Monsterhearts 2: Nastoletni potwór
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
239 reakcji
Wstęp
Bycie nastolatkiem bywa trudne. Rodzice narzekają, że masz za niskie oceny, nauczyciele zadają coraz więcej prac domowych, dzieciaki w szkole plotkują za Twoimi plecami, a obiekt Twoich westchnień chyba nawet nie wie o tym, że istniejesz.
No i z tym można jakoś dać sobie radę, w końcu to nic specjalnego. Tylko że Ty nie jesteś po prostu nastolatkiem. Jesteś wampirem, wilkołakiem, duchem, demonem. W Twoim życiu nic nie jest zwyczajne. Patrzysz z zazdrością na koleżanki, których największym problemem jest zła ocena z gegry. Ty nie jesteś pewna gdzie byłaś wczoraj w nocy, albo czy chłopakowi z trzeciej klasy wypadły włosy bo krzywo na niego spojrzałaś.
Witaj w świecie Nastoletniego Potwora!
Cześć, nazywam się Piotr Ramel Koryś i serdecznie zapraszam do wsparcia polskiej edycji gry fabularnej "Monsterhearts 2: Nastoletni potwór" autorstwa Avery Adler.
Znacie takie seriale jak Pamiętniki Wampirów, Sabrina czy Nastoletni Wilkołak? Historie młodych ludzi, którzy próbują pogodzić szarą codzienność ze swoją niezwykłą drugą naturą. Dzięki Nastoletniemu Potworowi będziecie mogli przeżywać historie, gdzie to wy jesteście w centrum wydarzeń.
Opis projektu
Monsterhearts 2: Nastoletni potwór jest grą fabularną dla 3-4 graczy. Razem z przyjaciółmi będziecie mogli tworzyć barwne postaci nastolatków potworów i przeżywać ich niesamowite przygody.
W grach fabularnych jedna osoba przyjmuje rolę prowadzącej (kogoś w rodzaju reżysera), a pozostali wcielają się w wybrane role (są aktorami). Prowadzącą nazywamy Mistrzynią Ceremonii (w skrócie MC). MC pomaga graczom tworzyć historię i postaci drugoplanowe. Nadaje historii odpowiednie tempo i stoi na straży zasad. Jest też największą fanką graczy!
Poza MC, każdy gracz ma za zadanie stworzyć i odgrywać jedną główną postać. Każda z nich ma Naturę określającą, jakim rodzajem potwora jest. Natury są naraz dosłowne i metaforyczne. „Wampirzyca” to faktycznie wampirzyca, nieśmiertelna istota pijąca krew. Zarazem jednak jest ona skłonną do manipulacji osobą, która traktuje zgodę jak zabawę.
Południca - jeden z możliwych nowych Natur.
W Monsterhearts 2 Nastoletni Potwór wszyscy razem tworzycie historię. Razem z Mistrzynią Ceremonii wymyślacie miasteczko, w którym ma miejsce Wasza opowieść, Waszą szkołę, kolegów i koleżanki z klasy.
Na dodatek decydujecie o tym co Was łączy i dzieli. Każda z postaci posiada relacje z inną. Twój Wilkołak widział jak umiera postać innego gracza (ej Duchy też chodzą do szkoły), a Wiedźma ukradła komuś ulubioną bransoletkę. Dzięki temu już podczas pierwszego spotkania będziecie mieli mnóstwo pomysłów na szalone zwroty akcji.
A i słuchaj tego: do tej gry nie musisz się przygotowywać. Czytacie zasady i gracie!
Jedno z tych pudeł będzie możliwe do dokupienia!
Jak każda gra, Monsterhearts 2: Nastoletni Potwór posiada zestaw zasad, które pomogą Wam stworzyć niezapomnianą historię. Są bardzo proste!
- Rzucasz dwiema kostkami sześciościennymi
- Czasami musisz coś odjąć lub dodać (bo w niektórych sytuacjach idzie Ci lepiej niż w innych)
- A potem sprawdzasz wynik: 10+ to zawsze sukces, 9-7 oznacza, że się udało, ale coś może Cię niemiło zaskoczyć, a przy 6 i mniej MC sprawi, że życie Twojej postaci będzie o wiele trudniejsze. I o wiele ciekawsze.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Super! Bo przygotowaliśmy dla Ciebie starter, który pokaże Ci dlaczego ta gra jest inna niż wszystkie.
Pod tym linkiem znajdziecie materiały, dzięki którym możecie rozegrać kilka próbnych sesji w systemie Monsterhearts.
W starterze znajdziecie:
- Podstawowe zasady. Są naprawdę super! To nie tylko wyniki na kostkach. Każdy rzut oznacza rozbudowę Waszej historii, każdy daje konkretne instrukcje i pozwala nie tylko MC ale i graczom sprawić aby życie postaci nie było nudne.
- Ściągawki dla Mistrzyni i graczy. Streszczają najważniejsze elementy gry. Dzięki temu nigdy się nie pogubicie.
- 5 Natur. Czyli ról/archetypów dla Waszych postaci. W Starterze uwzględniliśmy pięć natur: Bóstwo, Ducha, Potępioną/Potępionego, Śmiertelniczkę/Śmiertelnika i Wampirzycę/Wampira.
- Miasteczko Sindale. W Monsterhearts 2 możecie tworzyć miejsce, w którym toczy się opowieść zupełnie od podstaw, ale możecie też osadzić sesję w jednym z gotowych Miasteczek. Sindale to jedno z takich miejsc, stworzone przez autorkę systemu i zaprojektowane z myślą o pięciu wyżej wymienionych Naturach.
Życzymy Wam dobrej zabawy i wielu przeżyć przy stole!
O grze możecie przeczytać w rewelacyjnej recenzji Erpegowego Codziennika:
Cel projektu
To proste – zbieramy na wydanie gry RPG „Monsterhearts 2: Nastoletni Potwór”. Na licencję, grafiki nowe (chcemy zwiększyć ilość grafik o 150%!), tłumaczenie, redakcję, korektę, skład, podatki, więcej Natur (Naga, Zbawczyni/Zbawca, Cerber, Kultysta/Kultystka, które będą dostępne na stronie, oraz dwa słowiańskie - Upiór i Płanetnik), dodatki do dwóch wersji limitowanych (zobacz poniżej), zarobki ludzi związanych z projektem, drukarnie no i oczywiście wysyłkę.
Na cele charyatywne zostanie przekazana część zysków GRAmel Books (wyłaczając opłaty licencyjne i manipulacyjne)
Na cele charyatywne zostanie przekazana część zysków GRAmel Books (wyłaczając opłaty licencyjne i manipulacyjne)
Nagrody
O zdjęciach do grafik w podręczniku:
W ramach nagrody “Klasa maturalna” Wy lub bliska Wam osoba może stać się częścią podręcznika! Po zbiórce wyślecie nam zdjęcie osoby, którą chcielibyście zobaczyć jako bohaterkę ilustracji w podręczniku. My nadamy ilustracji charakterystyczny potworny styl. O tym, w kogo wcielicie się Wy lub wskazana przez Was osoba decyduje kolejność wspierania.
Pamiętajcie również, że Monsterhearts to gra przeciwstawiająca się dyskryminacji i promująca różnorodność. W związku z tym autorka poprosiła nas, by nasze grafiki przedstawiały po równo kobiety i mężczyzn - w różnych rolach - oraz osoby niebinarne.
Najlepiej więc - wykupując ten próg - pomyślcie o kilku osobach, które chcielibyście zobaczyć w podręczniku, a po zbiórce skoordynujemy to tak, by było fair.
O autorze / Zespół
Marta Błaszkowska
Literaturoznawczyni, groznawczyni, redaktorka i graficzka. Prowadzi zajęcia o projektowaniu gier i światotwórstwie, bada fantastykę i kulturę popularną. Zajmie się każdym tekstem i zrobi, co może, żeby stał się jak najlepszy.
Marek ‘Planetourist’ Golonka
Wieloletni Gracz i Mistrz Gry, autor setek erpegowych materiałów, tłumacz Potwora tygodnia oraz twórca materiałów dodatkowych do tego systemu. Kulturoznawca, wykładowca projektowania gier a także przewodniczący kapituły Quentina.
Piotr ‚Ramel’ Koryś
Założyciel wydawnictwa GRAmel Books, wydawca polskiej edycji Savage Worlds oraz gier na licencji SW. Redaktor w Pinnacle Entertainment Group, tłumacz, twórca tekstów zarówno w Polsce jak i za granicą. Autor lub współautor przeszło 100 publikacji RPG-owych.
Krzysztof „Krzyś” Bernacki
Erpegowiec, fan, aktywny członek środowiska, DTP-owiec wyspecjalizowany w druku gier fabularnych i planszowych. Składał dla Was m.in. OHET, Adventurers! 2ed., dodatki do Savage Worlds, Liski: Ojojanie i wiele innych projektów.
Ryzyko
Zbiórka trwa do 31.10.2020
Po ufundowaniu projektu, będziemy potrzebować minimum około dwóch do trzech miesięcy na zamkniecie projektu (głównie na grafiki ufundowane) i druk. Później będziemy wysyłać. Chcemy, żeby podręcznik w PDFie trafił do Was jak najszybciej. Na Wasze uwagi czekamy 20 dni po wysłaniu PDFa,a po tym czasie wprowadzimy poprawki i wysyłamy książkę do druku.
Uwaga - terminy mogą się zmieniać, mamy problemy przy pandemii z drukarniami.
Ufundowane materiały dodatkowe w PDF będą wysyłane sukcesywnie po ich skończeniu. Nie planujemy dodatków w druku, bo wiemy z doświadczenia, że to bardzo przedłuży czas oczekiwania na zakończeniu projektu.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Dobromir Stawicki
Jaspery Zephyr
Chavez
Twierdza Fantastyki
Łukasz "Avarest" Świat
Enter
Bartlomiej Smolak
Antares
Wojciech Gałka
Mateusz Grela
Wspieracz Anonim
Auri
Wspieracz Anonim
CapitanCupcake
Łukasz Ciżmowski
Katarzyna Krawiec
Beamhit
kohei
Maciej Warmbier
Krzysztof Zagórski
Wspieracz Anonim
czarek.tomalak
Łukasz Buchalski
Robert Winiarski
ianus
Turbin
Piotr Skobel
Romek
przemek piotrowski
Aśka Głogowska
Andrzej Jarząbek
Adam Waśkiewicz
Skryba
Jakub Sokołowski
Szympans
Przemysław Skumbin
Epupepu
Wspieracz Anonim
PIOTR WOJNAROWICZ
Patryk Bielawski
Marcel Mroczek
Jakub Korzycki
Lucjan Wilczewski
Wspieracz Anonim
Marcin Turkot
Błażej Sanecki
Retil
Konrad Bieniek
Tomasz Baranski
Pokaż wszystkich.
Ocena 4.88 / 5 (2 głosów)
Komentarze
Łosiu
3 lata temuRamel
3 lata temuKamil Jętczak
4 lata temuGRAmel Books Spółka Z o. o.
4 lata temuKlasa maturalna
O grafice: Monsterhearts to gra opierająca się dyskryminacji i promująca różnorodność. W związku z tym autorka poprosiła nas, by nasze grafiki ról przedstawiały po równi kobiety i mężczyzn. Najlepiej więc wykupując ten próg pomyślcie o kilku osobach, które chcielibyście zobaczyć w podręczniku, a po zbiórce skoordynujemy to tak, by przedstawicieli obu płci było tam tyle samo.
Przewidywana dostawa: styczeń 2021
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Klasa Zdalna
Pierwsza klasa
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Druga klasa
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Trzecia klasa
Przewidywana dostawa: styczeń 2021
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Naszywka mała #M
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 90 zł
Naszywka mała #Monsterhearts
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 90 zł
Naszywka duża #Monsterhearts
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 90 zł
Naszywka duża #M
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 90 zł
Sakiewka na kości #nowa okładka
Sakiewka idealna na kości lub żetony.
Wymiary: 15x20 cm (+/- 2cm )
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 99 zł
Rękodzielnicze Kości
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 90 zł
Piórnik Nastoletniego Potwora #stara okładka
Uszyty z wodoodpornego poliestry z nadrukowanymi kolorowymi kostkami, zapinany na zamek, wewnątrz jednokolorowy poliester wodoodporny.
Wymiary piórnika : 20x11cm (+/- 2cm)
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 90 zł
Dungeon World: Podziemia i Potwory
Klasyczne przygody fantasy
Dungeon World “Podziemny Świat” to gra fabularna fantasy, w której możesz wykorzystać nowoczesne zasady, by rozegrać klasyczne podróże do lochów. Wspólnie z przyjaciółmi będziesz odkrywać krainę pełną magii i niebezpieczeństw wcielając się w poszukiwaczy przygód szukających sławy, złota i chwały.
Zasady gry Dungeon World są łatwe do przyswojenia i zawsze pomagają opowieści rozwinąć się w nieoczekiwany sposób. Nieudany test nigdy nie jest ślepym zaułkiem -- porażka wprowadza nowe problemy i komplikacje. Życie poszukiwacza przygód jest ciężkie i niebezpieczne, ale nigdy nie jest nudne!
Grę zaprojektowano tak, aby dało się ją łatwo modyfikować, zmieniać zasady i tworzyć własne pomysły. Dungeon World jest pełen zasad pozwalających na dopasowanie wszystkiego do twojej grupy, w tym na tworzenie nowych ras, klas i potworów.
Do gry potrzebujesz tylko niniejszego podręcznika, 3-5 chętnych osób, kilka wielościennych kości i 1-4 godziny.
Odkryj na nowo światy fantasy grając w Dungeon World!
A jeżeli nie wiecie, co to Dungeon World, to pod tym adresem znajdziecie PDF podręcznika oraz pomocy do gry
Przewidywana dostawa: styczeń 2021
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 70 zł
Potwór Tygodnia
Potwór tygodnia to samodzielna gra fabularna w konwencji horroru akcji dla 3-5 graczy. Możecie w niej polować na potwory z liceum niczym w Buffy, Postrach Wampirów, jeździć po kraju i likwidować nienaturalne istoty jak bracia Winchester w Supernatural, prowadzić rządowe śledztwa niczym Mulder i Scully, czy w dziwnym zamku zostać nieustraszonymi pogromcami wampirów!
Podręcznik zawiera wszystko, czego potrzebujecie, by wytropić Wielką Stopę, rozgryźć reptilian i dopiec demonom. W jego obecnej, poprawionej edycji znajdziecie:
Reguły tworzenia postaci pozwalające stworzyć łowcę i spójną drużynę.
Osiem prostych ruchów opisujących zasady prowadzenia śledztw i polowania na potwory.
Intuicyjny system oparty na popularnym silniku Świata Apokalipsy.
Wiele narzędzi do kreowania tajemnic – wyzwań dla łowców, którym poświęcone będą sesje i nie tylko!
360 stron, miękka oprawa
Przewidywana dostawa: styczeń 2021
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 99 zł
Worko plecak #staraokładka
Idealnie nada się na spacery i wyprawy, spokojnie pomieści podręczniki niezbędne do sesji, gry planszowe czy też inne rzeczy.
Worko plecak ściągany czarnym sznurkiem bawełnianym 8mm.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 90 zł