Keyflower oraz dodatki Farmerzy i Kupcy
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
120 reakcji
Wstęp
Witajcie,
po ogromnym sukcesie naszego poprzedniego projektu Wojownicy Midgardu przyszedł czas na absolutny światowy hit. Gra, która od kilku lat znajduje się w ścisłej czołówce na największej platformie poświęconej grom planszowym na świecie boardgamegeek.com i zajmuje aktualnie 31 pozycję w rankingu wszystkich gier z łączną oceną 8/10. Swoją notę umieściło tam ponad 11 tysięcy graczy sprawiając, że Keyflower jest absolutnym światowym hitem od kilku lat. Dziś startujemy z polską edycją wraz z dwoma dużymi dodatkami Farmerzy oraz Kupcy. Mamy nadzieję, że zdecydujecie się na wsparcie tej kultowej gry i dołączycie do tysięcy fanów na całym świecie. A zatem zaczynamy...
Jak zwykle bardzo liczymy na Wasze wsparcie!
Opis projektu
Keyflower to gra dla 2 do 6 osób, a sama rozgrywka zajmuje około 90 minut.
W pudełku znajdziemy:
- 64 sześciokątne kartonowe kafle
- 141 drewnianych znaczników robotników
- 120 drewnianych znaczników surowców (złoto, żelazo, kamienie i drewno)
- 48 kartonowych znaczników umiejętności (kowadło, kilof i piła)
- 6 parawanów graczy stylizowanych na wiejskie chatki
- czarny woreczek do losowania robotników
- instrukcję
Rozgrywka składa się z czterech rund, a każda runda to inna pora roku. Grę zaczynamy wiosną, a kończymy po zimie. Podczas pór roku gracze będą starali się rozwijać swoje wioski poprzez pozyskiwanie nowych kafli budynków, zdobywanie surowców, dodatkowych umiejętności lub ulepszanie wcześniej wybudowanych budynków. Wszystko po to, aby na koniec gry uzbierać jak największą liczbę punktów. Oczywiście gracz z największą liczbą zdobytych punktów będzie cieszył się zwycięstwem.
Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z jednym kaflem domu i ośmioma losowo wybranymi robotnikami, których w tajemnicy przed innymi graczami chowa za swoim parawanem. Na środku stołu rozkłada się losowo wybrane kafle wioski. Na każdą porę roku przypada po 12 unikalnych kafli, a w zależności od liczby graczy losuje się ich odpowiednią ilość. Kafle te stanowią pulę, o którą gracze będą się licytować oraz pozyskiwać z nich dodatkowe surowce lub umiejętności. Gracze, którzy wylicytowali kafle w danej rundzie, będą rozbudowywać nimi swoją wioskę.
Dodatkowo w zależności od liczby graczy układa się na stole kafle łodzi, na których umieszczeni są robotnicy i/lub żetony umiejętności w ilości wynikającej z danego kafla. Na koniec danej rundy (pory roku) zgodnie z ustaloną kolejnością gracze będą zabierać jej zawartość (robotników, żetony umiejętności) i zasilać nimi swoją pulę zasobów.
Wioskę rozbudowuje się przez dokładanie nowych sześciokątnych kafli. Na początku każdej z 4 rund kilka takich kafli pojawia się na środku stołu (w zależności od ilości graczy), a gracze dostają wolną rękę w ich licytowaniu. W kolejnych ruchach wystawiają swoich robotników przy jednej z krawędzi kafla, który chcą pozyskać. Wszystkie użyte w jednym ruchu pionki muszą być jednakowego koloru, a jeśli przebijamy czyjąś ofertę, musi być ich przynajmniej o 1 więcej i muszą odpowiadać kolorowi, którego wcześniej użyto. Mamy więc w grze jakby 4 różne, niezależne „waluty” – robotników w 4 kolorach. Nawet tuzin czerwonych nie jest lepszy od jednego zielonego, jeśli ten zielony zajął już miejsce przy kaflu, na który czyhają czerwoni!
Oprócz licytacji kafli, robotnicy zajmują się też ich wykorzystaniem. Każdy kafel to budynek, statek lub coś podobnego i albo daje bezpośrednie korzyści w grze np. w postaci punktów, albo pozwala na wykonanie jakiejś akcji po umieszczeniu na nim robotnika. Możemy to zrobić bez względu na to, czy należy on do nas, do przeciwnika, czy jeszcze podlega licytacji. Ważne, by przestrzegać zasad trzymania się jednego koloru oraz że, inaczej niż w przypadku licytacji, taki robotnik nie znika po zakończeniu rundy, tylko trafia do gracza, który jest właścicielem danego kafla. Jeśli więc wyślemy robotnika do pracy w swojej wiosce, zachowamy nasz kapitał ludzki do ponownego wykorzystania w kolejnej rundzie. Ale jeśli pracujemy u przeciwnika, sami powiększamy jego możliwości odegrania się na nas w przyszłości.
Keyflower urzeka mnogością kolorowych meepli, które użyte w ramach prostych i czytelnych akcji, pozwalają nam budować strategię, optymalizować posunięcia taktyczne i mieszać szyki przeciwnikom, a to wszystko w atmosferze blefu, podejrzliwości i z ciągłym kalkulowaniem, jaką jeszcze siłą roboczą dysponują przeciwnicy.
Jest to gra, która wymaga od graczy próby przewidywania ruchów przeciwnika po to, aby nie dać się zaskoczyć lub samemu ubiec swoim ruchem poczynania innych, daje również możliwości wyboru różnych strategii na zdobywanie punktów. Jednak ze względu na początkową losowość każdej rundy zwycięska strategia z poprzedniej gry może okazać się nieprzydatna w kolejnej rozgrywce. Wyczuwalna w grze lekka negatywna interakcja może osobom o słabszych nerwach trochę podnieść ciśnienie, co osobiście uważamy za plus tej gry, gdyż dzięki temu rozgrywa jest emocjonująca, a sama gra wiele na tym zyskuje.
Dodatkowym atutem tej gry są dwa rozszerzenia: Keyflower Farmerzy oraz Keyflower Kupcy, które wprowadzają do gry nowe możliwości strategii oraz zawierają nowe kafle wiosek i urozmaicają w ciekawy sposób samą rozgrywkę.
Keyflower - polska instrukcja (wersja beta)
Gambit TV - Keyflower: zasady i przykładowa rozgrywka
Granie W Chmurach - Keyflower: zasady i przykładowa rozgrywka
Let's Play - Keyflower: zasady i przykładowa rozgrywka
Keyflower: Farmerzy jest pierwszym rozszerzeniem do gry Keyflower. W Keyflower każdy gracz rozwija swoją unikalną wioskę przez cztery pory roku wygrywając licytację płytek wioski (specjalne budynki i łodzie), umiejętności, surowców oraz robotników.
W pudełku znajdziemy:
- 16 sześciokątnych kafli wioski
- 2 sześciokątne kafle łodzi
- 3 sześciokątne kafle kolejności graczy
- 12 drewnianych brązowych krów
- 24 drewniane różowe świnie
- 32 drewniane białe owce
- 30 żetonów pszenicy
- instrukcja
W rozszerzeniu Keyflower: Farmerzy, gracze rozwijają rolniczą stronę swojej ekonomii poprzez zdobywanie budynków farm, uprawiając pszenicę oraz hodując i rozmnażając zwierzęta gospodarskie (krowy, świnie i owce).
Zwierzęta trzyma się na polach stworzonych przez granice dróg, dodając nowy wymiar do przemyśleń w stosunku do gry podstawowej. Punkty mogą być teraz zdobywane poprzez nabywanie i hodowlę zwierząt, uprawę pszenicy oraz układu pól.
Gracze mogą sami zdecydować czy chcą używać wszystkich kafli z dodatku Keyflower: Farmerzy, czy też wymieszać i wybrać je losowo pośród kafli podstawowych i nowych z tego rozszerzenia.
Keyflower: Farmerzy - polska instrukcja (wersja beta)
Keyflower: Kupcy to drugi dodatek do gry Keyflower, w którym gracze kontynuują rozwijanie swoich wiosek zgodnie z zasadami z gry podstawowej, z tym że, ich możliwości rozwoju oraz kierunki zdobywania punktów są jeszcze większe.
W pudełku znajdziemy:
- 6 sześciokątnych kafli wioski
- 6 sześciokątnych kafli łodzi
- 18 drewnianych znaczników rozszerzenia
- 6 drewnianych znaczników usprawnień
- 36 żetonów kontraktów handlowych
- 1 zielony płócienny worek
- instrukcja
Dodatek Keyfower: Kupcy dodaje 6 nowych kafli wioski (3 zimowe i po jednym na pozostałe pory roku), oraz zupełnie nowy zestaw 6 kafli łodzi. Nowe kafle łodzi mogą w zależności od ustaleń graczy, zastąpić te z gry podstawowej lub można losować kolejno jeden kafel łodzi pomiędzy kaflem z wersji podstawowej, a odpowiadającym mu kaflem z rozszerzenia.
Dodatkowo pojawiają się drewniane znaczniki rozszerzeń pozwalających na osiągnięcie drugiego poziomu usprawnień danego kafla wioski. Dzięki temu ilość zdobytych punktów z kafla wioski ulega podwojeniu.
Rozszerzenie do gry wprowadza również możliwość zawierania kontraktów handlowych, a to za sprawą 36 unikalnych żetonów kontraktów. Każdy kontrakt handlowy, który uda się zrealizować na koniec gry daje dużą zdobycz punktową.
Ale to nie koniec możliwości tego dodatku, zawiera on również 6 drewnianych znaczników usprawnień pozwalających na zwiększenie maksymalnej liczby usprawnień kafli budynków jaką można wykonać w jednym ruchu.
Dodatek zawiera również nowy płócienny worek koloru zielonego, który idealnie sprawdzi się do przechowywania i losowania z niego żetonów umiejętności z gry podstawowej.
Keyflower: Kupcy - polska instrukcja (wersja beta)
Rahdo Runs Through (język angielski)
The Dice Tower - Ryan Metzler (język angielski)
Granie W Chmurach (język polski)
Gram na planszy (język polski)
Cel projektu
Naszym podstawowym celem jest zebranie kwoty 60 000 pln i dzięki temu wydanie polskiej edycji gry "Keyflower" wraz z dodatkami "Kupcy" oraz "Farmerzy".
Przygotowaliśmy również kolejne cele, które będą celami TYLKO NA WSPIERAM.TO wyłącznie dla wspierających naszą grę (wersja gry w sprzedaży poza kampanią nie będzie ich zawierała). Zapamiętajcie dobrze poniższe logo - to znak przy naszych wszystkich tegorocznych kampaniach dla celów tylko dla wspierających nasze projekty!
Wszystkie poniższe cele dostępne są wyłącznie dla wspierających ten projekt!
Nagrody
O autorze / Zespół
Cześć, tu Przemo "Przym" z wydawnictwa Czacha Games. Od niemal 26 lat gry to moje hobby, kiedyś były to głównie RPG-i, a z czasem planszówki i karcianki.
Praca nad grami daje mi wiele radości i satysfakcji, dlatego postanowiłem skupić się na wyszukiwaniu i tworzeniu polskich edycji gier, które z jednej strony są nietuzinkowe i wnoszą sporo zabawy podczas rozgrywki, z drugiej zaś strony są doskonale zrobione i dobrze oceniane przez graczy na całym świecie - tak w 2015r. powstała Czacha Games.
Mam nadzieję, że wszyscy wspierający ten tytuł będą bardzo zadowoleni,
zarówno z samej gry, jak i jej wykonania.
Jeśli masz pytania odnośnie projektu lub samej gry to pisz do nas.
e-mail: biuro@czachagames.pl
nasza strona: czachagames.pl
Odwiedzaj nasz profil FB i bądź na bieżąco!!
Ryzyko
To już 8 projekt na wspieram.to naszego wydawnictwa. Ostatnie 7 projektów zakończyło się sukcesem, dlatego mając już spore doświadczenie przy realizacji polskich edycji gier wiemy jakie zagrożenia mogą się pojawić w trakcie jego realizacji i jak sobie z nimi radzić.
Produkcję mamy zarezerwowaną na kwiecień/maj 2017, a wszelkie pliki produkcyjne zostaną przesłane do drukarni do końca marca tak, abyśmy byli pewni, że wszystko pójdzie zgodnie z założonym przez nas terminem.
Chcielibyśmy również, aby gra trafiła do Was w czerwcu 2017 r. i dołożymy wszelkich starań, żeby tak się stało.
Wiemy jednak, że proces produkcji gry zależy również od innych podmiotów (drukarnia, spedycja, sytuacje niezależne od nas), dlatego jesteśmy z nimi w stałym kontakcie i na bieżąco monitorujemy postępy w przygotowaniu gry, a jeśli wynikną jakieś nieprzewidziane problemy, będziemy się starali na bieżąco je rozwiązywać. Gra będzie produkowana w Europie więc nie spodziewamy się opóźnień związanych z transportem.
Nasze udane projekty:
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Andrzej H
Sylwia Parys
Rafał Nowakowski
Wspieracz Anonim
Jacek Zych
edek11
Przemyslaw Pietras
Tomasch
Wspieracz Anonim
Tomasz Chanek
Krzysztof Baran
Wspieracz Anonim
Rogal
Magdalena Róg
Wspieracz Anonim
Kraß
Wspieracz Anonim
PIOTR SYKUT
Dragonus Robert Jaskuła
Tomasz Żukowski
Nemo
Jabberwocky
Wspieracz Anonim
Buberek
Baker
Beata Turuta
Ptaq
Wspieracz Anonim
Sewek
AL
Maciej Borchardt
Bąq
Andrzej Barański
cpu
Maciej Borkowski
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Banxee
Justyna Kozikowska
Libroncik
Kresus
Łukasz Adamczyk
Błażej Ślachetka
Marek Buszko
Maciej Wójciak
mat_eyo
Mateusz Wójcicki
Rafał Pikalski
Pokaż wszystkich.
Ocena 4.07 / 5 (14 głosów)
Szymon Michna
6 lat temuPtaq
6 lat temuMarcin Luckner
7 lat temuMarco
7 lat temuSeki
7 lat temuRafał Nowakowski
7 lat temuKomentarze
Tomasz Bielenda
7 lat temuHanSolo
7 lat temuJuliaG
7 lat temuAdam Badura
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuBartłomiej Rośniak
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temugregos
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuLoBo_ktj
7 lat temubukimi
7 lat temuMarcin Wojtasiewicz
7 lat temuNemo
7 lat temugregos
7 lat temuWspieracz Anonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuAnonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMarcin
7 lat temuAnonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuAnonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMariusz Gałek
7 lat temuKonrad Rymczak
7 lat temuMariusz Gałek
7 lat temuMariusz Gałek
7 lat temuWspieracz Anonim
7 lat temuAnonim
7 lat temuRadosław Majkowski
7 lat temuRadosław Majkowski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuAnonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuJakub Opalski
7 lat temuAnonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMateusz Zieliński
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMaciej Wójciak
7 lat temuGrzech
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuDawid Kryński
7 lat temuSzymon Michna
7 lat temuMatMarek
7 lat temuKonrad Rymczak
7 lat temuJuliaG
7 lat temuLoBo_ktj
7 lat temuMaciej Sadowski
7 lat temuDawid Kryński
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuLoBo_ktj
7 lat temuAnonim
7 lat temuPawel Bochinski
7 lat temuWspieracz Anonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuLoBo_ktj
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuPaweł Grzonka
7 lat temubukimi
7 lat temuPawel Bochinski
7 lat temuPawel Bochinski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMonok
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuAnonim
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMariusz Gałek
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuMonok
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuRenee
7 lat temupanda_09
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuFilip Wierciochowski
7 lat temuCzacha Games Przemek Kochowicz
7 lat temuPlanszowe Newsy
7 lat temuMateusz Zieliński
7 lat temuMecenas Projektu - Tylko Sklepy
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Mecenatu, napisz lub zadzwoń do nas:
biuro@czachagames.pl lub +48 662 119 737
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Keyflower Farmerzy
1. Dodatek do gry "Keyflower Farmerzy" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena dodatku poza wspieram.to 109 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 20 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Keyflower Kupcy
1. Dodatek do gry "Keyflower Kupcy" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena dodatku poza wspieram.to 109 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 19 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Keyflower
1. Gra "Keyflower" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 179 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 40 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Keyflower Pakiet
1. Grę "Keyflower" w polskiej wersji językowej*.
2. Dodatek do gry "Keyflower Farmerzy" w polskiej wersji językowej*.
3. Dodatek do gry "Keyflower Kupcy" w polskiej wersji językowej*.
4. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena pakietu poza wspieram.to 397 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 97 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
6 x Keyflower Pakiet
Wybierając tę nagrodę otrzymujesz:
1. 6 x grę "Keyflower" w polskiej wersji językowej*.
2. 6 x dodatek do gry "Keyflower Farmerzy" w polskiej wersji językowej*.
3. 6 x dodatek do gry "Keyflower Kupcy" w polskiej wersji językowej*.
4. 6 x wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena pakietu poza wspieram.to 2382 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 822 pln
Darmowa dostawa kurierem DPD na terenie kraju.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
EB - Keyflower Farmerzy
1. Dodatek do gry "Keyflower Farmerzy" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena dodatku poza wspieram.to 109 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 30 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
EB - Keyflower Kupcy
1. Dodatek do gry "Keyflower Kupcy" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena dodatku poza wspieram.to 109 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 29 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
EB - Keyflower
1. Gra "Keyflower" w polskiej wersji językowej*.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena gry poza wspieram.to 179 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 60 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
EB - Keyflower Pakiet
1. Gra "Keyflower" w polskiej wersji językowej*.
2. Dodatek do gry "Keyflower Farmerzy" w polskiej wersji językowej*.
3. Dodatek do gry "Keyflower Kupcy" w polskiej wersji językowej*.
4. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Cena pakietu poza wspieram.to 397 pln
Kupując tutaj oszczędzasz 127 pln
Darmowa dostawa paczkomatem INPOST na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie DPD, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier DPD.
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Kurier DPD
Zakup tego dodatku jest opcjonalny.
Dodaj go do zamówienia, jeśli zamiast paczkomatem INPOST chcesz otrzymać swoją paczkę kurierem DPD
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 79 zł
Dodatek Key Celeste
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 79 zł
Dodatek Keymelequin
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 79 zł
Ptaszki Ćwierkają
Darmowa dostawa Pocztą Polską na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Przewidywana dostawa: kwiecień 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Gangsterzy
Darmowa dostawa Pocztą Polską na terenie kraju.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Przewidywana dostawa: kwiecień 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Organizer
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Impuls
Darmowa dostawa kurierem Inpost na terenie całej Polski.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Przewidywana dostawa: kwiecień 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Gildie Londynu
Darmowa dostawa kurierem Inpost na terenie całej Polski.
Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek kurier.
Przewidywana dostawa: kwiecień 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł