ETER
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
390 reakcji
Wstęp
Hej, tu Radek (Grotwórca) i Łukasz (Smart Flamingo) – zapraszamy Was do świata ETERu!
W starożytnych czasach w ramach wielkiego turnieju do walki stawali magowie władający każdym z czterech podstawowych żywiołów. Zwycięzca ustanawiał dominację na kolejny rok, zaś w wyniku starć żywiołów powstawał ETER niezbędny do istnienia Świata Nadksiężycowego - miejsca narodzin i regeneracji magów.
Pole walki, niczym materia – jest płynne i zmienne, tylko magowie o najwyższych zdolnościach są w stanie je określić i wygrać starcie. Celem gry jest wygranie pojedynku magów, którzy posyłają sługi do walki.
ETER jest taktyczną, logiczną grą pojedynkową dla dwóch graczy. Pojedyncza rozgrywka może zająć kilka, max. kilkanaście minut w zależności od trybu. Gracze grają do 2 zwycięstw lub turniejowo – 5 rozgrywek.
Gracze w oparciu o symetryczne zestawy kart walki toczą pojedynek tworząc pole gry w trakcie rozgrywki. W zależności od trybu walki, poza samymi kartami mają do dyspozycji zdolność wybranego maga, bądź mogą korzystać z mocy czterech żywiołów. Dodatkowo w trakcie rozgrywek można zmylić przeciwnika stosując iluzję (zagrywając zakrytą kartę) bądź wywołać eksplozję mocy, która zmienia pole walki.
Jeśli szukacie:
- małej, sprytnej, poręcznej gry dla dwóch osób
- gry pojedynkowej, taktycznej, mocno regrywalnej
- gry logicznej pozbawionej losowości
- gry, w którą zagra każdy - zarówno dziecko od ok. 8 lat,
jak i zaawansowany gracz - gry z syndromem „zagrajmy jeszcze raz”
ETER jest grą dla Was! :)
ETER powstał pierwotnie w 2018 roku jako gra Czarowieże.
Po kilku latach, przy kolejnej już próbie wydania gry projekt poznał Łukasz – założyciel studia wydawniczego SmartFlamingo. Gra spodobała się tak bardzo, że dziś wracamy do Was z prośbą o pomoc w jej wydaniu! :)
W międzyczasie gra przeszła ogromną liczbę testów, została rozbudowana o dodatkowe tryby i mechaniki, tak by zwiększyć jeszcze bardziej radość z gry i regrywalność tytułu.
Posłuchajcie krótkiego materiału od twórcy gry – Radka Ignatów.
Możecie też odsłuchać wywiady z Radkiem:
Zmieniliśmy stronę wizualną gry. Do zilustrowania gry zaprosiliśmy Dawida Wiącka, którego specyficznie komiksowa kreska już dawno nas urzekła :)
Zobaczcie ilustratora w pracy:
Opis projektu
- 10 kart walki i 5 znaczników gracza czerwonego
- 10 kart walki i 5 znaczników gracza niebieskiego
- 4 karty władców żywiołów
- 12 kart mocy żywiołów
- 6 dwustronnych kart eksplozji mocy
- 1 dwustronna plansza pola walki
Łącznie 42 karty, 10 tekturowych znaczników, plansza pola walki oraz instrukcja.
A tak wygląda całość po wyjęciu z pudełka:
Dodatkowo - w pudełku znajdziecie tekturowe znaczniki graczy - w kampanii jako dodatkową nagrodę możecie zakupić specjalnie przygotowane akrylowe znaczniki gracza z wygrawerowaną ilustracją.
Poniżej prezentujemy skrót podstawowych zasad gry. Nie udostępniamy instrukcji, gdyż jeszcze nad nią pracujemy, natomiast – poniższy opis zawiera wszystkie istotne kwestie jeśli chodzi o mechanikę. Instrukcja będzie precyzować wybrane kwestie, dawać ilustracje i przykłady.
----------
W grze dostępne są aż 4 tryby walki magów!
- Szkoleniowy - czyste starcie umysłów! Szybko i precyzyjnie, niech siła umysłu, spryt i koncentracja zdecydują. Tryb ten opisuje podstawową mechanikę gry.
- Starcie magów - wyszkoleni? Czas skorzystać z Waszych mocy!
- Walka żywiołów – moc jednego żywiołu to za mało? Zyskajcie dostęp do mocy wszystkich czterech żywiołów! Ale ma to swój koszt i konsekwencje – rozrasta się arena gry oraz dochodzą nowe zasady.
- Turniejowy - w 5 rundach udowodnij swoją dominację! Same współzawodnictwo to za mało? Turniej umożliwia grę w grze – graj na arenie, wygrywaj w Świecie Nadksiężycowym!
Dodatkowo w każdym z trybów gry można korzystać z dwóch efektów specjalnych: iluzji oraz eksplozji mocy - ich opisy znajdziecie poniżej w ramach trybu szkoleniowego.
Tryb wprowadza podstawową mechanikę obecną również w pozostałych trybach gry.
Gracze mają symetryczny zestaw kart walki, które wykładają na stół na zmianę po jednej, dowolnej karcie tak, aby ułożyć linię poziomą, pionową lub skośną.
ZASADY UKŁADANIA KART
- Karty muszą się stykać przynajmniej rogiem.
- Karty o większej wartości zakrywają karty słabsze (zakryta karta pozostaje na stole).
- Pole gry jest tworzone w czasie gry. Zamyka się w przestrzeni 3x3, ale to od ruchów graczy zależy w jaki sposób będzie wyglądać.
WYGRANA
Gra kończy się natychmiast w momencie gdy jeden z graczy ułoży ze swoich trzech kart linię poziomą, pionową lub skośną.
Jeżeli zdarzy się remis, sumujemy wartość wszystkich kart danego koloru (liczbę sług) i wygrywa gracz z większą sumą.
------------------
W trybie szkoleniowym gramy do 2 zwycięstw (czyli dwie lub trzy rozgrywki).
Tak wygląda bazowa mechanika. Kiedy wszyscy gracze ją opanują, można przejść do kolejnych trybów.
W każdym z trybów gry można grać z wykorzystaniem dwóch zagrań specjalnych.
ILUZJA
Magowie czasem grają nieczysto, nie ujawniając swoich zamiarów. Raz na grę każdy z graczy może położyć jedną ze swoich kart walki zakrytą (rewersem do góry), nie ujawniając przeciwnikowi jej wartości.
Tak położona karta zachowuje wszystkie właściwości kart walki. Może być elementem wygranej, tj. ułożonej linii (poziomej, pionowej lub skośnej) kart jednego gracza.
Jej działanie polega na tym, że jeżeli przeciwnik spróbuje ją zakryć, może to zrobić wyłącznie kartą walki o wyższej wartości. W momencie podjęcia próby przykrycia iluzji musi ona zostać ujawniona. Jeśli przeciwnik zagrał kartę o wyższej wartości, zgodnie ze standardowymi zasadami, iluzja zostaje przykryta. Zagrywając kartę o takiej samej lub niższej wartości, przeciwnik traci tę kartę do końca danej rozgrywki, ale iluzja pozostaje odsłonięta.
EKSPLOZJE MOCY
Eksplozje zmieniają pole gry w wyniku ich wywołania. Mogą (ale nie muszą) zostać wywołane w momencie, w którym jeden z graczy ułoży drugi pełen rząd pola gry. Czyli w zależności od trybu – ułożenie drugiego rzędu 3 lub 4 kart uruchamia eksplozję.
Gracz, który tego dokonał decyduje, czy w jego interesie jest odpalenie eksplozji mocy. W przypadku odpalenia, gracz ten również decyduje o układzie karty eksplozji, tzn. na które pola działają efekty wskazane na karcie eksplozji mocy.
Efektem eksplozji mocy jest zabranie karty na rękę lub jej odrzucenie do końca bieżącej rozgrywki.
W tym trybie występują następujące modyfikacje trybu szkoleniowego:
- Zwiększa się pole gry – gracie na powierzchni 4x4.
- Zmienia się warunek zwycięstwa – wygrywa gracz, który ułoży ze swoich czterech kart linię poziomą, pionową lub skośną.
- Dochodzą nowe karty – każdy z graczy bierze na rękę dodatkowe karty w swoim kolorze, w tym kartę specjalną - ze znacznikiem Eteru. Jej nie można przykryć, ani one nie przykrywają innych kart, nie podlegają też działaniu zdolności magów ani (w Trybie walki żywiołów) mocy żywiołów
DODATKOWO - W trakcie starcia magowie, raz w trakcie rozgrywki, mogą wykorzystać swoje zdolności.
Gra toczy się wg. zmian opisanych w trybie Starcie Magów (zestaw kart, wielkość pola gry).
Tym razem w trakcie starcia gracze wykorzystują moce każdego z żywiołów:
- Na potrzeby danej rozgrywki potasujcie wszystkie karty żywiołów, następnie wylosujcie dwie z nich.
- Karty te połóżcie obok pola gry, tak by każdy z graczy miał łatwy do nich dostęp.
- Każdy z graczy, raz w trakcie gry, może z nich skorzystać zamiast zagrania swojej karty z ręki.
- Po użyciu danej karty żywiołu, należy ją odwrócić – przeciwnik ma już możliwość skorzystania wyłącznie z drugiej z kart – zatem – należy się śpieszyć by mieć wybór.
Tryb ten można łączyć z trybem Starcia Magów.
Gra w trybie turniejowym różni się od pozostałych trybów występowaniem areny walki.
Gra toczy się według zasad jednego z trzech pozostałych trybów (szkoleniowego, starcia magów, walki żywiołów), lecz w miejsce pojedynczej rozgrywki rozgrywacie 5 rozgrywek pod rząd.
Za każdym razem, kiedy któryś z graczy ułoży zwycięski układ (czyli linię 3 lub 4 kart w zależności od trybu) ostatnia położona karta (zwycięska) pokazuje miejsce na arenie walki, w którym ten gracz kładzie swój znacznik.
Tryb turniejowy wygrywa gracz, który:
- ułoży linię trzech trafień na arenie walki lub
- ma więcej wygranych
W przypadku remisu należy rozegrać dodatkową, finałową rundę.
----------------
Obejrzyjcie zasady i gameplay w tłumaczeniu i rozgrywce Planszowych Bestii :)
Każdy z poniższych obrazków jest okładką albumu zdjęć. Jak klikniesz, zdjęcia pokażą się w osobnej karcie.
Poczytaj / obejrzyj recenzje gry. W recenzjach opisowych - kliknij w nazwę
- a recenzja pojawi się w osobnej karcie.
"W „ETERZE” jeżeli przegramy, to możemy winić tylko samego siebie ;-) lub gratulować przeciwnikowi sprytu. To zdecydowanie tytuł, którym powinni zainteresować się miłośnicy lekkich strategii o kieszonkowym formacie."
"Gra, nie wybacza błędów, a właściwie to bardziej przeciwnik niż gra. Najczęściej pierwszy błąd prowadzi do porażki. Trzeba więc bacznie przyglądać się temu, co robi przeciwnik, zwłaszcza w kontekście umiejętności jego maga lub mocy żywiołów. Niedopilnowanie najczęściej źle się kończy."
"Jest to strategiczna gra dla dwóch osób, w której trzeba wykazać się taktyką, by wygrać. Jeden mały błąd zazwyczaj prowadzi do porażki. Więc nie ma tu żadnej losowości - tu możesz liczyć tylko na siebie, wojowniku!"
"Jest to tego typu tytuł, który ja bardzo lubię - czyli proste zasady, śliczne grafiki i rozgrywka, która pobudza do myślenia i jest zarazem świetną rozrywką."
"jak trafimy na odpowiedniego przeciwnika, to ta prosta gierka, może zamienić się w coś głębszego. Iluzje, eksplozje mocy oraz karty żywiołów powodują, że na pewno w grze „coś się dzieje”"
------------
Premiery On:Table - Oglądajcie od 10:26
Board News - Oglądajcie od 5:41
------------
------------
Cel projektu
UFUNDOWANE!!! :)
Podstawowym celem kampanii jest zebranie kwoty 10 000 zł. na wydanie polskiej, autorskiej gry ETER.
Gra jest małą, poręczną grą karcianą, dlatego nie przewidujemy specjalnych dodatków dostępnych wyłącznie dla wspierających.
Tym, co zyskujecie pomagając nam wydać grę jest przede wszystkim niższa cena:
- Samej gry - pierwsze 3 dni kampanii cena jest niższa aż o 40% względem SCD (Sugerowanej Ceny Detalicznej), przez kolejne dni kampanii cena będzie niższa o 30% względem SCD.
- Akcesoriów – podczas kampanii, w konkurencyjnej cenie, możecie kupić koszulki SLOYCA pasujące do kart, bądź akrylowe znaczniki gracza.
DOSTAWA: Przewidujemy, analogicznie jak w poprzednim naszym projekcie tj. Plażing - parawany w dłoń, szybką dostawę gry do wspierających. Planowany termin dostawy to Październik 2022 r.
Chcemy by w ramach każdego z żywiołów w grze były dwa oblicza władcy danego żywiołu :) Nowe oblicze oznacza nową zdolność, co oznacza nową strategię grania :).
Aktualnie posiadamy 12 kart mocy żywiołów. Próg ten zwiększa ich liczbę do 16.
Mamy więcej kart mocy żywiołów w pudełku, to teraz powalczmy o to by wszystkie były jeszcze bardziej epickie! :) Próg pomysłu Dawida - naszego super ilustratora - nudzi mu się wieczorami i chętnie..... chętnie by pomalował Wam wszystkie 16 kart mocy! (pst... jeśli dalej w kampanii ufundujemy ich więcej, to te więcej też zostanie pomalowanych).
O co chodzi z tym pomalowaniem? Otóż - każda karta mocy, poza ikonami mówiącymi Wam jakie działanie ma ta karta, zyskałaby dedykowaną ilustrację obrazującą fabularnie efekt działania karty! :) Walczymy? :D
O co walczymy? O dodanie do talii dodatkowej, dwustronnej karty z …… mini Areną Walk.
Po co to komu?
Zakładamy, że po pewnym…. „obyciu” z instrukcją – nie będziecie jej potrzebować. Gra jest poręczna – idealna w podróż, do pubu, czy na przerwę w szkole, zatem – może fajnie by było ją „schować do kieszeni”? :)
Zatem – aby to było możliwe w pełni zachowując wszystkie z wielu opcji jakie gra oferuje – oprócz dużej planszy Areny Walk, zrobimy dodatkową kartę (wielkości pozostałych kart) z mini Areną Walk.
Aby karta ta znalazła się w talii – potrzebujemy 200 udostępnień na facebooku tego posta. Grę wsparło około 380 osób, więc to nie powinien być problem ;)
Udostępniając – zadbajcie by post był „publiczny” (opcje prywatności) byśmy go mogli zobaczyć, uznać i policzyć. Żeby tego nie było za mało, mini Arena Walk, to tylko wstęp do kolejnego progu!
WAŻNE – mamy obecnie środkowy okres kampanii, w którym dynamika wsparć spada – Wasze udostępnienia bardzo nam pomogą dodać jeszcze więcej dobra do tej małej-wielkiej gry! :) Walcząc o mini Arenę Walk, tak naprawdę wspieracie osiągnięcie kolejnych progów!
Udostępniamy tego posta. Będzie nam miło, jak udostępniając dodacie kilka słów od siebie.
Chcesz zabrać ETER w podróż, do pubu, szkoły lub samolotu? Spakuj całość razem z mini Areną Walk oraz ze znacznikami graczy do pudełka podróżnego. Na jednej ze ścianek znajdziesz instrukcję do pobrania (PDF) w formie QR kodu.
Dobrze rozumiecie - do pudełka z ETEREm dodamy drugie, mniejsze, wyjmowalne pudełko - które będziecie mogli zabierać w razie potrzeby.
Jest to nagroda dostępna GRATIS WYŁĄCZNIE NA WSPIERAM.TO
Po zakończeniu kampanii pudełko „podróżne” będzie dostępne wyłącznie jako płatny dodatek, bądź gratis w konkursach.
Aktualnie, osiągnięciu progu drugiego, posiadamy w grze 16 mocy żywiołów. Próg ten zwiększa ich łączną liczbę do 24 - czyli będzie ich w grze dwa razy więcej niż w momencie startu kampanii! :)
Dodatkowo - wszystkie będą tematycznie zilustrowane! :)
Będzie się jeszcze więcej działo, będzie jeszcze trudniej...
Eksplozji początkowo się nie zauważa, w początkach gry często się o nich zapomina, jednak z czasem.... W miarę poznania gry, taktyk i strategii stają się one potężnym narzędziem :D
A tu .... jeszcze namieszamy! Eksplozje będą jeszcze ciekawsze!
Nagrody
W zakładce DODATKI macie do wyboru paczkomat lub kurier. Wybierając grę i dodatki (koszulki, żetony) wystarczy raz opłacić transport. Niektóre nagrody obejmują pakiety gier (2 lub 12) - w ich przypadku wystarczy raz opłacić koszt transportu.
Dodatkowo - sprawdźcie od razu swoje konto pod kątem tego - czy macie tam uzupełnione dane do wysyłki - potrzebujemy mail, telefon oraz numer paczkomatu (aktualny!!!) bądź adres dla kuriera.
Tylko do poniedziałku, 25.07.2022 r. do godziny 10:00 możecie kupić grę w rewelacyjnej cenie z 40% rabatem.
[EDYCJA] WAŻNE - Do gry dołączone zostanie tyle koszulek ile jest potrzebnych w grze - w zależności od wyniku kampanii może ich być około 50.
Cena gry wzrasta do 39zł. od poniedziałku, 25.07.2022 r. od godziny 10:01. Natomiast wciąż macie rabat 30% względem ceny SCD. Nagroda ta pojawi się po końcu EARLY BIRD.
Kup grę wraz z dopasowanymi koszulkami. Nagroda ta pojawi się po końcu EARLY BIRD. [EDYCJA] WAŻNE - Do gry dołączone zostanie tyle koszulek ile jest potrzebnych w grze - w zależności od wyniku kampanii może ich być około 50.
Zamów z kolegą/koleżanką bądź na prezent i nie płaćcie dwa razy za dostawę.
Zamów z kolegą/koleżanką bądź na prezent i nie płaćcie dwa razy za dostawę. Obie gry będą wraz z dopasowanymi koszulkami na karty. [EDYCJA] WAŻNE - Do gry dołączone zostanie tyle koszulek ile jest potrzebnych w grze - w zależności od wyniku kampanii może ich być około 50.
Optymalizuj koszty dostawy :)
Standardowo w pudełku znajdziecie tekturowe znaczniki graczy. Jeśli chcecie by gra była bardziej epicka - możecie dokupić specjalne akrylowe, grawerowane znaczniki w obniżonej cenie. Na zdjęciu wyglądają one tak:
Nie kupiłe(a)ś od razu gry z koszulkami, zmieniłe(a)ś zdanie? Możesz dokupić same koszulki. Nie musisz ponownie płacić za dostawę. [EDYCJA] WAŻNE - Do gry dołączone zostanie tyle koszulek ile jest potrzebnych w grze - w zależności od wyniku kampanii może ich być około 50.
-----------
O autorze / Zespół
Ryzyko
Nie ma ryzyka, nie ma zabawy mawiają ... ;)
Ale na poważnie! W projekcie takim jakim jest wydanie gry ryzyk jest wiele.
Począwszy od nie zbalansowania gry i słabych punktów w mechanice - tym zarządziliśmy testując grę przez lata, na wiele sposobów, na dużej grupie graczy - zarówno w ramach grup testerskich, jak też podczas konwentów i spotkań planszówkowych. Potwierdzeniem tego, że nam się udało, są liczne recenzje i oceny.
Poprzez sprzedanie Wam "wyobrażenia" o grze, a w pudełku będzie co innego... Jasno i klarownie mówimy (i przytaczamy recenzje, które to potwierdzają) - jakiego rodzaju jest to gra i do kogo jest skierowana.
Kończąc na procesie wydawniczym gdzie trzeba skoordynować wiele wątków, zarządzić opóźnieniami i finalnie dostarczyć Wam gry na czas. Tu niech odpowiedzią będzie nasza poprzednia kampania - gry Plażing - parawany w dłoń. Pierwsi wspierający swoje kopie gry dostali już w dwa miesiące od końca kampanii :)
Grę produkujemy w Polsce, mając pełną kontrolę nad procesem i będąc w ciągłym kontakcie z wykonawcą.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
tjkukulka
Wspieracz Anonim
Mateusz Panyło
Ju Osiecka
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Łukasz Fus
Wspieracz Anonim
Filip Kleszyk
Sara Sypko
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
ZIMApl
multizwierze
Wspieracz Anonim
sfumato
JaMB
Agnieszka Grzelak
Mateusz Pieniążek
xiung
Marta Krajewska
Wspieracz Anonim
Jakub Lubas
Marcin Przezdziek
Tomek Balwierz
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Tomasz Chanke
Anna Wójcik
Wspieracz Anonim
Bartosz Bukowski
Ernest Karpiński
Marek Mejsak
Daniel Pietryga
Weronika Krawczyk
Joanna Rudowald
Wspieracz Anonim
Wojtek Pawlik
Katarzyna Lisowska
Marcin Janiszewski
kubszonn
aleksandra.otusia
HappyJ
Wojciech Łazuka
Wspieracz Anonim
weak.
Galf
Roman Śleziona
Pokaż wszystkich.
Ocena 4.88 / 5 (2 głosów)
AnimSparrow
2 lata temuKomentarze
Emil Łazarski
2 lata temuweak.
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuweak.
2 lata temuKrzysztof Piątek
2 lata temusmartflamingo
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuAnonim
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuOkoOdyna
2 lata temusmartflamingo
2 lata temujapanczyk
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuHachi
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuArkadiusz Środula
2 lata temuArkadiusz Środula
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuArkadiusz Środula
2 lata temuAnonim
2 lata temusmartflamingo
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuKamykWBucie
2 lata temusmartflamingo
2 lata temusmartflamingo
2 lata temusmartflamingo
2 lata temuGRA ETER
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Gra + koszulki na karty SLOYCA
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Koszulki na karty SLOYCA
Przewidywana dostawa: październik 2022
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Żetony akrylowe
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Plażing roll&write w wersji print&play
Plażing roll&write
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
2 Gry ETER w jednej dostawie
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
2 Gry ETER w jednej dostawie + 2 x koszulki na karty SLOYCA
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Plażing - parawany w dłoń
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
12 Gier ETER w jednej dostawie
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
GRA ETER [EARLY BIRD]
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Zakończenie sprzedaży: 2 lata temu
Gra + koszulki na karty SLOYCA [EARLY BIRD]
Przewidywana dostawa: październik 2022
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
PACZKOMAT
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
KURIER IN POST
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł