Void Dancers RPG
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
584 reakcji
Wstęp
Void Dancers to gra fabularna z gatunku science fiction thriller. Przedstawia ona codzienne zmagania z dystopijną, biopunkową rzeczywistością XXIV w.
Określenie "void dance" odnosi się do sposobu w jaki umiera ofiara, która zostaje wypchnięta w przestrzeń kosmiczną z niewielkim zapasem powietrza, w skafandrze, który czasami jest nieszczelny. Występuje wtedy charakterystyczny sposób miotania się ofiary, związany z walką o ostatni oddech. Rozszczelnianie kadłubów statków lub wysadzanie poszycia stacji kosmicznych jest powszechną metodą eliminowania przeciwnika. Dlatego też void dancerzy stanowią częsty widok.
Po pandemii wirusowej, w której zginęły miliardy ludzi Ziemia została prawie całkowicie opuszczona. Planeta ponownie należy do dzikich zwierząt, przemierzających lasy i dżungle rosnące w ruinach miast, a zdobywający przestrzeń kosmiczną ludzie żyją w koloniach na stacjach kosmicznych lub pod powierzchnią wrogich planet.
Gra rozgrywa się w 2323 roku, tuż po największym konflikcie w historii ludzkości. Pośród osłabionych i skorumpowanych rządów wyrosło sześć totalitarnych megakorporacji, które walczą o całkowitą kontrolę ekonomiczną.
Gracze wcielają się w agentów korporacyjnych, szpiegów, terrorystów lub zwykłych ulicznych przestępców. Zimna wojna, dezinformacja i społeczny rozpad sprawiają, że są to najlepsze czasy na ubijanie interesów, zdobywanie wpływów, budowanie prestiżu i przejmowanie władzy — wszelkimi dostępnymi sposobami.
Przyszłość należy do chciwych i bezwzględnych...
Opis projektu
W Void Dancers ludzkość kolonizuje kosmos, ale nie dysponuje podróżami nadświetlnymi. Wyprawa do innego układu planetarnego ciągnie się latami. Cywilizacja jest rozproszona, a z czasem kultura i społeczeństwo będą coraz bardziej odmienne od siebie. Jedyna możliwość kontroli osiedli ludzkich poza Układem Słonecznym leży w zależnościach gospodarczych. Kolonie są specjalnie tworzone tak, aby im brakowało kluczowych zasobów - wody, powietrza, jedzenia etc. W ten sposób Układ Słoneczny zapewnia sobie „lojalność”, dopóki kolonia przysyła swoje towary, dopóty wysyłane są zapasy potrzebne do przetrwania.
Dorzućmy do tego wszystkiego brak technologii do terraformacji planetarnej. Planet ze zdatną do życia atmosferą nie ma w zasięgu ludzkich podróży. Atmosfery planet są albo toksyczne, albo nie ma ich wcale, dlatego najwydajniej jest budować miasta pod powierzchnią planet — co także ochroni je przed meteorytami. Tak więc ludzkie metropolie to klaustrofobiczne podziemne plątaniny korytarzy i tuneli, z wielkimi jaskiniami, gdzie wieżowce pną się od podłoża, aż po sklepienia.
Błyskawiczny rozwój elektroniki XX i XXI w. został przyćmiony przez gwałtowną rewolucję biotechnologiczną XXII w. Programy masowego ulepszania płodów doprowadziły w rezultacie do powstania nowych gatunków człowieka. Ludzie stali się piękni, zdrowi i długowieczni, zyskali też większe możliwości kontroli swojego ciała i podświadomości. Wykształciły się w ten sposób nowe umiejętności — np. manipulowanie procesami tkankowymi, kontrola pola elektromagnetycznego ciała, lub aktywacja konkretnych mechanizmów umysłowych - nazywane Mentalizmem.
Wkrótce pojawiły się także modyfikacje i ulepszenia fizyczne. Wzmocnienia ścięgien, zagęszczanie kości, wyostrzone zmysły... Nawet najdoskonalsze ciało umiera od serii z karabinu wystrzelonej w serce, więc czemu by nie posiadać dwóch serc? A o ile zwiększają się możliwości bojowe, jeśli posiada się cztery ręce, albo termoreceptory, albo dodatkowy pancerz podskórny. Trzeba kogoś sprzątnąć, a nie można wejść uzbrojonym do budynku? To nie problem dla kogoś, kto pluje jadem, albo jego niektóre kości wysuwają kolce z trucizną.
Oczywiście rozkwit biotechnologii nie spowodował zatrzymania postępu innych dziedzin nauki. Elektronika i informatyka stanowią bardzo ważną część tego uniwersum- stacje kosmiczne, wahadłowce, systemy podtrzymywania życia, broń etc. wszystko to jest ściśle zależne od tych technologii.
Ponadto każdy normalny człowiek ma swój personalny komputer, nazywany Life Toolem. Jest to malutki krążek na skroni właściciela, oraz zestaw różnych czujników rozsianych po jego ciele. Informacje wyświetlane są bezpośrednio na oczach za pomocą soczewek kontaktowych. Sam komputer działa w systemie Augmented Reality — oznacza to, że użytkownik ma nałożone wirtualne informacje na obraz realnego świata. Oczywiście istnieje tutaj ogromna ilość opcji i możliwości, takich jak dane telemetryczne ciała i uzbrojenia, gps, łączność z siecią danej planety, nieprzerwany dostęp do prywatnych danych, spersonalizowane reklamy na ulicach, uniwersalny translator etc. Ma to też swoje minusy. Każde podłączenie się do jakiejkolwiek sieci to ryzyko ataku, kradzieży danych lub zalania spamem. Może to być tragiczne w skutkach, biorąc pod uwagę, że informacje z Life Toola wyświetlają się bezpośrednio na oczach, np. głupio byłoby zostać zalanym spamem reklamowym w czasie strzelaniny.
Domyślnie postaci Graczy to szpiedzy i agenci jednej z sześciu megakorporacji. Jednak uniwersum Void Dancers jest otwarte i pełne konfliktów, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, aby zagrać terrorystami, członkami gangu, lub policyjnymi detektywami. Wspólnym mianownikiem jest tutaj ambicja.
Niezależnie, czy Gracz wciela się w manipulującego ludźmi Mentalistę, używającego pieniędzy i kontaktów Biznesmena, uzbrojonego w ciężki sprzęt Najemnika, czy zmodyfikowanego do granic możliwości Shardika, jego postać nie jest przeciętniakiem, wyróżnia się na tle motłochu i za wszelką cenę chce się z niego wybić, wzbogacić i zapewnić sobie godny byt w tym wrogim świecie.
Od początku tworzenia mechanika miała posiadać dwie cechy- taktyczna i prosta. Po dwóch latach testów z ponad trzydziestoma Graczami i Mistrzami Gry oraz obliczeń kombinatorycznych jestem przekonany, że spełnia ona swoje założenia. Używa ona tylko kości sześciościennych. Podczas walki urazowość postaci jest dosyć wysoka, ale ze względu na biopunkową naturę Void Dancers trudno oczekiwać, aby rozgrywka nie była krwawa. Nie jest to mechanika heroicznych bohaterów, w której można np. rzucić się z nożem na faceta z działkiem. Gra ma za zadanie zmotywować Gracza do kombinowania i do czegoś więcej niż „to ja go tnę”, np. do zaplanowania zasadzki, skradania się, albo użycia ognia zaporowego.
Jednak nie ma sensu w tym miejscu rozpisywać się i kopiować treści podręcznika. Nakręciliśmy krótki filmik, prezentujący mechanikę gry:
Cel projektu
Zamysłem tej kampanii jest wydanie drukiem podręcznika Void Dancers w Polsce.
Jest on efektem kilku lat pracy i przeszedł już redakcję merytoryczną oraz wstępną korektę. Aby sfinalizować projekt musi on przejść jeszcze dwie korekty (gdyż w procesie wydawniczym zawsze wkradają się jakieś chochliki), a także skład DTP. Podręcznik będzie wydany w formacie A4, w twardej i szytej oprawie, ze wstążką do zaznaczania wybranego miejsca. Na 250 stronach kredowego papieru oprócz tekstu znajdzie się ponad 120 ilustracji oddających ponurą atmosferę biopunkowego thrilleru.
Wszystkie dodatki są niezależne i wymagają tylko startera Void Dancers.
Kampania Hollow Colony 7 — opisuje chaos, jaki zapanował w kolonii po katastrofie, podczas której statek transportujący zapas wody rozbił się o powierzchnię planety. Kolejny transport przyleci dopiero za ok. 15 lat, do tego czasu ludzie muszą jakoś przetrwać…
Dodatek Mind Dancers — ten krótki system pozwala rozgrywać przygody, podczas których Gracze włamują się do cudzych umysłów, aby wydobyć informacje, lub żeby zmodyfikować daną świadomość.
Setting Decoy Dancers — osadzony w latach 50 XX w. horror, w którym Gracze wcielają się w nawiedzonych przez „głos” myśliwych, polujących na „demony” ukrywające się pośród ludzi.
Nagrody
Pamiętaj o wybraniu przesyłki z zakładki "dobierz dodatki". Możliwy będzie także odbiór osobisty na terenie: Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Elbląga (lista miast może się z czasem wydłużyć).
Do każdej fizycznej nagrody dodamy naszą pamiątkową KOSTKĘ VD.
Plansze taktyczne w formacie A3 są pokryte warstwą polimeru, aby można było po nich pisać i ścierać, jak na tablicy.
* Pierwsze PLANSZE TAKTYCZNE już zostały wydrukowane!
(Kliknij obrazek, aby obejrzeć dany wzór koszulki)
* Oczywiście wystawiamy faktury.
O autorze / Zespół
Hej! Nazywam się Michał Selke i jestem autorem Void Dancers. W ciągu kilku lat pracy nad tym projektem miałem przyjemność i zaszczyt pracować z wieloma utalentowanymi i wspaniałymi osobami. Są nimi:
Ś.p. Maciej Sabat — redaktor merytoryczny,
Justyna Spychała — korekta tekstu,
Hubert Kaźmierski — strony wzorcowe i (planowany) skład DTP,
Michał Wiatroszak — twórca prototypu Decoy Dancers,
Miłosz Bućko — twórca prototypu Mind Dancers,
Anna Adamczyk — grafiki życia codziennego,
Iga Stolpe — schematy poglądowe, loga organizacji,
Żaneta Szabat — grafiki krajobrazów,
Mariusz Mróz — grafiki technologii i broni,
Rafał Sadowski — loga i emblematy organizacji,
Paweł Sroczyk — grafiki potworów, karta postaci,
Marcin Tomalak — grafiki postaci, okładka,
Marcin Segit — przedmowa.
Ryzyko
Po zakończeniu zbiórki będziemy potrzebowali do dwóch miesięcy na skład i wydruk większości nagród.
Przez cały ten czas będziemy w stałym kontakcie ze wspierającymi - mailowym, telefonicznym, jak i za pomocą mediów społecznościowych. Na życzenie możemy udostępnić wspierającemu nasz bilans finansów z z kampanii, a także planowaną rozpiskę wydatków. Po udanym zakończeniu tego projektu planujemy kontynuowanie linii wydawniczej Void Dancers.
W sprawach związanych z kampanią, nagrodami, wpłatami czy wydaniem podręcznika prosimy o kontakt na contact@void-dancers.com
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Michał Kupczak
Jakub Paskudzki
Marcin Faszcza
Aviko
Maciej Szuba
Jakub Zapała
Martyna Pietrzak
Filip Bartkowiak
Andrzej Kowalski
Piotr Zbierski
Piotr Cygoń
Przemysław Matuszewicz
Wspieracz Anonim
Marcin Rybiński
Tomasz Woś
Saturnin Tacica
Wspieracz Anonim
SilverRAT
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Jakub Jatczak
Jakub Mączka
Tomasz Kubiak
Paweł Kosz
lenrock
Piotr Piotrowski
ProsiaQ
Kiełek
Spider44
Michał Kuminiarczyk
Krzysztof Stanisławek
SySCR
Wspieracz Anonim
Andrzej Krakowian
Katarzyna Zawada
Chiastyczny
Tomasz Pietrzak
Dawid Anioł
Ślifek
Radek Grzanka
Iluviel
Wspieracz Anonim
shohei
Wspieracz Anonim
Maciej Kolczyński
Marek Rojewski
Maciej "Cpt. Barbossa" Miziołek
Łukasz Mirosławski
Narmo
Pokaż wszystkich.
Ocena 1.6 / 5 (22 głosów)
Eldor
4 lata temuFiloZKZ
4 lata temuFenwind
4 lata temuKonrad Pezler
4 lata temuKomentarze
Anonim
11 miesięcy temuMarcin Powka
rok temuAnonim
3 lata temuKrzysztof Bender
4 lata temuAnonim
4 lata temuMichał Stojecki
4 lata temuMichał Stojecki
4 lata temuPaweł Biłejszis
5 lat temuMichał Selke
5 lat temuIronFather
6 lat temuFenwind
6 lat temuMichał Selke
6 lat temuMichał Selke
6 lat temuMichał Selke
6 lat temuMuad'Dib
6 lat temuMichał Selke
6 lat temuMichał Selke
6 lat temuAnonim
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMuad'Dib
7 lat temuSpock
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMarcin Bratek
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMarcin Bratek
7 lat temuAnonim
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuAnonim
7 lat temuEldor
7 lat temuJakub Fenert
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuKrzyś
7 lat temuMaciej Szuba
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuKrzyś
7 lat temuMaciej Szuba
7 lat temuHeadbanger
7 lat temuKrzysztof Głośnicki
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Wojtas
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMichał Wojtas
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMichał Wojtas
7 lat temuMaciej Szuba
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuAnonim
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuEldor
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuGatling
7 lat temuHeadbanger
7 lat temuEldor
7 lat temuMaciej Szuba
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMichał Wojtas
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuJakub Fenert
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMichał Wojtas
7 lat temuMichał Wojtas
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuFiloZKZ
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuMalkwrath
7 lat temuJakub Fenert
7 lat temuMichał Selke
7 lat temuRenegat
2. Kampania Hollow Colony 7 w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu drugiego progu zbiórki),
3. Dodatek Mind Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu trzeciego progu zbiórki),
4. Setting Decoy Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu czwartego progu zbiórki),
5. Nasza dozgonna wdzięczność,
6. Umieszczenie na liście sponsorów,
7. Personalne podziękowania.
Monikanin
2. Podręcznik Void Dancers w wersji elektronicznej,
3. Kampania Hollow Colony 7 w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu drugiego progu zbiórki),
4. Dodatek Mind Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu trzeciego progu zbiórki),
5. Setting Decoy Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu czwartego progu zbiórki),
6. Kampania Hollow Colony 7 w wersji papierowej (przy przekroczeniu piątego progu zbiórki),
7. Dodatek Mind Dancers w wersji papierowej (przy przekroczeniu szóstego progu zbiórki),
8. Setting Decoy Dancers w wersji papierowej (przy przekroczeniu siódmego progu zbiórki),
9. Nasza dozgonna wdzięczność,
10. Umieszczenie na liście sponsorów,
11. Personalne podziękowania.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Shardik
2. Podręcznik Void Dancers w wersji elektronicznej,
3. Plansza taktyczna,
4. Zestaw kostek,
5. Kampania Hollow Colony 7 w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu drugiego progu zbiórki),
6. Dodatek Mind Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu trzeciego progu zbiórki),
7. Setting Decoy Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu czwartego progu zbiórki),
8. Kampania Hollow Colony 7 w wersji papierowej (przy przekroczeniu piątego progu zbiórki),
9. Dodatek Mind Dancers w wersji papierowej (przy przekroczeniu szóstego progu zbiórki),
10. Setting Decoy Dancers w wersji papierowej (przy przekroczeniu siódmego progu zbiórki),
11. Nasza dozgonna wdzięczność,
- Umieszczenie na liście sponsorów,
- Personalne podziękowania.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Street punk
2. Kampania Hollow Colony 7 w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu drugiego progu zbiórki),
3. Nasza dozgonna wdzięczność,
4. Umieszczenie na liście sponsorów.
Curtiss
2. Setting Decoy Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu czwartego progu zbiórki),
3. Nasza dozgonna wdzięczność,
4. Umieszczenie na liście sponsorów,
5. Personalne podziękowania.
PlamiCore
2. Plansza taktyczna,
3. Zestaw kostek,
4. Kampania Hollow Colony 7 w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu drugiego progu zbiórki),
5. Dodatek Mind Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu trzeciego progu zbiórki),
6. Setting Decoy Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu czwartego progu zbiórki),
7. Nasza dozgonna wdzięczność,
8. Umieszczenie na liście sponsorów,
9. Personalne podziękowania.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Assenova
2. Starter Void Dancers w wersji elektronicznej,
3. Kampania Hollow Colony 7 w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu drugiego progu zbiórki),
4. Setting Decoy Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu czwartego progu zbiórki),
5. Nasza dozgonna wdzięczność,
6. Umieszczenie na liście sponsorów,
7. Personalne podziękowania.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Doppelganger
2. Wydrukowana kampania Hollow Colony 7,
3. Nasza dozgonna wdzięczność,
4. Umieszczenie na liście sponsorów.
Przewidywana dostawa: lipiec 2017
Ninurta
2. Podręcznik Void Dancers w wersji elektronicznej,
3. Plansza taktyczna,
4. Zestaw kostek,
5. Kampania Hollow Colony 7 w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu drugiego progu zbiórki),
6. Dodatek Mind Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu trzeciego progu zbiórki),
7. Setting Decoy Dancers w wersji elektronicznej (przy przekroczeniu czwartego progu zbiórki),
8. Kampania Hollow Colony 7 w wersji papierowej (przy przekroczeniu piątego progu zbiórki),
9. Dodatek Mind Dancers w wersji papierowej (przy przekroczeniu szóstego progu zbiórki),
10. Setting Decoy Dancers w wersji papierowej (przy przekroczeniu siódmego progu zbiórki),
11. Nasza dozgonna wdzięczność,
12. Umieszczenie na liście sponsorów,
13. Personalne podziękowania.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Opp&Heimer
2. Darmowa dostawa,
3. Nasza dozgonna wdzięczność,
4. Umieszczenie na liście sponsorów,
5. Personalne podziękowania.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Plansza taktyczna
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Mniejsza wysyłka
Wysyłka koszulki (45 zł)
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wydrukowany dodatek Mind Dancers
Dodatekw formacie A4, 30 stron, w miękkiej oprawie.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 1 zł
Większa wysyłka
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Wydrukowana Kampania Hollow Colony 7
Kampania w formacie A4, 50 stron, w miękkiej oprawie.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 1 zł
Koszulka Void Dancers
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 40 zł
Wysyłka zagraniczna
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł