Ogniem i Mieczem. Druga Edycja

Ogniem i Mieczem. Druga Edycja

  Gry bez prądu    Warszawa
100%
1659%
331 862
z potrzebnych 20 000 zł = 1659% celu
2228 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 13.04.2023 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
4.91 / 5 (8 głosy). Zobacz opinie (8)
Obserwuj (141)
  • Projekt
  • Aktualizacje (83)
  • Wspierający (385)
  • Społeczność (501)

Kampania wzbudziła

825 reakcji

Udostępnij:

Wstęp

"Ogniem i Mieczem" to historyczna gra bitewna osadzona w realiach połowy  siedemnastego wieku i nieustannych wojen toczonych przez Rzeczpospolitą z sąsiadami.

Bez fałszywej skromności możemy stwierdzić, że jest to najbardziej znana polska gra bitewna, popularna również - jako "By Fire and Sword: historical wargame" - poza granicami Polski. Warto wspomnieć, że poniższa grafika, namalowana dla przez Mariusza Kozika, jako główna ilustracja do pierwszej edycji gry, to najpopularniejsze przedstawienie husarii w internecie :)

Od momentu wydania (w 2011 roku) wspieraliśmy Ogniem i Mieczem kolejnymi publikacjami oraz setkami zestawów modeli i terenów. Organizowaliśmy turnieje, w tym gromadzące międzynarodową obsadę Mistrzostwa Świata rozgrywane w Pałacu w Wilanowie.

Po 12 latach uznaliśmy, że zarówno grze jak i Wam, graczom, należy się nowa odsłona. Szybsza, bardziej dynamiczna, ale i łatwiejsza do nauczenia się. Oraz oczywiście nowe modele.

Po prostu Ogniem i Mieczem 2.0.

Opis projektu

Gry bitewne lub wargaming to tzw. gry stołowe (tabletop games), przy których nie używa się tradycyjnych plansz i pionków. Zamiast tego, rolę planszy spełnia stół do gry zwykle złożony z np. trawiastej maty i makiet reprezentujących różne rodzaje terenu. Zamiast używać pól, odległości mierzy się miarką. Rolę pionków pełnią figurki żołnierzy. Za ich pomocą, oraz dzięki zasadom gry, można rozgrywać całe bitwy – zarówno odtwarzając historyczne starcia, jak i próbując swoich sił w różnych innych scenariuszach. Walki i trudne manewry rozstrzyga się za pomocą rzutów kośćmi.

Wargaming to jednak nie tylko rozgrywanie bitew. Poza tym na to hobby składa się też budowanie kolekcji i malowanie figurek. Historyczne gry bitewne dodają jeszcze aspekt poszerzenia wiedzy o danej epoce - gracze często starają się szukać informacji o konkretnych formacjach, o tym jak wyglądało umundurowanie, taktyka stosowana na polu walki czy też o tym, kto dowodził w danej bitwie - wszystko po to, żeby ich armia w jak najlepszy sposób odtwarzała realia epoki.

1. Skala gry i modeli

Modele do Ogniem i Mieczem są w skali 15mm. Oznacza to, że przeciętny model pieszy ma 15mm wysokości od powierzchni podstawki do poziomu oczu. Skala 15 mm jest idealnym wyborem dla tych, którzy chcieli by rozegrać epickie starcia, ale nie chcą rezygnować z pięknych modeli. 

Nie potrzebujecie powierzchni bliskiej sali gimnastycznej, żeby rozegrać ogromną bitwę, nawet standardowy rozmiar stołu do gier bitewnych (6"x 4") pozwoli Wam na wystawienie ogromnej liczby oddziałów i w dalszym ciągu pozostawi miejsce na manewrowanie.

Wybór skali 15 mm nie oznacza to bynajmniej uproszczenia modeli typowego dla małych skal z ich nieco karykaturalnym przerysowaniem detali (niezbędnym ze względów produkcyjnych). Nasze modele są szczegółowe i posiadają na tyle poprawne proporcje, jak tylko jest to możliwe. Mimo szczegółowości modeli,  skala 15 mm naprawdę wiele wybacza, jeśli chodzi o malowanie. Wiele szczegółów, takich jak oczy możecie sobie śmiało odpuścić, a modele - o ile nie zachlapiecie ich farbą - dalej będą prezentować się świetnie jako oddział. A malować warto: pamiętajcie, że pomalowane figurki walczą lepiej!

Z drugiej strony jeśli posiadacie talent malarski, to nasze modele jesteście w stanie zamienić w prawdziwe arcydzieła. Ot, chociażby takie, jak pomalowane przez Roberta Szczelinę na nasz konkurs malarski.

2. Zasady całkowicie po polsku.

Tak, wiemy - wszyscy mówią po angielsku, to standard i każdy powinien ogarnąć zasady w tymże języku. Tylko..., że to absolutna nieprawda.  Pracując w branży lata, wiemy jak ważne jest dla Was to, że wszystkie podręczniki, publikacje w pdf ect. są po polsku i w jaki sposób przekłada się to na zainteresowanie systemem. No i robić grę o XVII-wiecznej Rzeczpospolilitej, bez zasad po polsku... No wiecie, tego po prostu nie wypada.

3. Tematyka

Nie ma innej gry bitewnej, która koncentruje się na naszym regionie i naszej historii. Jasne, są generyczne systemy, w których występują armie występujące w Ogniem i Mieczem, ale zwykle potraktowane są po macoszemu, opisy i listy armii są zrobione po łebkach i generalnie czuć, że autorów i tak najbardziej obchodzą Wojna Trzydziestoletnia i Angielska Wojna Domowa. U nas jest zupełnie odwrotnie. Jest to gra, w której Rzeczpospolita i jej liczne wojny są w centrum wydarzeń. 

4. Dbałość o realia historyczne

Nie będziemy ukrywać. Jesteśmy dumni z tego jak nasza gra jest wierna realiom historycznym i jest ona stawiana pod tym względem za wzór. Z naszych podręczników i innych publikacji jesteście w stanie nauczyć się wiele o wojskowości siedemnastowiecznej. Nasz podręcznik do pierwszej edycji służył za pomoc naukową wykładowcom akademickim z USA, gdyż był najlepszym dostępnym po angielsku źródłem wiedzy o wojskowości w naszym regionie. Listy armii oddają charakter armii z tamtej epoki. I nie, nieważne jak fajne by to było, nie możecie wystawić armii składającej się z samej husarii, gdyż stanowiła ona jedynie niewielki procent armii Rzeczpospolitej.  Nasze modele powstają na podstawie rycin/ilustracji z epoki i zachowanych egzemplarzy muzealnych, a nie na podstawie randomowych rysunków z internetu ;)

Z drugiej strony: wierność realiom historycznym nie przesłania nam faktu iż Ogniem i Mieczem to gra, a nie symulacja 1:1 siedemnastowiecznego pola bitwy i w pewnych kwestiach szliśmy na kompromis. Jesteśmy przekonani, że dokonaliśmy właściwych wyborów i będziecie mogli wczuć się w epokę, bez przytłoczenia Was setkami szczegółów.

5. Zasady

Zostawiliśmy je na koniec, ale tak naprawdę jest to coś co śmiało możemy postawić na pierwszym miejscu. Ewolucja jaką przeszły zasady od pierwszej edycji, to jak wyglądają teraz i to, jak łączą w sobie grywalność, przejrzystość, dynamikę, unikalne dla Ogniem i Mieczem elementy oraz ducha epoki, jest dla nas autentycznym powodem do zadowolenia i radości. Wydaję się nam, że znaleźliśmy idealny balans między wymogami stawianymi grze historycznej (dużo szczegółów, oddanie realiów epoki), jak i wymogom naszych czasów (szybko, łatwo i przyjemnie). Powiedzmy to szczerze:  sami mamy wielki fun grając w naszą, grę. I nie tylko my - feedback jaki od testerów i od Was dostajemy jest wyłącznie pozytywny. Jasne, każdy ma swoje preferencje i chciałby w zasadach dokonać drobnych zmian albo coś dodać. Kto wie, może podczas kampanii pojawią się propozycje, które będziemy w stanie zaimplementować z korzyścią dla gry? 

Co więcej, zasady Ogniem i Mieczem świetnie sprawdzą się zarówno podczas domowych rozgrywek z przyjaciółmi, jak i na nastawionych na ostrą rywalizację turniejach.


Charakterystyczne cechy mechaniki Ogniem i Mieczem to:

  • System rozkazów

W grach bitewnych z natury rzeczy, gracz patrząc z góry na stół, ma zdecydowanie lepszy obraz sytuacji niż kiedykolwiek, jakikolwiek siedemnastowieczny dowódca na prawdziwym polu bitwy. Na dodatek otrzymuje na bieżąco niemal wszystkie informacje na temat aktualnej pozycji oraz skuteczności działań swoich wojsk oraz wojsk przeciwnika. Ogniem i Mieczem ogranicza tę wszechwiedzę gracza za pomocą systemu rozkazów. Rozkazy przydzielane Jednostkom określają postawę Jednostki i rodzaj działań, jakie będzie gotowa podejmować, przyjęte na podstawie ostatnich poleceń otrzymanych od dowództwa armii. Wydając jednostce rozkaz Obrona, nie możesz oczekiwać, że zaszarżuje na wroga! 

  • Kluczowa rola dowódców

Jest to pochodna systemu rozkazów. Dowódca w Ogniem i Mieczem, to nie potężny czarodziej czy niepokonany bohater wycinający w pień szeregi wrogów, ale mózg armii. Umiejętne użycie dowódcy, jego umiejscowienie na polu bitwy i zarządzanie zasobami punktów rozkazów będzie kluczowe dla zwycięstwa. Wszak już Napoleon mówił, że armia baranów dowodzona przez lwa, jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana...

  • Możliwość gry siłami o różnej wartości

Gry bitewne w niemal 100% zakładają grę armiami o tej samej wartości punktowej. Mechanika Ogniem i Mieczem pozwala na rozgrywanie starć, kiedy jedna ze stron posiada znaczną przewagę w ilości lub/i jakości wojsk. System scenariuszy, efektów i forteli pozwala na zniwelowanie przewagi przeciwnika i nawiązanie równorzędnej walki, nawet jeśli Twoja armia jest znacznie słabsza od wojsk przeciwnika.

  • Naprzemienna aktywacja

Nie wymaga większego tłumaczenia. Zamiast nieco już archaicznego podejścia, w którym gracz podejmuje działania całą swoją armią, a następnie robi to przeciwnik, przy naszym nowym podejściu gracze naprzemiennie poruszają poszczególne elementy swoich armii. Dzięki takiemu rozwiązaniu gracze muszą stale śledzić zmieniającą się dynamicznie sytuacje na stole i podejmować szybkie decyzje.

  • Rola zwiadu

Unikalnym elementem mechaniki gry jest Zwiad. Jest to faza gry (a w zasadzie przed-gry), podczas której gracze starają się uzyskać korzyści wysyłając na zwiad swoją straż przednią. Należy to jednak dobrze przemyśleć, straż przednia podczas rozpoznania może ponieść ciężkie straty - kluczowe będzie tu optymalne zarządzanie ryzkiem.


Chcecie sprawdzić jak to działa w praktyce? 

Nic prostszego - zasady gry (w wersji beta) możecie pobrać klikając na obrazki poniżej. Zwróćcie uwagę, że nie są to finalne wersje podręczników, ale wersje beta (a w przypadku Scenariuszy i Armii zaledwie przedsmak tego co czeka Was w finalnej wersji).

Zasady prezentujemy też w Akademii Ogniem i Mieczem na kanale youtubowym Okiem Sosny (koniecznie dajcie suba). Cykl 12 odcinków akademii prezentuje poszczególne zagadnienia związane z zasadami i pozwala w łatwy sposób zrozumieć jak się bawić w Ogniem i Mieczem.

Zapraszamy Was też do polubienia profilu gry na Facebooku.

Kliknięcie na poniższy obrazek przeniesie Was do Kreatora Armii.

Jest to intuicyjne narzędzie, które pozwoli Wam szybko przygotować listę armii do gry. Na mapie siedemnastowiecznej Europy znajdziecie lokalizacje i ówczesne granice obecnych w grze państw i stronnictw, a kliknięcie na odpowiednie godło rozwinie przed Wami listy armii danej frakcji. Na samym początku znajdziecie tam listy, które można stworzyć z zawartości zestawów startowych. W trakcie trwania kampanii będziemy go uzupełniać o kolejne opcje. Kreator pozwala także na wstępne zorientowanie się jakimi wojskami dysponują różne frakcje i ułatwi Wam podjęcie decyzji, która armia będzie najlepiej nadawać się dla Was.


Jeśli stawiacie dopiero pierwsze kroki w Ogniem i Mieczem (a może i w ogóle w grach bitewnych), to z pewnością zastanawiacie się jak wyglądają modele.

Przeważająca większość naszych modeli wykonana jest z tzw. białego metalu, który jest międzynarodowym standardem w produkcji modeli metalowych. Są to modele jednoczęściowe (zdajemy sobie sprawę z tego, że klejenie modeli w tej skali nie jest najprzyjemniejszym zadaniem), wymagają jednak przyklejenia jeźdźców do koni czy też doklejanie włóczni. Konie są w przeważającej większość plastikowe z nielicznymi wyjątkami (np. konie husarii) wykonanymi w termoplastiku. 

Wszystkie zestawy do drugiej edycji zawierają komplet elementów niezbędnych do gry: modele, tacki, karty, włócznie sztandary. Do Was należy tylko ich przyklejenie do podstawek i pomalowanie :)

Uwaga: poza zestawami startowymi, które trafią do Was w pięknych kolorowych obwolutach (widocznych na wizualizacjach) wszystkie zestawy będą dostarczane do wspierających w białych kartonowych pudełkach z nazwą zestawu. Kolorowe obwoluty otrzymają dopiero w momencie trafienia do sprzedaży w sklepach.


1. To nie jest przedsprzedaż

Bardzo chcielibyśmy mieć komfort ogłoszenia przedsprzedaży i dostarczenia Wam produktu po już kilku tygodniach. Niestety nie jest to jednak możliwe. Oczywiście, że Wargamer jest liderem rynku wargamingowego w Polsce. Nie oznacza to jednakże, że mamy możliwości takie jak Games Workshop, które w samym dziale marketingu zatrudnia zapewne kilka razy więcej osób niż cały Wargamer (łącznie z załogą 6 sklepów stacjonarnych). Potrzebujemy zatem Waszego wsparcia, żeby projekt dokończyć. Do tej pory zainwestowaliśmy w niego ogromne środki finansowe oraz co równie istotne zasoby osobowe. Sam druk podręczników i opakowań na zestawy będzie wiązał się z kolosalnymi nakładami (grube dziesiątki tysięcy złotych). Dołóżmy to tego koszty developmentu (setki godzin pracy kilku osób), formy na plastikowe tacki, koszty grafików, rzeźbiarzy, rzeźb 3d oraz wreszcie konieczność wyprodukowania setek tysięcy modeli. Nie, nie ma w tym krzty przesady - setek tysięcy – naprawdę tak to wygląda. Po prostu potrzebujemy środków aby ten projekt doprowadzić do końca. Pieniądze, które wpłacicie podczas kampanii zostaną przeznaczone na dokończenie projektu oraz rozwiniecie gry o nowe elementy, a nie wakacje ekipy na Kajmanach (mimo, iż wakacje by się nam przydały). Dajemy Wam słowo, że pomysłów na rozwój gry mamy mnóstwo: poczynając od zasad dla epickich starć, przez wprowadzenia kolejnych armii, podręczniki kampanijne, dodatkowe zasady wprowadzające rozbudowane zasady dowodzenia czy pogodę. Potrzeba jednak znacznych środków na to, aby pomysły te wprowadzić w życie.

2. Dajecie nam sygnał, że to co robimy się Wam podoba.

Jesteśmy przekonani, że zrobiliśmy kawał dobrej, albo i bardzo dobrej, roboty. Tylko chcielibyśmy, żeby to była robota, która spełni Wasze oczekiwania. Jeśli uda się nam zbudować od razu dużą bazę graczy, będziemy mogli pozwolić sobie na nieco bardziej niszowe tematy, niż tylko pewniaki w stylu Angielskiej Wojny Domowej. Jeśli chcecie pojawienia się takich armii jak Wenecja, czy Mołdawia i Wołoszczyzna, to Wasze wsparcie na początku jest kluczowe. Doskonale wiemy, że dodatki kupi tylko cześć z Was, ta część musi być jednak na tyle duża, żeby uzasadnić wydawanie takich dodatków nie tylko po angielsku (gdzie baza graczy jest na tyle duża, że każdy temat się obroni), ale i po polsku.

3. Cena

Dobrze widzicie co się dzieje z cenami. Taniej to już było (niestety). Od 3 lat mamy do czynienia z nieustannym wzrostem cen metalu, plastiku, papieru czy po prostu usług (ktoś nam musi wykonać skład i grafiki, ktoś przetłumaczyć teksty etc.). Robimy co możemy, żeby utrzymać ceny na tak niskim poziomie jak się da, ale w pewnym momencie jest to już przysłowiowe jechanie po bandzie. Czy ceny z kampanii będą cenami, w jakich produkt trafi do normalnej sprzedaży? Jeśli sytuacja dalej będzie wyglądać tak samo, to nie wydaje się nam. Tak czy inaczej na pewno nie będzie taniej niż podczas kampanii.

4. Darmowe modele.

Przygotowaliśmy ich sporo. I każdy z modeli, które odblokowujemy będzie dostępny wyłącznie podczas kampanii. Nie będzie ich też można nabyć/dostać na turniejach/eventach/konkursach. Być może cześć z nich trafi kiedyś do sprzedaży w innej wersji rzeźby, ale to co dostaniecie, będzie dostępne tylko tu. Z doświadczenia wiemy, że takie modele zawsze znajdą swoich amatorów i jeśli szukacie uzasadnienia ekonomicznego, to jesteśmy przekonani, że ewentualna sprzedaż tych modeli, zwróci Wam sporą część ze wsparcia. Chociaż oczywiście zawsze lepiej mieć ekskluzywne modele w swojej kolekcji, prawda?

5. Early access.

Podczas kampanii pojawi się około 150 produktów. Nie jest możliwe, żeby te produkty wprowadzić do normalnej sprzedaży w tym samym czasie. Ba, nie jest to możliwe nawet w ciągu roku od premiery (zwłaszcza, że pojawiać się będę także produkty, których nie zobaczycie podczas kampanii). W skrajnych przypadkach zestawy, które będziecie mogli kupić podczas kampanii trafią to sklepów po dwóch latach.  Wspierając nas podczas kampanii gwarantujecie sobie dostęp to tych zestawów już teraz.

6. Turnieje i eventy

Po starcie drugiej edycji ruszymy z turniejami, w tym Mistrzostwami Świata, czy turniejem na Polach Chwały. A jak taka impreza wygląda, to już obejrzyjcie sobie sami (relacja składa się z trailera i 4 części. Ech, ale byliśmy wtedy piękni i młodzi...). 

Cel projektu


Celem kampanii jest wydanie ogromnego projektu, jakim jest druga edycja Ogniem i Mieczem w języku polskim. Przede wszystkim koncentrujemy się na wydaniu kompletu podręczników. 

  • Zasady gry (nie wymaga to chyba komentarza)
  • Scenariusze (czyli zasady rozgrywanie bitew)
  • Armie I (zawiera listy armii i zasady dla wojsk polsko-litewskich, szwedzkich, cesarskich, brandenburskich i duńskich)
  • Armie II (zawiera listy armii i zasady dla wojsk tureckich, kozackich, tatarskich moskiewskich i siedmiogrodzkich)

a także zestawów startowych: zestawu dla dwóch graczy oraz 10 starterów dla jednego gracza.

Zawartość startera dwuosobowego:

 -Podręcznik z pełnymi zasadami gry.

- Broszura wprowadzająca.

- 10 kości k10

- Zestaw miarek (12" i 4") oraz żetonów.

 -Dwie armie: 

Rzeczpospolitej: 1x Pułkownik, 1x Jazda kozacka (M), 1x Polscy dragoni (S), 1x Pancerni (S)

Turecka: 1x Sandżakbej, 1 x Sipahowie (M), 1 x Gonullu (M), 1 x Beszli (S)

Szczegółowy opis zawartości startera znajdziecie w jednej z pierwszych aktualizacji.

Wszystkie konie w zestawie startowym są wykonane z plastiku, natomiast modele jeźdźców oraz modeli pieszych wykonane są z termoplastiku. Jest to dla nas krok do przodu i pierwszy etap przed stopniowym przechodzeniem na ten materiał. 

Wszystkie zestawy do drugiej edycji zawierają komplet elementów niezbędnych do gry: modele, tacki, karty, włócznie sztandary. Do Was należy tylko ich przyklejenie do podstawek i pomalowanie :)


Jeśli uda się nam zrealizować założony cel zaczniemy realizować cele dodatkowe :)

I tutaj od razu istotna informacja. Tym razem mamy nieco inne podejście do celów dodatkowych. Otóż nie są one powiązane z konkretnymi nagrodami, a z wysokością wsparcia. Dlaczego?  Chcemy dać Wam większy i bardziej świadomy wybór, a nie "zmuszać" Was do zakupu konkretnego produktu  (np. startera dwuosobowego, kiedy nie chcecie grać żadną ze znajdujących się w nim armii), po to, żeby dostać konkretne cele dodatkowe. Chcemy także dopasować je zarówno do potrzeb weteranów adaptujących swoje armie do drugiej edycji (którzy skoncentrują się zapewne za zakupie podręczników, tacek i zestawów kart), jak i osób rozpoczynających grę, dla których startery będą oczywistym wyborem.

Każdy z celów dodatkowych jest oznaczony konkretnym symbolem. Szczegóły poniżej. 

Tych z Was, którzy wspierają nas po raz pierwszy na pewno nurtuje pytanie: dlaczego cele dodatkowe mają podane kwotę w dolarach, a nie w złotówkach?

Wynika to z faktu, iż jednocześnie trwa kampania wersji angielskiej na Kickstarterze. Wiele firm koncentruje się wyłącznie na kickstarterze (ze względu na znacznie większy zasięg), ale jako polska firma z ogromną rzeszą polskich fanów nie wyobrażamy sobie, żebyśmy nie mogli zaoferować Wam opcji wsparcia w złotówkach bez martwienia się o kurs waluty, przeliczniki bankowe, spread itp.

Co bardzo istotne, kwota zebrana przez polskich wspierających będzie sumowała się z kwotą zebraną na Kickstarterze na potrzeby realizacji celów dodatkowych, które będą wspólne dla obu platform – każdy polski wspierający otrzyma dokładnie to samo, co zagraniczny backer. Jeśli więc walczymy o odblokowanie celu np. za 40 tysięcy dolarów i na Kickstarterze mamy ich zebrane 30 tysięcy dolarów, to wsparcie z Polski za kwotę 44 000 złotych (10 000 dolarów wedle aktualnego kursu ) zapewni odblokowanie tego celu na obu platformach.

Klikając na poniższy obrazek możecie sprawdzić, ile mamy w sumie zebrane na obu platformach. Dane odświeżają się co 30 sekund.


a

































Nagrody

Zanim zobaczycie, co podczas kampanii mamy dostępne, musimy uraczyć Was długim wstępem: Ogniem i Mieczem jest grą bitewną, a wiec grą, do której istnieje multum dodatków. Aby nie przytłoczyć Was ich liczbą, będziemy je dodawać stopniowo podczas kampanii. Będziemy publikować aktualizacje koncentrujące się się danej frakcji i dopiero wtedy zaprezentujemy listę dodatków dla niej. Dzięki temu, Ci z Was, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie Ogniem i Mieczem, będą mogli dokonać bardziej świadomych wyborów.

Druga ważna kwestia: wszystkie Wasze wybory podczas kampanii będziemy traktować jako tymczasowe. Wspieram.to działa na innej zasadzie niż Kickstarter i niejako zmusza Was w momencie wsparcia do wyboru konkretnego produktu (co z kolei jest podyktowane wymogami prawa polskiego). Z jednej strony jest to duży plus dla nas, bo od razu wiemy jaki zestaw cieszy się popularnością, ale Was może zniechęcać do wsparcia na wczesnym etapie, bo na przykład nie jesteście pewni czy chcecie grać Szwedami czy Tatarami.  A może jednak zdecydujecie się na starter dwuosobowy? Wspierajcie śmiało - jeśli okaże się, że będziecie chcieli upgrade'ować Wasze wsparcie, to po prostu dopłacicie brakującą kwotę.

Kolejnym minusem było by konieczność dodanie 150+ dodatków do wyboru, co z pewnością przełożyłoby się na zmniejszoną czytelność kampanii. Zamiast tego pojawi się ich tylko kilka: dodatek za 35 zł, za 90 zł etc. Czyli nie wybieracie konkretnego produktu, ale wpłacacie wybraną kwotę.

Po zakończeniu kampanii cała kwota wpłacona przez Was (niezależnie co wybraliście podczas kampanii) tworzy Wasz wirtualny portfel. Otrzymacie od nas listę produktów do wyboru i będziecie mogli dopiero wtedy zdecydować na co alokujecie środki. To będzie de facto pledge manager, a więc rozwiązanie znane z innych platform do zbiórek społecznościowych.

A oto to, co przygotowaliśmy dla Was na początek:





O zawartości zestawu rozszerzającego przeczytasz TUTAJ.







O zawartości zestawu z rozszerzeniem podjazdu litewskiego przeczytasz TUTAJ.





O zestawie rozszerzającym przeczytasz TUTAJ




O zestawie przeczytasz TUTAJ


O zestawie przeczytasz TUTAJ




O zawartości zestawu z rozszerzeniem podjazdu tureckiego przeczytasz TUTAJ.



o zestaw przeczytasz TUTAJ



O rozszerzeniu przeczytasz TUTAJ



Przeczytaj więcej o zawartości tego zestawu TUTAJ


a

O zawartości zestawu z rozszerzeniem podjazdu tatarskiego przeczytasz TUTAJ.



O zestawie przeczytasz TUTAJ




O Kurlandii przeczytasz więcej TUTAJ


Lista dostępnych modeli TUTAJ

O terenach przeczytasz TUTAJ










Istnieje kilka sposobów na dostarczenie Wam gry

1. Grę możecie osobiście odebrać w jednym ze stacjonarnych sklepów Wargamera.

2. Możecie poprosić o dołączenie paczki z grą do dowolnego zamówienia w sklepie wargamer.pl

Opcje nr 1 i 2 są oczywiście bezpłatne

3. Wysyłka kurierem

4. Paczkomat.

W przypadku opcji 3 i 4 będziemy prosić Was o płatność (15 zł za paczkomat i 17 zł kurier) oraz podanie aktualnego adresu tuż przed rozpoczęciem wysyłek).

O autorze / Zespół

Zespół Wargamera to eksperci w dziedzinie gier bitewnych. Nie tylko doskonale znamy się na tym co robimy, ale i uwielbiamy naszą pracę.

Bez wątpienia najbardziej znani jesteśmy jako autorzy Ogniem i Mieczem, które jest naszym pierwszym i ukochanym dzieckiem, ale to nie wszystko.

Poza Ogniem i Mieczem jesteśmy autorami Anno Domini 1666, osadzonego w alternatywnym siedemnastym wieku przygodowego skirmisha na planszy. Czekają na Was pojedynki na szable i rapiery, magia, demony, wilkołak i bazyliszek. Możecie poprowadzić do boju bohaterów znanych z kart powieści Sienkiewicza i  Dumasa i zaadaptowanych do siedemnastowiecznych realiów bohaterów znanych z popkultury (oraz oczywiście cały szereg naszych autorskich postaci). Gra doczekała się kilkudziesięciu dodatków i cały czas planujemy ją wspierać.

Obok Ogniem i Mieczem i Anno Domini 1666 jesteśmy twórcami linii modeli pin-up w strojach najsłynniejszych formacji wojskowych Wargamer's Hot and Dangerous. Właśnie przygotowujemy trzeci sezon, który trafi na kickstarter, niedługo po zakończeniu kampanii Ogniem i Mieczem.

Poza działalnością wydawniczą prowadzimy również sieć 6 sklepów stacjonarnych: w Warszawie, Poznaniu, Kielcach, Lublinie, Radomiu oraz Pruszkowie, a także sklep internetowy wargamer.pl. Jesteśmy także polskim dystrybutorem kilku popularnych systemów bitewnych oraz linii modeli (Army Painter, Infinity, World of Tanks, Dystopian Wars, Saga, Fireforge, Victrix, Perry Miniatures, Wargames Atlantic).

Ryzyko

Widzimy tylko jedno ryzyko dla projektu - możliwe opóźnienia. Doskonale wiecie, jak to jest z kampaniami, niezależnie od tego, ile marginesu na nieprzewidziane wypadki się założy, zawsze może go zabraknąć. Tym bardziej, że ostatnie lata to w zasadzie same nieprzewidziane wypadki i to dość grubego kalibru...

Jeśli nie znacie nas - spójrzcie do sekcji "Zespół/Autor". Działamy na rynku już 20 lat, nie jesteśmy przypadkowymi ludźmi, którzy wpadli na pomysł, że wydadzą grę nie mając o tym zielonego pojęcia.

Jeśli znacie nas i wspieraliście nasze wcześniejsze projekty, to wiecie, że "dowieźliśmy" każdy z nich. I jeśli jesteście tu ponownie, to zakładamy, że byliście zadowoleni :)