Mythlands RPG

Mythlands RPG

  Gry bez prądu    Kraków
0%
0
z potrzebnych 5 000 zł = 0% celu
0 wpłat

Projekt roboczy
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Obserwuj (5)
  • Projekt
  • Aktualizacje
  • Wspierający
  • Społeczność (2)
Ten projekt roboczy został Ci udostępniony przez autora.
Twoje komentarze i sugestie są dla niego niezwykle cenne!
Skorzystaj z zakładki "Społeczność" i dodaj swoją opinię.

Kampania wzbudziła

97 reakcji

Udostępnij:

Wstęp

CO TO ZA GRA?

Mythlands to towarzyska gra fabularna w konwencji fantasy do rozgrywania przy stole, podczas której używa się kart postaci, kostek i narracji słownej. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, w którym gracze wcielają się w wykreowane przez siebie postacie i przeżywają różne niezapomniane przygody.

O CZYM JEST TA GRA?

Mythlands opowiada o drużynie bohaterów będących łowcami nagród, poszukiwaczami przygód, awanturnikami, odkrywcami, inkwizytorami, bandytami, siepaczami itp. grupami osób połączonych ze sobą więzami z przeszłości, które sprawiły, że bohaterowie graczy są motywowani do przemierzana razem świat gry, by osiągnąć swoje cele osobiste, jak i drużynowe. W trakcie tej wędrówki drużyna bohaterów przeżywa różne niebezpieczne przygody i nabywa doświadczenia, które ułatwia im pokonywanie kolejnych przeciwności oraz umacnia ich więzi drużynowe lub wręcz przeciwnie osłabia.

JAK POWSTAŁA TA GRA?

Gra powstała po 20 latach naszej wspólnej zabawy z różnymi systemami RPG, w której to dzielimy się swoim doświadczeniem oraz wizją rozgrywki, jaka ukształtowała się na przestrzeni lat.

AKCJA GRY

Podejście do budowania fikcji gry, zaczynając od bohaterów graczy, zaowocowało tym, że świat gry jest określony konwencją fantasy bez dedykowanego uniwersum, co pozwala na jego dowolną kreację przez graczy i mistrza gry z różnych elementów zawartych w podręczniku takich jak np. kreacja organizacji, kreacja miast, kreacja państwa, kreacja świata gry, klimaty sesji, zalążki scenariuszy itp. Nabywając podręcznik, otrzymujesz wszystkie informacje potrzebne ci do rozpoczęcia przygody w takim uniwersum fantasy, które najbardziej ci odpowiada. Może to być świat fantasy znany z filmów, gier, literatury lub twój własny dostosowanym do potrzeb uczestników sesji z poziomem dziwności, magiczności, czy też heroizmu lub horroru zależnego od oczekiwań uczestników sesji. Sam podręcznik pełny jest materiałów pomagających w kreowaniu fikcji i tworzeniu barwnych postaci, które biorą udział w wydarzeniach nie tylko za pomocą określania swoich akcji, ale wspomagają tworzoną historię za pomocą punktów narracji.

MECHANIKA GRY

H3K10 to autorska mechanika gry Mythlands, która opiera rozwiązywanie sytuacji na rzucie 3k10 i zdanie odpowiedniego testu trudności (łatwy, kłopotliwy, skomplikowany, trudny) odzwierciedlającego okoliczności i czynniki mające wpływ na działanie. Test jest zdany, gdy wynik rzutu będzie mniejszy lub równy dopasowanej wartości cechy do wyzwania (4 atrybuty i 32 uzdolnienia). Mechanika gry pozwala na sześć możliwych rozwiązań (test zdany, test niezdany, test zdany z korzyścią, test zdany z komplikacją, test niezdany z korzyścią, test niezdany z komplikacją). Gracze działają, na dobro całej drużyny, uzyskując w rzutach dublet lub triplet mogą za pomocą tworzonej puli drużynowej wpływać na narrację i kreowanie fikcji przez mistrza gry. Na koniec przygody poza doświadczeniem przyznanym przez mistrza gry, gracze otrzymują dodatkowe doświadczenie uzyskane z puli drużynowej, które jest rozdysponowane przez nich. Mechanika pozwala na umiejscowienie przygód w różnych światach fantasy i umożliwia na zmianę koncepcji gry z klasycznej na ponurą, gdzie stopień trudności pozytywnego rozwiązywania sytuacji maleję na rzecz większej szansy niepowodzenia działań.

KLIMATY i MOTYWY PRZYGÓD

Gra pozwala na odegranie sesji w różnych klimatach takich jak horror lub dreszczowiec, kryminalny, detektywistyczny, przygodowy lub eksploracyjny oraz inne zawierające motywy takie jak np. przeżycie, przetrwanie, szpiegowanie, pościgi, walka, polowania, ucieczki, poszukiwania, szantaże, włamania, patrole, odnajdywanie osób, wyzwania rzucone losowi lub bogom, transporty, zasadzki, sabotaże, ochrony, obrony, intrygi, spiski, śledztwa, zdobywanie zasobów lub minerałów, zwiady, rekonesanse i wiele innych. System pozwala Mistrzowi Gry wpływać na postacie graczy nie tylko fizycznie, ale również psychiczne lub nawet łamiąc ich wolę życia pod ciężarem wyzwań. Konsekwencje wydarzeń również odciskają trwałe piętno na postaciach graczy i mogą spowodować nawet ich samobójstwo. Możliwości w kreacji fikcji jest wiele, a wyobraźnia nieograniczona zawarta w małej ilości logicznych zasad.

CECHY GRY

  • Określenie ram czasowych gry i konwencji z pominięciem dedykowanego świata pozwala na ogromną swobodę w tworzeniu przygód i osadzeniu ich w uniwersach własnych lub znanych z powieści fantastycznych.
  • Brak systemu klasowego, co pozwala na kreację bohatera wg upodobań gracza z dowolnych detali w formie gotowych bloków do wykorzystania czyniącym go unikatowym poprzez ograniczenia w możliwościach rozwoju i wybrane talenty.
  • Udział gracz w budowaniu fabuły nie tylko poprzez określenie swoich akcji, ale też kreowanie fikcji za pomocą punktów narracji.
  • Prosty intuicyjny system rozgrywki wspierający fabułę i odciążająca mistrza gry oddający marność i ulotność życia w świecie fantasy.
  • Rozwiązania sytuacji oparte na prostej mechanice 3k10 w zależności od wpływu otoczenia i pozycji postaci w trybie konfliktu, jak i narracyjnym.
  • Zawarcie miejsca trafienia i wytrzymałości przedmiotów pod wpływem okoliczności w jednym rzucie K100, w którym również określona jest losowe rozwiązanie penetracji pancerza.
  • Możliwość zmiany i dostosowania sposobu rozwiązywania inicjatywy do potrzeb grupy.
  • System czarów wspierający kreatywność w ich tworzeniu przez postacie graczy oparty na podstawowej mechanice testów 3k10 i punktach magii.
  • Kreacja postaci w około 30 minut.
  • Pogłębianie się dramatu jednostek pod wpływem negatywnych efektów otrzymanych wskutek dokonania złych wyborów lub będąc pod wpływem silnego naporu przeciwnika/ przeciwników.
  • Ujęcie w trzech statystykach pośrednich wpływu otoczenia na wytrzymałość i odporność postaci względem niekorzystnych warunków i negatywnych efektów, którym jest poddawana.
  • Prosty podział rundy na akcję i reakcję oraz odruchy.
  • Łatwa możliwość interpretacji działania postaci gracza na mechanikę rzutów, która została podzielona na 4 atrybuty po 8 uzdolnień pod każdym.
  • Możliwość uzupełniania i wprowadzania swoich zasad na podstawie nierozbudowanego trzonu mechaniki.
  • Proste zasady nagradzania graczy za udział w przygodzie i rozwój postaci zakładający zróżnicowanie rasowe modyfikujące maksymalne możliwości podnoszenia atrybutów.
  • Bardzo bogata liczba przedmiotów, narzędzi, towarów i usług możliwych do zastosowania w grze.
  • Innowacyjny system napędzania rozgrywki i konfliktów poprzez określenie światopoglądu i motywacji.
  • Praktyczne narzędzia dla mistrza gry do przygotowywania scenariuszy.

DLA KOGO JEST TA GRA??

Mythlands z założenia ma być grą quasi-uniwersalną, czyli taką, która posiada cechy uniwersalne i dedykowane dla świata fantasy. Mechanika charakteryzuję się elastycznością i możliwością dopasowywania jej do różnych konwencji i podgatunków fantasy oraz preferencji grupy sesyjnej. Sama gra powinna przypaść do gustu osobom, które lubią:

  • losowe rozwiązania wyzwań ukierunkowane wynikami rzutów na kościach z możliwości ingerencji graczy za pomocą zasobów drużynowych
  • lekką rozgrywkę taktyczną z logicznymi i kompletnymi zasadami w miarę możliwości odwzorowującymi rzeczywistość i czynniki mające na nią wpływ
  • uniwersalność systemu i możliwość dopasowania go do dowolnego świata fantasy w różnych podgatunkach
  • rozgrywanie przygód w ulubionych światach znanych z gier wideo, książek, seriali, opowieści lub innych systemów na pożądaną sesję w uniwersum
  • wybór stopnia trudności gry, który przekłada się na szansę postaci w podejmowanym wyzwaniu i rozwiązaniach z tabel losowych
  • dużą ilość tabel losowych wspierających rozwój fikcji gry i wspomagających różnorodność rozgrywki w dowolnym świecie fantasy
  • bardzo dużo opcji rozwoju bohatera ze znaczącymi wyborami ukierunkowującymi kompetentność postaci w fachu, jakim się trudzi
  • rozgrywanie ważnych wydarzeń i ich przebiegu oraz okresu pomiędzy przygodami w czasie przejściowym

Opis projektu

PROJEKT MYTHLANDS

Projekt trwa już ponad rok, który owocował w wiele testów grywalności mechaniki oraz sprawdzaniu różnych rozwiązań. Celem zbiórki jest zebranie środków na dokończenie projektu, które obejmuje:

- wykonanie grafik do projektu,
- profesjonalna korekta i skład do publikacji,
- publikacja w pdf i wydruk podręcznika gry,

Zakładam, że finalna wersja gry nie przekroczy 200 stron. Zebrane środki w głównej mierze mam zamiar przeznaczyć na wydanie jak najlepszej gry.

Cel projektu


CEL GŁÓWNY

To publikacja PDF i wydruk podręcznika gry w formacie B5 z kolorową okładką, ilustracjami, składem i korektą tekstu, który będzie zawierał wszystko, co potrzebne do rozpoczęcia przygody.

CELE DODATKOWE

Zakładam następujące korzyści przy poszczególnych progach kwotowych, które otrzyma każdy wspierający projekt (kupujący PDF i drukowany podręcznik):

  • 100% (5 000zł) - Druk biało-czarny PODRĘCZNIKA ROZGRYWKI w miękkiej okładce z podziękowaniami za udział w zbiórce. Na ostatniej stronie zostaną wymienione wszystkie osoby, które wsparły projekt z imienia i nazwiska (pseudonimu).
  • 200% (10 000zł) – Ilustracje do PODRĘCZNIKA ROZGRYWKI
  • 300% (15 000zł) – Twarda okładka do PODRĘCZNIKA ROZGRYWKI
  • 400% (20 000zł) - Kolorowy druk PODRĘCZNIKA ROZGRYWKI
  • 500% (25 000zł) - Wysokiej jakości papier do PODRĘCZNIKA ROZGRYWKI
  • 600% (30 000zł) - Dodatek ŚWIAT CORDIA WIEKU PARY I STALI w konwencji High Steam/Diesel Fantasy + Mapa Świata (PDF)
  • 700% (35 000zł) - Ilustracje do dodatku ŚWIAT CORDIA WIEKU PARY I STALI
  • 800% (40 000zł) - Dodatek KOMPENDIUM TWORZENIA ŚWIATA (PDF)
  • 900% (45 000zł) - Ilustracje do dodatku KOMPENDIUM TWORZENIA ŚWIATA
  • 1000% (50 000zł) - Druk EKRANU MISTRZA GRY
  • 1200% (60 000zł) - Druk mapy dodatku ŚWIATA CORDIA WIEKU PARY I STALI
  • 1400% (70 000zł) - Druk dodatku ŚWIAT CORDIA WIEKU PARY I STALI
  • 1600% (80 000zł) - Druk dodatku KOMPENDIUM TWORZENIA ŚWIATA
  • 1800% (90 000zł) - Tłumaczenie całej gry na język angielski
  • 2000% (100 000zł) - Darmowy drukowany PODRĘCZNIK ROZGRYWKI z wszystkimi ufundowanymi dodatkami dla klubu lub na cele charytatywne (mail do autora i jeśli jest to możliwe, sam przyjedzie, przekaże podpisany podręcznik, pogada).

Nagrody

NAGRODY

Podręcznik można wesprzeć w kilku zestawach:

Ofiarodawca (5zł) - próg dla wszystkich osób, którzy nie są zainteresowani grą, ale pragną wesprzeć polskich autorów gier fabularnych. Postawa godna poszanowania i wspomnienia w podręczniku z podziękowaniem za udział w zbiórce.

Kompan  (30zł) – wybierając ten zestaw, otrzymujesz grę w formie PDF z elementami osiągniętymi przez poszczególne cele dodatkowe zbiórki. Gra zostanie wysłana na wskazany adres mailowy.

Powiernik (150zł) – Wybierając ten zestaw, otrzymujesz drukowany podręcznik gry z wszystkimi elementami osiągniętymi przez poszczególne cele dodatkowe zbiórki. Gra zostanie wysłana za pomocą InPost, więc upewnij się, że masz na swoim koncie wspieram.to podany paczkomat! Możliwy jest odbiór osobisty gry w Krakowie i okolicach.

Filantrop (250zł) - Wybierając ten zestaw, otrzymujesz dwa drukowane podręczniki gry z wszystkimi elementami osiągniętymi przez poszczególne cele dodatkowe zbiórki. Gra zostanie wysłana za pomocą InPost, więc upewnij się, że masz na swoim koncie wspieram.to podany paczkomat! Możliwy jest odbiór osobisty gry w Krakowie i okolicach.

Dystrybutor 500zł - Wybierając ten zestaw, otrzymujesz pięć drukowanych podręczników gry z wszystkimi elementami osiągniętymi przez poszczególne cele dodatkowe zbiórki. Gra zostanie wysłana za pomocą InPost, więc upewnij się, że masz na swoim koncie wspieram.to podany paczkomat! Możliwy jest odbiór osobisty gry w Krakowie i okolicach.

O autorze / Zespół

DOSTAWA

Podane ceny nagród zawierają koszty wysyłki na terenie Polski. W przypadku wysyłki nagród poza granice kraju może ulec zmianie. W tym przypadku prosimy o kontakt w celu ustalenia kosztów.

ZESPÓŁ I AUTOR

Jestem początkującym autorem gier fabularnych ponad 20-letnim doświadczeniem w prowadzeniu gier, jak i uczestniczeniu w nich. Będzie to moje pierwsze dzieło stworzone ze wspaniałym zespołem, który udało mi się zbudować w tym celu, który został już wymieniony w podręczniku. Dołożę wszelkich starań, by publikacja ta była grą kompletną sprawiającą wiele radości z rozgrywki, tak byście z przyjemnością do niej wracali. W przyszłości planuję wydać również inne gry fabularne w konwencjach apokaliptycznych i futurystycznych.

Ryzyko

RYZYKO

W przypadku gdy nie uda się osiągnąć progu podstawowego, osobą wspierającym projekt zostaną zwrócone pieniądze w najkrótszym możliwym czasie. Po udanym zakończeniu zbiórki każda osoba wspierająca powinna do pół roku otrzymać podręcznik gry w formie, jaką udało się osiągnąć poprzez progi zbiórki. Wiadomo, zdarzają się różne sytuacje niezależne, poślizgi, opóźnienia (zwłaszcza grafików) i inne losowe kataklizmy. Podany termin (pół roku) jest realistyczny i nie planuję komplikacji, wychodząc z założenia, że lepiej jest dostarczyć produkt przed czasem niż z opóźnieniem.

ROZWÓJ I LINIA WYDAWNICZA

Ufundowanie Mythlands - Podręcznik Gry to pierwsza publikacja w planowanej linii wydawniczej.

Link do fanpage: https://www.facebook.com/Mythl...

Link do startera: https://www.drivethrurpg.com/product/283139/Mythlands-RPG-Starter

Link do Mapy Świata Cordia: https://www.drivethrurpg.com/product/280975/Mythlands-RPG-Cordia--Wiek-Pary-i-Stali-Mapa

Link do karty postaci: https://www.drivethrurpg.com/product/268046/Mythlands-RPG-Karta-Postaci

Link do kart kreacji: https://www.drivethrurpg.com/product/268066/Mythlands-RPG-Karty-Kreacji

DLACZEGO WARTO WESPRZEĆ PROJEKT

Projekt warto wesprzeć, gdyż nie jest to zbiórka na ideę, pomysł, czy też tłumaczenie, ale na nową spisaną i gotową grę, która wymaga nakładów finansowych, by wydać ją w przyjemnej dla oka formie.

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.


Michał Chyczewski

5 lat temu
Lepiej napisz że wszystkie ufundowane cele dodatkowe w PDF, chyba że chcesz za 30 zł rozsyłac drukowane podręczniki w twardej oprawie.

Kotinio

2 lata temu
Dziękuje słuszna uwaga.
  • Nagrody (5)

Ofiarodawca

5 zł lub więcej
0 wspierających
W skład nagrody wchodzi:
- podziękowanie w podręczniku za udział w zbiórce
Przewidywana dostawa: grudzień 2020

Kompan

75 zł lub więcej
0 wspierających
W skład nagrody wchodzi:
- PDF Podręcznika Rozgrywki
- PDF Dodatek Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Mapy świata Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Dodatek Kompendium Tworzenia Świata (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- Wysyłka mailowa (koniecznie należy podać adres mailowy)
Przewidywana dostawa: grudzień 2020
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Powiernik

200 zł lub więcej
0 wspierających
W skład nagrody wchodzi:
- Drukowany egzemplarz Podręcznika Rozgrywki
- Drukowana Mapa Świata Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Podręcznika Rozgrywki
- PDF Dodatek Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Mapy świata Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Dodatek Kompendium Tworzenia Świata (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- Dostawa na terenie Polski i Wysyłka mailowa (koniecznie należy podać adres mailowy)
Przewidywana dostawa: grudzień 2020
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Filantrop

300 zł lub więcej
0 wspierających
W skład nagrody wchodzi:
- 2x Drukowany egzemplarz Podręcznika Rozgrywki
- 2x Drukowane Mapy Świata Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Podręcznika Rozgrywki
- PDF Dodatek Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Mapy świata Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Dodatek Kompendium Tworzenia Świata (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- Dostawa na terenie Polski i Wysyłka mailowa (koniecznie należy podać adres mailowy)
Przewidywana dostawa: grudzień 2020
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Dystrybutor

500 zł lub więcej
0 wspierających
W skład nagrody wchodzi:
- 5x Drukowany egzemplarz Podręcznika Rozgrywki
- 5x Drukowana Świata Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Podręcznika Rozgrywki
- PDF Dodatek Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Mapy świata Cordia - Wiek Pary i Stali (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- PDF Dodatek Kompendium Tworzenia Świata (w przypadku gdy cel zostanie osiągnięty)
- Dostawa na terenie Polski i Wysyłka mailowa (koniecznie należy podać adres mailowy)
Przewidywana dostawa: grudzień 2020
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Projekt w sieci

Czego szukasz?

  • Wszystkie
  • Udane
  • Trwające
Pytania? Pisz śmiało!