Impuls
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
184 reakcji
Wstęp
Witajcie,
po sukcesie naszej ostatniej kampanii gry "Nie Testowaliśmy Tego Wcale" powracamy z nowym tytułem, grą 4X autorstwa Carla Chudyka - Impuls (Edycja Polska).
Impuls został bardzo dobrze przyjęty przez graczy na całym świecie za sprawą Asmadi Games i ich angielskiej wersji. Z każdą kolejną godziną gry w Impuls byliśmy coraz bardziej nią zauroczeni. Oczywiście wydanie Asmadi Games graficznie nie powala, ale zdecydowaliśmy się pozyskać licencję i wydać ją w języku polskim.
Udało nam się skontaktować z Zakiem Eidsvoogiem, grafikiem, który stworzył fanowską edycję gry. Rozmowy zakończyły się sukcesem i polska edycja będzie wyglądała graficznie tak, jak wersja fanowska Zaka, z czego również ucieszył się sam Carl Chudyk.
W ten oto sposób doszliśmy do momentu, w którym pracujemy nad zupełnie nową odsłoną gry Impuls - w nowej szacie graficznej i z poprawionymi elementami gry.
Mamy nadzieję, że z Waszą pomocą uda nam się ją wydać w języku polskim. Edycja polska będzie się różniła niemal w każdym elemencie w porównaniu z edycją angielską. Zmieniliśmy rozmiar i jakość pudełka, poprawiliśmy karty, dopracowaliśmy plansze graczy oraz planszę punktacji i wreszcie (dzięki Waszemu zaangażowaniu i pomocy) stworzyliśmy całkiem nową instrukcję, z przykładami i dokładnymi opisami działania poszczególnych kart.
Zawartość pudełka:
- 108 kart
- 6 Planszy Graczy
- 1 Plansza Punktacji
- 78 plastikowych figurek Rakiet
- Instrukcja
Mamy nadzieję, że nasza rodzima edycja przypadnie Wam do gustu i wspierając nasz projekt w znacznej mierze przyczynicie się do wydania gry Impuls w języku polskim.
Zatem raz jeszcze bardzo Was zachęcamy do wsparcia naszego projektu.
Opis projektu
Impuls to gra karciana. W pudełku znajdziemy 108 kart, które reprezentują wycinek kosmosu (mapy), minerały oraz typy akcji, jakie można wykonać. Poza tym do dyspozycji mamy sześć Centrów Dowodzenia, czyli plansz graczy. Każda z nich reprezentuje inną Rasę z unikalną technologią startową. Oprócz tego każdy z graczy ma do dyspozycji 13 rakiet w jednym wybranym przez siebie kolorze. Co ciekawe mają one podwójne zastosowanie - kiedy stoją, są transportowcem, a kiedy leżą, są krążownikiem.
Tura każdego gracza składa się z następujących po sobie odpowiednich akcji:
* dołożenie karty do wspólnego Impulsu,
* wykonanie akcji jednej ze swoich podstawowych technologi,
* wykonanie akcji z Impulsu,
* wykonanie lub opóźnienie swojego planu,
* zapunktowanie
* dobranie kart z talii i odrzucenie najstarszej karty z Impulsu.
Każda karta oferuje akcję określonego typu oraz posiada swój kolor (czerwony, zielony, żółty i niebieski) i wartość od 1 do 3.
W rozgrywce wyróżniamy następujące akcje:
– Dowodzenie – umożliwia przemieszczanie się statków po planszy
– Budowanie – służy do budowania nowych statków
– Badania – umożliwia zmianę swoich indywidualnych technologii
– Realizacja – pozwala wykonać akcję z kolejnej karty
– Planowanie – służy do dodawania kart do swojego planu
– Dobranie – umożliwia dobieranie dodatkowych kart
– Handlowanie – pozwala sprzedawać karty za punkty
– Rafinacja – pozwala sprzedawać minerały za punkty
– Górnictwo – umożliwia dokładanie nowych minerałów
– Sabotaż – pozwala atakować bez wywoływania bitwy
Dodatkowo można używać akcji ze swoich transporterów przemieszczających się po planszy oraz bitew wywoływanych przez krążowniki. Celem nadrzędnym pozostaje oczywiście gromadzenie punktów, a zwycięzcą zostaje ten z graczy, który jako pierwszy uzbiera ich 20. Punkty zdobywać możemy za sprzedaż minerałów, handlowanie, patrolowanie Sektora Jądra i pokonywanie obcej floty.
Wszystkie karty zawierają swoją podstawową akcję, której wielkość, a raczej siłę możemy zmienić poprzez doładowanie, oparte o wydobyte wcześniej minerały w kolorze danej karty. Tura gracza to ciąg akcji, które wywołują kolejne akcje, a znalezienie właśnie takich układów na planszy i w impulsie może przynieść nawet kilkanaście punktów na turę. Nie dzieje się to oczywiście w pierwszej turze, gra bowiem rozkręca się w miarę upływu czasu.
W grze Impuls gracz ma do dyspozycji 12 rakiet (+1 rakieta na torze punktacji) i podczas gry decyduje, czy wystawiać je jako Transportery na kartach, czy jako Krążowniki na Bramach (o ile na taki wybór pozwala akcja Budowy).
Za pomocą akcji Dowodzenie gracze poruszają swoje rakiety po mapie. Transportery poruszają się przelatując z karty na sąsiednią kartę. Karta, na której Transporter zakończył ruch zostaje aktywowana i wykonywana jest jej akcja.
Krążowniki poruszają się z bramy na bramę. Krążownik stojąc na bramie pomiędzy dwoma kartami patroluje je obie i blokuje tym samym ruchy przeciwnika – Transportery przeciwnika nie mają wstępu na te karty, a wrogie Krążowniki są zmuszone do walki.
Gdy dochodzi do walki między flotami Krążowników, gracze okrywają tyle kart z talii, ile Krążowników mają w walce i obliczają sumę ich wartości. Mogą także wcześniej zagrać zakryte karty z ręki jako wsparcie – ale karty wsparcia doliczają swoje wartości tylko wtedy, gdy pasują do dowolnej z kart Implusu , Planu gracza lub Technologii gracza. Przegrana strona traci wszystkie statki uczestniczące w walce, zaś wygrana w walce nagrodzona jest jednym punktem i dodatkowym punktem za każdy zniszczony statek przeciwnika.
Impuls to gra ze sporą ilością kosmicznego klimatu, choć podanego w pewnym uproszczeniu. Gra należy do kategorii 4X i dość trafnie oddaje to, co w grze możemy robić. Nie mamy wrażenia, że jakieś akcje są dołożone na siłę, ale nie zawsze będziemy korzystać z całego arsenału możliwości. Nie mamy też poczucia, że jest jakaś oczywista ścieżka do zwycięstwa, ale mieć należy na uwadze sugestię samego autora, który doładowania uważa za jeden z najważniejszych mechanizmów w grze.
Dodatkowym wariantem rozgrywki jest gra zespołowa, w której gracze dzielą się na drużyny i współpracując ze sobą dążą do zwycięstwa. Ciekawą mechaniką jest możliwość głośnego naradzania się i ustalania swojej taktyki, ale w taki sposób, aby słyszeli ją wszyscy uczestniczący w grze gracze. Z jednej strony, niby nie daje to elementu zaskoczenia, jednak w czasie gry wychodzi to naprawdę fajnie.
Opanowanie wszystkich elementów rozgrywki nie zajmuje dużo czasu. W polskiej edycji postanowiliśmy stworzyć instrukcję od początku i dodać w niej przykłady oraz dokładne objaśnienia kart. Pomoże to zapewne dobrze zrozumieć działanie każdej karty i sprawi, że każda następna rozgrywka będzie płynna i zrozumiała. Nam Impuls bardzo przypadł do gustu, grało nam się znakomicie, a ilość możliwości w zagrywaniu kart i ilość różnych akcji sprawia, że gra na pewno nie znudzi się po kilku rozgrywkach.
Zapraszamy do zapoznania się również z poniższą video instrukcją
(do wersji angielskiej) od chłopaków z Melanżowania TV.
My z naszej strony pracujemy w pocie czoła nad polską instrukcją i jak tylko będziemy mieli ją ukończoną, natychmiast ją tutaj dla Was opublikujemy.
Zasady gry od Melanżownia TV
Recenzja Tomka "Gambita"
Recenzja Melanżownia TV
Oficjalny profil gry Impuls w serwisie BGG:
https://www.boardgamegeek.com/...
I jeszcze recenzja od portalu Ciekawe Gry:
https://ciekawegry.wordpress.c...
Patronat medialny nad polską edycją gry IMPULS objęli:
Cel projektu
Celem projektu jest wydanie polskiej edycji gry Impuls.
Dzięki współpracy z Carlem Chudykiem i Zakiem Eidsvoogiem chcemy wydać niepowtarzalną wersję specjalnie dla polskich graczy. Jesteśmy jedynym wydawcą, który ma prawa do tej konkretnej oprawy graficznej z czego jesteśmy bardzo dumni. Pomoc Carla i jego zaangażowanie w naszą edycję jest ogromne, specjalnie dla Was stworzył dodatkowe karty, które postanowiliśmy dodać do naszego wydania jako cele do odblokowania.
Kwota 30 000 zł pozwoli nam na wydrukowanie polskiej edycji gry w najlepszej możliwej jakości i dostarczenie jej wszystkim wspierającym najpóźniej w lipcu 2016 roku.
CEL DODATKOWY NA FB
Dziś ruszamy z pierwszym celem do odblokowania w naszej kampanii na wspieram.to gry IMPULS.
Jest to cel na FB - jeśli ten post zostanie udostępniony 100 razy i jeśli nasz profil Czacha Games osiągnie 300 polubień - każdy wspierający nasz projekt otrzyma specjalnie przygotowane tylko dla polskiej wersji przez Carla Chudyka 2 dodatkowe karty.
Zapraszamy na nasz profil: www.facebook.com/czachagame - klikajcie - udostępniajcie !!!
Nagrody
O autorze / Zespół
Cześć, tu Przemo "Przym" z wydawnictwa Czacha Games. Od niemal 25 lat gry to moje hobby, kiedyś były to RPG-i, później planszówki i karcianki. W 2014/2015 współtworzyłem wydawnictwo Ogry Games oraz polskie edycje gier Metro 2033 i Bright Future.
Praca ta daje mi wiele radości i satysfakcji, dlatego postanowiłem skupić się na wyszukiwaniu i tworzeniu polskich edycji gier, które z jednej strony są nietuzinkowe i wnoszą sporo zabawy podczas rozgrywki, z drugiej zaś strony są doskonale zrobione i dobrze oceniane przez graczy na całym świecie - tak powstała Czacha Games.
Mam nadzieję, że wszyscy wspierający ten tytuł będą bardzo zadowoleni zarówno z samej gry, jak i jej wykonania.
Zapraszam do śledzenia prac nad grą na www.facebook.com/czachagame.
Ryzyko
Mając już doświadczenie przy okazji prac nad innymi tytułami na wspieram.to wiemy jakie zagrożenia mogą się pojawić w trakcie jego realizacji, dlatego już na tym etapie eliminujemy potencjalne ryzyko.
Produkcję mamy zarezerwowaną na połowę Czerwca 2016, a wszelkie pliki produkcyjne zostaną przesłane do drukarni na początku czerwca, tak abyśmy byli pewni, że wszystko pójdzie zgodnie z założonym przez nas terminem.
Chcielibyśmy również, aby gra trafiła do Was maksymalnie do końca lipca, ale zrobimy wszystko z naszej strony, żeby gra została wyprodukowana wcześniej.
Wiemy jednak, że proces produkcji gry zależy również od innych podmiotów (drukarnia, spedycja), dlatego jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i na bieżąco monitorujemy postępy w przygotowaniu gry, a jeśli wynikną jakieś nieprzewidziane problemy, będziemy się starali na bieżąco je rozwiązywać.
Jeśli masz pytania odnośnie projektu lub samej gry to dzwoń lub pisz do nas.
e-mail: biuro@czachagames.pl
strona: czachagames.pl
mobile: +48 662 119 737
Odwiedzaj nasz profil FB i bądź na bieżąco!!!
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Jabberwocky
Michał Niemier
carlos
Piotr Cygoń
Rafał Chworostiany
Wspieracz Anonim
Patryk Barkowski
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Paweł Okuniewski
Borutg
Konrad Rymczak
Szymon Czupryński
Krzysztof Więcek
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Marek Drzeniek
Kamil Jóźwicki
Maciej Perkowski
Jarosław Kubik
Wojciech Koźmiński
Paweł Matlak
Jakub Gryca
Marcin Gielewski
Wspieracz Anonim
Ahernard
Michał Sokolewicz
Łukasz Szczygło
Wspieracz Anonim
Daria Chibner
Szymon Stankiewicz
Planszowe.pl
Gabriel Pak
Wspieracz Anonim
Bartosz Siemianowski
Wspieracz Anonim
Adik
Grzegorz R.
Sławomir Moriak
Magda Glińska
Wspieracz Anonim
Piotr Królikowski
BuBu
Mukti
Karol Konwerski
neken
Arkadiusz Ciesielski
Wspieracz Anonim
Pokaż wszystkich.
Ocena 4.5 / 5 (10 głosów)
Krystian
8 lat temuPeli
8 lat temuKomentarze
stikman
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temustikman
8 lat temuneken
8 lat temuDamian Jerewski
8 lat temuAnonim
8 lat temuWiktor Dąbek
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuHaress
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuPaweł Waśniewski
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuPaweł Waśniewski
8 lat temuDamian Jerewski
8 lat temuPaweł Waśniewski
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temumisioooo
8 lat temuAnonim
8 lat temuMikołaj Mrozik
8 lat temuJezior
8 lat temuAndrzej Kaczor
8 lat temuDamian Jerewski
8 lat temustikman
8 lat temustikman
8 lat temuWiktor Dąbek
8 lat temuŁukasz Ludwig
8 lat temuArkadiusz Szwed
8 lat temuAnonim
8 lat temuBartosz Siemianowski
8 lat temuMaciej Jodłowski
8 lat temuKrzysztof Tarasiuk
8 lat temuMikołaj Mrozik
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuMaciej Jodłowski
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuMaciej Jodłowski
8 lat temuAnonim
8 lat temuKrzysztof Tarasiuk
8 lat temuMikołaj Mrozik
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuMaciej Jodłowski
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuDamian Jerewski
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuHaress
8 lat temuCezary Mokwa
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuHaress
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKamil Zięcina
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuMaciej Jodłowski
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuSzymon Gumiński
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temusequencer
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
8 lat temuWojciech Chojecki
8 lat temuAnonim
8 lat temuLamnear
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuBartosz Zawadzki
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuSzymon Gumiński
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuAnonim
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuMuad'Dib
8 lat temuAnonim
8 lat temuMuad'Dib
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuKrystian
8 lat temuWiktor Dąbek
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuWojciech Chojecki
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temumauserem
8 lat temuAnonim
8 lat temuAdam Jankowski
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKamil Zięcina
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuAnonim
8 lat temuMuad'Dib
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKamil Zięcina
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuWojciech Chojecki
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuWojciech Chojecki
8 lat temuŁukasz Bartocha
8 lat temuNob Owens
8 lat temuSzymon Gumiński
8 lat temuMichał Szymczyk
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuSzymon Dudzik
8 lat temuWojciech Chojecki
8 lat temuMarek Celka
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuKrzysztof Tarasiuk
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuMarek Celka
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuDariusz Milczarek
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAdam Badura
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAbramsPl
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuJacek Dąbrowski
8 lat temu2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 109 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 24 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 218 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 68 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
2. Odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 1308 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 458 pln
Darmowa dostawa kurierem DPD na terenie całej Polski.
Dla firm faktura Vat.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
2. Odblokowane cele kampanii.
3. Mecenat projektu - umieszczenie logotypu oraz informacji o firmie na stronie projektu na wspieram.to
* Cena gry poza wspieram.to 2616 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 1016 pln
Darmowa dostawa kurierem DPD na terenie całej Polski.
Dla firm faktura VAT.
Dla sklepów stacjonarnych - dodatkowo GRATIS jeden egzemplarz pokazowy gry "Impuls".
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
W skład zestaw wchodzą:
* gra Impuls Edycja Polska
* kubek Impuls
* koszulka Impuls ( do wyboru rozmiary M-L-XL)
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
1. Gra "Impuls" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 109 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 40 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Przewidywana dostawa: lipiec 2016
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakup tego dodatku jest opcjonalny. Dodaj do do zamówienia, jeśli zamiast paczkomatem, chcesz otrzymać swoją paczkę kurierem DPD.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Dodatek ten nie zawiera kosztów wysyłki. Jeśli nie wsparłeś żadnego z progów zawierającego darmowej dostawy paczkomatem, dokup dodatek Kurier DPD.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Dodatek ten nie zawiera kosztów wysyłki. Jeśli nie wsparłeś żadnego z progów zawierającego darmowej dostawy paczkomatem, dokup dodatek Kurier DPD.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Dodatek ten nie zawiera kosztów wysyłki. Jeśli nie wsparłeś żadnego z progów zawierającego darmowej dostawy paczkomatem, dokup dodatek Kurier DPD.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Dodatek nie zawiera kosztów wysyłki. Jeśli nie wsparłeś żadnego z progów zawierającego darmowej dostawy paczkomatem, dokup dodatek Kurier DPD.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł