Gildie Londynu
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
104 reakcji
Wstęp
Witajcie,
po sukcesie naszej ostatniej kampanii najnowszej gry Carla Chudyka "Ptaszki Ćwierkają" powracamy z nowym tytułem, grą "Gildie Londynu" (Edycja Polska) od
Tasty Minstrel Games.
Gra miała swoją premierę na zeszłorocznych targach w Essen, gdzie TMG zaprezentowało jej angielską wersję. Nakład przewidziany na targi w Essen rozszedł się w godzinę, a opinie graczy, którzy mieli okazję w nią zagrać, były bardzo dobre.
Od dłuższego czasu rozmawiamy z TMG odnośnie współpracy na naszym rynku.
W ostatnim czasie nasze wspólne rozmowy przyspieszyły i tym sposobem pojawiła się możliwość wydania polskiej edycji gry "Gildie Londynu". Mamy nadzieję, że z Waszą pomocą uda się tego dokonać.
Akcja przenosi graczy w czasy późnego średniowiecza, a dokładniej do najznamienitszego i najbogatszego miasta - Londynu. Gracze kontrolują Członków Gildii, którzy poprzez swoje zaangażowanie, mądre planowanie i perfekcyjne decyzje starają się zająć jak najwięcej gildii w mieście. A samych gildii jest czterdzieści. Jeśli jakąś gildię uda się pozyskać, można zostawić na niej Członka Gildii, który zostanie jej Mistrzem.
Do tego celu gracze będą używali kart akcji (ponad 120 kart). Kart akcji można używać między innymi do wynajmowania nowych Członków Gildii, do przemieszczania się po planszy - mieście, a także do zagrywania ich specjalnych akcji, ale o tym później.
"Gildie Londynu" to gra przeznaczona dla 2-4 graczy, a jej rozgrywka zajmuje około godziny. Jej zasady nie należą do trudnych, przez co śmiało można grać rodzinnie. Jednak doświadczeni gracze również znajdą w niej wiele przyjemności, a to za sprawą dynamicznie rozwijającej się sytuacji na planszy w każdej rundzie. Gra została wysoko oceniona przez graczy na całym świecie. Na największym portalu związanym z grami planszowymi na obecną chwilę jej nota to 7,5/10. Jednak ocena wkrótce się zmieni, gdyż równolegle z drukiem polskiej edycji zaplanowany jest druk w językach: niemieckim, francuskim, angielskim oraz portugalskim.
Jak zawsze liczymy na Wasze zaangażowanie i pomoc w realizacji naszego kolejnego projektu na wspieram.to. Pomóżcie nam ufundować polską edycję gry "Gildie Londynu".
Oficjalny profil gry na BGG:
Opis projektu
Rozgrywka zaczyna się od umieszczenia obok siebie dwóch kafelków Ratusza, obok których umieszcza się pierwszy kafelek specjalnego budynku - Kościół St Lawrence Jewry. Następnie wokół dokłada się 9 losowych innych kafelków gildii tak, jak pokazano na zdjęciu poniżej. Całość tworzy startową planszę (dla 3-4 graczy). Na wszystkich kafelkach poza Ratuszem umieszcza się również odkryte i losowo dobrane żetony drugiego miejsca. Kolejnym krokiem jest umieszczenie znacznika Nadzorcy na kafelku z najniższą cyfrą w prawym dolnym rogu kafelka (kafelki z cyframi 1-12 mają znaczenie dla punktacji na końcu rozgrywki). Z pozostałych kafelków tworzy się 2 zakryte (herbem ku górze) stosy kafelków gildii - będą dokładane do planszy w trakcie trwania rozgrywki. Na Ratuszu umieszcza się również po 4 pionki Członków Gildii dla każdego z graczy. W tym momencie całość powinna wyglądać tak, jak na zdjęciu poniżej.
Kolejnym krokiem jest umieszczenie na stole planszy punktacji. Na planszy umieszcza się (dowolnie wybraną stroną) specjalny kafelek Plantacji. Znacznik rundy (czarny dysk) trafia na pole 1 na torze rundy, a w miejscu z rysunkiem Lorda Burmistrza umieszcza się talię kart Nagrody. Na samym środku znajdują się pionki neutralne (czarne) w ilości zależnej od ilości graczy. Każdy z graczy otrzymuje po 3 karty Nagrody, a następnie wybiera jedną z nich dla siebie odkładając pozostałe na wierzch talii. Każdy z graczy otrzymuje również 6 kart akcji, z których tworzy swoją startową rękę. Z pozostałych kart akcji należy utworzyć talię i położyć ją w pobliżu planszy. Kiedy gracze zrobią już powyższe kroki, całość powinna wyglądać w sposób przedstawiony na zdjęciu poniżej.
Kiedy wszystko zostanie już przygotowanie można zacząć rozgrywkę. Każda runda gry składa się 1 tury dla każdego gracza. W trakcie swojej tury gracz może zagrywać dowolną ilość kart akcji (maksymalnie tyle, ile posiada na swojej ręce). Karty akcji można zagrywać na trzy sposoby: wynająć członka gildii, przemieścić swój pionek członka gildii lub użyć specjalnego efektu zagrywanej karty. Należy pamiętać, że na rewersie każdej karty akcji znajduje się symbol monety, który służy do płacenia kosztu zagrania niektórych kart akcji. Tak więc karta akcji to również środek płatniczy używany podczas rozgrywki.
Wynajęcie członka swojej gildii polega na odrzuceniu dowolnej karty z ręki na stos kart odrzuconych i dołożeniu jednego swojego pionka ze stosu rezerwy na kafelek Ratusza. Aby przemieścić swojego pionka należy odrzucić kartę z ręki, a następnie wybrać dowolnego swojego pionka na dowolnym kafelku planszy i przemieścić go na dowolny inny nierozegrany jeszcze kafelek planszy w kolorze odpowiadającym kolorowi na zagranej karcie (np. zagrywając kartę z kotwicą - niebieska możemy przemieścić dowolnego swojego pionka na dowolny nierozegrany jeszcze kafelek w tym samym kolorze i z takim samym symbolem). Na poniższym zdjęciu kafelek posiada symbol kotwicy - niebieski, więc taki ruch jest możliwy.
Ostatnią możliwą akcją z karty jest użycie jej specjalnego efektu. Jeśli gracz zdecyduje się na taką opcję, musi w pierwszej kolejności zapłacić koszt zagrania tego efektu. Koszt wskazany jest na karcie w jej lewym górnym rogu. Jeśli koszt jest 0, zagranie efektu nie kosztuje gracza nic. Czasem kosztem może być usunięcie swojego pionka do rezerwy, jednak w większości przypadków zapłata następuje monetami - kartami (każda karta ma wartość 1 monety). Po zagraniu wszystkich kart gracz dobiera z talii tyle kart, ile zużył w swojej turze oraz karty bonusowe np. z działania efektów zagranych w tej turze kart.
Po tym jak każdy z graczy rozegrał swoją turę, gra przechodzi do kolejnej fazy - rozpatrywania kafelków planszy. Kafelki rozpatruje się zaczynając od najwyższego rzędu (pierwszy kafelek z lewej strony) i idąc poziomo w prawo analogicznie rozpatruje się każdy rząd kafelków. Każdy kafelek posiada w lewym górnym rogu oznaczenie (cyfra na grafice pionka), które mówi graczom ile łącznie dowolnych pionków musi się aktualnie znajdywać na tym kafelku, aby móc go rozpatrzyć. Jeśli na kafelku jest wystarczająca ilość pionków - kafelek jest rozpatrzony natychmiast, jeśli nie ma wystarczającej ilości - kafelek zostaje pomijany i rozpatruje się kolejny. Należy pamiętać, że niektóre kafelki posiadają nagrody, które wpływają na inne nierozpatrzone kafelki. Po rozpatrzeniu wszystkich możliwych kafelków i odebraniu odpowiednich nagród runda się kończy. Jeśli jest to runda, która na torze punktacji jest oznaczona na szaro - należy rozegrać dodatkowo fazę rozwoju - specjalny kafelek Plantacji umieszczony na planszy punktacji. Następnie należy przesunąć znacznik rundy na planszy wprzód o jedno pole i rozpocząć kolejną rundę w analogiczny sposób.
Rozgrywka trwa do momentu zakończenia wskazanej na planszy rundy ( w zależności od ilości graczy biorących udział w grze). Kiedy znacznik rundy znajdzie się na takim polu, oznacza to, że kolejna runda będzie ostatnią w rozgrywce. Po rozegraniu tej rundy gracze podliczają swoje punkty zwycięstwa (przemieszczają swoje znaczniki na torze punktacji). Na końcu gry gracze dostają punkty za wykonane zadania z kart Nagrody. Jeśli uda im się spełnić wymagania na nich zawarte, otrzymują odpowiednią ilość punktów zwycięstwa. Rozgrywkę wygrywa gracz z największą łączną ilością punktów po podliczeniu wszystkich bonusów na końcu gry.
"Gildie Londynu" to gra z niskim progiem wejścia. Zasady nie są skomplikowane, a poznanie wszystkich symboli umieszczonych na kartach i kafelkach zajmuje dosłownie kilka pierwszych tur gry. Dodatkowo w grze znajdują się karty pomocy dla graczy, na których zostały w szczegółowy sposób opisane specjalne efekty działania większości kart. Grę polecamy zarówno całym rodzinom, początkującym graczom, jako również graczom zaawansowanym, gdyż możliwość taktycznego podejścia do rozgrywki daje dużo satysfakcji i sprawia, że każda rozgrywka jest inna.
Mamy nadzieję, że powyższy opis przekonał Was do wsparcia projektu. Liczymy na Wasze zaangażowanie i pomoc w realizacji tej nietuzinkowej gry w wersji polskiej.
Instrukcja w wersji polskiej
(instrukcja na obecną chwilę jest w fazie tworzenia, została przetłumaczona, jednak wymaga jeszcze korekty tekstu oraz kilku elementów graficznych dla polskiej edycji, które wyjaśnią dokładniej niektóre akcje i symbole na kartach - zasady w niej opisane nie zmienią się, a jedynie całość zostanie ubrana w odpowiednie słownictwo)
Karta Pomocy wersja polska
Gambit TV - Tomek
(wersja polska)
Dice Tower - Tom Vasel
(wersja angielska)
Game Boy Geek
(wersja angielska)
Rahdo
(wersja angielska)
Cel projektu
Naszym głównym celem jest zebranie kwoty 25 000 pln i wydanie polskiej edycji gry
"Gildie Londynu" w najlepszej możliwej jakości i w najniższej cenie.
Nagrody
O autorze / Zespół
Cześć, tu Przemo "Przym" z wydawnictwa Czacha Games. Od niemal 25 lat gry to moje hobby, kiedyś były to głównie RPG-i, a z czasem planszówki i karcianki.
Praca nad grami daje mi wiele radości i satysfakcji, dlatego postanowiłem skupić się na wyszukiwaniu i tworzeniu polskich edycji gier, które z jednej strony są nietuzinkowe i wnoszą sporo zabawy podczas rozgrywki, z drugiej zaś strony są doskonale zrobione i dobrze oceniane przez graczy na całym świecie - tak powstała Czacha Games.
Mam nadzieję, że wszyscy wspierający ten tytuł będą bardzo zadowoleni zarówno z samej gry, jak i jej wykonania.
Jeśli masz pytania odnośnie projektu lub samej gry to pisz do nas.
e-mail: biuro@czachagames.pl
nasza strona: czachagames.pl
Odwiedzaj nasz profil FB i bądź na bieżąco!!
Ryzyko
To kolejny projekt na wspieram.to naszego wydawnictwa. Mając już doświadczenie przy okazji prac nad innymi tytułami wiemy jakie zagrożenia mogą się pojawić w trakcie jego realizacji, dlatego już na tym etapie eliminujemy potencjalne ryzyko.
Produkcję mamy zarezerwowaną na październik 2016, a wszelkie pliki produkcyjne zostaną przesłane do drukarni do końca września tak, abyśmy byli pewni, że wszystko pójdzie zgodnie z założonym przez nas terminem.
Chcielibyśmy również, aby gra trafiła do Was maksymalnie w pierwszej dekadzie grudnia 2016 i dołożymy wszelkich starań, żeby tak się stało.
Wiemy jednak, że proces produkcji gry zależy również od innych podmiotów (drukarnia, spedycja, sytuacje niezależne od nas), dlatego jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i na bieżąco monitorujemy postępy w przygotowaniu gry, a jeśli wynikną jakieś nieprzewidziane problemy, będziemy się starali na bieżąco je rozwiązywać.
Nasze udane projekty:
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
proszek
PIOTR SYKUT
Vester
Tyrek
Dawid Witakowski
Patryk Skut
Daria Chibner
Aleksandra Miszta
Pionkolandia
Dariusz Skwarek
Radosław Majkowski
slajerski
Łukasz Jabłoński
Wspieracz Anonim
Aleksandra Robak
Wspieracz Anonim
lewander
ihasel
Razul
Grzegorz Wolny
Konrad Rymczak
Łukasz Chmielewski
Marek Lewandowski
Łukasz Stanczewski
Sebastian Ziegert
MatMarek
Ewa Sadowska
tomoe
Andrzej Żuk
Konrad Staniszewski
Artur Kucharek
Mariusz Staniak
Mikołaj Mrozik
Wspieracz Anonim
8janek8
Tomasz Skołudek
Szymon Czupryński
Tomasch
gaciak
q
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Radoslaw Zemsta
Borutg
Pokaż wszystkich.
Ocena 5 / 5 (2 głosów)
Komentarze
Konrad Staniszewski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMatMarek
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuFaziee
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuMikołaj Mrozik
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuMikołaj Mrozik
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuWojciech Zaborniak
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuWojciech Zaborniak
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuMikołaj Mrozik
8 lat temuSebastian Ziegert
8 lat temuAnonim
8 lat temuMichał Szymczyk
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuSzymon Gumiński
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuAnonim
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
8 lat temuDar od gildii
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 180 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 50 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Przewidywana dostawa: grudzień 2016
Gildie dla każdego
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 180 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 35 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dwupak
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 360 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 120 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Przewidywana dostawa: grudzień 2016
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Gildie w pakiecie
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena pakietu poza wspieram.to 1800 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 650 pln
Darmowa dostawa kurierem. Dla firm faktura VAT.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Mecenat
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
3. Mecenat projektu - umieszczenie logotypu oraz informacji o firmie na stronie projektu na wspieram.to
* Cena pakietu poza wspieram.to 3600 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 1400 pln
Darmowa dostawa kurierem. Dla firm faktura VAT.
Dla sklepów stacjonarnych - dodatkowo GRATIS jeden egzemplarz pokazowy gry "Gildie Londynu".
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Early Bird
1. Gra "Gildie Londynu" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 180 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 55 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie całej Polski.
Jeśli nie masz w okolicy żadnego paczkomatu i preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Przewidywana dostawa: grudzień 2016
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Kurier
Zakup tego dodatku jest opcjonalny. Dodaj go do zamówienia, jeśli zamiast paczkomatem, chcesz otrzymać swoją paczkę kurierem.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 125 zł
Koszulki na karty
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 125 zł
Nie Testowaliśmy Tego Wcale
Pakiet Limitowany - ostatnie 20 sztuk z całego nakładu produkcyjnego!!!
Darmowa wysyłka Pocztą Polską na terenie całego kraju.
Przewidywana dostawa: październik 2016
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Nie Testowaliśmy Tego Również
Darmowa wysyłka Pocztą Polską na terenie całego kraju.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Ptaszki Ćwierkają
Darmowa wysyłka Pocztą Polską na terenie całego kraju.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Impuls
Gra będzie zawierała wszystkie poprawione karty oraz 3 karty bonusowe, które nie ufundowały się podczas kampanii gry.
Darmowa wysyłka Pocztą Polską na terenie całego kraju.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł