Postapokaliptyczna gra fabularna Afterbomb Madness 2.0

Postapokaliptyczna gra fabularna Afterbomb Madness 2.0

  Gry bez prądu    Warszawa
100%
128%
5 000
z potrzebnych 3 900 zł = 128% celu
60 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 14.12.2016 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
5 / 5 (1 głosy). Zobacz opinie (1)
Obserwuj (19)
  • Projekt
  • Aktualizacje (30)
  • Wspierający (52)
  • Społeczność (25)

Kampania wzbudziła

424 reakcji

Udostępnij:

Wstęp


Amerykański sen na opak. Istny koszmar. Ziszczenie wszystkich lęków lat 50-tych XX wieku. Oto co spotkało USA, gdy sojusz obcych i komunistów zainicjował totalny konflikt atomowy, a potem rozpoczął inwazję. Jednak zagłada jest jak ciągnąca się latami, nieuleczalna gangrena. Stany Zjednoczone przypominają tkankę, która rozpaczliwie walczy o przetrwanie, ale nieubłaganie przegrywa z postępującą martwicą. Zmagania te trwają już blisko 150 lat, jakkolwiek wciąż jeszcze istnieją ogniska oporu, odpierające ataki Skalanych ciemną materią komunistów i walczących o przestrzeń życiową istot z innego wymiaru. Gehenna ciągnie się bez końca. A tobie przyszło żyć właśnie teraz – gdy Ziemia przypomina jądrowy poligon, flora i fauna zdają się być dekoracją horroru, a ludzkość cofnęła się do czasów plemiennych. Czy jesteś w stanie to znieść? Czy zdołasz znacząco wesprzeć USA w walce o przetrwanie? Przekonajmy się…

AFTERBOMB MADNESS to groteskowa gra fabularna oparta na kultowych motywach postapokaliptycznych, w której gracze wcielają się w Amerykanów, żyjących w czasie III wojny światowej. Nadrzędnym celem rozgrywki jest przetrwanie w potwornych realiach zrujnowanego świata. Jednak aby móc tego dokonać, postacie – ambitni śmiałkowie silnie zdeterminowani by działać – będą musieli szukać sprzymierzeńców, wspierać różne społeczności i organizacje. Pasywność jest jak równia pochyła – prowadzi w prostej linii do upadku, odczłowieczenia i ponurej akceptacji eutanazji, jaką aplikują Ameryce obcy i komuniści. Chwyć więc kostuchy w garść i rozpocznij rozgrywkę, by zwyciężać!

Wesprzyj słuszną sprawę.
Pomóż wydać drugą edycję gry fabularnej AFTERBOMB MADNESS RPG.


GŁÓWNE INNOWACJE:

[!] Świat widziany oczyma jego mieszkańców zamiast jedynie opisu realiów z perspektywy anonimowego narratora. 
[!] Mniej rzutów, więcej akcji czyli szybsza i bardziej intuicyjna mechanika rozgrywki przystępna także dla początkujących graczy. 
[!] Nowa specyfika dla każdego rodzaju postaci, które wyraźniej różnią się między sobą. 
[!] Więcej użytecznych tabel i generatorów dla Weterana, by był mnie obarczony wymyślaniem elementów scenariuszy oraz opracowywaniem stworzeń i postaci. 
[!] Zmiany fabularne: bardziej spójne, logiczne, odmienione realia świata gry, zupełnie inne powody obecności obcych na Ziemi (obcy już nie tylko elementem bestiariusza), przedstawiona geneza i nowe znaczenie anomalii. 
[!] Uwzględnione konstruktywne informacje zwrotne od graczy otrzymywane w ciągu 4 lat od wydania pierwszej edycji gry. Między innymi bardziej realistyczne obrażenia, prostsze zasady złożonych operacji w walce, większe znaczenie niebojowych umiejętności. 


Opis projektu

ZAŻYJ ŻYCIA PO APOKALIPSIE NA NOWO, W DRUGIEJ EDYCJI GRY FABULARNEJ AFTERBOMB MADNESS RPG (ALE TYLKO JEŚLI JESTEŚ NAPRAWDĘ GŁODNY MOCNYCH WRAŻEŃ)

Masz zamiłowanie do postapokaliptycznej zawieruchy? Jarają cię klimaty związane z wizją świata po totalnej katastrofie? Chciałbyś wiedzieć, jakby to było gdyby w latach 50-tych doszło do globalnego konfliktu nuklearnego, albo gdyby prawdą okazały się teorie spiskowe dotyczące inwazji obcych?

Przemyśl to starannie...

Odpowiedz sobie szczerze, uczciwie czy aby na pewno jesteś gotów skonfrontować swoje wyobrażenia z realiami świata po III wojnie światowej. Czy jesteś pewny, że byłbyś w stanie odnaleźć się w takich okolicznościach, w roli ocalałego – zdeformowanego przez mutacje, skrzywionego psychicznie z powodu traum, wypaczonego przez skrajne warunki? Czy byłbyś kimś więcej niż tylko jednym z nielicznych, którzy przeżyli krytyczny czas upadku?

Jeśli rzeczywiście widzisz siebie w roli jednego z ocalałych, chciałbyś doświadczyć, jak to jest po nuklearnej apokalipsie z udziałem istot z innego wymiaru, użyj wyobraźni – sięgnij po grę fabularną AFTERBOMB MADNESS.

Zanurz się w ogarnięty martwotą, wynaturzony krajobraz zamieszkany przez samozwańczych liderów różnorakich społeczności, obłąkańców obsesyjnie dążących do realizacji osobliwych planów, degeneratów pragnących zaspokoić swoje żądze bez reszty… ale i nieliczne ugrupowania usiłujące zapanować nad chaosem lub przynajmniej zagwarantować sobie względnie stabilne funkcjonowanie.

Przyjmij odpowiednią postawę i załóż wygodne buty. I jedno i drugie będzie ci potrzebne podczas wędrówek po zgliszczach starego świata, który został odmieniony nie do poznania. Wykorzystaj swój potencjał maksymalnie, by przetrwać. Czerp z tego, co jakimś cudem ocalało, by zwiększyć swoje szanse na sukces. Triumfuj, zwyciężaj, by nie stać się pożywką dla nekrożerców, kanibali, zmutowanych kreatur lub stworzeń z innego wymiaru.

Było źle, jest gorzej, ale to, czy będzie choć trochę lepiej,
zależy od takich śmiałków jak ty.

Determinacja przysporzy ci sprzymierzeńców – żyj odważnie walcząc o przetrwanie, a u twego boku staną równie ambitni jak ty. Może zdaje ci się, że chodzi tylko o twój byt, ale w istocie to wojna o ocalenie gatunku ludzkiego, który jest na wyginięciu. Nasz los nie jest jeszcze przesądzony. Stań do walki, bądź przykładem dla innych, podejmij trud i przyczyń się do tego, by ludzkość odegrała to, co odebrała nam wojna, zgraja mutantów i obcych. Wyrównaj rachunki z komunistyczną hołotą, która razem z UFOkami przyczyniła się do tego potwornego kataklizmu!

W NOWEJ EDYCJI POZNAJ NIECO ODMIENIONE REALIA GRY I GENERALNIE ŚWIAT AFTERBOMB Z PERSPEKTYWY JEGO MIESZKAŃCÓW

Fragment opisu postaci Azylanta:

Nie jestem stąd. Wychowywałem się w Azylu, czyli podziemnym schronie przeciwatomowym, zaprojektowanym z myślą o przewlekłym pobycie w razie przedłużającego się konfliktu zbrojnego. Przed wojną wybudowała go firma Protect America. Takich bunkrów specjalnego rodzaju miało być znacznie więcej, by zapewnić schronienie Amerykanom w trakcie ataku bronią atomową na Stany Zjednoczone. Ostatecznie liczba schronów okazała się dalece niewystarczająca. Można powiedzieć, że moi przodkowie mieli fart – zrządzeniem losu zakwalifikowali się do grona szczęśliwców, którym przyznano miejsce w Azylu. 
Dorastałem w dużym podziemnym kompleksie i muszę przyznać, że wyjście na powierzchnię było dla mnie totalnie szokującym przeżyciem. Nigdy wcześniej nie widziałem tak rozległych terenów. Od tamtego momentu minęło już trochę czasu, ale i tak zdecydowanie pewniej i generalnie lepiej czuję się w przestrzeniach zamkniętych. Poza tym chyba nigdy tak do końca nie przywyknę do widoku mocno zmutowanych ludzi, który napawa mnie niepokojem, a czasem nawet przyprawia o dreszcze. Wielu z nich też nie patrzy na mnie przychylnym okiem, ponieważ zazdroszczą mi dobrego stanu zdrowia. Czysta krew – wołają z przekąsem i zawiścią. 
Moje ciało jest wolne od następstw promieniowania. Mam w porządku cerę, zdrowe oczy, zęby, włosy. Mało tego! Mój organizm nie tyle funkcjonuje jak należy, co jest wręcz odporniejszy niż organizmy większości ludzi z powierzchni. Zawdzięczam to między innymi licznym szczepieniom i intensywnym treningom, ale przede wszystkim temu, w jaki sposób zostałem poczęty. W Azylach, które – jak zapewne się domyślasz – mają ograniczoną pojemność, obowiązuje restrykcyjna polityka populacyjna. Byle kto nie przychodzi na świat w byle jakim momencie. Wszystko jest starannie zaplanowane. Do zapłodnienia dochodzi in vitro, a poza tym w cały proces uwikłana jest inżynieria genetyczna.

Cel projektu

Celem jest wydanie w ciągu 7-8 miesięcy od pomyślnego zakończenia zbiórki, drukowanej wersji podręcznika podstawowego gry fabularnej AFTERBOMB MADNESS RPG w drugiej edycji tzn. wraz z całkiem nową mechaniką rozgrywki i nieco zmodyfikowaną wizją świata. Podręcznik zostanie wydany na papierze kredowym, w twardej oprawie szytej, z ilustracjami w czerni i bieli, z kolorową okładką. Podręcznik będzie miał co najmniej 180 stron (jego ostateczna objętość zależy od wysokości zebranej kwoty) i będzie kompletnym zestawem informacji niezbędnych do rozgrywania sesji. 

W przypadku uzyskania większej kwoty w podręczniku pojawi się więcej ilustracji i więcej treści dodatkowych. 

Nagrody

Wesprzyj zbiórkę, a zostaniesz wymieniony na oficjalnej stronie w sekcji podziękowań.

Osoby, które solidnie wesprą zbiórkę w taki sposób, że będzie im przysługiwał drukowany egzemplarz podręcznika - otrzymają go z podziękowaniami i autografem autora. Te osoby dostaną także podręcznik jako pierwsze - jeszcze zanim trafi do dystrybucji!

Ludzie, którzy w najwyższym stopniu wesprą zbiórkę zostaną wymienieni w podziękowaniach na łamach podręcznika!

W grupie siła! 
Większe wsparcie = więcej treści w podręczniku!

O autorze / Zespół

Główny projektant gry

Główny projektant gry: Rafał Olszak

Projektanci: Filip Nowicki, Marek Kukla

Ilustratorzy: Dawid Ignar, Piotr Foksowicz

Oficjalna strona gry: www.afterbomb.pl

Ryzyko

Życie pisze różne scenariusze. Zdarzają się choroby, problemy w drukarni, opóźnienia pracy różnych członków zespołu, np. grafików. W razie takich trudności wydanie podręcznika może się opóźnić o kilka tygodni bądź miesięcy. Dotychczas wydaliśmy w sumie 4 podręczniki gier fabularnych i tak duże opóźnienie nigdy się nie zdarzyło.

Ocena 5 / 5 (1 głosów)

Dawid Pawlica

7 lat temu
Bardzo dobra komunikacja, wszystko terminowo, jasno i klarownie - tak powinny być przeprowadzane kampanie. Brawo!
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.


Damian Jerewski

7 lat temu
Jak tam wam idzie redagowanie podręcznika?

drone

7 lat temu
Praca nad podręcznikiem wre. Zgodnie z informacją w sekcji "Aktualizacje" będziemy informować o postępach w z góry wyznaczonych terminach :)

Mateusz Turski

7 lat temu
Jedno pytanie, czy druga edycja będzie posiadała dodatkowe zasady wprowadzone w dodatkach, czy będzie to ulepszona wersja podręcznika z pierwszej edycji?

Wojciech Bzdok

7 lat temu
Jak wygląda kwestia dostawy podręczników?

drone

7 lat temu
Książki zostaną dostarczone pocztą w przewidywanym terminie dostawy. W razie potrzeby będziemy kontaktować się najpierw ze wspierającymi.

GrimFiction.pl

7 lat temu
Grał nie będę, bo... Po prostu już nie grywam, ale podręcznik z chęcią poczytam. Tylko tyle zostało mi z erpegie:/

Daniel Szozda

7 lat temu
Udało się! Gratulacje! :)

drone

7 lat temu
Też się cieszymy!

Damian Jerewski

7 lat temu
Jeszcze 2 podręczniki i wydane! ;)

Jakub Zapała

8 lat temu
Ja mam banalnie proste pytanie: czemu mam kupić 2 edycję? Mam 1 edycję i wszystkie dodatki. Nie widzę żadnego atrakcyjnego pod względem materiałów/gadżetów progu. Z opisu ani filmiku nie wynika, że będzie to jakaś zasadnicza rewolucja w settingu ani zasadach. Więc pytam się bez żadnej złośliwości: czemu? Kupowanie drugi raz tego samego z kosmetycznymi zmianami mi się nie uśmiecha. Dajcie mi jakiś powód, bo chciałbym wesprzeć, ale na razie nie mam po co.

drone

8 lat temu
Dziękuję, że zadałeś takie pytanie. Wyobraź sobie świat Afterbomb widziany raczej oczyma jego mieszkańców aniżeli tylko anonimowego narratora. Większą dozę celowości w życiu postaci graczy w realiach po bombie. Mechanikę uwzględniającą informacje zwrotne od różnych grup graczy, którzy rozegrali w tych realiach w ciągu ostatnich kilku lat naprawdę wiele sesji. Zwróć uwagę, że 4 lata doświadczeń z grą nie da się uwzględnić jedynie przez wypuszczenie erraty czy kolejnego suplementu bądź opcjonalnych reguł. Przez ten czas wizja całej gry nieco ewoluowała. Systemy RPG mają to do siebie, że co jakiś czas przeżywają odnowę w formie kolejnej edycji. Afterbomb też może przejść ten etap choć pierwsza edycja pozostaje grywalna i dla części osób całkowicie wystarczająca. Ja i reszta ekipy będziemy wdzięczni za Twoje choćby minimalne wsparcie. :-)

Jakub Zapała

8 lat temu
Dzięki za szybką odpowiedź :)

drone

8 lat temu
Spoko, uzupełniłem trochę opis akcji, by lepiej zaakcentować "co nowego". W ramach Aktualizacji projektu dodałem też opis postaci - można sobie go porównać z tym zawartym w podręczniku pierwszej edycji systemu.

Mrufenzis

8 lat temu
Już zlinkowałem i wsparłem. Czy w podstawce będzie jakiś wprowadzający scenariusz? Bez tego będzie lipa panowie.

drone

8 lat temu
Dziękuję za wsparcie. Podręcznik pisany jest w taki sposób, że inspiracje na scenariusz nasuwają się same, natomiast gotowe do wykorzystania generatory pozwalają na sporą dozę improwizacji.

Noobirus

8 lat temu
Helo, Wsparte i udostępnione na FB. Powodzenia... i nie zawiedź mnie :P

drone

8 lat temu
Dziękuję!

Beamhit

8 lat temu
Puściłem info dalej: https://www.facebook.com/rpgpiekielko/posts/647730372054438 Też głosuję za pedeefem. Wsparcie też będzie, ale trochę później.

drone

8 lat temu
Dziękuję za puszczenie informacji na fb.

Maciej Głowacki

8 lat temu
Popieram Leszka. Nagrody za wsparcie, delikatnie mówiąc nie powalają oryginalnością. Brak wersji PDF uważam za okrutne w 2016 roku gdzie baardzo dużo moich podręczników mam właśnie w tej formie. Dawaj PDF!!! PS Z ciekawości czym się różnią podziękowania od specjalnych podziękowań? ;)

drone

8 lat temu
Nie mam zbyt dobrych doświadczeń z wydawaniem podręczników w PDF. Specjalne podziękowania będą przedstawione graficznie i osobiście podziękuję w materiale wideo.

Leszek Zielinski

8 lat temu
Wsparłem z prędkością światła i mogę powiedziec pierwszy;). Natomiast boli brak ciekawych progów, jak również brak ciekawszych opcji. Dorzucił bym trochę grosza gdyby się takie pojawiły. Czemu wsparłem? Szczerze w 1ed nie grałem, ale czytałem. Była to gra z jajem nie traktująca tematu przesadnie poważnie i tym mnie ujęła. Może jak będzie spektakularny sukces to i Robotica wróci;)

Stefan Warzyński

8 lat temu
Pachnie Neuroshimą Hex...

Leszek Zielinski

8 lat temu
Gra ma inną barwę od Nerki, może temat post apo występuje, jednak z zupełnie innym podejściem:)

Narmo

8 lat temu
Nie wiem czy wiesz, ale Neuroshima Hex jest na podstawie erpega o tytule Neuroshima ;)
  • Nagrody (9)

Wsparcie projektu

10 zł lub więcej
3 wspierających
1) Podziękowania na oficjalnej stronie gry.
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017

Zastrzyk gotówki

25 zł lub więcej
1 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017

Podręcznik jest Ci pisany!

65 zł lub więcej
41 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
2) Podręcznik gry AFTERBOMB MADNESS 2.0 jeszcze zanim trafi do dystrybucji!
(darmowa dostawa na terenie Polski)
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Podręcznik z autografem autora!

100 zł lub więcej
8 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
2) Podręcznik gry AFTERBOMB MADNESS 2.0 jeszcze zanim trafi do dystrybucji!
(darmowa dostawa na terenie Polski)
3) Autograf głównego projektanta gry.
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Trafisz na karty historii!

160 zł lub więcej
5 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
2) Podręcznik gry AFTERBOMB MADNESS 2.0 jeszcze zanim trafi do dystrybucji!
(darmowa dostawa na terenie Polski)
3) Autograf głównego projektanta gry.
4) Podziękowania na łamach książki.
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Współtworzysz razem z nami!

280 zł lub więcej
2 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
2) Podręcznik gry AFTERBOMB MADNESS 2.0 jeszcze zanim trafi do dystrybucji!
(darmowa dostawa na terenie Polski)
3) Autograf głównego projektanta gry.
4) Podziękowania na łamach książki.
5) Możliwość przedstawienia pomysłu na ilustrację do podręcznika (skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie przez e-mail)
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Diabelnie dobre wsparcie!

666 zł lub więcej
0 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
2) Podręcznik gry AFTERBOMB MADNESS 2.0 jeszcze zanim trafi do dystrybucji!
(darmowa dostawa na terenie Polski)
3) Autograf głównego projektanta gry.
4) Podziękowania na łamach książki.
5) Możliwość przedstawienia pomysłu na ilustrację do podręcznika (skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie przez e-mail)
6) Kolorowa mapa postapokaliptycznego Seattle.
Nagroda limitowana. Pozostało 6/6
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Zostaniesz legendą!

1250 zł lub więcej
0 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
2) Podręcznik gry AFTERBOMB MADNESS 2.0 jeszcze zanim trafi do dystrybucji!
(darmowa dostawa na terenie Polski, na terenie Warszawy osobiście dostarczy Ci go główny projektant)
3) Autograf głównego projektanta gry.
4) Podziękowania na łamach książki.
5) Możliwość przedstawienia pomysłu na ilustrację do podręcznika (skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie przez e-mail)
6) Kolorowa mapa postapokaliptycznego Seattle.
7) Spotkanie z głównym projektantem gry, który może w trakcie poprowadzić sesję
(na terenie Warszawy i w promieniu 10 km od niej)
Nagroda limitowana. Pozostało 3/3
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Otrzymasz tytuł sponsora

2500 zł lub więcej
0 wspierających
1) Specjalne podziękowania na oficjalnej stronie gry.
2) Podręcznik gry AFTERBOMB MADNESS 2.0 jeszcze zanim trafi do dystrybucji!
(darmowa dostawa na terenie Polski, na terenie Warszawy osobiście dostarczy Ci go główny projektant)
3) Autograf głównego projektanta gry.
4) Podziękowania na łamach książki.
5) Możliwość przedstawienia pomysłu na ilustrację do podręcznika (skontaktujemy się z Tobą w tej sprawie przez e-mail)
6) Kolorowa mapa postapokaliptycznego Seattle.
7) Spotkanie z głównym projektantem gry, który może w trakcie poprowadzić sesję
(na terenie Warszawy i w promieniu 10 km od niej)
8) Możliwość opublikowania całostronicowej reklamy na łamach podręcznika (korespondującej z charakterem książki, zatwierdzonej przez głównego projektanta gry)
Nagroda limitowana. Pozostało 2/2
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

Projekt w sieci

Czego szukasz?

  • Wszystkie
  • Udane
  • Trwające
Pytania? Pisz śmiało!