Wordly

Wordly

0%
10
z potrzebnych 6 500 zł = 0% celu
1 wpłata

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Bierzesz ile zbierzesz
Dnia 28.02.2019 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
Jeśli wspierałeś kampanię - możesz ją ocenić!
Obserwuj
  • Projekt
  • Aktualizacje
  • Wspierający (1)
  • Społeczność

Wstęp

Hej to my!

Jesteśmy licealistami z Olsztyna. Naszą "alma mater" jest XII LO w Olsztynie. Choć stoimy dopiero u progu naszej dorosłej kariery, mamy ciągle w pamięci co przeszliśmy nim tu się znaleźliśmy. Podstawówka i gimnazjum to czas miłych i często bardzo ważnych wspomnień z życia każdego młodzieńca. To okres beztroskiej zabawy jak również nauki - czasami wytężonej, czasami wymuszonej. To też cząstka czasu wolnego z naszego życia, który niestety marnujemy czasem bezpowrotnie. To również okres zmian naszych zainteresowań, inspiracji czy hobby. Młodzież w wieku szkolnym często eksperymentuje poszukując coraz to nowszych doznań. Nasze pokolenie zdominował świat cyfrowy i gry komputerowe. Niemal każdy z nas ma telefon komórkowy. To teraz nasza główna rozrywka. Ludzie dojrzalsi od nas nie widzą w tym  nic dobrego. My sami z perspektywy czasu zrozumiemy, że niektóre wybory były błędne a na niektóre sytuacje nie mieliśmy wpływu. To co wydaje nam się interesujące i mądre, z czasem może okazać się zwodnicze, mylące, zakłamane i fałszywe.

A kiedyś było lepiej...

Nasi rodzice często powtarzają nam "Ja w twoim wieku...". No właśnie co? "Lepiej" się bawiliście, "ciekawiej" spędzaliście czas, mieliście "ekscytujące" rozrywki. Zabrzmiało sarkastycznie, prawda? Nam te twierdzenia wydawały się typowym "bullshit"... Do czasu ostatnich świąt. Pokazano nam takie gry jak Państwa-miasta, Kwadrat słowny, czy nawet szubienica. To zainspirowało nas do poszukania podobnych oldschoolowych gier, które można rozegrać szybko, bez specjalnego sprzętu i bliskim gronie.

U jednego z nas w domu znaleźliśmy książkę "Ołówkiem po Papierze", której wybrane gry stanowią treść tego projektu. 

Co nam chodzi po głowie?

Planujemy powstanie mobilnej aplikacji rozrywkowej uwzględniającej implementacje różnych rodzajów gier papierowych. W formie quizów i jednoczesnej rozgrywki wileu graczy, chcielibyśmy propagować łamigłówki logiczne i nauki języków obcych. W ramach projektu planujemy napisać aplikację stymulującą proces uczenia, zachęcającą do aktywności poznawczej, potrafiącą zaciekawić, czyli pobudzić samorzutną aktywność poznawczą oraz mogącą aktywizować także rozwój percepcyjno-motoryczny i fizyczny. Chcemy by odbiorcami projektu były zarówno dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym jak i zarówno młodzież oraz studenci.  Skupimy się tylko na grach słownych. Liczymy że skłonią one użytkowników do rozmów, zadawania pytań, dyskusji, opowiadania o własnej aktywności, co niewątpliwie stymuluje rozwój mowy i kompetencji językowych (poszerzenie słownictwa, rozbudowa konstrukcji zdaniowych), a także stwarza sytuację obserwacji dyskusji – stymuluje kontekst modelowania językowego.

Dlaczego warto nam pomóc?

Dlatego że jesteśmy młodzi, pełni zapału i wiemy co chcemy zrobić i jak to zrobić - co zobaczycie poniżej. Projekt dotyczy wszystkich z naszego pokolenia jak i nas samych, a został zainspirowany przez Wasze pokolenie. Chcemy zaadoptować do naszego cyfrowego świata elementy ponadczasowej rozrywki uważanej przez pokolenia za nietuzinkowe, ekscytujące, nurtujące, rezolutne i erudycyjne. Bazujemy na doświadczeniu Waszego i poprzednich pokoleń.

Opis projektu

Gdzie jesteśmy?

Mamy wybrane trzy modele gier które chcielibyśmy zaimplementować. Wybór gier powstał na bazie ankiety na niewielkiej grupie z naszego pokolenia, oraz z uwzględnieniem poziomu skomplikowania adaptacji gry do postaci cyfrowej.

Faszerowany Mostek

Używaj najbardziej oryginalnych zwrotów. Wybierz słowo, dopisz, w formie krzyżówki, pasujące wyrazy. Rozgrywka w trybie multiplayer (nawet do 6 osób jednocześnie). Wygrywasz używając mało popularnych wyrazów. Poniżej prezentacja zasad gry:



Odszyfrowywanie przysłów

Jak najszybciej rozszyfruj przysłowie. Użyj spacji i samogłosek. Rozgrywka w trybie single player - idealna do pozyskiwania kredytów.  Poniżej nasza prezentacja zasad tej gry:



Metamorfoza

Początkowe słowo, przechodząc przez kolejne stadia pośrednie zmienia się nie do poznania. Rozgrywka w trybach single player i multiplayer (nawet do 6 osób jednocześnie). Zobacz poniższy film aby dowiedzieć się więcej o zasadach tej gry:


Ekonomia gry:

  • Monety kredytowe. Kredyty są główną walutą w grze, zarobioną za ukończone rozgrywki. Kredyty są wykorzystywane do zakupu podpowiedzi na litery.
  • Złoto. Jest to specjalna waluta w grze pozwalająca na rozszerzenie opcji zabawy. Używając jej możesz dostać konto premium, dzięki któremu będziesz otrzymywać lepsze nagrody za mecze. Dzięki złotu możesz również kupić inne awatary, jak i dokonać zmiany swojego nicku.
  • Konto premium. Pozwala ci na zdobycie większej ilości kredytów za mecz.
  • Wymiana złota na kredyty w grze. Jeżeli nie masz wystarczająco dużo kredytów na podpowiedzi, zawsze możesz doładować ilość złota by je wymienić.

Postawiliśmy sobie następujące kamienie milowe, które musimy zrobić aby ukończyć nasz projekt: 

19 Luty 2019 - zakończyć przygotowania do stworzenia aplikacji.

10 Kwietnia 2019 - zakończenie programowania gry

18 Kwietnia 2019 - zakończenie ostatnich testów gry

19 Kwietnia 2019 - upublicznienie aplikacji


Co dalej?

Aplikacje napiszemy sami. Posiadamy doświadczenie w aplikacjach mobilnych pisanych w środowisku Xamarin. Jednakże w celu uzyskania wysokiego poziomu jakości rozwiązania oraz niskiej awaryjności planujemy na okres 4 miesięcy przed wydaniem wersji publicznej zakupić dostęp do platformy zarządzania wydaniami aplikacji. Platforma ta zapewni nam też dostęp do setek fizycznych urządzeń na których będziemy mogli uruchamiać testy automatyczne i testy UI naszej aplikacji.

Projekty graficzne interfejsu jak też materiałów promocyjnych, będziemy zlecać na serwisach freelancerskich bazując na doświadczeniu, umiejętnościach i kreatywności ludzi z całego świata. W tym celu będziemy organizować tak zwane projekty konkursowe, które gwarantują nam wybór propozycji z pośród wielu ofert złożonych przez różnych wykonawców, która odpowiada naszym celom. To specyficzny rodzaj współpracy ale przy pracach twórczych niezastąpiony gdyż płacimy tylko za to co nam odpowiada.

Na wdrożenie wybraliśmy środowisko Microsoft Azure i usługi takie jak App Center, Notification Hubs. Koszt roczny tej usługi jest w bardzo dobrej relacji do innych rozwiązań lecz nie posiadających gotowych usług integracyjnych, z których będzie korzystać nasz aplikacja.

Poniżej przedstawiamy podział procentowy zaangażowania środków jakie uda nam się pozyskać od Was:


Wdrożenie.

Dystrybucję aplikacji planujemy przez dedykowane do tego celu sklepy takie jak Google Play, Microsoft Store czy App Store. W tym celu planujemy opłacić założenie specjalnych kont deweloperskich. Kwoty są ściśle określone przez operatorów danego sklepu.

Reklama.

Wspomniane przez nas kanały dystrybucji mają bardzo dużo różnych aplikacji i gier. Aby zaistnieć w tak gęstym środowisku, musimy zapłacić daninę dla bożków subiektów - wykupić reklamę. Wspominaliśmy wcześniej o materiałach promocyjnych - posłużą one nam do stworzenia kampanii reklamowych ściśle powiązanych z wybranymi przez nas kanałami dystrybucyjnymi.

Cel projektu

Naszym celem jest upublicznienie cyfrowej wersji wyżej wspomnianych gier retro. Chcielibyśmy by grało w nią jak najwięcej ludzi z naszego pokolenia. Aby używali jej w podróży, podczas wspólnego wyjścia do kawiarni, czy chociażby podczas plażowania. Chcielibyśmy aby rozrywka naszego pokolenia nie była pusta, beznamiętna i aby nie stanowiła przedmiotu waszego pokolenia. Zakładamy że zebrane pieniądze umożliwią na zebranie co najmniej kilku tysięcznej społeczności aktywnych użytkowników w rok od wdrożenia. Jeżeli uda nam się zebrać więcej pieniędzy niż zakładaliśmy, nadwyżki przeznaczymy na translacje na ważniejsze języki świata, oraz zwiększenie zasięgu kampanii reklamowej.

W przypadku nieoczekiwanego sukcesu, który przerośnie nasze oczekiwania mamy przygotowaną listę dodatkowych ośmiu rodzajów rozgrywek, które pojawiły się w naszej ankiecie ale uzyskały mniejszą liczbę punktów od wybranej grupy reprezentatywnej.

Nagrody

Opis nagród znajdziecie tuż pod każdą z opcji wsparcia. Zapraszamy do aktywnego udziału.

O autorze / Zespół

Szymon Zyskowski

Andrzej Pilguj

Maria "Rysiek" Zyskowska

Ryzyko

Z przeprowadzonych przez nas analiz i konsultacji zidentyfikowaliśmy ryzyka z którymi przyjdzie nam się zmierzyć:

połączenie wielu rozgrywek w jedną aplikację

Chcemy wykonać to w formie niezależnych trybów (rozgrywek) gier tak, aby w sytuacji nie dopasowani trybu do odbiorców, można by dany tryb łatwo wyłączyć bądź zastąpić innym nowym.

nie zrozumienie logiki gry

Planujemy wprowadzenie prostych animacji instruktażowych informujących o sposobie rozgrywki. W przypadku braku efektywności danej animacji chcemy ją zastępować inną. W tym celu zamierzamy wykorzystać specjalne mechanizmy badania zachowań użytkowników. 

nie trafienie z projektem interfejsu

Może się zdażyć tak że projekt interfejsu aplikacji nie będzie przemawiał do użytkowników lub nie będzie dla nich wystarczająco przejrzysty. To problem z którym mierzą się nawet najwięksi. Uważamy, że jesteśmy w pewnym stopniu przygotowani na to wybierając tryb zleceń projektów graficznych w formie prac konkursowych. W przypadku gdy wybrany przez nas interfejs nie będzie przyjazny odbiorcom, zawsze będziemy mogli sie cofnąć do odrzuconych przez nas propozycji i w łatwy sposób ewoluować do bardziej adekwatnego interfejsu. Owszem wiąże się to z kosztami, jednak będą one zdecydowanie mniejsze niż w przypadku tworzenia interfejsu od nowa.

gra może zostać zapomniana po kilku rozgrywkach

Zdarza się tak, że w swoim telefonie posiadamy wiele aplikacji których nie używaliśmy od dawna. Taki los może również spotkać i naszą. Dlatego chcielibyśmy wykorzystać nie inwazyjne i nie natrętne metody komunikacji z użytkownikami zachęcających ich do dalszego udziału w zabawie. Nasze założenia oprzemy o ogólnie przyjęte standardy i tzw. "dobre praktyki".

Nowi Wspierający
wsparli tylko ten projekt
0
Powracający Wspierający
wsparli więcej projektów
1

Heksa

27.02.2019

Ocena

Brak ocen

Komentarze

  • Nagrody (9)

Podziękowania

1 zł lub więcej
0 wspierających
Twoje imię lub nick będzie widoczny na oficjalnej witrynie gry w zakładce podziękowania.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Wersja beta gry + podziękowania

5 zł lub więcej
1 wspierających
Otrzymujesz dostęp do wczesnej wersji beta gry.
Twoje imię lub nick będzie widoczny na oficjalnej witrynie gry w zakładce podziękowania.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Podziękowania z własnym zdjęciem + Beta wersja gry

15 zł lub więcej
0 wspierających
Twoje imię lub nick, oraz avatar bądź logo będą widoczne na oficjalnej witrynie gry w zakładce podziękowania.
Otrzymujesz dostęp do wczesnej wersji beta gry.

Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Wybór grafiki + wszystkie poprzednie nagrody

25 zł lub więcej
0 wspierających
Twoje imię lub nick, oraz avatar bądź logo będą widoczne na oficjalnej witrynie gry w zakładce podziękowania.
Otrzymujesz dostęp do wczesnej wersji beta gry.
Będziesz mógł oddać głos na grafikę do gry.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

1/2 roczne konto premium

50 zł lub więcej
0 wspierających
Twoje imię lub nick, oraz avatar bądź logo będą widoczne na oficjalnej witrynie gry w zakładce podziękowania.
Otrzymujesz dostęp do wczesnej wersji beta gry.
Otrzymasz możliwość oddania głosu na grafikę do gry.
Dodatkowo konto premium na pół roku.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Całoroczne konto premium

100 zł lub więcej
0 wspierających
Twoje imię lub nick, oraz avatar bądź logo będą widoczne na oficjalnej witrynie gry w zakładce podziękowania.
Otrzymujesz dostęp do wczesnej wersji beta gry.
Dodatkowo otrzymasz możliwość oddania głosu na grafikę do naszej gry.
Dostaniesz całoroczne konto premium w naszej aplikacji.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Twója twarz jako wzór do avatara

250 zł lub więcej
0 wspierających
Twoje imię lub nick, oraz avatar bądź logo będą widoczne na oficjalnej witrynie gry w zakładce podziękowania.
Otrzymujesz dostęp do wczesnej wersji beta gry.
Dodatkowo otrzymasz możliwość oddania głosu na grafikę do naszej gry.
Dostaniesz całoroczne konto premium w naszej aplikacji.
Ponadto twoja twarz zostanie użyta jako wzór dla awatarów w grze.
Oprócz tego zaczniesz z 1 mln kredytów.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Zoto + podziękowania w aplikacji

500 zł lub więcej
0 wspierających
Otrzymujesz wszystkie poprzednie nagrody. Ponadto dostaniesz 5000 złota na start, wraz z specjalną ranga fundatora obok nicku w grze. Dodatkowo twoje imię pojawi się w specjalnej zakładce sponsorów w aplikacji.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Złoto + unikalny awatar

1000 zł lub więcej
0 wspierających
Oprócz wymienionych wcześniej nagród otrzymasz 15000 złota na start.
Ponadto twoja twarz będzie twoim unikatowym awatarem w komiksowym stylu.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2019

Projekt w sieci

Czego szukasz?

  • Wszystkie
  • Udane
  • Trwające
Pytania? Pisz śmiało!