Mocarstwa - wydanie II rozszerzone
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
581 reakcji
Wstęp
Pomysł na naszą autorską grę narodził się dawno temu, kiedy rynek gier planszowych nie oferował zbyt wielkiego wyboru. Stworzyliśmy wtedy grę na miarę naszych potrzeb i oczekiwań. Grę, w której można było się wcielić w rolę stratega, toczyć emocjonujące walki zarówno na lądzie (z udziałem wyspecjalizowanych formacji), jak i na morzu, za pomocą korwet, fregat i liniowców.
Jednak nadal czuliśmy niedosyt, więc postanowiliśmy wzbogacić rozgrywkę o możliwość rozwoju gospodarczego mocarstw oraz o realia historyczne. I tak powstały Mocarstwa.
Od tamtego czasu rynek gier dynamicznie się rozwinął, jednak nadal nie pojawił się tytuł, który spełniałby nasze oczekiwania. Dlatego przez wiele lat wracaliśmy do Mocarstw, wciąż je udoskonalając i ostatecznie podjęliśmy decyzję, że wydamy grę samodzielnie.
Dzięki Wam i pierwszej kampanii na wspieram.to udało nam się tego dokonać!
Pierwsze wydanie gry ukazało się drukiem ponad dwa lata temu. Prezentowaliśmy Wam naszą grę na wielu spotkaniach i konwentach. Słuchaliśmy Waszych rad i opinii. Tak pojawiła się idea, którą wprowadzamy obecnie w życie:
Mocarstwa - wydanie II rozszerzone!
Ostatnio intensywnie pracowaliśmy nad doszlifowaniem nowej mechaniki gry eliminującej losowość. Testowaliśmy i wprowadzaliśmy nowoczesne rozwiązania. Opracowaliśmy Karty Walki, nowe oddziały i scenariusze. Wprowadziliśmy także możliwość gry jednoosobowej.
Oddajemy w Wasze ręce stare dobre Mocarstwa z nowym duchem.
Teraz liczymy, że dzięki Waszemu wsparciu nasz tytuł ujrzy światło dzienne. Mamy nadzieję, że Wam również Mocarstwa - wydanie II rozszerzone, zapewnią wiele radości i emocjonującej rozrywki.
Takiej gry jeszcze nie było - starcia można rozstrzygać za pomocą Kart Walki lub używając kostek. Nowe wydanie Mocarstw zawiera bowiem oba warianty gry!
Więcej informacji i aktualności znajdziecie na stronie facebook.com/Mocarstwa
Opis projektu
XVIII wiek. Dziewięciu władców marzy o panowaniu nad Europą. Snują zakulisowe intrygi, zawiązują i zrywają sojusze, ambitni, bezkompromisowi, cyniczni i bezwzględni. Nie cofną się przed niczym, aby odnieść upragnione zwycięstwo. Jednak tylko jednemu z nich uda się pokonać innych i spełnić swój sen o władaniu Europą…
Kto wygra tym razem? Habsburgowie? Romanowowie? Sułtan Imperium Osmańskiego? Możesz wcielić się w jednego z monarchów, pomnażać zasoby, szkolić i zbroić armie, budować flotę, toczyć pasjonujące bitwy morskie, podbijać sąsiednie terytoria, powiększać imperium…
Podejmij wyzwanie, zostań władcą absolutnym – armia czeka na Twoje rozkazy!
Mocarstwa - wydanie II rozszerzone jest grą strategiczną z elementami gospodarki, której akcja rozgrywa się w XVIII-wiecznej Europie. Wprowadza nas w realia polityczno-gospodarcze tamtego okresu, pozwalając wcielić się we władcę jednego z dziewięciu mocarstw: Polski, Francji, Hiszpanii, Węgier, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Rosji lub Imperium Osmańskiego.
Jako władca absolutny, gracz może dowodzić armią, rozwijać swoje mocarstwo gospodarczo oraz prowadzić negocjacje polityczne z pozostałymi graczami. Celem jest zdobycie kontroli nad większością Europy. W drugiej edycji możesz rozstrzygać starcia za pomocą Kart Walki eliminując losowość, lub jak dawniej korzystać z kostek.
Ewenementem wśród planszowych gier strategicznych jest możliwość rozgrywki w trybie jednoosobowym!
Z uwagi na to, że chcieliśmy dostarczyć Wam grę o dużym stopniu realizmu, jest ona mocno rozbudowana. Aby dostosować długość rozgrywki do czasu jakim dysponują gracze, proponujemy rozgrywkę na 3 stopniach zaawansowania:
Pierwszy najprostszy to Scenariusze, które oferują graczom możliwość zapoznania się z grą. W Scenariuszach wykorzystujemy wyłącznie zasady militarne, z wyłączeniem aspektu ekonomicznego. Gracze mają do zrealizowania określony cel, jak np. zajęcie strategicznego miejsca na mapie. Czas rozgrywki od 20 do 50 min.
Drugi, bardziej zaawansowany poziom to Kampanie. W tym wariancie gracze nadal korzystają tylko z mapy politycznej, ale biorą już pod uwagę zasoby dostępne na mapie i mają możliwość werbowania nowych oddziałów w trakcie trwania rozgrywki. Ten wariant pozwala graczom na zapoznanie się z podstawowymi zasadami gospodarki i jest dobrym wprowadzeniem do Pełnej Rozgrywki. (Czas rozgrywki od 1 do 2 godz.)
Trzeci wariant to Pełna Rozgrywka, która, poza aspektem militarnym, wykorzystuje także planszę gospodarczą - Koło Stolicy. Gracze będą mogli zbierać zasoby, handlować nimi, budować umocnienia i okręty oraz werbować nowe jednostki do swej armii. Ponadto będą mieli możliwość korzystania z kart Informacji Państwowych i Europejskich. (Czas rozgrywki powyżej około 3 godz.)
Co istotne, zasady wykorzystywane zarówno w Scenariuszach, jak i w Kampaniach, nie różnią się od zasad Pełnej Rozgrywki, co pozwoli na korzystanie z jednej instrukcji w każdym wariancie gry.
Wydanie II rozszerzone - wprowadza tryb gry jednoosobowej. Nie masz z kim zagrać? Siedzisz sam w domu? Teraz nic już nie stoi na przeszkodzie, żeby zagrać w Mocarstwa!
Pudełko, a właściwie pudło (44 x 32 x 8 cm), w którym mieści się gra Mocarstwa - wydanie II rozszerzone, zawierać będzie mnóstwo rekwizytów, wykonanych z najlepszej jakości materiałów. Plastikowe figurki oddziałów piechoty, grenadierów, kawalerii oraz artylerii w kontrastowych kolorach, nawiązujących do barwnych armii schyłku XVIII w. Fortyfikacje i okręty wykonane z wysokiej jakości lakierowanego drewna. Duża plansza z mapą Europy (80 x 80 cm) oraz Kołem Stolicy, w którym mieszczą się Ministerstwa - od Ministerstwa Rolnictwa zaczynając, na Ministerstwie Wojny kończąc. Dostaniecie także stylowe kostki K6 oraz drewnianą Kostkę Władzy ze specjalnymi oznaczeniami. Do tego komplet dawnych banknotów z wizerunkami ówczesnych władców, a także całą masę dwustronnych kartonowych żetonów z zasobami oraz 9 herbów mocarstw. To jednak jeszcze nie wszystko, bo w komplecie są także dwie talie profesjonalnych kart z wydarzeniami, jakie mogą zdarzyć się w trakcie rozgrywki oraz dwie talie Kart Walki dla graczy i oddziałów niezależnych. Wszystko to pokazujemy na poniższych planszach.
Cała powyższa zawartość zmieści się w pudle i nie wymiesza ze sobą, dzięki profesjonalnemu organizerowi, który w naszej grze nazywamy Bankiem Centralnym.
Gra rozgrywa się na mapie politycznej XVIII-wiecznej Europy wraz z północną częścią Afryki. Mapa będzie obrazowała aktualną sytuację militarną, umocnienia, okręty oraz dostępność zasobów. W prawym górnym rogu mapy znajduje się tzw. Koło Stolicy, czyli plansza przedstawiająca sytuację gospodarczo-ekonomiczną graczy oraz akcje, możliwe do przeprowadzenia w tym zakresie.
Grę rozpoczyna się od wyboru jednego z 3 wariantów rozgrywki, scenariusza, kampanii lub pełnej rozgrywki. Następnie gracze wybierają mocarstwa jakie będą reprezentować w grze i ustalają kolejność.
Każdą rozgrywkę, gracze rozpoczynają od Fazy Pierwszych Zakupów, w której kolejno będą mogli za otrzymane fundusze i zasoby zwerbować swoje pierwsze oddziały i zakupić okręty i/lub umocnienia według własnego uznania. Poniżej przedstawiamy tabelę z cenami i szczegółową specyfikacją. W wariancie pełnym gracze dostają dodatkowo Bonus Militarny inny dla każdego z mocarstw. Po rozstawieniu wszystkich oddziałów na mapie w obrębie swoich mocarstw można przejść do właściwej rozgrywki.
Rozgrywkę zaczynamy od Fazy mocarstw niezależnych, po jej wykonaniu następuje Faza militarna pierwszego gracza, a następnie jego Faza polityczna. Później swoje Fazy militarne i Fazy polityczne wykonują kolejni gracze w ustalonej wcześniej kolejności. Po zakończeniu Fazy politycznej ostatniego z graczy następuje Faza gospodarcza, w której wszyscy gracze jednocześnie wykonują swoje akcje gospodarcze. Po wykonaniu akcji przez wszystkich graczy, następuje koniec rundy.
W ten sposób gracze wykonują kolejne rundy, aż do momentu osiągnięcia przez jednego z graczy Celu gry lub do wyczerpania Limitu czasowego, czyli wykonania 18 rund gry (pełnych trzech obejść Koła stolicy). Inne warianty rozgrywki są omówione i opisane w instrukcji gry.
Podczas FAZY MILITARNEJ gracz może wykonać jedną akcję każdym ze swoich oddziałów na mapie. Jeśli w sąsiadującej prowincji znajduje się oddział innego gracza lub oddział niezależny, może próbować przejąć tę prowincję, wykonując swoimi atak.
Pozostałymi oddziałami, które w danej fazie nie wykonują ataku, gracz może wykonać ruch, przesuwając do sąsiadującej i niezajętej przez innego gracza lub oddział niezależny prowincji.
FAZĘ POLITYCZNĄ rozpoczyna rzut specjalną drewnianą Kostką władzy z symbolami koron i kluczy. W pierwszej turze gry swój pion w Kole stolicy należy ustawić na polu Ministerstwa rolnictwa (oznaczone cyfrą I) w odległości od środka koła, zgodnej z uzyskanym na Kostce władzy wynikiem (1 klucz, 2 klucze, 1 korona, 2 korony). Wynik ten określa poziom kontroli jaki gracz uzyskał w danej turze. Im dalej od środka koła, tym większe możliwości będą dla niego dostępne.
W kolejnych turach gracze rzucają Kostką władzy i poruszają swoimi pionami na pola kolejnych Ministerstw (oznaczone cyframi od I do VI), uwzględniając za każdym razem uzyskany poziom kontroli. Jeśli uzyskany na Kostce władzy poziom kontroli nie odpowiada graczowi, może go zmienić, wykorzystując do tego Karty władzy.
Ministerstwo Rolnictwa - zbiory zasobów Zboża i Drewna
Ministerstwo Gospodarki - zbiory zasobów Rudy Metali i Towarów
Ministerstwo Handlu - sprzedaż zasobów
Ministerstwo Finansów - zebranie podatków i wypłata żołdu
Ministerstwo Budownictwa - budowanie umocnień oraz okrętów
Ministerstwo Wojny - werbunek nowych oddziałów
Zakończenie rozgrywki
Podczas rozgrywania scenariuszy rozgrywka kończy się w chwili osiągnięcia przez jednego z graczy Celu scenariusza określonego szczegółowo w jego opisie.
Kampania kończy się w chwili osiągnięcia przez jednego z graczy Celu kampanii określonego szczegółowo w rozdziale Kampanie.
Pełna rozgrywka kończy się natychmiast po osiągnięciu Celu gry przez jednego z graczy. Jest nim kontrolowanie przez jednego gracza wymaganej liczby mocarstw w grze dla:
2 graczy celem jest kontrolowanie 3 mocarstw i dodatkowo 1 stolicy;
3 graczy celem jest kontrolowanie 3 mocarstw;
4 graczy celem jest kontrolowanie 2 mocarstw i dodatkowo 1 stolicy;
5 graczy celem jest kontrolowanie 2 mocarstw.
W celu zdobycia i kontrolowania mocarstwa należy wyeliminować wszystkie oddziały innych graczy lub oddziały niezależne ze wszystkich prowincji danego mocarstwa i posiadać co najmniej jeden własny oddział w prowincji ze stolicą danego mocarstwa.
Patroni gry Mocarstwa
Cel projektu
Celem podstawowym naszej kampanii jest otrzymanie od Was wsparcia finansowego na wydanie gry Mocarstwa - wydanie II rozszerzone.
Nagrody
O autorze / Zespół
"Graliśmy w Mocarstwa początkowo sami, z naszymi przyjaciółmi, wciąż je udoskonalając i zmieniając, tak, by były coraz ciekawsze i oferowały graczom coraz więcej. Ta gra fascynuje nas do dziś, a już niedługo dzięki Waszemu wsparciu będziemy mogli podzielić się nią z innymi. Z ogromną przyjemnością oddamy ją w Wasze ręce, mając głęboką nadzieję, że przyniesie Wam równie wiele radości i emocji, co nam!"
Jesteśmy pasjonatami różnego rodzaju gier, (od karcianych przez bitewne do RPG-ów), a także miłośnikami historii i literatury. Mocarstwa to owoc naszej wieloletniej pracy, ale i zabawy jakiej dostarczyła nam ta niepowtarzalna planszówka.
Polecamy Wam naszą grę jako wehikuł, który przeniesie Was całkowicie w inne czasy i realia…
Piotr Poławski i Wiktor Koliński
Twórcy i wydawcy gry MOCARSTWA - wydanie II rozszerzone
Ryzyko
Mocarstwa - wydanie II rozszerzone, to kolejny projekt realizowany przez wydawnictwo "Biały Gryf".
Pierwsza wydanie gry Mocarstwa ukazało się drukiem zgodnie z planem. Jest cały czas w sprzedaży i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem Klientów.
Twórcy gry mają wieloletnie doświadczenie w branży poligraficznej. Profesjonalizm pozwoli nam uniknąć błędów i niedociągnięć przy realizacji naszego drugiego projektu.
Oczywiście zawsze mogą wydarzyć się nieprzewidziane okoliczności, jednak całość produkcji będzie realizowana w POLSCE, co daje nam pełną kontrolę zarówno nad procesem produkcyjnym, na każdym jego etapie, jak i nad transportem gotowej gry.
Dołożymy wszelkich starań, aby Was nie zawieść i zrealizować nasz projekt na najwyższym poziomie jakościowym i w możliwie krótkim terminie.
Wszystkie prace koncepcyjne i projektowe są już ukończone, pozostaje tylko produkcja.
Wszyscy Klienci, którzy zakupili wydanie pierwsze będą mieli możliwość zakupu Pakietu Rozszerzającego grę Mocarstwa do wydania II rozszerzonego, bez konieczności ponownego zakupu całej gry.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Karol Wójcik
Pardi
zgierzanin22
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
mikolajsmigiel
Grzegorz Bajda
Dawid Zięba
Wspieracz Anonim
Krzysztof Drzewiecki
Marek Bogdała
Krystian Kowalski
Skoczylas
Patryk Lukas
Wspieracz Anonim
Artur Robek
Wspieracz Anonim
Marecki44
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Ketryp
Tomasz Jeżynski
filip_szokalski
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Łukasz Ambroziak
Wspieracz Anonim
Damian Pawełek
anna.zajac2 Zając
Sylwester Zakrzewski
whosyourdaddy
Grakhus
Wspieracz Anonim
Jacek Jaca
Jarosław Włodek
Valendi
Wspieracz Anonim
astarot
krzysztof Dyrbuś
Michał Zieliński
szymlis
vijo
Wspieracz Anonim
Sebastian Wilczek
Guziec
Wspieracz Anonim
WeZyR
Pokaż wszystkich.
Ocena 4.25 / 5 (1 głosów)
Komentarze
Karek
3 lata temuAnonim
3 lata temuTomasz Jeżynski
3 lata temuAnonim
3 lata temuWeZyR
4 lata temuAnonim
4 lata temuPiotr Poławski ANKAR
4 lata temuPoteriusz
4 lata temuAnonim
4 lata temuMarcin Żyromski
4 lata temuPiotr Poławski ANKAR
4 lata temuAnonim
4 lata temuPiotr Poławski ANKAR
4 lata temuAnonim
4 lata temuAnonim
4 lata temuPodkomorzy
- egzemplarz gry planszowej MOCARSTWA - wydanie II rozszerzone
- wszystkie odblokowane cele kampanii
- dostawa w styczniu 2021 r.
Darmowa przesyłka Paczkomatem na terenie Polski
Sugerowana cena w sklepie : 340 PLN
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Kupiec
- 4 egzemplarze gry planszowej MOCARSTWA - wydanie II rozszerzone
- wszystkie odblokowane cele kampanii
Darmowa przesyłka kurierem na terenie Polski
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Towarzystwo kupieckie
- 8 egzemplarze gry planszowej MOCARSTWA - wydanie II rozszerzone
- wszystkie odblokowane cele kampanii
Darmowa przesyłka kurierem na terenie Polski
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Marszałek
- egzemplarz gry planszowej MOCARSTWA - wydanie II rozszerzone
- komin z nadrukiem wojownika, do wyboru jeden z dziewięciu mocarstw
- autograf twórców gry na wewnętrznej stronie pudełka!
- wszystkie odblokowane cele kampanii!
- pierwszeństwo w wysyłce gotowej gry
Darmowa przesyłka Paczkomatem na terenie Polski
W tej cenie dostępne tylko 25 egzemplarzy.
Sugerowana cena w sklepie : 340 PLN
Przewidywana dostawa: grudzień 2020
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Kanclerz
- egzemplarz gry planszowej MOCARSTWA - wydanie II rozszerzone
- wszystkie odblokowane cele kampanii
- dostawa w grudniu 2020 r.
Darmowa przesyłka Paczkomatem na terenie Polski
W tej cenie dostępne tylko 35 egzemplarzy.
Sugerowana cena w sklepie : 340 PLN
Przewidywana dostawa: grudzień 2020
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Kurier
Termin dostawy uzależniony od wyboru "Nagrody" lub "Dodatku".
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 34 zł
Strateg
Dodatek zawiera:
- talię Kart Graczy - 48 szt.;
- talię Kart Walki Niezależnych - 48 szt.;
- instrukcję do II wydania Mocarstw wraz z nowymi scenariuszami i kampaniami;
- nowe tabele pomocy graczy - 5 szt.;
- wszystkie odblokowane cele kampanii!
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie całej Polski.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Królestwo Polskie
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Królestwo Polskie
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Królestwo Hiszpanii
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Królestwo Hiszpanii
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Królestwo Węgier
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Królestwo Węgier
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Królestwo Szwecji
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Królestwo Szwecji
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Królestwo Francji
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Królestwo Francji
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Królestwo Wielkiej Brytanii
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Królestwo Wielkiej Brytanii
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Cesarstwo Niemiec
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Cesarstwo Niemiec
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Imperium Osmańskie
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Imperium Osmańskie
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wojownik - Carstwo Rosji
Zapewnia wentylację podczas zasłaniania ust i nosa.
Nadruk: wojownik - Carstwo Rosji
Darmowa przesyłka Pocztą Polską na terenie Polski.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Żeglarz
Po zakończeniu kampanii prosimy o podanie rozmiaru.
Darmowa dostawa Paczkomatem na terenie Polski.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Admirał
powiększona o 25% w stosunku do składanej planszy dostępnej w pudełku.
Bardzo trwała, odporna na zagniecenia i zalanie cieczą.
Pozwoli Wam rozgrywać strategie w formacie XL!
Darmowa przesyłka kurierem - tylko na terenie Polski.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł