Magiczne pojedynki
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
31 reakcji
Wstęp
Cześć. Jestem absolwentem studiów pedagogicznych, a do tego miłośnikiem różnego rodzaju gier i zabaw.
Ucieszyłem się, gdy na studiach powiedzieli nam, że gry i zabawy są jedną z najlepszych metod pomagających w przyswajaniu wiedzy i umiejętności. Przyjemne i pożyteczne, dobrze się jednak ze sobą komponują.
Jakiś czas po skończeniu studiów, zacząłem łączyć wiedzę z zakresu dydaktyki nauczania, ze znajomością mechanizmów i budowy przeróżnych gier karcianych i planszowych. Znam też wiele ciekawych motywów z setek różnych uniwersów fantasy, które w latach młodości namiętnie pochłaniałem. Dzięki połączeniu tych trzech rzeczy, stworzyłem kilka roboczych projektów gier, które pomogą dzieciom i dorosłym w nauce poprzez zabawę.
Jeśli wesprzesz mnie na tej zbiórce, to pomożesz mi w zmaterializowaniu pierwszego z kilku pomysłów i projektów edukacyjnych, które kiedyś opracowałem. W ten sposób, dzięki Tobie wystartuję z firmą, która pomoże dzieciom i dorosłym w nauce i przyswajaniu korzystnych nawyków. Przy okazji da im też sporo radości i zabawy. Z każdego jednego uśmiechu jaki się dzięki tym grom pojawi, jakiś udział z tej radości przypadnie i Tobie. W końcu pomogłeś w zapoczątkowaniu produkcji tych gier.
Opis projektu
Na początek, zaczynam od realizacji mojego projektu z czterema edukacyjnymi taliami kart do nauki tabliczki mnożenia. Gdy zarobię już trochę gotówki ze sprzedaży tej karcianki, zacznę po kolei materializować inne autorskie projekty gier i zabaw edukacyjnych, które przez lata tworzyłem. Trafiały do szafy, bo nigdy nie miałem kasy by je wydać. Pora tą kasę zarobić i z tym wszystkim startować, póki jeszcze młody jestem i mam siły i chęci.
Jak wyglądają i czym charakteryzują się zaprojektowane przeze mnie talie kart do nauki tabliczki mnożenia?
Z przodu znajduje się pytanie z zakresu tabliczki mnożenia, wraz z graficznym odwzorowaniem wyniku, który rozrysowany jest dodatkowo w ponumerowanych rzędach.
Dzięki dodawaniu do siebie tych rzędów. dziecko może zrozumieć, że wynik mnożenia jest tak naprawdę zwielokrotnionym dodawaniem, które już przecież zna. Gdy dziecko nie pamięta poprawnego wyniku, to może dojść do niego obliczając go sobie samodzielnie. W ten sposób szybciej zapamiętuje i kojarzy konkretny wynik z działaniem, które do niego prowadzi. Dzieje się tak, ponieważ podczas sumowania rzędów, w mózgu dziecka tworzy się więcej szlaków pamięciowych pomagających skojarzyć ze sobą konkretne działanie i jego wynik. Oprócz tego na przodzie karty znajduje się także działanie z dzielenia, które uzmysławia dzieciom że mnożenie i dzielenie są ze sobą przemienne.
Dzięki takim rozwiązaniom, już sam projekt graficzny przodu karty, ułatwia nie tylko szybsze przyswajanie tabliczki mnożenia ale i jej rozumienie na tle innych matematycznych równań. A to tylko przód karty. Do tego dochodzi jeszcze element dobrej zabawy, który zapewni dzieciom to co jest na jej odwrocie kart.
Z tyłu kart znajdują się polecenia, które dzieci będą musiały wykonać, jeśli nie odpowiedzą poprawnie na pytania z tabliczki mnożenia. Polecenia skonstruowane są tak, że nawet dorośli, którzy podczas gry z dziećmi musieliby te polecenia wykonywać, świetnie by się przy tym bawili. Nawet gdyby musieli je powtarzać wielokrotnie.
Do sprzedaży trafią talie 4 różnych typów: ognia, wody, ziemi i powietrza.
Karty typu ognia zawierają na odwrocie polecenia z ćwiczeniami fizycznymi do wykonania.
Karty typu wody, zawierają polecenia z odgrywaniem różnych ról np. świadka wypadku, przestępstwa, czy osoby, która dziwnie chodzi.
Karty typu powietrza, zawierają na odwrocie ćwiczenia z zakresu logopedii, jak naśladowanie różnych dźwięków czy powtarzanie skomplikowanych łamańców językowych. Ćwiczenia te pomagają w rozwijaniu aparatu wymowy. Mogą wspomóc korekcję wad wymowy, ale także poprawić dykcję u dzieci bez takich wad.
Karty żywiołu ziemi, zawierają na odwrocie polecenia kształtujące korzystne nawyki. Dają komuś drobne przysługi, zobowiązują gracza do pomagania np. rodzicom. czy do rozwijania życzliwości i wdzięczności wobec innych.
Posiadając jedną talię kart, gracz może rozegrać wariant pojedynku, gdy jedna osoba (np. rodzic, kolega lub starsze rodzeństwo) zagrywa karty z pytaniami, a dziecko na nie odpowiada. Jeśli odpowie poprawnie, to polecenie z karty wykonuje osoba, która zagrywała kartę, a karta wypada z gry. Jeśli nie odpowie, to ono samo musi to polecenie wykonać, a na to pytanie musi odpowiadać później ponownie. Można także rozegrać karciany pojedynek pomiędzy posiadaczami 2 różnych talii.
Pojedynek pomiędzy użytkownikami dwóch talii wygrywa ten gracz, który jako pierwszy pozbawi oponenta wszystkich jego kart.
Do sprzedaży trafi cztery typy talii kart, które będą różnić się kolorami pudełka.
W czarnych pudełkach z białą nalepką, będą dominować karty typu powietrza. Znajdzie się w nich 15 kart typu powietrza, 5 typu ognia, 5 typu ziemi i 5 typu wody
W niebieskich pudełkach z białą nalepką, będą dominować karty typu wody. Znajdzie się w nich 15 kart typu wody, 5 typu ognia, 5 typu ziemi i 5 typu powietrza
W czerwonych pudełkach z białą nalepką, będą dominować karty typu ognia. Znajdzie się w nich 15 kart typu ognia, 5 typu wody, 5 typu ziemi i 5 typu powietrza
W zielonych pudełkach z białą nalepką, będą dominować karty typu ziemi. Znajdzie się w nich 15 kart typu ziemi, 5 typu wody, 5 typu ognia i 5 typu powietrza
Cel projektu
Na tej kampanii zbieram minimalną kwotę 900zł, za którą wydrukuje 40 pierwszych tali kart do nauki tabliczki mnożenia, zakupię 40 pudełek z wieczkiem i wydrukuję naklejki na pudełka. Posiadam już gotowy projekt graficzny 4 talii kart, znalazłem drukarnię, która mi te karty wydrukuje, dostawcę pudełek, które staną się opakowaniem, oraz drukarnię, która wydrukuje mi projekt naklejek na pudełko.
Jeśli zbiorę więcej pieniędzy, to nadwyżkę zainwestuję w wydruk większej ilości talii, reklamę na facebooku, projekt strony internetowej i sklepu internetowego. Spróbuję też zawiązać współpracę z blogerami zajmującymi się edukacją wczesnoszkolną. Postaram się także wprowadzić talię do sklepów typu Empik, Ruch, itp.
Później startuję z kolejnymi moimi projektami, które kurzyły się w szafie.
-rozbudowana gra planszowa, przeznaczoną dla rodziców, która pomoże im zrozumieć jak bardzo ich wybory i decyzje wychowawcze wpływają na przyszłe losy ich pociech.
-rozbudowaną grą terenową, w klimatach świata super-bohaterów i fantasy. By ją ukończyć gracz będzie potrzebował co najmniej 100 godzin spędzonych w terenie, na rozwiązywaniu zagadek, zbieraniu informacji, ekwipunku, budowaniu sojuszy, wykonywanie misji. Wystarczy wydrukować elementy gry i rozplanować je w mieście według wzorów map, które opracowałem
-akademia szkoleniowa super-bohaterów, która zachęca społeczeństwo, do rozwoju osobistego, dbania o środowisko i pomagania sobie nawzajem w tych ciężkich czasach kryzysu.
Ten ostatni projekt akademii jest już właściwie gotowy i znajduje się na stronie internetowej, którą sam stworzyłem. Wymaga jedynie kosmetycznych poprawek, jak korekta tekstu. Na tej stronie internetowej znajduje się łącznie około 100 stron A4 tekstu: fabuły, misji, postaci, przedmiotów, klas postaci, różnych ciekawych placówek Ligi, system rozwoju umiejętności itp. Trzeba jednak przetestować to wszystko w praktyce, a do tego trzeba chętnych ludzi.
Nagrody
Nagród będzie trzy. Pierwszą, będzie mój e-book, który otrzymasz w zamian za pomoc symboliczną dyszką.
W sprzedaży możesz go zdobyć za 15 zł. Jeśli wpłacisz tą dyszkę tutaj, to otrzymasz go bezpośrednio ode mnie na twojego maila. Z imienną dedykacją i podziękowaniami ode mnie za twoją pomoc, które znajdą się w tej książce. Jeśli zamiast tego e-booka, wolałbyś inną moją książkę pt. Dorwać narcyza to daj znać. Na tą chwilę ma już 80 stron, będzie miała ich co najmniej 120. Do 6 grudnia, ta pełna sprośnego humoru komedia z elementami akcji, będzie już gotowa i dostępna w sprzedaży. Między wierszami przekazuje naprawdę sporo wartościowej treści.
Drugi typ nagród, to propozycja, którą złożę jedynie 33 osobom. Jeśli ktoś wpłaci 300zł, będzie mógł w zamian dołączyć do grupy beta testerów, projektu akademii szkoleniowej super-bohaterów o której wspominałem.
W zamian za wpłatę na tą kwotę, stworzę dla takiej osoby rozbudowaną kartę adepta akademii szkoleniowej bohaterów. Znajdą się w niej statystyki rozwojowe, umiejętności aktywne i pasywne, potencjalne przeszkody do przepracowania. Taka karta będzie dosyć szczegółowa. Znajdzie się w niej co najmniej 10 stron informacji Opracuję ją na podstawie autorskiej ankiety, która zawiera około 20 różnych pytań. Skorzystam też z narzędzi takich jak: enneagram, astrologia, human design, gene keys, symbole sabiańskie i kilka innych ciekawych narzędzi poznawczych.
Ponadto, dla beta testerów, zostanie opracowana propozycja ich miesięcznego planu treningowego, dla 1 losowej umiejętności aktywnej, oraz wyzwanie rozwojowe w tej dziedzinie życia. W zamian za regularne realizowanie tego planu, beta testerzy będą zdobywać co miesiąc pkt doświadczenia i pkt. nagród. W zamian za te punkty, będą zwiększać w akademii swój poziom bohaterstwa, rangę, wyuczą się nowych umiejętności, wykupią ze skarbca nagrody. Ponadto otrzymają dostęp do panelu, w którym znajdą ponad 50 cyklicznie powtarzających się misji od Rady 12 mistrzów Ligi. Misje te budują podstawy mistrzostwa, w jednej z 12 ważnych dziedzin życia. W zamian za wykonywanie misji tego typu, oprócz zdobywania punktów, adepci będą mieli też szansę na wylosowanie artefaktu, czyli elementu garderoby super-bohatera ze specjalnym budżetem gotówkowym na określony cel. Budżet dla akademii, na artefakty i nagrody, będzie zasilany z dobrowolnych wpłat członkowskich. Spróbuję też zdobyć jakieś nagrody od sponsorów, którzy chcieliby zostać patronem honorowym tego projektu.
Trzeci typ nagrody, przygotowałem dla jednej tylko osoby. Będzie mogła zostać moim wspólnikiem i razem ze mną poprowadzić ten edukacyjny start-up. Spotkamy się na jakiejś kawie, gdzie podzielę się z tą osobą opisem innych moich projektów. Podział zysków ustalimy na podstawie zaangażowania i wniesionego wkładu. Najbardziej odpowiadałaby mi rola osoby, która tworzy kolejne pomysły i projekty, a partner zająłby się ich wydawaniem, dystrybucją i promowaniem, czyli tą praktyczną stroną każdego biznesu. Ja zatopiłbym się w abstrakcji i kreatywności, w której jestem najlepszy, a ekspert od konkretu i materii, nadawałby temu materialnego kształtu i pomagałby to wszystko spieniężyć.
O autorze / Zespół
Poza grami i edukacją Interesuję się także muzyką. Gram trochę na pianinie, gitarze, flecie chińskim. Na stronie reverbnation, wrzucam czasem jakieś swoje improwizacje. Jeśli chodzi o moje co ciekawsze doświadczenia życiowe, to kiedyś w latach 2015-2018 prowadziłem inkubator twórczości, połączony z restauracją. Wspólnie z młodzieżą i mieszkańcami miasteczka, w którym studiowałem, organizowaliśmy tam wiele różnych ciekawych wydarzeń. Przez rok byłem też managerem zespołu reggae.
Lubię też pisać. Kiedyś uwielbiałem czytać, wchłaniałem jedną książkę po drugiej, a teraz łączę i przetwarzam to co przeczytałem i przedstawiam to w nowych ciekawych formach. Wydałem swojego 117 stronnicowego e-booka, który można kupić w księgarni internetowej e-book point, a niedługo także i w księgarni internetowej empiku. Teraz piszę od jakiegoś czasu kolejną lekką humorystyczną historię pt. Dorwać narcyza, która przekazuje między wierszami wiele ciekawych treści np. na temat natury związków i miłości, czy zaburzeń osobowości.
Ryzyko
Najwięcej ryzyka jest z opracowaniem bohaterskich kart dla beta testerów i ich planów treningowych. Stworzenie jednej takiej karty i planu treningowego zajmie mi co najmniej 5 dni. Będę je opracowywał zgodnie z kolejnością wpłat na ten próg. Ci którzy wpłacą najpóźniej, mogą otrzymać swoje karty bohatera i plany treningowe, najpóźniej do 165 dni, od momentu zakończenia zbiórki. Dostęp do strony Akademii i wszystkich dostępnych tam funkcji i możliwości, beta testerzy otrzymają do 3 dni od zakończenia zbiórki.
Mój autorski e-book z imienną dedykacją
Ponadto, gdy projekt Akademii szkoleniowej Super-bohaterów wyjdzie z fazy beta testów, to otrzymasz do niej zaproszenie. Prześlę je na tego maila, na który wysłałem do Ciebie e-booka.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Rola beta testera w Akademii szkoleniowej bohaterów + karta bohatera i plany treningowe
Przewidywana dostawa: grudzień 2023
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zostaniesz moim wspólnikiem
Przewidywana dostawa: sierpień 2023
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia