Iron Space - II edycja
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
215 reakcji
Wstęp
Iron Space to System RPG typu Retro-SF. O czym jest Iron Space? W zasadzie o wszystkim. O Wojnie, szpiegostwie, życiu codziennym. Iron Space pozwala pobawić się w gdybanie, co by było gdyby nasza planeta zamarzła, a ludzkość wyniosła się w kosmos. Bo widzisz, w roku 1963, po przedłużającej się II Wojnie Światowej, Ziemia zamarzła. Cztery mocarstwa – alianci, sowieci, naziści oraz Japończycy wynieśli się w kosmos i osiedlili na pozostałych planetach układu słonecznego, zawieszając działania wojenne. Pokój nie przetrwał jednak długo. w roku 1991 te cztery potęgi znów rzuciły się sobie do gardeł, rozpoczynając wojnę na nieznaną wcześniej skalę – Wielką Wojnę Kosmiczną.
Gracze wcielają się w rolę żołnierzy, szpiegów, najemników, kupców, naukowców lub polityków. Bez względu jednak na to kim są, mocno odczuwają skutki Wielkiej Wojny Kosmicznej - czy to będąc w ogniu walki jako żołnierze, czy też w jej cieniu jako kupcy lub politycy.
4 lata temu wydana została pierwsza edycja systemu Iron Space. Nakład rozszedł się błyskawicznie i od tamtej chwili co jakiś czas słyszeliśmy pytani o dodruk. Chcieliśmy jednak jeszcze ubogacić świat i mechanikę. Dlatego też postanowiliśmy wydać II edycję podręcznika do Iron Space, poprawioną i uzupełnioną o nowe ilustracje, nowe opcje mechaniczne (np. nowe wady i atuty dla postaci), a także zawierającą dodatek Zima 1964.
Tutaj możecie pobrać darmowy demo-dodatek do Iron Space zatytułowany Bitwa o Merkurego. Mamy nadzieję, że pozwoli wam on zapoznać się ze światem i mechaniką dostatecznie dobrze, aby podjąć decyzję o wsparciu kampanii. Tutaj możecie pobrać kartę postaci.
II edycja podręcznika w wersji elektronicznej (PDF) jest już gotowa. Jedyne, co pozostało do zrobienia to sam wydruk. I tutaj właśnie potrzebujemy waszego wsparcia.
Opis projektu
W 1908 roku na środkowej Syberii roztrzaskał się statek obcych. Rosjanie zatuszowali sprawę lansując teorię, iż tak naprawdę był to meteoryt tunguski. W tajemnicy jednak nakazali naukowcom badania. Z wraku nie zachowało się jednak wiele – właściwie tylko jedno urządzenie, którego przeznaczenia nikt nie był w stanie odkryć. W roku 1939 wybuchła Druga Wojna Światowa. Polska została jednocześnie najechana od wschodu przez Związek Radziecki, a od zachodu przez nazistowskie Niemcy. Choć Polacy bronili się mężnie, ich kraj został w niedługim czasie podbity, a Wisła stała się linią frontu pomiędzy dwoma okupantami. Żadna ze stron nie była jednak w stanie sforsować rzeki. Przez kilkanaście lat w tym rejonie trwał impas. Jednak w 1953 roku niemieccy stratedzy opracowali genialny plan. Dzięki niemu niemieckie dywizje zaczęły przełamywać linię frontu w okolicach Warszawy. Właśnie wtedy Radzieccy naukowcy odkryli czym jest ów tajemniczy obiekt pochodzący z wraku obcych. Według nich miała to być bomba o niespotykanej sile. Po krótkich naradach, sowieccy przywódcy wydali rozkaz zrzucenia tej bomby na Warszawę, celem unicestwienia wojsk niemieckich.
Coś poszło jednak nie tak – zamiast wybuchu zanotowano stworzenie dziwnej, punktowej osobliwości, która zaczęła zasysać temperaturę z otoczenia. W krótkim tempie zamarzła Warszawa, niedługo potem Polska, Europa i cały świat. Ziemia przestała się nadawać do życia. Cztery mocarstwa, które umocniły się jeszcze bardziej w wyniku działań wojennych – alianci, sowieci, naziści i Japończycy wynieśli się w kosmos i osiedlili na pozostałych planetach układu słonecznego, zawieszając z konieczności działania wojenne. Pokój nie przetrwał jednak długo. W roku 1991 te cztery potęgi znów rzuciły się sobie do gardeł, wywołując wojnę na niespotykaną dotąd skalę – Wielką Wojnę Kosmiczną.
Wszystkie planety w układzie słonecznym oraz niektóre ich księżyce, a nawet planetoidy, to ciała niebieskie podobne do Ziemi – posiadające wodę, żyzne gleby i atmosferę pozwalającą na oddychanie. Odległości pomiędzy planetami są o wiele mniejsze niż w rzeczywistym wszechświecie. Przestrzeń międzyplanetarna nie jest wypełniona próżnią, ale eterem – gęstą cieczą. Ponadto, panujące w kosmosie ciśnienia są olbrzymie – do tego stopnia, iż jedynymi obiektami, które są w stanie to ciśnienie wytrzymać, są batyskafy i okręty podwodne. W eterze żyją gigantyczne ośmiornice, zwane przez wszystkich krakenami. Jak im udaje się wytrzymać tak wysokie ciśnienia – nie wiadomo.
Działania wojenne prowadzone są na dwóch frontach – głębinowym, czyli w przestrzeni międzyplanetarnej; oraz planetarnym, czyli na powierzchniach planet. Na froncie głębinowym wykorzystuje się przede wszystkim okręty podwodne. Na froncie planetarnym natomiast ogromną rolę odgrywają oddziały piechoty szturmowej, czyli piechoty zakutej w żelazne pancerze, czołgów, kilkumetrowych egzoszkieletów, a także pojazdów kroczących oraz ważkoperów – odmiany helikopterów.
Jeśli chodzi o życie codzienne na terenach nieogarniętych wojną, to można je opisać jako wczesne lata sześćdziesiąte.
Iron Space to przede wszystkim system wojenny, przeznaczony do gry żołnierzami w konwencji nieco heroicznej. Ale konwencja jest bardzo płynna – z łatwością da się tu rozegrać sesje polegające na snuciu intryg, a nawet survival horror. Pamiętajcie tylko o jednym – trwa Wielka Wojna Kosmiczna i to ona napędza działania prawie wszystkich ludzi w kosmosie. I dlatego na pewno będzie mieć wpływ również na wasze przygody, w jakiejkolwiek konwencji nie gracie.
A zatem, gracze mogą wcielić się w role żołnierzy walczących bezpośrednio na froncie, lub komandosów wykonujących misje specjalne. Mogą być szpiegami infiltrującymi tajne placówki naukowe wroga. Mogą być międzyplanetarnymi kupcami próbującymi dorobić się fortuny na wojnie, albo też osobami publicznymi chcącymi zbić na wojnie kapitał polityczny. Możliwości są praktycznie nieograniczone, ale życia wszystkich dotknięte są Wielką Wojną Kosmiczną.
Zasady gry oparte są o wykorzystanie kości sześciennych, które są najbardziej intuicyjne dla umysłu ludzkiego. Mechanika została skonstruowana tak, aby prostota i dynamika miały pierwszeństwo przed hiperrealizmem, co nie znaczy oczywiście, że nie jest realistyczna. Najlepszym sposobem zapoznania się z zasadami jest pobranie i przeczytanie darmowego demo-dodatku Bitwa o Merkurego oraz Karty Postaci. Ogólny zarys mechaniki znajdziecie także w filmiku poniżej.
W II edycji podręcznika do Iron Space - poza oczywistymi zmianami, takimi jak poprawki edytorskie, korekta i skład - znajdziecie nowe wady i atuty dla swoich postaci, zasady gry napisane w bardziej przystępny sposób i opatrzone dodatkowymi przykładami, nowe ilustracje, a także minisetting Ziemia 1964 włączony do podręcznika. Ogółem z 228 stron w pierwszej edycji zrobiło się 251 stron, czyli przybyły 23 dodatkowe strony. Szata graficzna i układ treści pozostały jednak niezmienione w porównaniu do poprzedniej edycji podręcznika.
Poniżej znajdują się recenzje pierwszej edycji podręcznika do Iron Space:
- Recenzja Podręcznika w serwisie Poltergeist
- Recenzja Podręcznika na forum Stowarzyszenia Miłośników Erpegów i Fantastyki
- Recenzja Bitwy o Merkurego w serwisie Poltergeist
II edycja podręcznika w wersji elektronicznej jest już gotowa, jedyne co pozostało to wysłać pliki do drukarni i czekać na książki. Jednakże druk kosztuje i dlatego też zdecydowałem się założyć tą kampanię.
Warto wesprzeć tę kampanię dlatego, że może to być ostatnia szansa na zdobycie podręcznika głównego do tego unikalnego systemu RPG - ze względu na chroniczny brak czasu nie planuję wydania III edycji podręcznika, choć jeżeli niniejsza kampania będzie cieszyć się popularnością, mogę zmienić zdanie. Ponadto cena II edycji podręcznika w tej kampanii zawiera w sobie koszty przesyłki, a więc jest niższa niż cena pierwszej edycji.
Cel projektu
- Przy kwocie finansowania minimum 500 zł projekt zostanie ufundowany i II edycja podręcznika do Iron Space ukaże się drukiem w formacie B5 i miękkiej okładce.
- Przy kwocie finansowania minimum 1500 zł, każdy, kto wsparł kampanię kwotą minimum 40 zł otrzyma dodatkowo podkładkę pod kubek z IronSpaceową grafiką.
- Przy kwocie finansowania minimum 3000 zł, miękka okładka zostanie zamieniona na twardą.
Nagrody
Po zakończeniu kampanii zostanie rozesłana do wszystkich wspierających ankieta w celu zebrania adresów do wysyłki. Podręczniki w wersji PDF będą wysyłane do dwóch tygodni po zakończeniu kampanii. Wersje papierowe będą wysyłane najprawdopodobniej na przełomie lipca i sierpnia.
O autorze / Zespół
Nazywam się Arkadiusz Ciesielski i jestem doktorantem na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. W wolnym czasie gram w planszówki oraz staram się je projektować (z różnym skutkiem). Prawie 4 lata temu wspólnie z Łukaszem Cholewą wydaliśmy pierwszą edycję systemu Iron Space. Wydaniem II edycji zajmuję się samodzielnie.
Wszelkie pytania kierujcie na adres ironspacerpg@gmail.com
Ryzyko
Podczas wydawania pierwszej edycji podręcznika napotkaliśmy na kilka niewielkich problemów podczas współpracy z drukarnią. Podobne problemy mogę opóźnić proces druku, jednak teraz jesteśmy już na nie przygotowani, więc ryzyko jest raczej niewielkie.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Twierdza Fantastyki
m007flint
Michał Bury
Jakub Zapała
Aviko
Wspieracz Anonim
albert.andrzejewski
Adrian Tylek
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Tomasz Biel
Łukasz "CypherCris" Marchewka
kozlogedon
Hubert Lenkiewicz
nikomgg
Wspieracz Anonim
Karol Niziałek
CLavish
Rafał Rogoziński
Saturnin Tacica
Skreczi
Wspieracz Anonim
Ravav
Piotr Młodożyniak
Sadafi
Wojciech Rudnicki
Meru
Konrad Pezler
Stoperssonn
Jarasznikos
Paweł Kwaśny
Sebastian Tyda
Dawid Zadrożny
Wspieracz Anonim
Rami
Themoule
Tomasz Cybulski
Jakub "Behalior" Roczniak
Liga Złych Mistrzów Gry
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Mateusz Zięba
Braxios
Neij
Szaman
Roman Michał
Tomasz Kilan
Antares
mateuszkozak34
Pokaż wszystkich.
Ocena 5 / 5 (2 głosów)
Komentarze
Lukrecjusz Ananiusz
6 lat temuSadafi
6 lat temuArkadiusz Ciesielski
6 lat temuArkadiusz Ciesielski
6 lat temuRadaR
6 lat temuPodręcznik PDF
Podręcznik Papierowy
2. Podręcznik w wersji PDF. Pliki będą wysyłane do dwóch tygodni po zakończeniu kampanii.
3. Immienne podziękowanie w podręczniku.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Pakiet 5 Podręczników
2. Podręcznik w wersji PDF. Pliki będą wysyłane do dwóch tygodni po zakończeniu kampanii.
3. Immienne podziękowanie w podręczniku.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Podręcznik PDF - dla prędkich
Przewidywana dostawa: czerwiec 2018
Podręcznik Papierowy - dla prędkich
2. Podręcznik w wersji PDF. Pliki będą wysyłane do dwóch tygodni po zakończeniu kampanii.
3. Immienne podziękowanie w podręczniku.
Przewidywana dostawa: sierpień 2018
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia