Gra Słownik do•mowy: gwara poznańska
Zakończono
Kampania wzbudziła
53 reakcji
Wstęp
Bimba, kejter, tytka, klubry, fifny – to słowa, które mogą zaskoczyć, budzić zdumienie i być prawdziwą zagadką dla słuchacza.
Dla nas to jednak dobrodziejstwo poznańskiej gwary w czystej postaci. Polski język jest bogaty, różnorodny i fantastyczny, a jego częścią są także lokalne gwary, które sprawiają, że komunikacja jest jeszcze bogatsza!
Jeśli i ty lubisz poznawać różne warianty języka polskiego, a zagwozdki językowe sprawiają, że serce bije ci szybciej, mamy coś dla ciebie!
Właśnie ruszyła kampania crowdfundingowa edycji specjalnej gry Słownik do•mowy: gwara poznańska. To drużynowa gra planszowa, która sprawi, że intrygujące słowa rozbrzmiewające na poznańskich fyrtlach, znajdą się na językach całej Polski! Kochasz język polski tak jak my? Wesprzyj nas – bez Twojego wsparcia nie damy rady!
Opis projektu
Co cię czeka?
Bądź gotów na wartką akcję, ostrą walkę drużynową, językową gimnastykę i słowną dywersję! W grze Słownik do•mowy: gwara poznańska, dwie drużyny walczą o to, by w minutę odgadnąć jak najwięcej lokalnych słów, których znaczenie może być zaskakujące. Część z nich to drobnostka, a cześć nie lada wyzwanie! Pozwól im ożyć na nowo!
Znajdziesz wśród nich słowa o zagranicznym brzmieniu, wyrazy nieco znajome, a także twory językowe, które wprawią cię w zdumienie! Do tego każda z drużyn musi uważać na Szelmę, który zrobi co tylko można, by zasabotować rozgrywkę i udaremnić zespołowi dotarcie do mety. Słownik do•mowy: gwara poznańska to drużynowa gra planszowa, która trzyma w napięciu do samego końca.
Skąd wziął się pomysł?
Polski język jest giętki, bogaty i bardzo urokliwy. Szkoda tylko, że wiele słów o pięknym brzmieniu i znaczeniu zostało zapomnianych i teraz kurzą się w zakątkach słowników. Inne z kolei można spotkać tylko lokalnie – a szkoda! Im więcej słów, tym bogatsza jest nasza komunikacja! Ponieważ bardzo nam żal tych słów, które zastąpiono emotikonami i skrótami, postanowiliśmy stworzyć grę, która przywróci je do łask i sprawi, że znów znajdą się na językach.
W ten sposób powstał pomysł na Słownik do•mowy, który łączy w sobie walkę z ubóstwem językowym (które jest coraz poważniejszym problemem), a do tego idealnie wpisuje się w trend na planszówki i rozrywkę offline. Na fali pozytywnego odbioru pierwszej edycji gry, postanowiliśmy stworzyć edycję specjalną z poznańską gwarą. Mamy nadzieję, że dzięki Tobie uda się ją wydać.
Zasady gry
Dwie drużyny, tury trwające dokładnie minutę i 300 słów do zgadnięcia. Oto zasady w skrócie. W każdej turze jedna osoba z drużyny wciela się w rolę wyjaśniającego, który używając swoich zdolności krasomówczych, przedstawia kolejne słowa umieszczone na kartach, tak, by pozostali członkowie odgadli je w lot. Do wyboru jest 300 słów podzielonych wg trudności - to gwarancja, że nie ma mowy o nudzie!
Gra toczy się w opisany sposób do momentu, aż gąska którejś z drużyn dotrze do końca planszy, posuwając się o jedno pole za każde odgadnięte hasło.
Uwaga! By nie było za łatwo, w każdej drużynie jest także Szelma, który cały czas stara się przeszkodzić drużynie, w której się oficjalnie znajduje – tak naprawdę jest on sabotażystą, który należy do drużyny przeciwnej. Może on utrudniać zgadywanie haseł na różne sposoby, ale musi działać na tyle sprawnie, by nie zostać wykrytym.
Dla kogo?
Słownik do•mowy to drużynowa gra planszowa dla każdego od 10 do 100 lat. Wystarczą już 4 osoby, ale może być ich maksymalnie 16(!), by bawić się na całego! Miłośnicy planszówek i karcianek, fani gwar, imprezowicze lubiący wspólną rozrywkę, puryści i miłośnicy języka polskiego, Poznaniacy z dziada pradziada – wszyscy mają potencjał, by pokochać Słownik do•mowy :)
Cel projektu
Zbiórkę przeznaczymy przede wszystkim na opracowanie edycji specjalnej gry oraz jej produkcję. Doskonale wiemy jak zrealizować naszą wizję, a doświadczenie z poprzedniej edycji pomoże nam stworzyć dopracowany i fantastyczny produkt. By to zrobić potrzebujemy tylko 6 900 pln, czyli plan minimum to 100 gier. Pomożecie?
UWAGA! Darmowe dodatki!
Próg 1 - gdy wspólnie przekroczymy 500 egzemplarzy: Fundusze zostaną przeznaczone m.in. na przygotowanie autorskie wyjaśnienia wszystkich słów oraz wydrukowanie słownika. Każdy kto nas wesprze otrzyma słownik gratis!
Próg 2- gdy wspólnie przekroczymy 1000 egzemplarzy: opracowaliśmy autorską ilustrację HEKSA, która pojawi się na dedykowanych torbach bawełnianych - gratis dla każdego kto nas wesprze!
Nagrody
O autorze / Zespół
Drużynową grę wykreowała od A do Z grupa entuzjastów skutecznych identyfikacji, marketingu, miłośników słowa i pięknego designu.
Podpowiemy Ci, jak skutecznie tworzyć wizerunek firmy. Więcej informacji, portfolio? Zapraszamy do kontaktu!
Ryzyko
Niestety :(
gdy nie osiągniemy progu, piękne poznańskie słowa stracą szansę na odkurzenie i wyjście z ciemnego kąta - bez Ciebie + wsparcia po prostu nie wydamy gry. Prosimy podziel się informacją, udostępnij! Dziękujemy :)
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
juzwiakpatryk
biedrowski.miroslaw
Pokaż wszystkich.
Komentarze
Anonim
3 lata temuTorba HEKSA
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Gra Słownik do•mowy: gwara poznańska
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Gra Słownik do•mowy: gwara poznańska z przesyłką
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
3 x Gra Słownik do•mowy: gwara poznańska PROMO z przesyłką
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia