Zbuduj sam dom

Zbuduj sam dom

100%
133%
59 331
z potrzebnych 44 400 zł = 133% celu
472 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 14.05.2016 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
3 / 5 (2 głosy). Zobacz opinie (2)
Obserwuj (56)
  • Projekt
  • Aktualizacje (85)
  • Wspierający (412)
  • Społeczność (139)

Kampania wzbudziła

7525 reakcji

Udostępnij:

Wstęp

Mam na imie Wojtek, razem z moimi znajomymi chcemy zbudować mały przytulny dom w cenie przystępnej dla każdego.Mamy wielkie plany odnośnie naszego małego domu. Będzie on alternatywą do drogich i dużych domów, zbudowany z wysokiej jakości materiałów z innowacyjnymi rozwiązaniami. 

Przy realizacji tego projektu nawiązaliśmy kontakt z wieloma wspaniałymi osobami Architektem Tomaszem Nowackim z Grupy Bardzo Twórczej z Łodzi, Patrykiem Machoniem projektantem wnętrz, konstruktorami, specjalistami prawa budowlanego oraz osobami zainteresowanymi naszym projektem

Budujemy domy które mają być oszczędne, ale wcale tak nie jest. Nie możemy mówić o oszczędnościach ponieważ większość domów w Polsce kupowana jest na kredyt a co za tym idzie dużo wyższa kwota którą oddamy. Pogoń za pieniędzmi w obecnych czasach jest wbita w naszą świadomość.

Dom będzie miał 35m2 ale zawsze można go rozbudować o kolejne pomieszczenia. Taki dom nie wymaga pozwolenia na budowę dzięki zmianie ustawy o prawie budowlanym możemy postawić go bez zbędnej papierologii.

Projekt skierowany jest dla singli bądź pary zaczynającej nowe życie. Ktoś może powiedzieć jak można mieszkać w 35m2 planując rodzinę. Na 35m2 można spokojnie stworzyć 1 pokój, salon, kuchnię i łazienkę. Na takim metrażu z dzieckiem można mieszkać spokojnie przez kilka lat zanim podrośnie. Przyjmijmy ze będzie to 6-8 lat, w tym czasie zaoszczędzicie mnóstwo pieniędzy na jego przyszłość oraz nie będziecie uwiezieni w 30 letnim kredycie. Jedyne co potrzebujecie to mała działka.

przykładowe wykończenie domu 35m2 w środku

Działki są drogie, ale ceny ziemi cały czas rosną więc jest to inwestycja na której nie stracicie w przeciwieństwie do inwestycji w 150 metrowy dom na który weźmiecie kredyt i spłacicie dużo więcej. Ktoś mądry powiedział że budowa domu to pokoleniowa inwestycja, to chyba jakiś żart w 90% przypadków dzieci gdy podrosną opuszczają domy rodzinne i idą "na swoje", a wy zostajecie w domu sami. Domom trzeba utrzymać i ogrzać w zimie.  Znajomi moich rodziców mówią teraz: Po co budowaliśmy taki dom, dzieci się wyprowadziły a my zostaliśmy w olbrzymiej willi sami.

W tematyce micro living zagłębiłem się już dawno temu. Ta tematyka w USA jest bardzo popularna ponieważ ludzie powoli dochodzą do wniosku że szary zjadacz chleba jest skazany na 30 letnie kredyty i staje się niewolnikiem systemu. Zaczęli budować małe domki szkieletowe na przyczepach. Nasz dom nie będzie aż tak malutki ale wykorzystam w nim całą wiedzę którą zdobyłem pracując w branży budowlanej.

Opis projektu

Czemu nasi dziadkowie żyli w drewnianych domach z piecami kaflowymi mając 90 czy nawet 100 lat? bo nie mieli presji wyścigu szczurów czy też kredytu na 30 lat na głowie, nie mieli presji na zdobywanie coraz większych dóbr materialnych.

Aktualne czasy zmuszają nas do ciągłego stresu, nie wyobrażam sobie codziennej myśli że mam jeszcze 30 lat spłaty kredytu. Nie ukrywam że ten trend zrodził się właśnie z biedy i słabych zarobków niepozwalających na zakup nieruchomości za gotówkę. Ale uwierzcie mi że więcej szczęścia zaznacie w 35 metrowym mieszkaniu bez kredytu niż w 150 metrowym z ciągłym stresem i myślą co będzie jutro. Realizacja ta pozwoli Wam na korzystanie z życia. Średnia rata kredytu oscyluje w granicach 1000zł więc taka kwota zostanie w Waszym portfelu. Nie brzmi to dobrze? Brzmi nawet świetnie! 

Chcemy Was zapoznać z projektem który chcemy zrealizować 1 czerwca 2016 roku. Celem jest stworzenie małego przytulnego domu 35m2, wyznaczyliśmy sobie limit 40 tyś złotych na stan deweloperski. Jest to możliwe jeżeli zbudujemy go sami w technologii szkieletowej której jakość i wytrzymałość nie dużo różni się od grubych zimnych ścian z betonu.

Przygotuje instrukcję od A do Z jak samemu taki dom zbudować bez pomocy ekip budowlanych. Uwierzcie że budowa w technologii szkieletowej jest bardzo prosta a sama satysfakcja po zrealizowaniu projektu nie do opisania. Parę narzędzi i jesteście w stanie zrobić to samemu. Taki domek postawicie w ciągu kilkunastu dni. Nasza wycena będzie bazować na materiałach budowlanych z najbardziej popularnych sklepów budowlanych.

Projekt powstanie pod Warszawą w Legionowie na działce o powierzchni 1200m2. Działkę już mam teraz tylko budowa i stworzenie instrukcji krok po kroku z pełną specyfikacją. W obecnych czasach instrukcje muszą być dwie jedna na youtube pokazana praktyczna budowa a druga stworzona w postaci papierowej z przekrojami, wymiarami i instrukcją krok po kroku jak w klockach Lego. 

Oczywiście zaznaczam że jest to koszt materiałów budowlanych, bez przyłącz takich jak, prąd, woda, kanalizacja. To już musi mieć każdy we własnym zakresie. Zdjęcia i filmy z każdego etapu budowy pomogą w późniejszej realizacji takiego samego projektu.

W projekcie znajdziecie:

- pełną listę materiałów budowlanych z cenami na bieżący miesiąc
- dokładną instrukcję budowy domu krok po kroku od fundamentów po dach
- dokładne rysunki z wymiarami płyt, desek itd
- projekt będzie przygotowany w ten sposób aby jak najmniej było strat w materiale, tzn żeby było jak najmniej cięć i odpadów, właśnie od tego jest uzależniony jego rozmiar
- dom będzie ocieplony i przygotowany na całoroczne zamieszkanie, głównym źródłem ogrzewania będzie ogrzewanie podłogowe i dodatkowy piec koza z żeliwa o bardzo ciekawym wyglądzie
- jedyne co potrzebujesz do realizacji tego projektu to mała działka

Instrukcja jest już gotowa a będzie wyglądać jak na załączonych poniżej obrazkach:

Projekt nie obejmuje kosztów działki i mediów takich jak woda czy prąd

Cel projektu

Jeżeli chcesz wspomóc nas w tym projekcie będziemy wdzięczni, nasz projekt to całkiem coś innego niż domki drewniane które są w sprzedaży, nie nadają się one do całorocznego mieszkania. Wiemy że Polacy są przyzwyczajeni do wielkich budowli i dom 150m2 to malutki domek, bo przecież trzeba pokazać kto ma największą budowle. My działamy micro, więcej środków do wydawania na korzystanie z życia niż na piękne marmury i kostki na podjeździe.

Jeżeli chcecie, aby ten projekt został zrealizowany potrzebujemy Waszej pomocy, w zamian oferujemy dokładny plan budowy opatrzony zdjęciami, filmami oraz listę zakupów materiałów potrzebnych do realizacji tego projektu. Z nami nie dacię się zakuć w kajdany 30 letniego kredytu.

Dodatkowe fundusze przeznaczymy na zakup sprzętu do realizacji video z budowy oraz profesjonalnie wykonany plan w programie SketchUp Pro. Filmy z budowy zamieścimy na serwisie Youtube aby każdy mógł stworzyć coś unikalnego jak własny dom za 40 tysięcy złotych. Będziesz mógł z dumą powiedzieć, zasadziłem drzewo, postawiłem dom i spłodziłem syna. 

Produkt końcowy:

- dom postawiony na słupach fundamentowych
- ocieplenie podłogi 24cm styropian
- ocieplenie zewnętrzne: 12cm styropian.
- ocieplenie ścian wewnątrz: izolacja z wełny szklanej w postaci mat o podwyższonej sztywności
- dach ocieplony wełną
- rozprowadzony prąd
- rozprowadzona instalacja wodno-kanalizacyjna
- środek wykończony w płytach karton-gips zaszpachlowanych i pomalowanych
- podłoga panele
- łazienka płytki
- 2 okna tarasowe o rozmiarze 2mx2,30m
- 1 okno łazienkowe
- 1 okno w kuchni
- drzwi 
- ogrzewanie podłogowe elektryczne (przy tak dobrej izolacji budynku nie trzeba będzie wydawać fortuny na rachunki za prąd)
- kominek (jako dodatkowe żródło ogrzewania jeżeli wyrobimy się w kosztach)
- całość konstrukcji zbudowana z drewna świerkowego suszonego komorowo 
- wszystkie elementy które mają styczność z warunkami atmosferycznymi zaimpregnowane

Oto kilka dodatkowych zdjęć z projektu:

Oto przykładowe wykończenie domu 35m2 w środku:

Nagrody

Instrukcja krok po kroku jak zbudować dom w postaci wydrukowanej, tak jak w klockach Lego, prosto jasno i przejrzyście. Filmy na Youtube z praktycznej budowy domu, filmy będą zabezpieczone hasłem a dostęp otrzymają osoby które wspomogą nasz projekt. Zdjęcia z wykończonego domu oraz z placu budowy
Satysfakcja z budowy własnego domu.

Wszystkie nagrody dla wspierających będą wysłane przed 10.07.2016 a więc w zupełności wystarczy czasu na budowę własnego domu przed zimą.

O autorze / Zespół

Prowadzę firmę budowlaną ale od dłuższego czasu pochłonęła mnie pasja minimalizmu. Zagłębiłem się w temat budowania mini domków na które nie potrzeba pozwoleń i można je wykonać samemu bez potrzeby wydawania fortuny na ekipy budowlane. Jestem zdania że lepszy mały dom wykończony w najlepszej jakości materiałów niż wielki a materiały najtańsze. Uważam, że nie trzeba wiązać się kredytem na 30 lat aby zbudować dom, bo można zrobić to mniejszym nakładem pieniężnym a ciepło domowe będzie takie same przy 150m2 jak i przy 35m2.

Nasza strona www

Fanpage 

Ryzyko

Ryzyka nie ma żadnego, jezeli nie wyrobię się w kwocie 40 000, z własnego budżetu dołożę resztę. Na chwile obecną według moich wyliczeń 40 tys będzie stanowczo za dużo ale trzeba brać zawsze pod uwagę dodatkowe koszty.

Nowi Wspierający
wsparli tylko ten projekt
300
Powracający Wspierający
wsparli więcej projektów
112

Wspieracz Anonim

14.05.2016

Elżbieta Prokop

14.05.2016

Krzysztof Zawadzki

14.05.2016

Jakub Janica

14.05.2016

Ewa Subotowicz

14.05.2016

Barbara Draczyńska

14.05.2016

Marcin Małysz

14.05.2016

adam woz

14.05.2016

krzysztof kesy

14.05.2016

Dominik Bańka

14.05.2016

Tomasz Drabot

14.05.2016

Elżbieta Kaczmarska

14.05.2016

Łukasz Skuba

14.05.2016

Krzysiek Gryko

14.05.2016

Wspieracz Anonim

14.05.2016

Dariusz Raubuć

14.05.2016

Wspieracz Anonim

14.05.2016

fabian siczek

14.05.2016

Tomasz Bałandynowicz

14.05.2016

Wspieracz Anonim

14.05.2016

Stanisław Mróz

14.05.2016

Adam Koselak

14.05.2016

Mateusz Cegielski

14.05.2016

Wspieracz Anonim

14.05.2016

Dawid Jarosz

14.05.2016

Looq

14.05.2016

Sla Vo

14.05.2016

Tomasz Wiśniewski

14.05.2016

Dariusz Tomczyk

14.05.2016

Pawel Wilczynski

14.05.2016

Bartłomiej Pustelak

14.05.2016

Marcin Śpiołek

14.05.2016

Michał Szymczyk

14.05.2016

Hubert Zdańkowski

14.05.2016

Wspieracz Anonim

14.05.2016

Macio Antoni Dz

14.05.2016

Piotr Boleń

14.05.2016

Filip Jaszczuk

14.05.2016

Jakub Bocheński

14.05.2016

DOM ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII OZE

14.05.2016

Tadeusz Serylak

14.05.2016

Grzegorz Lisewski

14.05.2016

Maciej Kaminski

14.05.2016

Wspieracz Anonim

14.05.2016

Michal Rybka

14.05.2016

Wspieracz Anonim

14.05.2016

Mateusz Nowak

14.05.2016

Franki

14.05.2016

Krzysztof Ossowski

14.05.2016

Renata Grzebała

14.05.2016
oraz 362 innych Wspierających.
Pokaż wszystkich.

Ocena 3 / 5 (2 głosów)

Jacek Owczarek

7 lat temu
Mega człowiek, mega projekt! Polecam!
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

ROBO

7 lat temu
Nie dostałem obiecanych instrukcji budowy
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

Wojciech Zatuszek

Autor
A czemu na maila Pan nie napisze?

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.


Katarzyna Miszczuk

7 lat temu
Nie dostałam obiecanych materiałów,instrukcji

Wojciech Zatuszek

7 lat temu
wysłane było wszystko kilka miesięcy temu, proszę jeszcze raz sprawdzić email wysyłam ponownie

Wojciech Zatuszek

7 lat temu
Panie Robercie prosze o maila na: kontakt@zbudujsamdom.pl

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Matuszu jest Pan jedną osobą której film i instrukcja się nie spodobała, większość osób jest zadowolona i zdobyła ogromną wiedzę dzięki temu projektowi, ale wiadomo nie każdemu może wszystko odpowiadać

Mateusz Kowalczyk

8 lat temu
Widziałem wszystkie materiały i nie jestem wcale zadowolony z tego projektu o kanalizacji nie wspomnę. nie będę się wypowiadał z jakiego powodu bo by to za długo trwało. Projekt jest skrojony jak najniższa linią oporu. wszystkie dokumenty nadaje się do śmietnika bo tego nie można nazwać projektem tylko instrukcja gdzie to się różni. Mam nadzieje że zostanie poprawiony i dodana elektryka, kanalizacja w ścianach albo w podłodze a nie wszystko na wierzchu w 35m2 tracisz nie potrzebne miejsce gdzie jest bardzo cenne. Pisał pan o aktualizacji miesiąc tematu gdzie od tamtej pory nic się nie wydarzyło oprócz śmiesznej kanalizacji. Proszę o poprawę projektu, dodanie odpowiednich materiałów i również poprawę kosztorysu. Dziękuje i pozdrawiam.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dodatkowe materiały będą dodawane na dniach i było to napisane na stronie po zalogowaniu dla wspierających, projekt zakładał budowę domu , Instrukcję odnośnie budowy krok po kroku z dokładnymi wymiarami elementów, idealna na plac budowy podczas realizacji własnego projektu

Looq

8 lat temu
Czyli projekt kanalizacji, doprowadzenia elektryki czy położenia ogrzewania podłogowego będą również dodane? Czy projekt, który można zanieść do urzędu, który na stronie dostępny jest w cenie 249zł również będzie dla wspierających dostępny bezpłatnie?

Looq

8 lat temu
Również jestem delikatnie zawiedziony. Nie chodzi już o tą instrukcję, bo wydruk kosztuje 2zł. Dlaczego nie ma jednak w instrukcji pokazanego ogrzewania podłogowego, elektryki, ścianek działowych, kanalizacji? Rozumiem, że raczej osoba, która zdecyduje się postawić taki domek powinna wiedzieć jak taką ściankę działową postawić, bo nie jest to problem. Ale kwestia kanalizacji jest dość kluczową sprawą. Tak samo w instrukcji nie ma ani słowa o wentylacji i elektryce... Poza tym dodatkowa opłata za projekt domu w rzutach mnie kompletnie rozwaliła. Myślałem, że takie rzeczy będą dla wspierających darmowe, a ewentualnie po całej akcji będzie Pan sobie na tym zarabiał sprzedając za 300-400zł. Trochę to słabe, że ludzie wspierają, pomagają spełnić marzenia, a żeby zrobić to co Pan obiecał, czyli "samemu zbudować taki domek" muszą jeszcze dopłacić. A osoby, które nie kupiły kota w worku tak jak, np. ja zapłacą teraz za to samo 50zł drożej. Przykre.

Tomasz Gratkowski

8 lat temu
Panie Wojciechu. Fajna inicjatywa, cieszę się że ją wsparłem finansowo i że inwestycja się udała, ale trochę czuję się nabity w butelkę. Ponieważ wpłacając 150 zł dostałem plik PDF, który bez dodatkowej opłaty 249 zł za projekt mogę sobie ... (no właśnie, bo wydrukowany to bym chociaż mógł użyć do rozpałki w piecu). Nie oczekuję od Pana gotowego pakietu, o których Pan pisze na stronie http://www.jakzmniejszycrachunki.pl/projekt/ ale 1) projektu budowlanego domu oraz 2) zaświadczenia, które potwierdzi, że projektant ma odpowiednie uprawnienia do projektowania domów w wejsi elektornicznej (http://mib.gov.pl/2-Jakuzyskaczgodenabudowedomu.htm). Bo bez tych dokumentów tak naprawdę wszyscy wspierający Pana projekt dosali reklamę Pana projektu i jakieś strony internetowej (która się we wszystkich materiałach przewija).

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Jakby czytał Pan dokładnie posty i śledził projekt i był nim naprawdę zainteresowany to by wiedział Pan że będą cały czas aktualizacje projektu właśnie z tym co Pan napisał

Piotr Mocek

8 lat temu
W każdym razie żeby było jasne trzymam kciuki za projekt i nie zadawala mnie jedynie stan obecny... ale skoro to stan przejściowy to tylko się cieszyć ;). Liczę też że ktoś zacznie sprzedawać "pakiety" materiałów dociętych do wymiarów... było by to całkiem fajne.

Piotr Mocek

8 lat temu
Nie chodzi mi ani o anonimowość ani o bezpodstawną krytykę. Obecny stan tej instrukcji jest taki jaki jest. Nie jest to instrukcja zbudowania domu. Powołał Pan ciekawy projekt, który jest naprawdę warty zainteresowania. Rozumiem że brak czasu itp... ale dobrze by to dociągnąć do końca. Warto by przygotować projekt z instalacjami, dorobić krótkie filmiki z montażu instalacji, dodać pomieszczenia... zrobić z tego DOM. Tak żeby to faktycznie była instrukcja zbudowania domu a nie podłogi, czterech ścian i dachu... Reasumując... liczę że nie zakończył Pan jeszcze tego projektu i pokaże Pan że faktycznie dom za 40 a może 50 tys jest możliwy.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Jako Anonim moze Pan pisać co Panu ślinana język przyniesie, niech Pan wejdzie na FB i napisze to samo z imienia i nazwiska, większość osob jest zadowolona z projektu jest Pan rodzynkiem :)

Anonim

8 lat temu
Moim zdaniem powinien Pan optymalnie wykorzystać pozostałe 10 000 z budżetu i zrobić z tego dom. Dodać jakiś podstawowy projekt instalacji, wydzielić jakieś pomieszczenia ... obecnie mamy bryłę, którą nijak nie można nazwać domem. Zresztą budżet to budżet i nie zawsze oszczędność oznacza coś dobrego. Do budżetu doliczył Pan kupno wiertarki itp... Celem powinno być optymalne wykorzystanie całych 40 000 na to żeby zbudować DOM a nie złączenie kilku ścian ze sobą... Wynikiem miał być DOM na 40 000... większy sukces byłby jak by kosztowało to nawet i 55 ale żeby było warto to powtórzyć.

Anonim

8 lat temu
Cofam... cały ten projekt jest taki że faktycznie szkoda go drukować :) Choć jak ktoś potrzebuje altanki to może i się sprawdzi...

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Bez nerwów Panie Piotrze, wyślemy Panu wydrukowane

Piotr Mocek

8 lat temu
Jednak wystarczy mi wersja pdf ;)

Piotr Mocek

8 lat temu
Otrzymałem przed chwilą wiadomość że instrukcja to będzie ale już nie wydrukowana tylko pdf. Proszę o wywiązanie się z umowy i przesłanie instrukcji w formie wydrukowanej! To uważam już jest przegięcie... nie dość że udało się zebrać 133% więcej, nie dość że teraz produkt, na który się składaliśmy jest teraz dalej sprzedawany ... do tego jeszcze jednostronnie zmienione zostały zasady dostarczenia dokumentu. Jeżeli już to powinno pójść do każdego pytanie co woli pdfa czy wydruk...! A nie ściema że pdf to w ogóle jest fajny bo można go sobie ściągnąć i oglądać na telefonie!

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Macieju dokładnie MUST HAVE :D musi być kominek, klimat będzie fantastyczny.

Maciej Rosiak

8 lat temu
Pod kominkiem podpisuję się, to taki must have :)) Hmm.. brzmi jak jakaś pompa ciepła, chociaż przy tym metrażu... Tak czy inaczej, życzę powodzenia i do zobaczenia po zakończeniu budowy!

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Macieju nie będzie się gryźć, ale myślimy jeszcze nad jednym rozwiązaniem które da ciepło w zimie a chłód w lecie, no i kominek musi być żeby był klimat :)

Maciej Rosiak

8 lat temu
Gratuluję uzbierania tych +133%. Jeszcze jedno pytanie do ogrzewania Wojciechu. Panele podłogowe nie bedą się gryźć z podłogówką?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Kamilu start budowy 1 czerwca, dostarczenie materiałów w sierpniu, może być elektroniczną lub pocztą

Kamil Kolbus

8 lat temu
Dzień dobry Panie Wojciechu. Mam takie pytanie ponieważ wsparlem Pana projekt który zakończył się powodzeniem z czego bardzo się cieszę ponieważ dzięki Panu w końcu będzie można wybudować domek w rozsądnych pieniążkach. A dokładniej chodzi mi czy projekt będzie wysyłany na pocztę elektroniczną? I w jakim czasie można się go spodziewać?

Anonim

8 lat temu
Witam, wsparłem projekt za 150zł i mimo zaznaczenia opcji anonimowego wsparcia było napisane że upoważnia to do nagrody. Czy opcja "anonimowo" nie miała oznaczać jedynie tego, że nie będzie się na liście Wspierający, a dla Pana takie osoby są widoczne? Czy Pan zna adres e-mail i adres fizyczny by wysłać wersję papierową? A jeśli nie, to jak odbywa się weryfikacja i przekazanie danych do wysyłki?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Dariusz proszę wysłać informacje na e-mail kontakt@jakzmniejszycrachunki.pl

Dariusz Tomczyk

8 lat temu
Panie Wojciechu,serdecznie gratuluje pomyslu oraz sukcesu w postaci zebrania imponujacej kwoty na jego zrealizowanie.Ciesze sie ze moglem wspomoc Pan projekt.Poniewaz kwota wsparcia upowaznia mnie do otrzymania reklamy na Pana stronie internetowej,chcialbym umiescic tam informacje,ze wspierajacym byla firma w ktorej jestem wspolnikiem.Czy to jest mozliwe?

Piotr Rozwadowski

8 lat temu
OK. Ale nie chodzi mi o to czy jestem na liście czy nie tylko czy wobec tego odnajdzie mnie Pan przy wysyłaniu projektów i linków do filmików. Zależy mi na tym ponieważ sam chciałbym coś takiego zbudować dla siebie.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziekujemy Piotrze. Napewno doszło :)

Piotr Rozwadowski

8 lat temu
Witam i cieszę się że się udało i to z taką nadpłatą. Sam wsparłem projekt na 150 zł ale nie odnalazłem siebie na liście wspierających a na pewno nie robiłem wsparcia jako anonimowy ponieważ zależy mi na otrzymaniu projektu i dostępu do filmików. Może jestem tylko nie umiałem się znaleźć. Czy może Pan to sprawdzić? Pozdrawiam.

Robert Marcin Banaszek

8 lat temu
no mamy parapetówkę na 467 osób to domek będzie dobrze oblany :")

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękujemy Marcinie

Marcin Małysz

8 lat temu
Uffff...zdążyłem z moją cegiełką :) powodzenia i z niecierpliwością czekam na info z postępów pracy i materiały :)

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Janie jeszcze dogrywamy z firmami produkującymi materiały budowlane ostateczne kwestie, tak aby były najmniejsze straty ciepła, mamy oferty odnośnie paneli SIP, firmy chcą dać zniżki wszystkim wspierającym w granicach 20% więc wybierzemy do tygodnia najlepsze rozwiązanie. Dom finalny będzie tani i energooszczędny. Dach będzie dostarczony przez firme Blachotrapez, dach dwuspadowy z paneli dachowych najwyższej jakości.

Jan Garbarz

8 lat temu
Zastanawiam się nad wsparciem projektu, lecz zastanawiają mnie dwie kwestie: pierwsza, to jakie będzie ocieplenie zewnętrzne, na jednym zdjęciu jest wełna 20cm, niżej w opisie styropian 12cm, co z dachem, na zdjęciu jest spad na dwie strony kryty blachą, a w miniaturach zdjęć nic takiego nie widać, widać ,że jest płaski. Dziękuję za rozwianie moich wątpliwości.Pozdrawiam

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Marcinie w sierpniu, tak samo filmy będą wysyłane na maila dostępy na haslo. Dziekuje za wsparcie :)

Maciej Kaminski

8 lat temu
Witam! Cegiełka ode mnie również dołożona :) Mam pytanie, kiedy będzie Pan wysyłał projekt i czy hasło do filmów będzie wysłane na maila czy razem z projektem? Pozdrawiam

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Witoldzie dziękujemy za wsparcie, na pewno w przyszłym roku stanie piękny dom dzięki naszej instrukcji i wideo!

Witold Stanecki

8 lat temu
Gratuluję pomysłu, gratuluję sobie swojego wsparcia i że ten projekt będzie realizowany i mam nadzieję w przyszłym roku zrealizować swój. O budowie takiego domku na działce myślałem od lat, mam nadzieję że też mi się uda. Minimalism jest wielki.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dzięki temu filmy będą 4k :) z profesjonalną jakością dźwięku Panie Anonimie

Anonim

8 lat temu
Z taką nadpłatą to chyba instrukcja będzie wysokiej jakości. ;)

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Nad tym się Pani Ewo nie zastanawialem, nagrody są dla wspierających którzy wesprą nas w kampanii. Coś wymyslimy.

Ewa Subotowicz

8 lat temu
Witam :) bardzo ciekawy projekt, popieram i cieszę się, że już w tej chwili zostanie zrealizowany. Proszę jeszcze o informację, czy przy wsparciu 100 zł będzie można dokupić filmiki youtube w późniejszym czasie i jaka będzie ich cena? A także - jaka będzie cena projektu poza wspieram.to?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Parapetówka na 400 osób ;)

Czarny

8 lat temu
Cegiełka dołożona! Tak się zastanawiam, że jak każdy z tych 400 osób wspierających, będzie chciał przyjechać i zobaczyć domek to będzie miał Pan sporo gości. :)

Maciej Woźniak

8 lat temu
Zestaw "reklamowy" za 1PLN :) Jeśli Pan reflektuje zapraszam do kontaktu :)

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękujemy Piotrze!

Piotr Majewski

8 lat temu
Dorzucam swoją 'cegiełkę'

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Marcinie jak wyrobimy się w kosztach to się odezwę do Pana i dziękuje ślicznie za wsparcie

Maciej Woźniak

8 lat temu
Witam, firma MES poza wsparciem finansowym proponuje również zestaw monitoringu wizyjnego.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
wpłata doszła Panie Józefie, a nie zaznaczył Pan wspieram anonimowo?

Józef Moczulski

8 lat temu
Panie Wojciechu, Wpłaciłem wczoraj 150 zł , nie ma mnie jednak na liście wspierających. Czy można to wyjaśnić? Pozdrawiam, dzięki za inicjatywę. Józef Moczulski

Konrad Minda

8 lat temu
pomyliłem meldunek z numerem działki/domu. Chodziło o meldunek oczywiście

Konrad Minda

8 lat temu
Panie Wojtku, media i wyprowadzenia OK, pytanie dotyczyło przepisów tj, czy wodociągi, elektrycy itp wymagają pozwoleń, których ten budynek nie ma. Napisał Pan m.in, że sam dom numeru nie dostanie ale działka tak . idąc za tym powstało pytanie dotyczące podłączania mediów jak to opisałem powyżej. Nie znam się na przepisach budowlanych stąd to pytanie.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękuję Panie Robercie za miłe słowa, tak będą aktualizacje :) proszę o kontakt na priv

Robert Gabriel

8 lat temu
Patrząc na zebraną kwotę projekt dojdzie do skutku. Super. Mam nadzieję, że zacznie Pan aktualizować swoją stronę www o kolejne etapy budowy domku Widzę tu duży potencjał przy współpracy z firmami , które mogą dostarczyć materiał do budowy domku i jego wykończenia. Mogę służyć pomocą, jeśli chodzi o współpracę z jedną z największych sieci sklepów DIY w Polsce. Pozdrawiam i życzę perfekcyjnego ukończenia projektu ku zadowoleniu wszystkich ludzi, którzy wsparli ten projekt.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Tak jak w opisie projektu, wszystko będzie zrobione w środku, wyprowadzony prąd, woda i kanalizacja ale podłączenie mediów we własnym zakresie Panie Konradzie

Konrad Minda

8 lat temu
Paie Wojtku a jak wygląda papierkologi z przyłączeniem prądu, wody, odpływu - dom nie ma odbioru jako takiego. Jak to jest/będzie rozwiązane w przypadku tego projektu w świetle przepisów? Prąd to jeszcze można jakoś - "skrzynka" ale woda , odpływ nie mam pojęcia

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dom będzie tak zakotwiczony że go nawet halny nie zwieje :) i będzie możliwość podniesienia

Szymon Podrzycki

8 lat temu
Witam, Jako że konstrukcja zakłada brak związania z gruntem, czy zastanawiał się Pan nad formą jakichś 'przelotek" wmontowanych w poprzek podłogi, przez które można by przepleść łańcuchy w celu podniesienia domu dźwigiem? Nie chcę żeby to głupio zabrzmiało, ale przy tego rodzaju domu jakieś rozwiązanie umożliwiające podniesienie i transport całości byłoby bardzo fajne.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Konradzie jasne ze będą wszystkie potrzebne narzędzia

Konrad Minda

8 lat temu
Rzut by się faktycznie przydał , wspomniał Pan Panie Wojtku, że antresoli nie będzie z racji przepisów. Jesteśmy ciekawi co w miejscu tego "górnego" łóżka. Pozdrawiam KM

Krystian Krystian

8 lat temu
Panie Wojciechu, Czy widział Pan pytanie, zawierające trzy punkty, które zadałem poniżej (przez przypadek jako Anonim)?

Konrad Minda

8 lat temu
Cudownie!!! Dziękuje za odpowiedź. Trzymamy kciuki za realizację. Czy w instrukcji będą też wymienione sugerowane narzędzia do użycia? Chodzi o sprzęt ułatwiający życie przy projekcie. Swoją drogą dziwne, że markety budowlane nie wpadły na pomysł aby wesprzeć ten projekt choćby dając sprzęt. Może kiedyś... bo przyszłym "budowlańcom" byłoby łatwiej wiedząc co kupić, żeby coś zrobić sprawnie. pozdrawiam KM

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Zadaszenie będzie Panie Konradzie. pozdrawiam serdecznie

Konrad Minda

8 lat temu
Panie Wojtku, pewnie pytanie już było ale zapytam, czy projekt jaki ma być realizowany , będzie też miał zadaszony taras/tarasy jak na wizualizacji przykładowej domku 35 m kw ? Tam widać dwa tarasy z czego jeden jest zadaszony. pozdrawiam KM

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Anonimie 32,5 m2 uzytkowej

Anonim

8 lat temu
Rozumiem, że 35 m2 to powierzchnia zabudowy, wiec po uwzględnieniu zewnętrznych ścian (grubość: 35,45cm) zostaje ok. 26 m2 wewnętrznej powierzchni.

Anonim

8 lat temu
1. Jakie są wymiary wewnętrzne, zwłaszcza wysokość? 2. Naprawdę przydałby się jakiś rzut, żeby wiedzieć jakie są wymiary poszczególnych pomieszczeń, ew. czy można je zmienić bez uszczerbku dla konstrukcji? 3. Będę wdzięczny za jakiegoś linka, który wyjaśni, jakie odległości od granicy działki/innych obiektów muszą być zachowane.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Jonatnie firma Blachotrapez już nas wsparła i ich wsparcie już jest doliczone do projektu. Na 100% uda się zebrać 100%. Tak można mnie będzie odwiedzić ale w sierpniu jak już będzie stał piękny dom 35m2 za 40tys zlotych

Jonatan Polak

8 lat temu
Jesteśmy coraz bliżej osiągnięcia docelowej kwoty. Mam nadzieję, że to się uda. Czy gdyby nie udało dobić się do celu, a wiemy, że zaoferowała się firma Blachotrapez aby dostarczyć dach (za darmo?) czy mimo braku kwoty w tej chwili zdecyduje się Pan na realizację projektu? Drugie pytanie dotyczy możliwości odwiedzenia działki, gdzie będzie realizowana budowa. Mieszkam w Warszawie i bardzo chętnie podjadę zobaczyć jak to wygląda w praktyce (z boku, aby nie przeszkadzać).

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Michale dziękujemy!

Michał Hadzicki

8 lat temu
Projekt wsparty. Trzymam kciuki.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Mirosławie loguje się Pan na wspieram.to i w prawym górnym rogu klika się na Mój profil i tam uzupełnia się dane do korespondencji

Mirosław Hardek

8 lat temu
Popieram wszystkimi kończynami (i finansowo). Problem mam z tym, że po wpłacie strona zażądała ode mnie "uzupełnienia profilu o adres do wysyłki", a ja nie wiem, gdzie to wpisać. Ale myślę, że się jakoś w przyszłości da to uzupełnić.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Macieju wystarczy działka na której plan zagospodarowania przestrzennego zezwala na budowę domu letniskowego całorocznego, budynku gospodarczego na zgłoszenie. To wystarczy.

Maciej Matejczuk

8 lat temu
Świetny projekt :) Czy aby postawić taki domek potrzebna jest działka budowlana czy też mogę sobie go wybudować na działce która na papierze jest ziemią rolną klasy 5 i 6?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękujemy Panie Radku. Razem osiągniemy sukces.

Radek Korzenecki

8 lat temu
Wsparcie ode mnie również poszło, trzymam kciuki za sukces :)

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękujemy Panie Gabrielu, filmy bedą 4k :)

Robert Gabriel

8 lat temu
Wparcie Pana projektu poszło. Czekam na dobrej jakości filmy, czytelną instrukcję. Zima to okres przygotowania materiału do budowy. Wiosna 2017 to budowa domku na weekendy poza miastem. Ma nadzieję, że projekt dojdzie do skutku.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
35 stopni, jeżeli chodzi o nasz projekt Panie Jakubie to dom nie może być wyższy niż 5m przy dachu dwuspadowym, oraz 4m przy płaskim. Nie można jej przekroczyć. Zmiana dachu standardowa.

Jerzy Jerzy

8 lat temu
Dziękuję. Jeszcze pytanie co do wysokości i samego dachu. Często w miejscowym planie są wymagania co do kąta pochylenia dachu, więc jaki w tym przypadku jest kąt dachu? Czy w razie czego jest możliwość w prosty sposób go zmienić? Czy wysokość 4,80 jest czymś dyktowana czy możemy ją przekroczyć? Dziękuję i pozdrawiam

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Oczywiście Panie Jakubie. W podstawie 8,75 x 4m, wysokość 4,80m

Jerzy Jerzy

8 lat temu
Witam Czy można wiedzieć jakie są podstawowe wymiary domku - długość szerokość? Dziękuję Pozdrawiam

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Wysokość 4,80m, nasz dom będzie wykańczany jak na zdjęciach z opisu. Niestety wg przepisów nie może być użytkowego poddasza czyli antresoli, niby nikt tego nie sprawdzi ale lepiej nie ryzykować

Robert Gabriel

8 lat temu
Panie , Wojtku W wizualizacji wnętrza domku zauważyłem umieszczenie dodatkowego łóżka "pod dachem". Czy uwzględni Pan ten projekt w końcowym wykończeniu domku ? Dla mnie to idealne rozwiązanie - rodzice mają swoją sypialnię a dzieciaki swój kącik. Doskonały pomysł na domek na działce pod miastem. I jaką wysokość ma sam domek ?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Macieju. Nie da się tego oszacować ponieważ wszystko zależy od miejsca w Polsce w którym będzie znajdował się dom. Brak bezwładności cieplnej jest jego zaletą, a nie wadą. Dzięki temu ogrzewasz tylko powietrze w budynku, a nie także jego ściany. W ten sposób znacznie łatwiej jest regulować temperaturę w domu. Jeśli jest ciepło – ogrzewanie się wyłącza. Jeśli jest zimno – włącza się. Jeśli nas nie ma w domu – nie grzejemy. Jeśli jesteśmy – ogrzewanie jest włączone. Budynki murowane nagrzewają się bardzo powoli. Dom kanadyjski nagrzeje się w ciągu 30-60 minut, zatem przez cały czas, kiedy nie ma nas w domu grzejniki mogą być wyłączone. Jeśli jesienna pogoda oferuje nam temperatury bliskie zeru nocą, a kilkanaście stopni w dzień, to w domu kanadyjskim grzeje się tylko wieczorem, zaś w murowanym aby uzyskać ten sam komfort piec pracuje zwykle przez całą dobę. Na kolektorach nie znam się więc nie wypowiadam się w tym temacie. Tak wymusza standardową procedurę.

Maciej Rosiak

8 lat temu
Kilka pytań. Na jaką kwotę (wstępnie) szacuje Pan koszt ogrzewania w sezonie? Ile mogłaby kosztować instalacja dobrych kolektorów na dachu tej powierzchni i czy warto? Dodanie piętra do tego budynku wymusza uzyskanie normalnego pozwolenia na zabudowę?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Elektryczne Panie Michale

Michal Dziama

8 lat temu
Naprawde trzymam mocno kciuki :) mam nadzieje ze jesli sie uda w przyszlym roku pojde w Pana slady. jeszcze jedno pytanko. W jaki sposob bedzie zasilane ogrzewanie podlogowe?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Po lewo od wejścia kuchnia i łazienka, reszta do własnej aranżacji, ja będę dążył do tej że zdjęć przykładowych.

Michal Dziama

8 lat temu
Jak bedzie wygladal przekroj domu i rozklad pomieszczen?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękujemy za wsparcie i jesteśmy tego samego zdania

Michal Dziama

8 lat temu
Poszlo wsparcie! Bardzo zainteresowałem się Pana projektem ponieważ meczy mnie juz kiszenie sie w bloku. Trzymam mocno kciuki i mam nadzieje, że będę mogł przyjehac do Pana obejzec gotowa realizacje. Pozdrawiam

Zbigniew Szczerba

8 lat temu
wsparcie poszło, mam nadzieje ze się uda :) i czekam na domek ok 70m2 :)

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Grzegorzu to wszystko poglądowe rzuty, wszystko będzie zrobione jak należy, proszę się nie obawiać. Będzie Pan zachwycony końcowym domem. Jak najbardziej zgadzam się z Panem odnośnie rad.

Grzegorz Strzelec

8 lat temu
Witam :) Być może, jeśli zechcesz przemyśleć - kilka sugestii. Na szkicu przekroju ściany nie widać folii wiatro i paro izolacyjnej. To nawet nie sugestia, to postulat :) Oszczędzi Pan na folie rezygnując z prawdopodobnie całkowicie zbędnych przewiązek w ścianach (stężenie daje OSB i G/K). Na OSB na podłodze MUSI pan ułożyć folię paroizolacyjną jeśli chce Pan zachować gwarancje na panele. Tylko wyłożenie jej, stworzy hermetyczne środowisko dla OSB (poniżej jest styropian) Za kilka lat będzie wąchanie nosem "skąd tu tak śmierdzi :) Warto to rozwiązać z projektantem, bo wcale nie musi to szczególnie mocno podnieść kosztów. Tyle na pierwszy rzut oka ze screenów - POWODZENIA! Aha a co z wentylacją?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Anonimie tu znajdzie Pan wszystkie odpowiedzi na nurtujące Pana pytania http://www.architektura.info/index.php/prawo/prawo_budowlane/rozdzial_4_postepowanie_poprzedzajace_rozpoczecie_robot_budowlanych

Anonim

8 lat temu
Bardzo mnie nurtuje interpretacja prawa budowlanego bo pomimo ostatniej zmiany nie bardzo widżę zależność między budynkiem do 35 m kwadratowych a brakiem pozwolenia na budowę. Generalnie art 29 1a) pb 1a) stanowi, że nie wymaga pzowoenia budowa wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane. Bez względu na powerzchnię. Pisał Pan, że współpracowały przy projekcie osoby zwiąane z szeroko rozumianą branżą budowlaną - prosze zatem o wyjaśnienie

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Andrzeju wilgoć jest wszędzie, wydaje mi się że bez problemu nasz dom wytrzyma te warunki, ale trzeba grzać dobrze :) nie oszczędzać na ogrzewniu

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Jasne Panie Pawle można zdemontować bez problemu i zamontować ponownie, demontaż zrobić po prostu wg instrukcji w drugą stronę

Anonim

8 lat temu
Projekt jest ciekawy. Bardzo podoba mi się pomysł, bo można go wykorzystać na domek letniskowy. Jak ktoś ma działkę, ale nie ma kasy na budowę, to może takie 35m2 postawić i jeździć na działkę, np. na grilla + jest gdzie spać. Jak ktoś ma działkę i ciuła na budowę, to taki domek można postawić na kilka lat, kiedy będzie się ciułać kasę na budowę + czas na uzyskanie wszelkich pozwoleń. Mieszkałem na 25m2 z dzieckiem, przeprowadziłem się do 150m2 i widzę, że dużo przestrzeni jest zmarnowanej. 150m2 przy trójce już dzieci, to za dużo. Mam biuro, pokój gościnny, dzieciaki swoje pokoje. W salonie można bawić się w berka... po co to?

Paweł Posielężny

8 lat temu
Bardzo interesujący projekt. Nasunęło mi się pytanie: Czy konstrukcja domu umożliwi jego demontaż i ponowne złożenie w innym miejscu? Czy będzie się dało taki dom podnieść i przewieźć w inne miejsce?

Andrzej Markowski

8 lat temu
Witam Jak ocenia Pan szanse domku na przetrwanie w górskich warunkach ( wilgoć, śnieg itd) Potrzebuje trochę większy,ale wspomniał Pan ,ze bez mniejszego- większy nie powstanie... Wspieram zatem i trzymam kciuki.:)

Marek Kowalczyk

8 lat temu
Dobry wieczór, zajmuję się zarządzaniem projektami. Chętnie bym wsparł Pana projekt efektywną metodą zarządzania projektem http://projektynaczas.pl/blog/2016/co-zrobic-zeby-projekty-sie-nie-spoznialy Co Pan na to?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękujemy Panie Robercie!

Robert Gabriel

8 lat temu
W ramach testu wsparłem Pana projekt za pomocą blika. I faktycznie działa. Fajna inicjatywa. Dali od siebie 10 zł.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dom nie jest modułowy ale nie widzę przeszkód z powiększeniem za jakiś czas po wybudowaniu. Po udanym projekcie przygotujemy kolejne większe metraze.

Marceli Kwaśniewski

8 lat temu
Czy dom jest modułowy, tj. czy da się go samodzielnie powiększyć np. o 10 czy 15 m. , czy tez projekt tego nie przewiduje?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dokładnie Panie Michale

Michał Bardziński

8 lat temu
Dzień dobry :) Jeśli dobrze rozumiem to dostęp do materiałów wideo będzie dostępny jedynie po wsparciu powyżej 150zł, tak? Świetna inicjatywa :) Trzymam kciuki za powodzenie projektu!

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
1. Tak projekt będzie zatwierdzony przez architekta i uprawnionego konstruktora. 2. Trwałość nie wiele różni się od standardowych domów murowanych. Drewno będzie zaimpregnowane więc ewentualne prace to malowanie z zewnątrz, a w środku tak samo jak w każdym innym budynku. 3. Dom można postawić na działkach na których dozwolone jest budowanie domów na zgłoszenie i do tego miejsca jest opracowany miejscowy plan zagospodarowania. 4. Tak budowa tarasu będzie zawarta w instrukcji, taras będzie zadaszony aby można w lato podczas deszczu siedzieć na zewnątrz. 5. Czy dom posłuży jako sypialnia? to kwestia podejścia, pisza do nas osoby które mieszkają od lat w kawalerkach 19-26m2 więc spokojnie można powiedzieć że nasz dom będzie dużo większy. Jak by to powiedział Blake Carrington z Dynastii "150m2 to ja mam garaż na samochody" ;) 5. Tak już zgłosiło się do nas mnóstwo firm które chcą taką usługę wykonywać. 6. Kontaktowałem się z 480 firmami produkującymi materiały budowlane ale niestety nie otrzymaliśmy wsparcia. To samo tyczy się biur architektonicznych, na ponad 100 maili i telefonów do biur wszystkie zgadzały się na współpracę ale chciały wynagrodzenia które kosztowałoby nas 25% projektu. Jedyne biuro architektoniczne które nas wsparło to Grupa Bardzo Twórcza z Łodzi. Zapewnili nam ogromne wsparcie w tym projekcie całkowicie bezpłatnie. 1 biuro na ponad 100! 7. Zdjęcia działki znajdzie Pan poniżej w aktualnościach. Czasu coraz mniej ale także szukamy wsparcia w innych miejscach więc jestem pewny że spokojnie osiągniemy wymaganą kwotę. Pozdrawiam Panie Robercie i mam nadzieję że moje odpowiedzi są wyczerpujące.

Robert Gabriel

8 lat temu
Panie Wojtku, nasunęło mi się kilka dalszych pytań: 1. Czy projekt domku jest opracowany/zatwierdzony przez architekta i spełnia on wszelkie wymagane normy dla tego typu konstrukcji ? Nie jestem specjalistą w tym temacie. 2. Jaka jest orientacyjna trwałość domku i ew. prace konserwacyjne przy dalszym użytkowaniu ? 3. Na jakiej klasie ziemi można postawić taki domek ? 4. Czy w instrukcji będzie zawarta także budowa tarasu ? Jeśli tak to czy będzie z zadaszeniem ? Przy takim metrażu raczej sam domek posłuży jako sypialnia, więc moim zdaniem taras to ważny element tego projektu. 5. Czy podejmie Pan współpracę z podwykonawcami, którym mogę zlecić budowę takiego domku ? Wiem, że idea tego pomysłu to DIY - zrób to sam, ale przy braku czasu to fajna dodatkowa opcja. 6. Może warto nawiązać współpracę z Castoramą czy Leroy Merlin przy tym projekcie? 7. Może testowy filmik przedstawiający działkę, na której ma powstać domek ? Wiem - czasu coraz mniej, ale sukces jest możliwy. Pozdrawiam serdecznie.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dziękujemy Klaudia za wsparcie!

Klaudia Wojnarowicz

8 lat temu
Jak Robert się zainteresował, to będzie grubo ;) Wspieram ! Oby się udało :)

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
takze w pdf Panie Przemysławie

Przemysław Szalk

8 lat temu
Czy instrukcja zostanie również wysłana w formie elektronicznej (PDF)?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Oczywiście że tak Panie Bartoszu. Wystarczy nas wesprzeć w tym projekcie.

Bartosz Podborowski

8 lat temu
Cześć! Czy będzie możliwe obejrzenie domu na miejscu po realizacji?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Mariuszu to już musi Pan we własnym zakresie się dowiadywać.

msos24

8 lat temu
Witam, mam 19 lat i z dziewczyną chętnie byśmy taki dom zbudowali. Nie orientuje się Pan jak jest z dofinansowanieniem paneli słonecznych do takiego budynku? Jak tylko zdobędę trochę gotówki to dorzucę swoje 2 grosze. Pozdrawiam

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Mikołaju ten projekt jest skierowany do singli i par lub na przykład dla rodziców którzy zostają na domach 100m2 to dom na start. Projekt domu 100m2 będzie realizowany jeżeli dom 35m2 zakończy się sukcesem. Jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano. Pozdrawiam serdecznie.

Mikolaj Władysiak

8 lat temu
Witam, świetna inicjatywa. Jednak szkoda ze ten dom ktory planujecie nastepny 100 m2 za 100 tys, nie jest juz teraz. Chetnie bym taki projekt wspomogl. Osobiscie nigdy nie zbuduje sobie domu 35m2 jak i wiekszosc innych osob, taka jest niestety zczera prawd, polak jednaak w klitce mieszkac nie chce. Jednak 100 m to co innego i sadze ze duze wsprcie finansowe otrzymałby by Pan przy projekcie 100m domu. Pozdrawiam.

Robert Rulon

8 lat temu
Mam pomysł na wsparcie projektu. Proszę o kontakt rl@pwpc.pl

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Dzięki Robert!

Robert Gabriel

8 lat temu
Trzymam kciuki za powodzenie projektu i po "wypłacie za kwiecień" wspieram Pana pomysł.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Robercie jeżeli nie uda się zebrać, wszystkie pieniążki wracają do wpłacających czyli nie ma żadnego ryzyka

ROBO

8 lat temu
Podoba mi się to założenie mam nadzieje że się uda. Nurtuje mnie tylko jedno pytanie, co się stanie jak się nie uda zebrać?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Panie Robercie. Wszystko zależy od tego, czy taras jest wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych. Jeśli nie, to powierzchni tarasu nie można wliczyć do powierzchni zabudowy, nawet jeśli jest on zadaszony, posiada fundamenty i stanowi jedną bryłę z altaną. I u nas tak będzie. Filmy będą nagrywane go pro4, bedą one zsynchronizowane z 300 stronicową instrukcją papierową tak aby przy budowie wszystko było teoretycznie na papierze i na filmach praktycznie wytłumaczone. Dema niestety nie ma ponieważ prace rozpoczniemy bo zakończeniu sukcesem projektu.

Robert Gabriel

8 lat temu
Pomysł naprawdę fajny. Mam działkę pod miastem, gdzie niewielkim kosztem chciałbym postawić domek. Szkoda, że projekt domku nie jest dwupoziomowy, bo powierzchnia 35 m2 to trochę mało. Mam kilka pytań: Czy powierzchnia tarasu jest też ograniczona przepisami i czy będzie też instrukcja do tarasu, bo jako taki jest w projekcie i jaką ma przewidywaną powierzchnię ? Jak technicznie będzie rozwiązana kwestia filmów ? Kilkaset godzin ? to raczej nierealne. Czy można będzie liczyć na jakieś demo w tej kwestii ? Życzę powodzenia i sam zapewne wesprę ten projekt dla zdobycia podstaw do budowy swojego domku.

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Bartku Jeżeli ten projekt zakończy się sukcesem to kolejny będzie 100m2 poniżej 100tys złotych pod klucz, ale warunkiem jest zakończenie projektu 35m2 aby rozpocząć nowy. Ten dom nie może mieć więcej niż 35m2 ponieważ nie pozwalają na to przepisy.

Bartek Igielski

8 lat temu
Masz w planach zaprojektowane możliwych opcji rozbudowy?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Tak Panie Pawle nie ma w tym żadnego problemu. Wysyłka za granice bez dodatkowych kosztów.

Pawel Walendzewicz

8 lat temu
Witam, czy po wsparciu istnieje możliwość wysyłki wydrukowanej instrukcji za granicę polski?

Wojciech Zatuszek

8 lat temu
Po dokonaniu wsparcia, otrzyma Pan instrukcję jak zbudować ten dom wydrukowaną oraz dostęp do setek godzin filmów z praktycznej budowy tego projektu. Ten dom buduje się na zgłoszenie bez zbędnych formalności takich jak przy standardowym pozwoleniu na budowę.

Piotr Jaszewski

8 lat temu
Mam pytanie, czy inicjatywa oznacza możliwość otrzymania formalnego prawa do budowy na bazie tego projektu?
  • Nagrody (8)

10 zł lub więcej
70 wspierających
Otrzymujesz:

1. Wirtualną „pocztówka” zdjęcie przedstawiające skończony dom oraz osobistym podziękowaniem.
2. Wspomnienie o uczestnictwie we wsparciu projektu na mojej stronie internetowej
Przewidywana dostawa: sierpień 2016

35 zł lub więcej
10 wspierających
Otrzymujesz:

1. Dla wspierających oferujemy wyrażające naszą wdzięczność naklejki na auto, komputer ze zdjęciem skończonego domu.
2. Wspomnienie o uczestnictwie we wsparciu projektu na mojej stornie internetowej.
Przewidywana dostawa: sierpień 2016
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

100 zł lub więcej
39 wspierających
Otrzymujesz:

1. Instrukcję w formie wydrukowanej odnośnie budowy krok po kroku z dokładnymi wymiarami elementów, idealna na plac budowy podczas realizacji własnego projektu
Przewidywana dostawa: sierpień 2016
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

150 zł lub więcej
279 wspierających
Otrzymujesz:

1. Instrukcję w formie wydrukowanej odnośnie budowy krok po kroku z dokładnymi wymiarami elementów, idealna na plac budowy podczas realizacji własnego projektu
2. Dostęp do kilkuset godzin filmów na Youtube z placu budowy z dokładnym instruktażem krok po kroku co robić, filmy będą powiązane z instrukcją papierową którą także otrzymasz.
Przewidywana dostawa: sierpień 2016
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

250 zł lub więcej
26 wspierających
Otrzymujesz:

1. Instrukcja w formie wydrukowanej odnośnie budowy krok po kroku z dokładnymi wymiarami elementów, idealna na plac budowy podczas realizacji własnego projektu
2. Dostęp do kilkuset godzin filmów na Youtube z placu budowy z dokładnym instruktażem krok po kroku co robić, filmy będą powiązane z instrukcją papierową którą także otrzymasz.
3. Reklama na mojej stronie internetowej w dziale sponsorzy projektu bezterminowo.
Przewidywana dostawa: sierpień 2016
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia

1000 zł lub więcej
0 wspierających
Reklama banner na stronie http://www.jakzmniejszycrachunki.pl/minidomy/sponsorzy/ w dziale Sponsorzy projektu na stałe.
Przewidywana dostawa: sierpień 2016

5000 zł lub więcej
0 wspierających
Wykorzystanie materiałów budowlanych danego producenta w projekcie, reklama w filmach, instrukcji oraz na stronie www i facebook, przed wsparciem prosimy o kontakt w celu kalkulacji danego materiału. Reklama danego producenta musi zsynchronizować się z kosztami projektu, ponieważ musimy zamknąć się w kwocie 40tys złotych.
Nagroda limitowana. Pozostało 4/4
Przewidywana dostawa: lipiec 2016

10000 zł lub więcej
0 wspierających
Zostań sponsorem głównym którego logo i informacje zamieścimy w każdym filmie z placu budowy na wstępie oraz w drukowanej wersji instrukcji. Reklama na naszym FB oraz stronie www.
Nagroda limitowana. Pozostało 4/4
Przewidywana dostawa: sierpień 2016

Mecenas projektu

Blachotrapez Sp. z o.o.

Blachotrapez to jeden z największym producentów pokryć dachowy w Polsce. Początki firmy sięgają lat 70-tych, a głównym profilem działalności jest produkcja i handel pokryciami dachowymi. W swojej ofercie Blachotrapez posiada wysokiej jakości produkty dedykowane dla dachu od blach płaskich poprzez blachodachówki , blachy trapezowe, profile konstrukcyjne i elewacyjne a także dachówki ceramiczne i cementowe . Firma zapewnia wysoki standard obsługi klienta, zarówno poprzez własną sieć sprzedaży detalicznej, jak i liczną sieć dystrybutorów hurtowych na terenie całego kraju.

Projekt w sieci

Czego szukasz?

  • Wszystkie
  • Udane
  • Trwające
Pytania? Pisz śmiało!