Anno Domini 1666

Anno Domini 1666

  Gry bez prądu    Warszawa
100%
453%
226 709
z potrzebnych 50 000 zł = 453% celu
1099 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 11.06.2018 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
4.95 / 5 (11 głosy). Zobacz opinie (11)
Obserwuj (91)
  • Projekt
  • Aktualizacje (130)
  • Wspierający (355)
  • Społeczność (598)

Kampania wzbudziła

375 reakcji

Udostępnij:

Wstęp

Opis projektu

W Anno Domini 1666 gracze stają na czele drużyn - wśród których znajdziecie bohaterów Trylogii Sienkiewicza oraz muszkieterów znanych z powieści Alexandra Dumasa - składających się z od 5 do 12 modeli, które starają się wypełnić stojące przed nimi zadania określone przez scenariusz. Zadaniem tym może być pokonanie przeciwnika w walce, ale też odzyskanie listu, eskorta zakładnika lub pościg. Siłowe rozwiązania znane z większości gier tego typu, nie zawsze będę optymalnym wyjściem. Częstokroć ogromna siła Longinusa Podbipięty i niezwykłe umiejętności szermiercze pana Wołodyjowskiego, będą znacznie mniej przydatne niż fortele i cięty język pana Zagłoby. Rozgrywka w zależności od scenariusza i liczby użytych modeli może trwać od 30 do 120 minut. 


To co wyróżnia nas spośród podobnych gier, to fakt iż zamiast kości Anno Domini 1666 używa dedykowanych talii kart zagrywanych z ręki bądź dociąganych losowo z talii. Nie zdajemy się jednak wyłącznie na ślepy los – gracz będzie miał możliwość (ograniczonego wprawdzie, ale zawsze) wpłynięcia na wynik testu. Niektóre z umiejętności pozwolą także na manipulacje posiadaną „ręką” (m.in. słynne fortele Pana Zagłoby). Mamy nadzieję, że spodoba się Wam także sposób rozgrywania pojedynków szermierczych - z racji na to, że jesteśmy rekonstruktorami historycznymi, mogliśmy uwzględnić nasze osobiste doświadczenia i stworzyć dynamiczny, ale i realistyczny system walki.

Poniżej możecie zapoznać się z zasadami gry.

Uwaga: ani instrukcja, ani zasady nie są oczywiście wersją finalną. Jesteśmy pewni, że Wasze czujne oczy wypatrzą niejeden błąd - będziemy starali się je na bieżąco korygować. 


Jak zapewne się zorientowaliście zasady nie zawierają scenariuszy, ani nie mówią nic o sposobie konstrukcji Waszej bandy - informacje te odnajdziecie w Księdze scenariuszy. 

W Anno Domini 1666 odnajdziecie dwa typy scenariuszy. Pierwszy to misje przygodowe, w których najważniejsza jest realizacja zadania, a sam sposób konstruowania bandy został przygotowany tak, żeby nie przytłaczał ogromem wyboru i umożliwiał szybkie rozpoczęcie gry.

Drugi rodzaj scenariusza to scenariusz bitewny, bliższy ideą grom bitewnym. W tych scenariuszach głównym zadaniem będzie eliminacja sił przeciwnika, a każdy z graczy będzie dysponował pełnym wyborem postaci i będzie mógł w pełni dopasować swoją rozpiskę do preferowanego stylu gry.


Dla tych, którzy bardziej cenią sobie przekaz audiowizualny niż lekturę instrukcji mamy przygotowane dwa filmy na których możecie zapoznać się zasadami gry.



Zachęcamy również do obejrzenia recenzji zamieszczonej przez jeden z najpopularniejszych kanałów planszówkowych na świecie - The Dice Tower.

                        


O wrażaniach z gry możecie również przeczytać na portalu Board Times

Zachęcamy również do zapoznanie się z recenzją RAJa na serwisie Gamesfanatic.

Wiecie już czego możecie się spodziewać po zasadach, czas więc najwyższy na zapoznanie się z zawartością pudełka z grą.


Uwaga: modele w Anno Domini 1666 są modelami plastikowymi, złożonymi, gotowymi do gry. Wykonane są w skali 28 mm. Dla graczy, którzy preferują modele metalowe stworzyliśmy również wersje z takimi modelami. Nagrody takie zawierają dopisek o metalowych modelach - prosimy o uważny wybór! Wszystkie modele metalowe wymagają złożenia.

Po lewej widzicie model plastikowy (próbka otrzymana z fabryki), a z prawej metalowy (pokryty szarym podkładem).


Cel projektu








Na pewno nurtuje Was pytanie: dlaczego cele dodatkowe mają podane kwotę w dolarach, a nie w złotówkach?

Wynika to z faktu iż jednocześnie trwa kampania wersji angielskiej na Kickstarterze. Dlaczego zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie? To proste: wydajemy grę z najsłynniejszymi polskimi bohaterami literackimi i po polsku, więc oczywistym jest dla nas, że musimy wydać grę na polskiej platformie crowdfundingowej, a nie ograniczać się jedynie do Kickstartera. Obserwując dyskusje o kampaniach na tym serwisie widzimy, że jak bumerang wraca temat różnic w kursach walut, przeliczników bankowych, spreadów itp. Chcemy, żeby polski gracz mógł wesprzeć Anno Domini 1666 za złotówki, bez żadnych niepotrzebnych, dodatkowych opłat i to na serwisie, który zna, któremu ufa i który najzwyczajniej w świecie lubi. Dlatego też wybraliśmy Wspieram.to, liczymy, że decyzja spotka się z ciepłym przyjęciem graczy i uda się nam wejść do ścisłej czołówki polskiego planszowego crowdfundingu.

Co bardzo istotne, kwota zebrana przez polskich wspierających będzie sumowała się z kwotą zebraną na Kickstarterze na potrzeby realizacji celów dodatkowych, które będą wspólne dla obu platform – każdy polski wspierający otrzyma dokładnie to samo, co zagraniczny backer. Jeśli więc walczymy o odblokowanie celu za 115 tysięcy dolarów i na Kickstaterze mamy ich zebrane 90 tysięcy dolarów, to wsparcie z Polski za kwotę 90 000 złotych (25 000 dolarów wedle kursu z 8 maja) zapewni odblokowanie tego celu na obu platformach.

Klikając TUTAJ możecie sprawdzić, ile mamy w sumie zebrane na obu platformach. Dane odświeżają się co 30 sekund.


Nagrody










Uwaga: modele H&D są wykonane z metalu (nie ma plastikowych wersji), są również nieco większe niż modele Anno Domini 1666. Przeznaczone są również wyłącznie do gry towarzyskiej (nie będą dopuszczane na turniejach).

O autorze / Zespół

Zespół Wargamera to eksperci w dziedzinie gier bitewnych. Nie tylko doskonale znamy się na tym co robimy, ale i uwielbiamy naszą pracę.

Do tej pory mogliście znać nas jako wydawcę gry "Ogniem i Mieczem: historycznej gry bitewnej". Jest to realistyczna, ale także „grywalna” i dynamiczna gra bitewna umieszczona w realiach siedemnastowiecznych wojen toczonych przez Rzeczpospolitą Obojga Narodów oraz jej głównych oponentów: Imperium Osmańskiego, Moskwę, Szwecję, Chanat Krymski oraz Kozaków. Gra doczekała się już dwóch rozszerzeń, które wprowadzają do gry kolejne nacje: Brandenburgię i Prusy, Święte Cesarstwo Rzymskie, Siedmiogród, Królewskie Miasto Gdańsk oraz Księstwo Kurlandii i Semigalii. Każda z nich oferuje nowe możliwości taktyczne i odmienny styl gry.

Bez fałszywej skromności możemy stwierdzić, że jest to najbardziej znana polska gra bitewna, popularna również - jako "By Fire and Sword: historical wargame" - poza granicami Polski (szczególnie w USA, Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech i Szwecji).

Nawet jeśli nie słyszeliście o "Ogniem i Mieczem", to z pewnością widzieliście grafikę Mariusza Kozika, która znajduje się na okładce podręcznika głównego - jest to bez wątpienia najpopularniejszy wizerunek husarii w internecie :)


Obok "Ogniem i Mieczem" jesteśmy twórcami linii modeli pin-up w strojach najsłynniejszych formacji wojskowych Wargamer's Hot and Dangerous


W planach mamy jeszcze kolejne projekty, ale o tym dowiecie się już niedługo :)

Jesteśmy również wydawcą polskich wersji gier bitewnych TANKS! oraz SAGA.

Poza działalnością wydawniczą prowadzimy również 4 sklepy stacjonarne: w Warszawie, Kielcach, Lublinie oraz Radomiu, a także sklep internetowy. Jesteśmy także polskim dystrybutorem kilku popularnych systemów bitewnych (Infinity, Afterglow, Pulp City, Saga, Flames of War,  Warzone, Alien vs Predator, Team Yankee).


Ryzyko


Nie oszukujmy się – Anno Domini 1666 nie jest grą dla każdego. Nie jest to też tytuł, który kupicie przypadkiem podczas zakupów, zagracie w niego raz z ciekawości, po czym odłożycie go na półkę.

Anno Domini 1666 to gra dla świadomych konsumentów, którzy oczekują najwyższej możliwej jakości. Jesteśmy zdeterminowani taki właśnie produkt dostarczyć.

Druk komponentów papierowych i kartonowych będzie się odbywał w Polsce, w renomowanej firmie. Oczywiście nie jest to rozwiązanie najtańsze, ale unikniemy dzięki temu bardzo długiego czasu transportu morskiego z Azji oraz będziemy mieli możliwość kontroli jakości na bieżąco.

Anno Domini 1666 to również światowej klasy modele. Jest to pierwsza gra z plastikowymi modelami, jaką produkujemy dlatego musieliśmy być pewni, że nasze doskonałe modele 3D nie stracą nic podczas transformacji w plastikowe figurki (produkcję modeli metalowych mamy już w małym palcu). Produkcję modeli do Anno Domini 1666 wykona dla nas firma produkująca modele dla najbardziej uznanych twórców gier planszowych z figurkami. Mamy nadzieję, że takie referencje są dla Was wystarczającą rekomendacją. My poszliśmy jednak jeszcze o krok dalej – zamówiliśmy bowiem wykonanie pierwszej z form oraz próbne modele. Modele plastikowe, które widzieliście podczas prezentacji gry, które organizowaliśmy oraz te, które widzicie na stronie projektu, to właśnie modele, w takiej jakości jaką otrzymacie. Naszym skromnym zdaniem jest ona fantastyczna i stawia nas na samym czele figurkowych planszówek. Jedyne, co chcemy w tych modelach zmienić, to kolor – modele będą szare.

Jakość produktu to jednak tylko jedna strona medalu. Kampanie crowdundingowe niosą ze sobą ryzyko opóźnień w dostarczeniu projektu. Czy tak będzie z Anno Domini 1666? Wierzymy, że nie. Z pełnym przekonaniem możemy stwierdzić, że jest to najlepiej przygotowana przez nas kampania z dotychczas przeprowadzonych (a mamy ich na swoim koncie – nie licząc Anno Domini 1666 – 4). Podczas poprzednich bardzo dużo się nauczyliśmy – jak wiadomo najszybciej można nauczyć się na własnych błędach...

Sama gra – jeśli chodzi o mechanikę- jest już na takim etapie, że to, co nam pozostało, to w zasadzie polerowanie i dopieszczanie tego, co wymyśliliśmy, niż tworzenie zasad. Oprawa graficzna również jest bardzo zaawansowana. Zdecydowanie najwięcej czasu zajmie produkcja modeli. Wiedząc o tym zintensyfikowaliśmy prace rzeźbiarskie. Wszystkie modele z zestawu startowego, a także przeważająca większość modeli z dodatków oraz celów dodatkowych są już wyrzeźbione, więc natychmiast po zakończeniu akcji (a może bardziej precyzyjnie – po przelaniu środków na nasze konto) będziemy w stanie zlecić produkcję. W czasie przygotowywania form na pierwsze modele,skończymy rzeźbienie pozostałych i płynnie przekażemy je do produkcji. Nasi partnerzy zapewniają nas o tym, że uda się modele dostarczyć na czas – mając na uwadze jak szybko udało im się wykonać pierwszą formę, nie mamy powodu, żeby im nie wierzyć.