Karciane Podziemia
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
268 reakcji
Wstęp
Witajcie!
Chwilkę nas tutaj nie było, ale wreszcie powracamy z naszym najnowszym projektem - polską edycją gry ONE DECK DUNGEON. Tytuł ten zdążył już odnieść ogromny sukces na Kickstarterze, sprzedając się w kilkutysięcznym nakładzie i zebrać świetne recenzje na całym świecie, zarówno w gronie recenzentów, jak również samych graczy. Na największym portalu poświęconym grom planszowym boardgamegeek.com zajmuje aktualnie 798 pozycję z łączną oceną 7,6/10. Gra otrzymała również nominację do prestiżowej nagrody Golden Geek Award 2016 w kategoriach: Najlepsza gra solo, Najlepsza gra kooperacyjna oraz Najlepsza gra dla 1-2 graczy.
Tym bardziej jesteśmy szczęśliwi, że odpowiadamy za przygotowanie polskiej edycji tej znakomitej gry. Mamy nadzieję, że z Waszą pomocą uda się ją wydać i jak zawsze liczymy na Wasze zaangażowanie w kampanię.
No to zaczynamy...
Czujesz zew przygody… ale nie masz wolnych 4 godzin, ani ochoty na rozkładanie setek komponentów. Karciane Podziemia pozwolą ci wskoczyć od razu w wir przygód, wywarzać drzwi, turlać kostkami i w efektywny oraz efektowny sposób tłuc potwory. Poprzez możliwość użycia każdej karty na 4 różne sposoby (spotkanie/XP/umiejętność albo mikstura/przedmiot) całe doświadczenie plądrowania lochów zostało sprowadzone do kompaktowych rozmiarów. Możesz zwiedzać podziemia samodzielnie albo z przyjacielem. Smokowi i tak jest to obojętne - będzie zadowolony, gdy pożre was oboje! I nawet nie próbuj ratować, czy oszczędzić smoka - to zupełnie nie ta gra.
Karciane Podziemia to kooperacyjna gra dla 1 lub 2 graczy. Używając dwóch egzemplarzy gry możliwa jest rozgrywka 4-osobowa. Średnio gra zajmuje 30-45 min, ale często jest krótsza… gdy zostaniecie pokonani i pożarci przez monstra zamieszkujące podziemia.
Opis projektu
Nasze skromne, przyjazne plecakowi pudełko zawiera całkiem sporo przygód.
Pudełko ma rozmiar taki sam, jak Ptaszki Ćwierkają i inne małe gry (ok. 11 x 16cm).
Ze względu na kości jest nieco wyższe od standardowych pudełek w tym rozmiarze.
Karciane Podziemia składają się z talii 44 kart spotkań, 4 kart mega-bossów, 4 kart poziomów bohatera i niezwykle ważnej karty Schodów (bez niej zostałbyś na jednym z pięter lochów na zawsze!).
W pudełku znajdziesz również 5 kart bohaterów w formacie pocztówki oraz dodatkową kartę - pomoc gracza. Na potrzeby ubijania podziemnych stworów wyposażony zostaniesz w 30 kości w 4 różnych kolorach,a na wypadek, gdyby walka nie toczyła się po twojej myśli (co zdaża się nad wyraz często!) - drewniane znaczniki obrażeń oraz mikstur leczących, czy czyniących inne niesamowite efekty (mikstury (ponoć) nie zawierają %).
Nasi bohaterowie są najznamienitszymi awanturnikami i poszukiwaczami skarbów
w całej krainie. Musisz zdecydować, który z herosów wkroczy w mroki lochu. Niezależnie którego z bohaterów wybierzesz - każdy z nich jest wyposażony
w umiejętności niezbędne do pokonania wszystkich napotkanych przeciwności podczas swojej wędrówki. Każdy z bohaterów posiada inne statystyki startowe i inny zestaw umiejętności - każdy z nich inaczej sobie radzi z napotkanymi przeszkodami.
Dzięki temu każda rozgrywka może wyglądać zupełnie inaczej.
(Instrukcja PL wersja Beta)
Każda tura rozgrywki jest współdzielona przez wszystkich bohaterów. Na początek wydajesz 2 [jednostki czasu]. Wydawanie czasu oznacza odrzucanie kart z 44-kartowej talii Lochu. Następnie decydujesz, czy Eksplorujesz, czy też podejmiesz się Spotkania.
Eksploracja: Połóż na stole, obok talii Lochu, 4 zakryte karty (widoczne Drzwi). Jeśli są już jakieś Drzwi w grze - dołóż ich tyle, aż będzie ich łącznie 4.
Spotkanie: Odsłoń jedne z zakrytych Drzwi i zmierz się z tym, co czai się za nimi. Alternatywnie udaj się do już otwartych Drzwi na stole (zza których uciekłeś w poprzednich turach jak przestraszona dziewica).
W pierwszej turze rozgrywki będziesz Eksplorował. W drugiej będziesz musiał zajrzeć za któreś Drzwi. W kolejnych będziesz musiał wybrać co zrobisz.
W czeluściach lochu twoim bohaterom przyjdzie zmierzyć z dwoma rodzajami spotkań: Walki i Zagrożeń. Jeśli otworzysz drzwi i nie spodoba ci się, co tam zastaniesz, możesz uciec i zakończyć swoją turę. Nie otrzymasz żadnych łupów,
ale i nie poniesiesz żadnych negatywnych konsekwencji.
Spotkania Walki stawiają twojego bohatera naprzeciw wszelakiej maści stworom zamieszkującym loch. Każda karta ma oznaczone pola na kości reprezentujące obrażenia i czas, który być może wykorzystasz w tej walce.
Podczas walki rzucasz jedną kością odpowiadającą każdej z ikon atrybutów na karcie bohatera (plus za atrybuty ze znalezionych przedmiotów). Następnie możesz umieścić kość na dowolnym polu na karcie Walki (musi odpowiadać kolorem danej kości) o ile ilość oczek na kości odpowiada lub przewyższa wartość wskazaną na wybranym polu. Możesz użyć dwóch kości dowolnego koloru (liczy się niższa ilość oczek na jednej z tych dwóch kości), aby umieścić je na polu dowolnego koloru karty Walki.
Wszystkie nie wypełnione kostkami pola reprezentują obrażenia oraz zużyty czas niezbędny na pokonanie potwora. Znaczniki obrażeń umieszczasz na karcie bohatera - jeśli ich ilość zrówna się lub przewyższy wartość Życia bohatera - gra się kończy (porażką bohaterów oczywiście). Jeśli przeżyjesz - zawsze wygrywasz i zgarniasz łup. W końcu jesteś bohaterem!
Spotkania zagrożeń stawiają cię w czarnej… dziurze. Dodatkowo możesz napotkać (oprócz wspomnianej d...ziury) inne przeszkody takie jak na przykład ostre obiekty czy ściany ognia - standardowe wyposażenie każdego lochu. Z każdym napotkanym zagrożeniem można poradzić sobie na dwa sposoby - ty wybierasz jak wyjdziesz z tej sytuacji. Każdy z wyboró może być potencjalnie trudniejszy, zajmujący więcej czasu czy bardziej niebezpieczny dla zdrowia bohatera. Po dokonaniu wyboru rzucasz kośćmi, aby sprawdzić czy udało ci się czy też nie.
Przeciwko zagrożeniom rzucasz tylko swoimi kośćmi w kolorze odpowiadającym twojemu wyborowi rozwiązania problemu. Zagrożenia działają na zasadzie “wszystko albo nic”... Jeśli spróbujesz przeskoczyć nad dziurą z kolcami i nie uda ci się… Cóż…
Porażka oznacza Obrażenia i stratę cennego czasu. Niezależnie od wyniku, jakoś udaje ci się dotrzeć do łupu kryjącego się za przeszkodą… jeśli tylko przeżyjesz te ostre kolce, na które wskoczyłeś wykonując piękne salto.
Jeśli przetrwałeś spotkanie, czas na łupy! Każda karta, którą napotykasz, może być użyta jako łup na trzy różne sposoby. Pamiętaj, zawsze otrzymujesz kartę jako łup, nawet jeśli otrzymałeś obrażenia albo zmarnowałeś czas za niewypełnione pola na karcie.
Przedmioty i Umiejętności wsuwasz pod swoją kartę bohatera. Umiejętności, gdy je zdobędziesz, mogą być używane podczas spotkań Walki (i czasami Zagrożeń). Zwykle kosztują jedną lub więcej kości i przemieniają te kostki w lepsze. Zarówno przedmioty jak i umiejętności są niezbędne do zwycięstwa!
Doświadczenie wsuwasz pod kartę Poziomu. Twój obecny poziom określa maksymalną ilość Przedmiotów i Umiejętności, jakie może posiadać bohater. Za każdym razem gdy awansujesz na wyższy poziom otrzymujesz dodatkowo jedną Miksturę. Na początku rozgrywki masz dostęp tylko do Mikstur leczących, ale plądrując lochy możesz zdobyć nowe receptury.
Podczas przygotowania do rozgrywki wybierzesz jeden z czterech lochów, który planujesz zwiedzić. Każdy z lochów ma unikalne właściwości wpływające na grę i zmieniające przebieg spotkań Walki i Zagrożeń. Kolejne piętra stają się coraz trudniejsze - każde z nich dokłada kolejne efekty. Schodzisz głębiej za każdym razem gdy skończy się talia kart. Wtenczas tasujesz odrzucone karty tworząc kolejny poziom lochów do plądrowania. Po przejściu trzech pięter spotkasz głównego przeciwnika - bossa podziemi. Walka z nim jest trudna i trwa kilka rund. Jeśli uda ci się zadać dostateczną ilość ran bossowi i przeżyjesz - udało ci się pokonać wybrane podziemia!
Łącząc dwie talie podziemi możecie grać we cztery osoby. Potasuj dwa zestawy kart razem i przydziel każdemu z graczy jednego bohatera. Podczas Eksploracji układaj stosy dwóch zakrytych kart jako każde z drzwi. Podczas Spotkania - odkryj obie karty. Czterej bohaterowie muszą ustalić jak się najlepiej podzielić, aby poradzić sobie z oboma spotkaniami. Każda z grup rozpatruje jedną kartę w taki sam sposób jak przy rozgrywce dwuosobowej.
W grze we cztery osoby większość rzeczy jest podwójna więc gra skaluje się poprawnie. Koszt czasu na turę, doświadczenie wymagane do osiągnięcia wyższego poziomu postaci, mikstury na starcie rozgrywki… i boss! Najgłębszy poziom lochów jest broniony przez dwa potężne monstra! Będziecie musieli się podzielić na dwie drużyny po raz ostatni, aby wyjść z podziemi w jednym kawałku i z pełnymi kieszeniami.
Rozgrywka w cztery osoby trwa dłużej, ale jest to zabawny, epicki sposób poszwędania się po podziemiach razem z całą grupą przyjaciół!
Cel projektu
Naszym głównym celem jest zebranie kwoty 15000 pln i wydanie polskiej edycji gry "Karciane Podziemia" w najlepszej możliwej jakości. Ponadto przygotowaliśmy kilka celów dodatkowych, które będą celami "tylko na wspieram" i które nie znajdą się regularnej sprzedaży po zakończeniu tej kampanii. Oznaczyliśmy je specjalnie przygotowanym logotypem.
Mieliśmy już więcej celów nie wrzucać, ale nas przekonaliście i wrzucimy. Poniższe cele są celami ogólnymi tzn. będą dostępne w każdej wyprodukowanej grze - inaczej się nie dało niestety. Ale mamy nadzieję, że przypadną Wam do gustu. Niestety dodatkowych kart wydrukować nie możemy z przyczyn technicznych (nie ma miejsca już na arkuszach z kartami) a odpalenie nowego kosztuje tyle co cała takia kart, ale mamy nadzieję, że plik .pdf print&play da radę :)
Nagrody
Przygotowaliśmy dla Was dwa rodzaje nagród: dla pierwszego tygodnia w cenach EB oraz dla drugiego tygodnia w cenach regularnych na wspieram.to.
Poniższa nagroda umożliwia rozgrywkę dla 1-2 graczy
Poniższa nagroda umożliwia rozgrywkę dla 1-4 graczy
O autorze / Zespół
Cześć, z tej strony Przemo "Przym" z wydawnictwa Czacha Games. Od niemal 26 lat gry to moje hobby, kiedyś były to głównie RPG-i, a z czasem planszówki i karcianki.
Praca nad grami daje mi wiele radości i satysfakcji, dlatego postanowiłem skupić się na wyszukiwaniu i tworzeniu polskich edycji gier, które z jednej strony
są nietuzinkowe i wnoszą sporo zabawy podczas rozgrywki, z drugiej zaś strony
są doskonale zrobione i dobrze oceniane przez graczy na całym świecie
- tak pod koniec 2015r. powstała Czacha Games.
Mam nadzieję, że wszyscy wspierający ten tytuł będą bardzo zadowoleni,
zarówno z samej gry, jak i jej wykonania.
Jeśli masz pytania odnośnie projektu lub samej gry to pisz do nas.
e-mail: biuro@czachagames.pl
nasza strona: czachagames.pl
Odwiedzaj nasz profil FB i bądź na bieżąco!!!
Ryzyko
To już 9 projekt na wspieram.to naszego wydawnictwa. Ostatnie 8 projektów zakończyło się sukcesem, dlatego mając już spore doświadczenie przy realizacji polskich edycji gier wiemy jakie zagrożenia mogą się pojawić w trakcie jego realizacji i jak sobie z nimi radzić.
Produkcję mamy zarezerwowaną na sierpień 2017, a wszelkie pliki produkcyjne zostaną przesłane do drukarni do końca lipca tak, abyśmy byli pewni, że wszystko pójdzie zgodnie z założonym przez nas terminem.
Chcielibyśmy również, aby gra trafiła do Was do końca września 2017 r. i dołożymy wszelkich starań, żeby tak się stało.
Wiemy jednak, że proces produkcji gry zależy również od innych podmiotów (drukarnia, spedycja, sytuacje niezależne od nas), dlatego jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i na bieżąco monitorujemy postępy w przygotowaniu gry, a jeśli wynikną jakieś nieprzewidziane problemy, będziemy się starali na bieżąco je rozwiązywać.
Gra będzie produkowana w Polsce w Cartamundi więc nie spodziewamy się opóźnień związanych z transportem.
Nasze udane projekty:
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Marcin Boroń
Kejben
MyonRashi
Michał Pancerz
Marcin Izworski
Dariusz Nosiński
Grzegorz Polewka
Daria Chibner
Paweł Nowicki
Wojciech Swałtek
Robert Pawełczyk
Daniel Dobkowski
Sadpotato
Kacper Goc
Wiktor Duszyński
Ajemajo
Wspieracz Anonim
Karolina Gądkowska
Wspieracz Anonim
Paweł Adamczyk
Tomasz Kukulski
Wspieracz Anonim
Shirral
Adrian Majoch
Patryk Bober
Michał Duszyc
Zwierzak
Wspieracz Anonim
Katarzyna Turczanik
Krzysztof Kempa
Bartłomiej Lipiński
Crom Ell
Marcin Kłos
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Kresus
Juliusz Karpiński
Święty
Janusz Smoła
slaszy
Szymon Gumiński
Pawelix
Parowson
Wspieracz Anonim
winzo
Wspieracz Anonim
Pokaż wszystkich.
Ocena 3.69 / 5 (18 głosów)
Leon
7 lat temuHypebeast
7 lat temuArtur Dąbrowski
7 lat temuGromb
7 lat temuŁukasz Pawelec
7 lat temuŁukasz Szymak
7 lat temuTomasz Bielenda
7 lat temuKomentarze
Matzem
7 lat temuDamian Jerewski
7 lat temuDamian Jerewski
7 lat temuEuGene Wolfe
7 lat temuKajetan 'Teykana' Kawecki
7 lat temuAdam Stalmach
7 lat temuMichał Szymczyk
7 lat temuAnonim
7 lat temuKonrad Rymczak
7 lat temuSzyszko76
7 lat temuEuGene Wolfe
7 lat temuNorwoks
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMichał Gacek
7 lat temuGacoperz
7 lat temuEuGene Wolfe
7 lat temuAdam Stalmach
7 lat temuNorwoks
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuArtur Szczech
7 lat temuSzyszko76
7 lat temuMichał Szymczyk
7 lat temuPiotr Mumot
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuDaniel Łysak
7 lat temuDani
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuYarin
7 lat temuArtur Dąbrowski
7 lat temuArtur Korfel
7 lat temuMichał Gacek
7 lat temuArtur Dąbrowski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuArtur Szczech
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuAndrzej Lubojański
7 lat temuArtur Dąbrowski
7 lat temuAndrzej Lubojański
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMarcin Gielewski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuWeronika Krawczyk
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuFilip Niełaczny
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuFilip Niełaczny
7 lat temuAndrzej Lubojański
7 lat temuEuGene Wolfe
7 lat temuMikołaj Rogowski
7 lat temuKSIONDZ
7 lat temuAndrzej Lubojański
7 lat temuKrzysztof Szarawarski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuKrzysztof Szarawarski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuPlanszowe Newsy
7 lat temuMichał Szymczyk
7 lat temuMichał Misztal
7 lat temuBartłomiej Polakowski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuWeronika Krawczyk
7 lat temuKarciane Podziemia
1. Gra "Karciane Podziemia" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena gry poza wspieram.to 99 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 24 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Karciane Podziemia dla 4 graczy
1. 2 x Gra "Karciane Podziemia" w polskiej wersji językowej*.
2. 2 x Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena gier poza wspieram.to 198 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 53 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Grosik do studzienki
EB - Karciane Podziemia
1. Gra "Karciane Podziemia" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena gry poza wspieram.to 99 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 34 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
EB - Karciane Podziemia dla 4 graczy
1. 2 x Gra "Karciane Podziemia" w polskiej wersji językowej*.
2. 2 x Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena gier poza wspieram.to 198 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 73 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Przewidywana dostawa: wrzesień 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Kurier DPD
Zakup tego dodatku jest opcjonalny.
Dodaj go do zamówienia, jeśli zamiast paczkomatem INPOST chcesz otrzymać swoją paczkę kurierem DPD
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 65 zł
Stojak na karty
Do samodzielnego złożenia.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 65 zł
Playmata "Karciane Podziemia"
Produkt ten dostępny jest wyłącznie podczas trwania kampanii na wspieram.to.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 65 zł