwany urlop w polskich górach. Wyjazd będzie najfajniejszy, jeżeli dopisze pogoda i uda się Wam trochę opalić. Podróżując na szlakach wybierajcie szczyty położone poniżej czarnych chmur i powyżej gęstej mgły. Uważajcie też na silne burze. Dodatkowe punkty zdobędziecie pomagając wyjść na słońce Staremu Niedźwiedziowi.
Duch gór lekko się zdenerwował i chciał dać nauczkę niesfornym turystom. Postanowił ich nastraszyć i zesłał na nich kilka zagrożeń. Te jednak wymknęły się spod jego kontroli.
Legenda głosi, że Duch Gór zesłał na graczy falę lodowatej wody, która miała ich lekko ocucić. Ta jednak najwyraźniej wymknęła mu się nieco spod kontroli. Woda zalewa coraz wyższe szczyty i nie wygląda na to, aby chciała odpuścić. Żeby przetrwać, musisz zająć wysoką górę, na której nie zostaniesz zalany.
Rozgniewany Duch Gór uruchomił wszystkie nieczynne wulkany w Polsce, które wybuchają. Nadciąga chmura duszącego wulkanicznego pyłu, a przetrwają ją tylko najniżej położeni gracze.
Inna legenda głosi, że zdenerwowany Duch Gór poprosił o pomoc kolegów po fachu z całej galaktyki. Każdy z nich rzucił w kierunku Ziemi po jednym meteorycie, które lecąc w naszą stronę, utworzyły rój. Bezpiecznych stref jest tylko kilka. Czy uda Ci się odnaleźć odpowiedni szczyt?
Ratuj się kto może. Uratuj Starego Niedźwiedzia i zdobądź dodatkowe punkty.
Stary Niedźwiedź
Stary Niedźwiedź ma już swoje lata i nie jest zdolny do samodzielnego życia w górach. Do tej pory mieszkał na wybiegu przy klinice weterynaryjnej, ale gdy tylko poczuł wiosnę dał nogę. Pracownicy poszukują go. Każdy ślad misia jest dla nich na wagę złota.
Pomóż Staremu Niedźwiedziowi odnaleźć odpowiedni szczyt i zgarniaj dodatkowe punkty. Do ich liczenia służy specjalny wybieg przy klinice weterynaryjnej. Za punkty możesz kupić dodatkowe ruchy i podwózki kładem pracowników.
Za każdym razem, gdy graczowi uda się pokonać wyzwania swoim pionkiem, przemieszczając się po szlaku planszy budzi Starego Niedźwiedzia. W czasie pobudki misia wykonuj rzuty specjalną kostką i przesuwaj pionek zgodnie z wyrzuconymi kierunkami.
Kolorowa miara wysokości
Na tylnych stronach kart szczytów znajdziesz również: schematyczny kontur Polski z zaznaczoną lokalizacją pasma górskiego oraz miarę wysokości. Kontury mają kolorowe wypełnienie, które wskazuje na wysokość góry. Niższe szczyty są w kolorze zielonym, średnie - żółtym, a najwyższe - czerwonym.
Jeżeli któregoś dnia nie będziesz miał pomysłu, gdzie się wybrać np. w weekend, zawsze możesz wylosować kartę z talii! Jeżeli Twój zespół wspinaczy nie ma jeszcze długich i silnych nóżek, zawsze możesz wybrać szczyty oznaczone na zielono :)
W pudełku znajdziesz:
Recenzja gry
Strefa prototypów na targach Hobby 2021 w Poznaniu
Strefa prototypów na festiwalu Pyrkon 2022 w Poznaniu
Cel projektu
Poziom 1
Jeżeli uda mi się zebrać 60 000 zł spełni się moje marzenie i będę mógł zamówić pierwsze wydanie gry Głowa do góry!
W grze wówczas znajdą się:
- plastikowe pionki i znaczniki
- plansza będzie w postaci czterech niezłączonych elementów
- kostka kierunkowa Starego Niedźwiedzia będzie plastikowa
Poziom 2
Jeżeli uda mi się zebrać 63 000 zł w grze znajdziecie:
- plastikowe pionki i znaczniki
- plansza będzie jednym składanym elementem
- kostka kierunkowa Starego Niedźwiedzia będzie plastikowa
Poziom 3
Jeżeli uda mi się zebrać 65 000 zł w grze znajdziecie:
- drewniane pionki i znaczniki
- plansza będzie jednym składanym elementem
- kostka kierunkowa Starego Niedźwiedzia będzie drewniana
Nagrody
Jest to kampania typu "wszystko albo nic". Warunkiem otrzymania nagród jest osiągnięcie celu kampanii.
O autorze / Zespół
Na początku pandemii, zamknięty w czterech ścianach, tęskniąc za nagle utraconą możliwością podróżowania zacząłem tworzyć. Dzisiaj, po ok. dwóch latach pracy, z wielką przyjemnością prezentuję Państwu moją grę karcianą o tematyce górskiej pt. "Głowa do góry".
Pomysłodawca, twórca gry oraz osoba odpowiedzialna ze tę zbiórkę – Szymon Wójcik.
Od kilku lat marzę o założeniu własnego wydawnictwa ŁAZIK, które będzie tworzyć publikacje promujące mój autorski gatunek: GRAJ I ZWIEDZAJ KRAJ. Mam głowę pełną pomysłów, które tylko czekają, by wyfrunąć wprost do drukarni. Niestety nie stać mnie na skrzydła dla nich, a przez to machanie nimi w mojej głowie zaczynam już wariować.
Jestem Ci ogromnie wdzięczny za pomoc i zaufanie, oraz za to, że dzięki Tobie moje pomysły będą miały szansę ujrzeć promienie słońca na niebie. Mam nadzieję, że wkrótce stanę za sterami mojego wymarzonego Łazika, którym będę zabierał Cię na przygody po naszym fascynującym, pełnym koloru i życia świecie.
Ryzyko
Gra jest już ukończona, dlatego ryzyko jest minimalne. Nie można jednak pisać, że nie istnieje.
Przede mną bardzo wiele formalności oraz załatwiania. Zrobię wszystko, żeby pozwolić Ci jak najszybciej cieszyć się swoim egzemplarzem gry Głowa do góry. Nie jestem jednak w tej chwili w stanie przewidzieć, z jakimi potworami przyjdzie mi walczyć. Gdybym jednak wątpił choć trochę w swoje siły, to nigdy nie wziąłbym się za organizowanie zbiórki!
Wybierając pakiet i decydując się na wsparcie, musisz liczyć się z tym, że produkty które otrzymasz w ramach tej zbiórki mogą nieznacznie różnić się od opisu i ilustracji powyżej. Gra jest cały czas w fazie projektu. Wszelkie zmiany, których będę jeszcze dokonywał (lub nie) będą tylko po to, żeby produkt finalny był najlepszym, jaki jestem w stanie stworzyć.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Buckhay
bossu1991
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Anna Jakubiak-Sęk
Wspieracz Anonim
Joanna Alexińska
jwilkolazki Wilkołazki
Wspieracz Anonim
dawid.drabik
Andrzej Żubka
Wspieracz Anonim
Marcin Pazdyga
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
witoldmordarski
Wspieracz Anonim
Pokaż wszystkich.
Komentarze
Jacek Stromecki
2 lata temuŁazik
2 lata temuŁazik
2 lata temuJacek Stromecki
2 lata temuPakiet Kozica Górska - wariant 10 (28,29,30 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Pakiet pomocnik
Pakiet Wielka Paczka - 20 egz. gry
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Pakiet Kozica Górska - wariant 1 (1,2,3 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 2 (4,5,6 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 3 (7,8,9 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 4 (10,11,12 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 5 (13,14,15 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 6 (16,17,18 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 7 (19,20,21 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 8 (22,23,24 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 9 (25,26,27 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Pakiet Kozica Górska - wariant 10 (28,29,30 dzień)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Wysyłka do dowolnego paczkomatu w Polsce
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł