Indiegogo uruchamia własny sklep internetowy
Nie jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w sieci. Na pomysł sklepu internetowego skupionego wokół produktów ufundowanych przez społeczność wpadł niedawno serwis Wspieram.to. W Crowdmade.pl trafimy jednak nie tylko na towary z rodzimej platformy, ale także z Kickstartera, Indiegogo czy PolakPotrafi
Polska gra Archaica
Studio Two Mammoths debiutuje logiczną grą o laserach i lustrach, która powstawała 3 lata. W "Archaica: The Path of Light" wcielicie się w powierników światła, którzy muszą rozwiązywać zagadki.
Polacy tworzą komunikator, który pozwoli szybciej pisać na smartfonie
Pisanie na dotykowej klawiaturze to pozornie prosta czynność, ale dla osób z niepełnosprawnością ruchową może to być bariera, którą trudno przeskoczyć. Polacy postanowili stworzyć komunikator, który pozwoli użytkownikowi pisać o wiele łatwiej i zarazem szybciej.
Sukcesy Polaków na Kickstarterze w 2014 roku
Gry wideo, gry bez prądu, nowe technologie - oto kategorie, w których nasi rodacy najczęściej odnosili sukcesy na zagranicznych portalach crowdfundingowych w ubiegłym roku. Zobaczcie, które projekty zdobyły największą popularność. Portale crowdfundingowe to wylęgarnie pomysłów, swoiste fabryki marzeń i często ostatnie deski ratunku dla osób, które w żaden inny sposób nie mogły zdobyć dofinansowania na rozwój swoich projektów.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Polskie "lustra i lasery" czekają na Waszą pomoc
Zazwyczaj gry logiczne posiadają prostą, schematyczną oprawę graficzną. Studio TwoMammoths postanowiło zrobić to z należytym rozmachem. Do standardowej mechaniki znanej wielu graczom dodano piękną oprawę audiowizualną i fabułę. Na pewno nie raz spotkaliście się z grami logicznymi, w których obraca się lustrami w taki sposób, by nakierować odbity promień lasera w określony punkt.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Chcą crowfundingowo sfinansować książkę o… crowdfundingu
Założyciele pierwszej społeczności zajmującej się finansowaniem przez Tłum – We The CROWD – Marcin Giełzak i Bartosz Filip Malinowski aby sfinansować pierwszy na polskim rynku praktyczny przewodnik po crowdfundigu postanowili pokazać jaka siła drzemie w tym zjawisku i poprosili o wsparcie na serwisie Wspieram.to. Swój pierwszy cel zrealizowali w ciągu 48 godzin.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Gimnazjaliści z Polski wysłali balon z kamerą w kosmos
Dzięki drobnym kwotom, które wpłacili ludzie z całej Polski, dwóch ambitnych gimnazjalistów wysłało balon wyposażony w zestaw kamer w przestrzeń kosmiczną. Efektem ciężkiej pracy chłopców będzie pierwsza w historii sesja naszej planety w 3D.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Zaprogramował grę stopami
Maksymilian Strzelecki urodził się bez rąk. Jego największym marzeniem było tworzenie gier komputerowych. Postanowił je zrealizować rozpoczynając współpracę ze studiem „One More Level”. Swoją najnowszą grę „Warlocks”, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem podczas targów Digital Dragons 2014 zaprogramował stopami. O pomoc w realizacji swojego marzenia poprosił internautów.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Polskie innowacje warte miliony
Polacy zrewolucjonizowali druk 3D, wysłali do NASA grupę studentów, oraz wydali grę planszową na podstawie kultowej powieści Jarosława Grzędowicza, która jest w sprzedaży na całym świecie. Polacy coraz więcej wydają na rozwój osobisty, a młodzi ludzie częściej sięgają po niestandardowe formy finansowania swoich pomysłów.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Fani fantastyki zaskakują świat crowdfundingu
Powiedzmy sobie szczerze – każdy z nas może pozwolić sobie na realizację swojego, nawet najbardziej szalonego planu. Finansowanie społecznościowe pozwala na zbiórkę pieniędzy na dowolny cel. Bez problemu możemy wydać napisaną książkę, stworzyć grę planszową, czy wybrać się na wymarzony konwent.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Powstaje film dokumentalny o kultowych, polskich czasopismach o grach komputerowych
Magazyny te były w latach 90 czymś naprawdę szczególnym. Większość z nich wychodziła dużo poza sferę gier komputerowych poszerzając znacznie horyzonty młodych ludzi. Pisma takie jak Top Secret, Gambler czy Secret Service jednoczyły całe społeczności entuzjastów nowych technologii i elektronicznej rozrywki.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Polski crowdfundingowy rekord został właśnie pobity!
Na polskim portalu Wspieram.to jakiś czas temu ruszyła kampania mająca na celu zebranie funduszy na polską grę planszową - Pan Lodowego Ogrodu, opartą na książkach Jarosława Grzędowicza.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Duma Szlachecka - nietypowa, polska gra przeglądarkowa czeka na Wasze wsparcie
Większość gier, nie tylko tych przeglądarkowych opiera się na fikcyjnych światach i bohaterach. Zespół pod wodzą Williama Stanowskiego od 1,5 roku tworzy coś, co nie tylko dostarczy Wam rozrywki, ale także przekaże solidną porcję wiadomości na temat historii naszego kraju.
Zobacz artykuł na Chip.pl
Franko 2 - słynna, polska bijatyka powróci na PC
Franko: The Crazy Revenge po raz pierwszy zagościł na Amidze w 1994. Bijatyka 2D ze scrollowanym ekranem zdobyła serca graczy nie tylko świetną mechaniką, ale także klimatem nawiązującym do czasów polskiej transformacji ustrojowej w 1989r. Tomasz Tomaszek i Mariusz Pawluk - twórcy pierwszej części gry - od jakiegoś czasu pracują już nad jej kontynuacją.
Zobacz artykuł na Chip.pl
T-Tris: Uniwersalna złączka pomiędzy statywem, a urządzeniami mobilnymi
Fotografia mobilna nabiera w dzisiejszych czasach poważnego znaczenia. I chociaż powstają smartfony z coraz bardziej zaawansowaną optyką, to na rynku trudno znaleźć uniwersalne akcesoria takie jak np. statywy.
Zobacz więcej na Chip.pl
Ruszyła nowa zbiórka na Muzeum Gier Wideo w Polsce
Jeśli chcecie, by we Wrocławiu powstało pierwsze w Polsce, a czwarte na świecie Muzeum Gier Wideo, od dzisiaj możecie wesprzeć projekt - w taki sposób w jaki uznacie za stosowny. Po raz pierwszy o projekcie usłyszeliśmy w grudniu 2012r. Twórcy próbowali zebrać najpierw pieniądze na zakup sprzętu oraz uruchomienie strony wirtualnego muzeum. Niestety, przy pomocy serwisu PolakPotrafi nie udało się zebrać nawet jednej dziesiątej potrzebnej kwoty. Przez ten czas jednak organizatorzy próbowali dotrzeć do mediów oraz świadomości graczy i postanowili spróbować jeszcze raz zabrać się do kampanii.
Zobacz artkuł na Chip.pl