Slawia

Slawia

  Gry bez prądu    Gdańsk, Kraków
100%
279%
69 888
z potrzebnych 25 000 zł = 279% celu
1223 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 04.07.2018 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
5 / 5 (10 głosy). Zobacz opinie (10)
Obserwuj (91)
  • Projekt
  • Aktualizacje (61)
  • Wspierający (353)
  • Społeczność (327)

Kampania wzbudziła

1074 reakcji

Udostępnij:

Wstęp


„Dobra strzyga, to martwa strzyga.” 

- Anonim

Jezioro Mglacz
Jezioro Mglacz

Slawia” to gra dla 2-5 słowiańskich wojów nie bojących się wyzwań ani krwiożerczych potworów! W trakcie rozgrywki staniesz na czele rodu łowców, których będziesz wysyłać do odległych rubieży Pogranicza - niebezpiecznej słowiańskiej krainy - aby gładzić plugawe monstra i chronić bezbronnych. Za honor, za braterstwo, za ojczyste ziemie! 

Mechanika "Slawii" wyrosła z dwóch poprzednich, popularnych gier Marcina Wełnickiego, "Slaviki" i "Slaviki: Równonoc" (z sekcji opinii dowiedziecie się, jak odbierali je recenzenci). Wzięliśmy na warsztat wszystko, od fundamentalnych zasad akcji graczy po system punktacji, zdolności specjalne i matematyczny rozkład kart w taliach. 

„Slawia” to efekt rocznej pracy grupy pasjonatów, projektantów i artystów. To rodzimy produkt na światowym poziomie, promujący słowiańską i polską kulturę. Pomóż nam wydać grę i ruszyć z nią w świat! To od Ciebie zależy, czy „Slawia” zostanie wydana i jak wiele dodatkowej zawartości znajdzie się w jej pudełku. Wesprzyj nas już dziś!

Ród Dzika
Bolączka i Strachbór

Opis projektu

Stare Gore
Stare Gore

"Slawia” jest już zaprojektowana, przetestowana i zilustrowana. Potrzebujemy Twojej pomocy, aby sfinansować jej druk i ją do Ciebie wysłać. Aby urzeczywistnić ten cel, musi uzbierać zaledwie 25.000 zł!

A co dalej? Jeśli kampania okaże się dużym sukcesem, odblokokujemy serię celów dodatkowych, dodających do każdej gry dziesiątki kolejnych kart, żetonów i zasad za darmo!


„Korona koroną, dziedzictwo dziedzictwem, ale co jest w tym dla mnie?”
- Borko


Slawia
Zawartość zestawu

Na tę chwilę w pudełku z grą znajduje się już 206 kart, o 87 więcej niż na początku kampanii!

W podstawowym pudełku „Slawii” znajdzie się:

To oni będą chronić lud Slawii i gładzić potwory! Łowcy dzielą się na pięć rodów: Dzika, Sowy, Jelenia, Wilka i Niedźwiedzia, po 6 kart każdy. Z kolei w każdej podstawowej talii rodu znajdzie się 2 wojów, 1 bójca, 1 tropiciel, 1 guślarz i 1 przechera. Każda karta łowcy została opatrzona przepiękną, unikalną ilustracją i imieniem.

Do tej pory wspierający odblokowali kolejne 25 kart łowców: 5 alternatywnych łowców z gry podstawowej, którzy uczynią rody asymetrycznymi. 5 nowych postaci mąciwody, 5 wieszczków, 5 zwiadowców i 5 przepatrywaczy; każda z tych 20 postaci została opatrzona unikalną grafiką!

Oto i same plugawe bestie! Powrót Czarnoboga uczynił je śmiałymi - pokaż im, gdzie ich miejsce! Potwory dzielą się na zwykłe, o rosnącej sile, oraz specjalne, słabe, ale uprzykrzające łowcom życie zdradzieckimi zdolnościami.


Pogranicze Slawii jest piękne…i niezwykle niebezpieczne. Od głębokich kopalń Małoslawii po smagane falami plaże Pomeranii, od Zębatych Szczytów po opanowany przez sługi Czarnoboga Złoziem, łowcom przyjdzie walczyć w najróżniejszych warunkach! Krainy dzielą się na łatwe, średnie i trudne. Każda karta krainy została opatrzona szczegółową, unikalną ilustracją oraz nazwą, pozwalającą Ci umiejscowić ją na mapie Pogranicza.

Bossowie to potężne potwory, które często wywierają wpływ poza granicami swojego terytorium. Bossa ubić trudno, a naprzykrza się on strasznie, ale jeśli już uda Ci się go upolować, sława będzie wielka!

Bóstwa to nowy rodzaj kart. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracze wybierają 1 bóstwo. To bóstwo będzie wpływać globalnie na całą rozgrywkę. Wprowadzając nowe zasady, ograniczenia lub warunki zwycięstwa!

Kontrakty wprowadzają nowy sposób zdobywania punktów - nagrody za ubicie konkretnych potworów! Kiedy rody walczą o zlecenia, poleje się krew! 

 

Siedliska to specjalny rodzaj krain, modyfikujący zachowania części potworów, a jednocześnie sprawiający, że monstra te częściej będą się pojawiać na stole!

Karty wydarzeń trafiają do talii krain; ich efekty rozpatruje się w momencie, w którym zostaną wybrane (czyli po rozpatrzeniu łowów w danej krainie). Efekty wydarzeń są natychmiastowe i jednorazowe, wpływają na gracza, który wylosował kartę, na wszystkich graczy, lub na znajdujące się na stole karty.

 

Przydatne karty, po jednej na gracza, zawierające skrót zasad wszystkich specjalnych zdolności w grze oraz przebieg tury gracza. Mając je na ręce, zawsze będziesz świadom możliwości swoich i innych graczy!

Gruba plansza z tektury, przedstawiająca stylizowaną mapę dzielnic Pogranicza. Plansza służy do zaznaczania postępu czasu - wielkie łowy trwają wszak tylko 24 dni! - oraz śledzenia sławy poszczególnych graczy. Po lewej, jasnej stronie łowcy są silniejsi, po prawej, ciemnej, plugawe monstra i sługi Czarnoboga rosną w siłę.

 

Dwustronne żetony z grubej tektury. Jeden do zaznaczania postępu czasu, dwa do śledzenia zdolności potworów i 18 dla graczy. Znaczniki graczy występują w 6 kolorach odpowiadających kolorom rodom łowców i Zastępu Slawii. Jeden z tych żetonów posłuży do zaznaczania sławy rodu na planszy Pogranicza, dwa do śledzenia specjalnych zdolności dwóch klas łowców, bójcy i przechery.

Wyczerpująca, kolorowa i bogato ilustrowana instrukcja, wzbogacona o dodatkowy skrót zasad zdolności specjalnych, słowniczek terminów oraz teksty fabularne opisujące początek obecnych wielkich łowów, rozbicie dzielnicowe i budujące świat Slawii.

Jeśli zdecydujesz się na zakup "Slawii" w przeciągu pierwszych 24 godzin od rozpoczęcia kampanii, otrzymasz za darmo 3 promocyjne karty księżniczki Slawii. Po tym czasie karty te będzie można dokupić jako dodatek.

Slawia” to gra, która będzie się rozwijać wraz z udzielonym przez Ciebie wsparciem. Chcemy za darmo zwiększyć zawartość podstawowego pudełka, ba, podwoić jąPrzygotowaliśmy nowe karty łowców dla obecnych rodów, nowe potwory i krainy, całkiem nowe rody, jak ród Tura, nowe frakcje o zupełnie innych zasadach i warunkach zwycięstwa, jak Zakon Slawii. Siedliska potworów, słowiańskie bóstwa i potężni bossowie! Postacie niezależne i wydarzenia, nowa plansza i nowe żetony, nowe historie ze świata Slawii! To wszystko jeszcze przed nami!  

 


„Starszy jest ten świat niźli ci się zdaje, nadstaw ucho, a usłyszysz wieki.” 
- Pożoga


Światowidok
Światowidok

Slawia” to nie tylko gra, to zaproszenie do nowego świata fantasy. Naszym zdaniem Polska nie ma się co wstydzić pod względem bogactwa mitologii i bogatej, burzliwej historii. To niezwykłe tło, na którym wdzięcznie kreślić opowieści o męstwie, honorze i braterstwie, ale i o plugastwie, zdradzie i mrocznych siłach.

Pogranicze to region targany lokalnymi wojenkami - rozbita na dzielnice Slawia jest wewnętrznie skłócona, książęta walczą z książętami, podczas gdy mrok ponownie zakrada się do świata. Dawno temu istniała organizacja zajmująca się tępieniem potworów, ale dziś rzemiosłem tym parają się przede wszystkim łowieckie rody, gdzie z dziada pradziada przekazuje się tajniki zabójczego fachu.

Potwory
Stolem i Wilkoszczur

Na wschodzie rysuje się cień Czarnoboga i jego sług, na zachodzie coraz częściej widuje się łupieżcze łodzie najeźdźców... wydawało się, że krainy Słowian zmierzają ku zagładzie... do czasu powrotu Slawii, potomkini prawowitych królów! Pod jej wodzą, starzy i nowi bohaterowie jednoczą siły, żeby raz na zawsze wypędzić mrok ze słowiańskich krain.

Mamy nadzieję, że będziecie równie podekscytowani zwiedzając świat „Slawii” jak my byliśmy tworząc go. Słowiańska gra karciana to nasz pierwszy krok, który oczaruje Was ponad 100 unikalnymi grafikami postaci, potworów i krain!

 

Ród Wilka
Borko i Tęgi Odwód

„Honor, piwo, ojczyzna... nie, czekaj, to nie tak szło.” 
- Tęgi Odwód

Roboczą instrukcję (bez fajerwerków wizualnych!) znajdziecie tutaj: https://megawrzuta.pl/download…

Podstawowe zasady gry są niezwykle proste. W grze znajduje się pewna liczba krain. W swojej turze gracz wykłada zawsze 3 karty, każdą koniecznie do innej krainy. Póki w krainach jest miejsce, wykłada 2 łowców i potwora. Kiedy miejsc na łowców zabraknie, wykłada same potwory.

W momencie, w którym kraina zapełni się potworami, dochodzi do łowów. Porównujemy sumę siły potworów i sumę siły łowców, uwzględniając wszystkie specjalne zdolności. Jeśli siła łowców jest równa lub wyższa od siły potworów, łowy się powiodły!

Teraz gracze dzielą się sławą: ten, którego łowcy mieli w danej krainie najwyższą indywidualną siłę, dostaje sławę za pierwsze miejsce, gracz z drugą najwyższą siłą sławę za drugie miejsce i tak dalej. Gracze zaznaczają przyrost sławy na planszy Pogranicza, przesuwając też znacznik czasu o odpowiednią liczbę pól.

Wreszcie, do gry trafia nowa kraina, a gracze kontynuują swoje tury.

Proste? Proste! Jeśli macie jeszcze jakieś wątpliwości, zachęcamy do obejrzenia filmu pokazowego poniżej:


Ród Sowy
Puchacz i Świętożyźń

Na Pyrkonie „Slawia” cieszyła się nieustającym powodzeniem, dziękujemy! Wróciliśmy zmotywowani dostarczyć Wam jeszcze więcej (Marcin stracił głos i dwa kilo...)

Pyrkon 2018
Slawia na Pyrkonie
Pyrkon 2018
Slawia na Pyrkonie

KawErNa

Jak się okazuje (…) to tak naprawdę mało skomplikowana, dynamiczna i przejrzysta w zasadach gra. „Slawia” (…) znakomicie sprawdza się jako gra wstępna, lekka albo fillerek. A jeżeli ktoś jeszcze nie czuje się przekonany, niech przejrzy grafiki i przekona się, że warto.

Pełną recenzję od Kawerny przeczytaj TUTAJ!


POLTERGEIST

Jest to niby tylko karcianka. Ale za to jaka! O ile mogłem testować jedynie prototyp (jednakże bardzo bliski wersji finalnej), to już od samego początku przypadł do gustu wszystkim współgraczom. Proste zasady wymagały co najwyżej parokrotnego sprawdzenia reguł w instrukcji i wszystko już było jasne, a w razie kłopotów wspierały nas idealnie przygotowane karty pomocy. Jednak to nic w stosunku do przemyślanej i wymagającej mechaniki. Dopóki samemu nie zagra się partyjki, sprawia wrażenie każdej innej typowej gry z kartami na czele. W rzeczywistości jest inaczej.  

Pełną recenzję od POLTERGEIST przeczytaj TUTAJ!


Obejrzyj przykładową rozgrywkę TUTAJ!



Mamy dla Was kolejną recenzję "Slawii", tym razem od On Table. Możecie ją obejrzeć TUTAJ!

Ciąg dalszy nastąpi...


Potwory
Południca i Wiwerna
Szkieletnia
Szkieletnia
Zakon Slawii
Żagiew i Zachęcik
Bóstwa
Wstąpień Świętowita i Wstąpień Swarożyca
Pogranicze
Mapa Pogranicza
Potwory
Wiła i Rusałka
Przeklęta Grzęda
Przeklęta Grzęda
Potwory
Żerca Czarnoboga i Karmazynowy Smok


Zielone Czuby
Zielone Czuby

Naszym najszczerszym marzeniem jest zobaczyć „Slawię” na półkach sklepów planszówkowych, w księgarniach i Empikach, ale jesteśmy niezwykle małym wydawnictwem i nie możemy tego zagwarantować. Będziemy się starać, ale na tę chwilę kampania społecznościowa to Twój jedyny sposób, aby wejść w posiadanie gry, nie mówiąc już o dodatkach.

 

Jesteś sprzedawcą? Chciałbyś zapewnić sobie zapas egzemplarzy „Slawii”, tak aby po zakończeniu kampanii mieć ją na stanie? Pisz do nas na adres contact@itustudio.com.

 

Ród Niedźwiedzia
Pożar i Pożoga

Jeśli jesteś zainteresowany objęciem naszego projektu patronatem, pisz do nas na adres contact@itustudio.com.

Cel projektu




Nagrody


Nagroda "Zabójca potworów" zawiera:

  • Egzemplarz gry planszowej „Slawia” (cena 99 pln)
  • Przesyłkę Paczkomatem na terenie całej Polski (cena 10 pln)
  • 3 karty promocyjne księżniczki Slawii (gratis!)
  • Wszystkie darmowe odblokowane cele kampanii! (gratis!)
  • Serdecznie podziękowania od całego zespołu.

Cena: 109 pln
Data realizacji: Październik

Nagroda "Łowca potworów" zawiera:

  • Egzemplarz gry planszowej „Slawia” (cena 99 pln)
  • Przesyłkę Paczkomatem na terenie całej Polski (cena 10 pln)
  • Wszystkie darmowe odblokowane cele kampanii! (gratis!)
  • Serdecznie podziękowania od całego zespołu.

Cena: 109 pln
Data realizacji: Październik


Dodatek "Bohater Slawii" obejmuje:

- stworzenie portretu postaci na podstawie przesłanego nam zdjęcia
- proces autoryzacji grafiki
- umieszczenie tej postaci w KAŻDYM pudełku z grą lub dodatku*
- serdecznie podziękowania od całego zespołu!

*zależnie od tego, gdzie ostatecznie trafi karta.

Cena: 249 pln 
Data realizacji: Październik

Jeśli wybierzesz tę nagrodę, poprosimy Cię (natychmiast!) o dostarczenie nam zdjęcia, na podstawie którego stworzymy postać do świata Slawii. Następnie poprosimy Cię o autoryzację karty (jeśli nie będzie Ci się podobać, poprawimy ją!) , a potem opublikujemy grafikę w jednej z naszych aktualizacji. Wreszcie, karta trafi do któregoś z celów dodatkowych, a potem do samej gry. Uwaga: jeśli dany cel nie zostanie osiągnięty, Ty i tak otrzymasz swoją kartę!



O autorze / Zespół

Into the Unknown

Into the Unknown to malutkie wydawnictwo z dużymi ambicjami. Zadebiutowaliśmy linią figurek kolekcjonerskich Aeon Trespass: Nymphs, ale nasze serce spoczywa pośród gier. Zespół tworzą Mateusz Lenart, Konrad Rekieć, Michał Suchanek i Marcin Wełnicki, weterani świata gier planszowych i wideo. Kolektywnie mamy na swoim koncie szereg gier planszowych („Slavika”, „Slavika: Równonoc”, „Zagłada Atlantydy”), gier wideo („Layers of Fear”, „Observer”), powieści („Śmiertelny bóg”, „Testament Damoklesa”), dziesiątki opowiadań i artów, setki przetłumaczonych gier.

 

Tworzymy z pasji, chcemy przedstawiać Wam interesujące, barwne światy, bawić nowatorskimi mechanikami i promować kreatywność.

 


„Niektórzy z was rozumieją odwieczne zasady. Pozostali zrozumieją stal.”
- Pamir Biały

Ryzyko


Złoziem
Złoziem

Jak wspomnieliśmy, „Slawia” jest już zaprojektowana, przetestowana i zilustrowana.  Potrzebujemy jedynie środków na jej wydanie. Jesteśmy doświadczonym zespołem z wieloletnim stażem, posiadamy wyceny produkcji poszczególnych elementów oraz ich terminy. Ryzyko wsparcia naszego projektu jest niezwykle niskie - przeszkodzić może nam jedynie wojna albo siły natury!

Ród Jelenia
Pama i Trzpień