Brancalonia
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
992 reakcji
Wstęp
Witajcie w Brankalonii, krainie wielu pułapek i równie wielu okazji do zrobienia dużych pieniędzy, miejscu, gdzie wydarzy się najbardziej niesamowita i hultajska włoska przygoda RPG, w jakiej braliście udział!
Stwórzcie własną bandę frantów, dołączcie do wolnej kompanii, znajdźcie sobie jakieś nieźle płatne robótki i przygotujcie mocny koktajl o smaku pięści i noży tym, którzy się o niego proszą.
Kiedy już zarobicie przyjemną sumkę i wespniecie się o kilka szczebli w kompanijnej hierarchii, będziecie mogli spróbować szczęścia podczas tego ostatniego skoku, który pozwoli wam odejść w blasku chwały…
No, bo co w końcu może pójść nie tak? Prawda?
Opis projektu
Brancalonia to arcywłoskie realia do 5 edycji najsławniejszej gry fabularnej wszech czasów, wywrócona na nice średniowieczna Italia. Świat wątpliwych bohaterów, łotrzykowskich awantur i podstępnych intryg, gdzie mieszają się nawiązania do ponad setki dzieł współczesnej włoskiej popkultury, literatury fantasy i popularnych tradycji.
W rezultacie powstaje spaghetti fantasy – nowy gatunek, podobny do spaghetti westernu, z tym, że jego bohaterowie wywijają mieczami zamiast rewolwerów i zamieszkują świat oparty o włoski folklor oraz kulturę. Inspiracje to między innymi:
• arcydzieła włoskiej fantastyki, na przykład Pinokio Collodiego albo Boska komedia Dantego,
• filmy Sergio Leonego i legendarnego duetu Bud Spencer – Terence Hill,
• klasyka kina osadzona w prawdziwej lub zmyślonej Italii, w tym Narzeczona dla księcia, Zaklęta w sokoła, Imię róży i Demony da Vinciego.
• pomysły pożyczone z gier wideo osadzonych na Półwyspie Apenińskim, na przykład gier o Ezio Auditore z serii Assassin’s Creed,
• współczesna literatura włoska: książki Calvina, Buzzatiego, Eco, Pederialiego czy duetu Guerra – Malerba.
Wszystkie grywalne postaci Brancalonii są Frantami – członkami Band najemników, szelm i im podobnych łajdaków wykonujących nie do końca zgodne z prawem Roboty w różnych państewkach – pozostałościach starożytnego królestwa, które legło w gruzach.
Ten motłoch, ciżba desperatów, której doskonałymi przedstawicielami są postaci graczy, nazywa się także zbiorczo Bractwem Nagród – to cała sieć Band i Frantów, za których głowę została kiedyś przez jednego z królewskich lenników wyznaczona mniejsza lub większa nagroda.
Wieśniacy, kupcy, szlachta czy lokalni watażkowie często zlecają kompaniom (i, co za tym idzie, Bandom) różne fuchy: na ogół są to zadania nielegalne i niebezpieczne, których wykonania nie podjął się nikt inny.
A to i tak tylko te łatwiejsze!
Trudniejsze wiążą się zwykle z klątwami, demonami, czarami, potworami i piętrowymi machlojkami.
Musi być jakiś haczyk, skoro wynajęto do tego akurat Frantów, czyż nie?
Tylko podczas naszej zbiórki otrzymacie dodatkowo konwersję na Savage Worlds oraz Szelmy oparte na polskich sowizdrzałach i sarmackich warchołach!
Podręcznik podstawowy Brancalonii zawiera 192 bogato ilustrowane, kolorowe strony pełne map, postaci, antagonistów, potworów i innych obrazów przedstawiających Królestwo.
W środku znajdziecie:
• ogólny opis Królestwa, jego historii i najważniejszych regionów, od Gór Bladych na północy po Morze Charybdejskie na południu, od barbarzyńskiego miasta Tergesty na wschodzie po wybrzeże Morza Zygańskiego na dalekim zachodzie,
• pięć nowych grywalnych ras pochodzących z włoskiej tradycji i historii: Obdarzonych, Malebranche, Marionetki, Morgantów i Sylwan,
• dwanaście nowych podklas, po jednej dla każdej z klas podstawowych, przystosowanych do realiów Królestwa i kojarzących się z włoską historią, tradycją i folklorem, na przykład Benandante i Guślarkę, Szermierkę i Infamisa, Cudotwórczynię i Braciszka,
• nowe rodzaje pochodzeń, cechy osobowości, ideały, więzi, i słabości typowe dla Szelm z Brancalonii,
• nowe atuty, czary, skarby, choroby i trucizny,
• tajemnice, niebezpieczeństwa, ciekawostki, interesujące miejsca, plotki, potwory i pomysły na grę dla Kondotierów – w tym generatory Spelun, Pamiątek i Dróg Donikąd!
• nowe zasady świata: Bójki i Łupnie (pełna wersja); Kiepski i Kradziony Sprzęt; Zarządzenie Kompanią, Sługusami i Norą, Nagrody, Hulanki i Proroctwa; Swawolę i Przyziemny Realizm; Gry hazardowe,
• wprowadzającą przygodę solo: Syn orła,
• kampanię W poszukiwaniu fortuny w sześciu odcinkach,
• dwanaście nowych potworów i dwunastu antagonistów wprost z kart włoskiej historii, tradycji i folkloru.
UWAGA - DO GRY POTRZEBUJECIE TYLKO PODRĘCZNIKA GRACZA LUB SRD!
„Jesteście mętami świata przygody, mięsem armatnim wszystkich bitw, szumowiną, która podnosi się, gdy podrapać dno beczki, parszywą dwunastką, którą wyciąga się z więzienia tylko wtedy, gdy potrzeba kogoś do jakiejś samobójczej misji…”
Macaronicon to bogato ilustrowany tom A4 w twardej oprawie z wyjątkową okładką, zbierający dodatkowe materiały odblokowane podczas kampanii, tak, by zawsze były pod ręką.
Zawiera nowe Rasy, Klasy, Potwory (Pożywiolaka Polenty, czyli Poppo) oraz inne materiały.
A najważniejsze - po ufundowaniu, znajdziecie tam Sauromatię - czyli krótki opis Rzeczpospolitej Biesowskiej, wraz z kilkoma postaciami, które wyemigrowały do Królestwa Kalendarza - goniąc za sławą, kasą lub ananasem na pizzy.
Brancalonia (A4 w twardej oprawie lub PDF) ma 192 bogato ilustrowane kolorowe strony, pełen jest map, postaci, przeciwników, potworów, i innych obrazów przedstawiających Królestwo.
Macaronicon to bogato ilustrowany tom A4 w twardej lub miękkiej oprawie z wyjątkową okładką, zbierający dodatkowe materiały odblokowane podczas oryginalnej kampanii, tak by zawsze były pod ręką. 164 strony.
Pechowiec Codzienny nr. 0 – specjalna broszura (A4, 16 stron, czarno-biała) zawierająca jedyne w swoim rodzaju materiały i przydatne pomysły dla graczek.
Wielka Księga Chwały Wspaniałego Mauro - pomysły na przygody albo bandy, ilustrowane grafikami z podręcznika, czyli Artbook, ale w naszej wersji!
Zestaw Tabel - wszystkie przydatne tabele z Brancaloni w PDF albo w druku!
Konwersja na Savage Worlds Edycja Przygodowa - Jakub "Erpegis" Osiejewski przygotuje brawurowe i grywalne zasady, które przeniosą Brankalonię z 5 edycji na SWEP.
Nowa przygoda od twórcy Brancalonii - Mauro Longo napiszę przygodę, która zadebiutuję na naszej zbiórce, dopiero za pół roku będzie dostępna dla wspierających angielską i włoską edycję.
PDF - wszyscy otrzymują książki oraz PDF.
Ilość stron może ulec zmianie - przeważnie wzrasta.
(nikt z recenzentów nie otrzymał za to wynagrodzenia).
[PL] Brancalonia okiem laika Zakątek Fantastyki
[PL] Kolejna, cholerna robota ABC Gier Fabularnych
[PL] Rzut oka na Brancalonię ABC Gier Fabularnych
[PL] Być jak Han Solo ABC Gier Fabularnych
[PL] To raczej wskazówki ABC Gier Fabularnych
[PL] Brancalonia okiem laika Zakątek Fantastyki
[PL] Nie ukrywam, że Brancalonia urzekła mnie zarówno swoim klimatem, jak i zaskakująco eleganckim designem... Łotrostwo
[PL]“Brancalonia” to naprawdę dobrze pomyślany setting-nakładka na “Dungeons & Dragons”. Jeżeli lubicie opowieści łotrzykowskie, low magic fantasy i przymrużenie oka to “Brancalonia” będzie systemem, który prawie na pewno przypadnie wam do gustu. Erpegowa Alchemia
[ENG] "Different from your regular settings" - Tabletopgamingnews
[ENG] "The all-Italian setting for the most famous role-playing game of all time" - Heroengine
[ENG] "Kickstarter of the week" - Boardgamequest
[ENG] "The most incredible and roguish Italian role-playing game" - D&D Sage Advice
[ENG] "Such a fun session!" - Victory Gaming Condition
[ENG] "This scenario is a tongue-in-cheek journey through Italian history and a unique take on D&D." - gizmodo
Cel projektu
Nagrody
Podręcznik Gracza D&D 5ed
Player's Handbook (Podręcznik gracza) to najważniejsze źródło wiedzy dla wszystkich grających w Dungeons & Dragons®. Zawiera zasady dotyczące tworzenia i rozwoju postaci, jej pochodzenia i umiejętności, eksploracji i walki, a także wyposażenia, czarów i wielu innych aspektów gry.
Wyprawa za Mur i inne historie
“Wyprawa za Mur i inne historie” to polski przekład gry “Beyond the Wall and Other Adventures” wydawnictwa Flatland Games. Jej zasady to adaptacja reguł pierwszej, klasycznej edycji “Dungeons and Dragons” - gra zalicza się zatem do nurtu OSR (Old School Revival). Podobnie jak matka wszystkich gier fabularnych (RPG), “Wyprawa za Mur” pozwala przeżyć niezapomniane przygody w cudownym świecie fantasy, który powstaje w wyobraźni graczy, przy użyciu prostych zasad, sprawdzonych przez tysiące drużyn z całego świata w ciągu półwiecza. Oznacza to, że do gry potrzebny jest komplet kości - od k4 do k20.
Starter Brancalonii
Przygotowujemy zestaw startowy w druku. Cudnie kolorowy, w formacie A4, do tego plaskacze na fajnej tekturze, karty gotowych postaci (plus karta czysta dla kreatywnych) oraz fantastyczna, użyteczna i potrzebna do rozpoczęcia (prawie) każdej klasycznej sesji – mapa karczmy.
Starter jest gratis dla progu Ghulasz, a dla pozostałych progów za 60PLN. Jeżeli będzie w sklepie, będzie kosztował 75PLN.
Zestaw Kart Potworów
Zestaw Magicznych Przedmiotów, Eliksirów i Czarów
Ekran Mistrza Gry
1000mmx25/20mm, łamany na 4 "skrzydła" + broszura (wstępnie jeden z progów społecznościowych). Ekran z kartonu 300g. W wersji Ghulasz gratis, normalnie 30PLN.
Ravioli na Pizzę
Dopłata dla osób, które chcą zmienić poziom wsparcia Ravioli na poziom Pizza 100PLN
Pizza na Spaghetti
Dopłata dla osób, które chcą zmienić poziom wsparcia Pizza na poziom Spaghetti 120PLN
Spaghetti na Ghulasz
Dopłata dla osób, które chcą zmienić poziom wsparcia Spaghetti na poziom Ghulasz 210PLN. W opcji Ghulasz dostajecie poza tym, co jest wypisane obecnie: Starter + ekran + solo + zakładki. Zaktualizujemy grafiki niedługo.
Limitowany podręcznik Savage Worlds Edycja Przygodowa!
Ten podręcznik to efekt 15 lat doświadczeń. Szczególną dumą napawa nas, że w tej edycji udało się połączyć taktyczny charakter oryginalnego systemu z najlepszymi elementami gry czysto narracyjnej.
Będzie bardziej brawurowo! Savage Worlds to uniwersalna mechanika na rynku, dzięki której można błyskawicznie i z łatwością rozegrać ekscytujący pościg, ogromną bitwę, dramatyczny pojedynek – zarówno szermierczy, jak lotniczy. Proste zasady pozwalają tworzyć niezapomnianych bohaterów, którzy podczas niezwykłych przygód zmienią się z nowicjuszy w prawdziwe legendy.
Będzie bardziej grywalnie! Savage Worlds to spełnienie marzeń o systemie, w którym przygody pisze się w mgnieniu oka, a prawdziwych bohaterów można stworzyć na kilka minut przed sesją. Mistrz Gry nie będzie musiał korzystać z komputera i wielu opasłych tomów, by przygotować scenariusz: wszystko, czego potrzeba, znajdzie w tej książce i we własnej wyobraźni. Gracze szybko odnajdą się w każdych realiach i przygotują niezapomniane postaci, nie studiując godzinami setek bliźniaczo podobnych regułek. Do tego dostaniecie zakładki z pomocami do gry. (okucia są przykładowe, na limitowanej edycji ich nie ma).
160PLN
Broszura z konwersją
Broszura z konwersją na SWEP 20PLN
Mapa i plakat
Grafika drukowana nowoczesną metodą druku cyfrowego – pigmentowego. Druk opiera się na pigmentach posiadających atest Oeko-tex 100. Jest to najnowsza technologa druku, która zawiera tak zwany binder w samym pigmencie. Dodatkowo tkaniny przechodzą szereg procesów chemicznych aby utrwalić druk jeszcze lepiej.
Grafiki będą drukowane na dekoracyjnej tkaninie bawełnianej (100% bawełna) o splocie „Panama” o gramaturze 220g/m2.
Można prać w temperaturze 30 stopni (bez wybielaczy) oraz prasować.
Wydruki grafik dostępnych na zbiórce zostaną profesjonalnie obszyte maszynowo. Obszycie nie będzie przeszkadzać w używaniu grafik na stole w trakcie gry czy umieszczeniu ich w antyramach.
OPCJA - Musisz zadecydować czy chcesz żeby były zaopatrzone w "tunele" w górnej i dolnej części, dzięki którym łatwiej będzie je samodzielnie zawiesić. Obszycie nie będzie przeszkadzać w używaniu map na stole w trakcie gry. Do wyboru będzie grafika na plakacie.
Mapa drukowana metodą sublimacji transferowej na wodoodpornej tkaninie poliestrowej - tkanina impregnowana o gramaturze 200g/m2.Mocna tkanina poliestrowa, impregnowana, wodoodporna, łatwa do utrzymania w czystości.Można prać w temperaturze 30 stopni (bez wybielaczy) oraz prasować.
Mapy dostępne na zbiórce zostaną profesjonalnie obszyte maszynowo, lub zaopatrzone w tunele - jak wyżej do wyboru.
Plakat 70x50cm, mapa 70x100cm
Tacki
Wykonane z drukowanej wodoodpornej tkaniny poliestrowej. Wymiary całej tacki to ok 22x22cm co daje wymiar ok. 14x14cm powierzchni na której rzuca się kośćmi bo złożeniu tacki. Również mogą być prane w pralce.
Sakiewki
Sakiewka wykonana z miękkiej tkaniny poliestrowej - gładka pluszowa o bardzo delikatnym krótki włosku. Materiał skonstruowany jest z dwóch rodzajów przędzy poliestrowej i nylonowej. Sakiewka idealna na kości lub żetony. Wymiary: 15x20 cm (+/- 2cm )
Zestaw kuchenny
Opis do rękawicy kuchennej: (w zbiórce są dwie opcje grafiki wrzucone, możne to sugerować nadruk dwustronny, ale nadruk będzie z jednej strony tylko. Część która będzie dotykać gorącej powierzchni będzie bez zadruku. Podobnie jak szmatka do kompletu, też zadruk tylko z jednej strony)
Jednostronnie zadrukowana rękawica kuchenna i łapka kuchenna, wykonane z drukowanej bawełny premium 153g /m2.
Bawełna drukowana nowoczesną metodą druku cyfrowego – pigmentowego. Druk opiera się na pigmentach posiadających atest Oeko-tex 100. Jest to najnowsza technologa druku, która zawiera tak zwany binder w samym pigmencie. Dodatkowo tkaniny przechodzą szereg procesów chemicznych aby utrwalić druk jeszcze lepiej.
Wewnątrz niepalna włóknina silikonowa i delikatna bawełna jednokolorowa.
Na rękawicy znajdziecie ulubionego przez Was Poppo, czyli pożywiołaka polenty!
O autorze / Zespół
Tomasz Z. Majkowski: zarządzanie projektem.
Redaktor i tłumacz gier fabularnych o ponad 20-letnim doświadczeniu. Dla Gramela przygotowywał m. in. polskie wydania podręczników podstawowych do "Savage Worlds", pracował przy podręcznikach do "Evernight", "Sensacji i Przygody" i "Nemezis", przetłumaczył "Deadlands" - dawniejsze, dla wydawnictwa MAG (ze znakomitym zespołem) i "Deadlands: Reloaded". Tłumaczył też i redagował podręczniki do "Zewu Cthulhu" "Legendy pięciu Kręgów" i "Dungeons & Dragons". Jest autorem dziesiątków artykułów i przygód do rozmaitych gier fabularnych, publikowanych w "Magii i mieczu", "Portalu" i "Gwiezdnym Piracie". W życiu poza-erpegowym samodzielny pracownik naukowy UJ, literaturoznawca, kulturoznawca i - przede wszystkim - groznawca.
Od końca roku 2020 wspólnik i członek zarządu w wydawnictwie Gramel Books spółka z o. o.
Marta Błaszkowska: redakcja i skład
Literaturoznawczyni, groznawczyni, redaktorka i graficzka. Naukowo (i dla przyjemności też) zajmuje się kulturą popularną, a poza tym od niemal dziesięciu lat pracuje nad wszystkim, co konieczne, żeby przygotować książkę do druku - opracowuje teksty językowo, technicznie i estetycznie. Współpracuje z kilkoma wydawnictwami, od ponad roku pracuje też dla Gramela, gdzie odpowiadała za redakcję i korektę kilku podręczników oraz zredagowała i opracowała graficznie “Jeden moment”.
Maciej Nawrocki: Tłumaczenie i korekta
Polonista, historyk literatury, redaktor, tłumacz. Interesuje się kulturą dawną i wszelkimi rodzajami gier. Pracuje przy tworzeniu gier wideo, planszówek i RPG. Prowadzi kursy akademickie poświęcone m. in. literaturze staropolskiej i poetyce gier cyfrowych.
Triglav Studio: Koordynacja kampanii i marketing
Triglav Studio powstało w hrabstwie Dorset, w UK, z pasji i miłości do gier planszowych oraz fabularnych. Jesteśmy małym, niezależnym studiem designerskim, z zespołem ludzi rozsianych po Europie. Każdy z nas ma swoją profesjonalną ścieżkę zawodową w różnych dziedzinach. Graliśmy i prowadziliśmy gry przez większą cześć naszego życia, dlatego też postanowiliśmy połączyć nasze umiejętności i możliwości oraz pasję do gier, tworząc własne studio. Bazując na długoletnim doświadczeniu i różnorodnych umiejętnościach, chcemy tworzyć gry z myślą o naszej i Waszej dobrej rozrywce, tak abyśmy wszyscy mogli przyjemnie spędzać wspólny czas w gronie znajomych. Ponieważ mieliśmy trzech założycieli studia, wybraliśmy dla niego nazwę pochodzącą od trzygłowego słowiańskiego bóstwa, Triglava.
Ryzyko
W ciągu kilku ostatnich lat rynek gier fabularnych w Polsce gwałtownie urósł - doświadczyliśmy tego na własnej skórze w zeszłym roku, kiedy zaskakujące dla nas samych zainteresowanie produktami Gramel Books zbiegło się w czasie z wybuchem pandemii, co poskutkowało opóźnieniami w wysyłkach.
Aby zagwarantować, że taka sytuacja się nie powtórzy, nie będziemy organizować wysyłki podręczników do “Brancalonii” samodzielnie. Wszystkie zamówienia zostaną przekazane firmie zewnętrznej Force Fulfilment Services, która szybko i profesjonalnie dostarczy wam zamówione materiały. Podręczniki zostaną wydrukowane w sprawdzonej i rzetelnej drukarni, z którą mieliśmy już okazję współpracować.
Chcemy, żeby we wrześniu lub październiku trafiły do Was podręczniki PDF (Brancalonia i Macaronicon), a druk na jesieni (4 kwartał) 2021 lub w pierwszym kwartale 2022.
Wiemy też, że jakość tłumaczenia podręczników do gier fabularnych potrafi być bardzo rozmaita. O najwyższy możliwy poziom przekładu zadba zespół, w skład którego wchodzi jeden z najbardziej doświadczonych tłumaczy gier fabularnych w Polsce i profesjonalni redaktorzy o wieloletnim doświadczeniu w pracach edytorskich, zdobytym w wydawnictwach naukowych, oraz wyspecjalizowani w grach. A także przygotowaniu teoretycznym, zdobytym na jednej z najlepszych polonistyk w Polsce.
Dzięki temu mamy nadzieję opublikować grę terminowo i w postaci spełniającej całkowicie wasze oczekiwania.