Laboratorium Gier #2 - warsztaty tworzenia gier bez prądu

Laboratorium Gier #2 - warsztaty tworzenia gier bez prądu

Obserwuj (6)
Pamiętaj, udostępnianie to też wspieranie. Spraw, by o projekcie dowiedziało się jak najwięcej osób.
29%
5 948
z potrzebnych 20 000 zł = 29% celu
47 wpłat

Zakończono
Projekt nie został zrealizowany, gdyż do dnia 03.02.2017 nie uzyskał pełnego finansowania.
  • Projekt
  • Aktualizacje (3)
  • Wspierający (28)
  • Społeczność (25)

Wstęp



WYRUSZ Z NAMI W NIEZAPOMNIANY REJS!

W towarzystwie ludzi podzielających Twoją pasję i zainteresowania.


LABORATORIUM GIER to weekendowe spotkanie, podczas którego uczestnicy biorą udział w warsztatach z tworzenia gier planszowych. Pozwolą one bliżej zapoznać się z procesem projektowania, testowania i z samym rozwojem projektu gry. Uczestnicy wezmą udział w tworzeniu prototypów, a także zdobędą wiedzę dotyczącą kreatywnego myślenia oraz zapoznają się z dostępnymi modelami tworzenia gier planszowych od podstaw. Podczas kolejnych bloków warsztatowych uczestnicy dowiedzą się:

  • jaki wygląda procedura druku gier planszowych;  

  • jakie elementy prawa autorskiego dotyczą twórców gier;   

  • jak wykorzystać i ile kosztują poszczególne elementy w grach;

  • jak wydać grę opartą na licencji;

  • jak świadomie wykorzystywać losowość w grach.


LABORATORIUM GIER skierowane jest przede wszystkim do grupy osób projektujących swoje własne gry planszowe oraz takich, które dopiero o stworzeniu takiego projektu myślą. Jednocześnie obecność na Laboratorium to także dobra zabawa i okazja do poznania nowych znajomych.

Gry można tworzyć dla siebie, do szuflady, dla znajomych, projektować specjalnie na potrzeby dla firmy, pod grant czy po to, by osiągnąć nowy rekord zbiórki na Wspieram.to. Pomimo różnych powodów, cel wciąż pozostaje identyczny - stworzenie działającej gry planszowej. Laboratorium Gier daje możliwość zarówno nabycia wielu przydatnych umiejętności praktycznych, jak i teoretycznej wiedzy związanej z tematem projektowania gier “bez prądu”.


Kliknij i zobacz jak wyglądała poprzednia edycja Laboratorium Gier.

Opis projektu

LABORATORIUM GIER TO:

52 godziny, 36 uczestników, 14 ekspertów, 9 prototypów, 6 bloków wykładowych i niezapomniane doświadczenia.

Laboratorium Gier podzielone jest na 2 części - pierwsza z nich odbywa się na promie Stena Line, który kursuje na trasie Gdynia - Karlskrona - Gdynia. Druga część będzie mieć miejsce w hotelu Dom Marynarza w Gdyni.




W ramach zbiórki udostępniamy 36 biletów wstępu na LABORATORIUM GIER w skład którego wchodzą:
  • wizytacja hali produkcyjnej firmy TREFL S.A;

  • rejs wraz z noclegiem i 3 posiłkami na promie Stena Line (piątek - sobota). Nocleg w czteroosobowych kajutach (2-osobowe kajuty dostępne OPCJONALNIE);

  • 6 bloków wykładowych prowadzonych przez ekspertów;

  • 50 godzin nauki i praktycznego projektowania gier planszowych (piątek - sobota na promie Stena Line; sobota - niedziela w Domu Marynarza);

  • integracja z innymi uczestnikami, trenerami i specjalistami z branży;

  • obiad niedzielny w Domu Marynarza;

  • (OPCJONALNIE) nocleg ze śniadaniem w Domu Marynarza;

  • wzięcie udziału w gali końcowej, podczas której jest szansa, że to Twój projekt zostanie wyróżniony wydaniem w formie print and play;

  • materiały do realizacji prototypów wraz z nieocenioną pomocą trenerów;

  • materiały multimedialne po Laboratorium Gier (bilety wideo z pierwszej i drugiej edycji).


DATA:

10-12 marca 2017 r.


CZAS I MIEJSCE ZBIÓRKI:

Godzina 12.00, Budynek TREFL S.A. Gdynia, ul. Kontenerowa 25, woj. pomorskie.


Co odróżnia dobrą grę od złej gry?

  • Czy chodzi o nieskomplikowane zasady?

  • Czy chodzi o to, by miała fajny temat?

  • Czy może poszukujemy jakiejś konkretnej mechaniki?

  • A może musi mieć wysokiej jakości figurki?


Każda z tych cech mogłaby być elementem bardzo dobrej gry planszowej. Wcale jednak nią być nie musi. Bo w projektowaniu, jak w kuchni, nie chodzi o jedną przyprawę. Chodzi o całą mieszankę, proces podania i przygotowania.

To właśnie dzięki doskonałej mieszance wszystkich przypraw, dobrej jakości składników i doświadczeniu w przygotowywaniu potraw najlepsi kucharze potrafią zrobić z paru składników danie zapewniające niezapomniane doznania.

Osoby takie jak Antoine Bauza, Bruno Cathala, Vlaada Chvatil, Jean-Louis Roubira, Frederic Moyersoen znają przepisy na dobre gry. Tworzą je nieustannie i dzięki swojemu doświadczeniu, kreują kolejne – najczęściej coraz lepsze tytuły. Wiedzą, jakie komponenty należy wybrać, rozumieją, jak dobierać mechaniki i co będzie się podobało graczom, a także to, jak należy je testować by uzyskać pożądany efekt.


Metoda prowadzenia warsztatów edukacyjnych z tworzenia gier kiełkowała od wielu lat. Swój obecny kształt zawdzięcza ponad 200 godzinom zajęć. Młodzież szkolna, nauczyciele, pracownicy działu HR, animatorzy kulturalni i, przede wszystkim, planszówkowi zapaleńcy korzystali z takich spotkań. Jest to metoda, która wciąż ewoluuje i na drugim spotkaniu w ramach Laboratorium Gier będziemy świadkami kolejnej próby jej rozwinięcia.

Kreatywne Projektowanie Gier czerpie najwięcej z treningów kreatywności. Wiedza z warsztatów wpływa na to, jak człowiek myśli i pracuje nad przyszłymi projektami. Zajęcia rozpoczynamy rozbudzenia kreatywności i utworzenia grup zadaniowych nad którymi pieczę będą sprawować nasi trenerzy. Później wybieramy elementy gier na których będziemy pracować – mowa tu zarówno o komponentach, typie gry, jak i o mechanikach. Później na zmianę projektujemy i uczymy się coraz to nowszych rzeczy. A tuż po fazie testowania przechodzimy do prezentacji swoich prototypów. W przerwach pomiędzy kolejnymi blokami projektowymi zapraszamy również na wykłady prowadzone przez osoby z branży, które przybliżają zagadnienia związane z projektowaniem gier planszowych.



PIĄTEK => SOBOTA

Pierwszy etap Laboratorium Gier rozpocznie się w siedzibie firmy Trefl. Później przeniesiemy się na pokład statku firmy Stena Line. Na promie będzie okazja odwiedzić restaurację z pysznymi obiadami i przekąskami (w cenie 3 posiłki), wolnocłowy sklep pokładowy oraz wygodne czteroosobowe kabiny (za dodatkową opłatą - dwuosobowe). W piątkowy wieczór nie będzie jednak za dużo czasu na sen, ponieważ planowane jest intensywne projektowanie połączone z integracją. Dobijając do portu w Szwecji, pozdrawiamy ją serdecznie (bez schodzenia na ląd) i odświeżeni bryzą morską kontynuujemy projektowanie na pokładzie statku.

(więcej na: www.stenaline.pl)


SOBOTA => NIEDZIELA

Na miejscu w wynajętej sali będziemy kontynuować warsztaty projektowania gier oraz przeprowadzać galę finałową. Istnieje też możliwość wykupienia noclegu z soboty na niedzielę. Dom Marynarza to hotel o wspaniałej historii i lokalizacji - tuz nad Bulwarem Nadmorskim. Niegdyś luksusowy Dom Zdrojowy dla pracowników Polskich Linii Oceanicznych, a w ten wyjątkowy weekend dom dla młodych projektantów gier planszowych.

(więcej na: www.dommarynarza.pl)



#1 Blok Warsztatowy Koncert życzeń – czyli co może zrobić dla Was drukarnia - prowadząca Sylwia Gondek. 

Laboratorium rozpoczniemy od wykładu wraz z oprowadzeniem po firmie Trefl. Tematem będzie to, jakie cuda może stworzyć jedna z największych drukarni w Europie. Opowiemy również o tym, jakie komponenty są najdroższe, jakie najtańsze i jak uniknąć wpadek przy wyborze materiałów.

#2 Blok Warsztatowy Kreatywne projektowanie gier – prowadzący Maciej Jesionowski.

Podczas tego warsztatu dowiecie się, jak w praktyce ułatwić sobie projektowanie gier. Opowiemy o tym, czym jest kreatywność i jak ją ukierunkować, aby pomagała nam w procesie powstawania kolejnych wersji naszego projektu.

#3 Blok Warsztatowy Jak negocjować umowy w projektowaniu gier – prowadzący Mateusz Zaród.

Prowadzący poprowadzi wykład jak może wyglądać modelowa umowa na stworzenie prototypu gry planszowej, jakich błędów się wystrzegać w jej negocjowaniu, podpisywaniu i wdrożeniu.

#4 Blok Warsztatowy Okiełznać losowość – prowadzący Adam Kwapiński.

Po co nam losowość w grach i czy zawsze jest zła? W jaki sposób nie stworzyć "głupiej losowej gry"? Czy kostki są największym złem w grach, których nie zaprojektował Feld? Na te i wiele innych pytań odpowiedź spróbujemy odpowiedzieć w trakcie warsztatów.

#5 Blok Warsztatowy O tym, co wypada w świecie kostek do gier – prowadząca Agnieszka Przychodniak.

Praktyczne informacje na temat tego, jak należy projektować kostki do gier, poparte przykładami z historii firmy Q-WORKSHOP.

#6 Blok Warsztatowy Gra z licencją – prowadzący Michał Ozon.

Czy twoja gra potrzebuje licencji? A jeśli tak, to pewnie chcesz wiedzieć jak ją zdobyć, ile to trwa i kosztuje oraz jakie przynosi efekty.  


Wzięcie udziału w LABORATORIUM GIER to przede wszystkim doskonała okazja do poznania nowych ludzi, porozmawiania z praktykami z branży oraz czas na relaks w gronie osób pozytywnie zakręconych planszówkami. Elementami składowymi ceny są nie tylko warsztaty, ale także niezapomniane przeżycia i całą tona wiedzy przydatna dla każdego projektanta gier.


Podczas pierwszych Targów Gra i Zabawa (jesienna edycja Festiwalu GRAMY) powstał pomysł na zrealizowanie warsztatów skierowanych bezpośrednio do osób zainteresowanych projektowaniem gier. Każda kolejna edycja warsztatów stawała się coraz większym sukcesem. Uczestnicy zaczęli dopytywać się, dlaczego takie zajęcia nie odbywają się częściej. Powstał pomysł na stworzenie LABORATORIUM GIER - imprezy trwającej 48 godzin, która pozwoli uczestnikom skupić się na zdobywaniu wiedzy i dobrej zabawie.


Najtrudniejszymi pytaniami, jakie sobie zadawaliśmy, były: jak podczas jednego spotkania trwającego nie dłużej, niż 2-3 dni zorganizować kluczowe dla projektowania gier i przepełnione praktyczną wiedzą warsztaty? Jak w tak krótkim czasie stworzyć przy okazji całkowicie nowy projekt. Jak go potem przetestować i w jaki sposób policzyć jego koszt, zaplanować produkcję i reklamować. No i rzecz jasna, jak znaleźć dla niego wydawcę lub w jaki sposób stworzyć ciekawą kampanię społecznościową? Tak oto po wielu latach pracy opracowaliśmy pierwsze LABORATORIUM GIER :)

Pierwsza zbiórka okazała się być dużym sukcesem. Liczymy na to, że druga, nie da się ukryć dużo droższa, będzie jeszcze większym! 


Więcej o Pierwszym Laboratorium Gier można przeczytać na stronie kampanii a także w relacjach na portalu Znad Planszy, lub blogach poniżej:



" Z osoby, która przyjechała na Laboratorium z niskimi oczekiwaniami, głównie w celu zaspokojenia wrodzonej “ciekawskości”, stałam się osobą, która do 2 w nocy rysowała dolarowe banknoty i syreny policyjne na kartach mających trafić do prototypu"

Blog Gra Warta Świeczki


"Chciałbym bardzo podziękować wszystkim organizatorom tego wyjazdu, w szczególności Maciejowi Jesionowskiemu i Krzysztofowi Szafrańskiemu z Rebela - wyszło Wam lepiej niż super. A wszystkich innych zachęcam do wypatrywania podobnych akcji - nic tak nie motywuje do działania, jak stworzenie fajnej rzeczy w tak krótkim czasie."

Fanpage Kusi na Kulturę


Cel projektu

Stworzyliśmy tę kampanię, aby udostępnić możliwość zakupu biletów na drugie weekendowe spotkanie z LABORATORIUM GIER. 

LABORATORIUM GIER koordynowane jest przez REBELATORIUM – jednostkę zajmującą się tworzeniem, wyszukiwaniem i prowadzeniem nowych projektów gier z ramienia wydawnictwa Rebel.

Przygotowanie merytoryczne zespołu i zorganizowanie wydarzenia wymagają dużych nakładów pracy. Tworzymy dla Was prezentacje multimedialne, przyniesiemy materiały do tworzenia gier i przede wszystkim opracowujemy wyjątkowy program o wysokim standardzie – przydatny zarówno osobom, które zaczynają projektować gry, jak i tym, które są już w trakcie projektowania kolejnego tytułu. Sprowadzenie, a także zapewnienie noclegu dla trenerów i wykładowców jest sporym wydatkiem, który w dużej mierze wpływa też na ostateczną kwotę projektu.

Nagrody

W sekcji „Nagrody” przygotowaliśmy listę 3 sposobów, w jakie można wesprzeć kampanię. A w tym najważniejszy – czyli jedno z 36 miejsc na LABORATORIUM GIER. W tej samej sekcji przygotowaliśmy "Dodatki" – nieobowiązkowe formy wsparcia dla tych z Was, którzy chcą docenić pomysł w dodatkowy sposób i otrzymać od nas podziękowanie. :)


Dla pracowników firm, instytucji oraz osób z własną działalnością gospodarczą informujemy, że wystawiamy faktury VAT! 


Po wybraniu nagród i dodatków wystarczy zapłacić, aby wesprzeć projekt. Do wyboru są następujące nagrody:


1. Bilet wstępu na LABORATORIUM GIER odbywające się w terminie 10-12 marca 2017 roku  przesyłane są na wskazany adres mailowy najpóźniej tydzień po zakończeniu kampanii. W ramach biletu wspierający otrzymuje: możliwość uczestnictwa w LABORATORIUM GIER, miejsce w kajucie na promie Stena Line, podstawowe wyżywienie i dostęp do materiałów z warsztatów. BEZ NOCLEGU W DOMU MARYNARZA.

Dostawę materiałów elektronicznych zrealizujemy za pomocą poczty elektronicznej na wskazany przez Wspieram.to adres mailowy najpóźniej 3 miesiące po zakończeniu LABORATORIUM GIER.


2. Wirtualny Bilet z drugiej edycji Laboratorium Gier. Materiały multimedialne z drugiego Laboratorium Gier. A w nim prezentacje i filmy z wykładów będących elementem warsztatów. Realizacja najpóźniej 3 miesiące po wydarzeniu.


3. Wirtualny Bilet z pierwszej edycji Laboratorium Gier. Materiały wideo i prezentacje w sam raz dla głodnych wiedzy z pierwszego spotkania z projektowaniem gier. Wysyłamy pocztą w tygodniu po zakończeniu kampanii.


4. Możesz także zakupić koszulkę z unikalnym wzorem, dostępną tylko w drugiej edycji LABORATORIUM GIER. Koszulkę można odebrać na miejscu lub wysyłką pocztową na terenie kraju (na maksymalnie trzy tygodnie po imprezie).


5. Nocleg w Domu Marynarza - gdy robiliśmy rozeznanie, dostaliśmy informację, że nie każdy chciałby nocować w hotelu znajdującym się blisko jego miejsca zamieszkania. Dlatego też rozdzieliliśmy nocleg w hotelu (wraz ze śniadaniem) od całej kampanii. Jeżeli chcesz spędzić niezapomnianą noc w hotelu blisko bulwaru nadmorskiego, to wystarczy dokupić ten dodatek gwarantujący niską cenę.


6. Dodatkowo w miarę wzrostu zgromadzonych funduszy będziemy odblokowywać kolejne Cele kampanii – nagrodzenie wyróżnionych prototypów w postaci profesjonalnego “print and play” przygotowywanego przez wydawnictwo Rebel!

O autorze / Zespół

Adam Kwapiński (trener, wykładowca)

Jeden z założycieli Fabryki Gier Historycznych, zawodowy projektant gier planszowych. Stara się tworzyć gry, w których mechanika jest ściśle dopasowana do tematu. Tworzył gry zarówno samodzielnie jak i z innymi autorami, zarówno na szeroki rynek jak i zamówienie klientów biznesowych. Prowadził liczne warsztaty w tym, wraz z Kubą Wasilewskim, trwające ponad pół roku zajęcia dla seminarzystów historii na UMCS, których efektem było stworzenie pierwszych w Polsce prac dyplomowych w formie gier planszowych. Jeden z pomysłodawców powstania Kuriera Planszowego – jedynego w Polsce papierowego czasopisma o grach planszowych. W wolnych chwilach, których nie poświęca na tworzenie nowych gier rozwija swoją pasję do tańca irlandzkiego.


Agnieszka Emilia Kopera (trenerka)

Projektantka gier i układów graficznych wszystkich produktów NSKN Games oraz Strawberry Studio, a także architektka kampanii reklamowych i specjalistka w dziedzinie analizy rynku gier planszowych. Po latach spędzonych na platformach wiertniczych na całym świecie, swoje doświadczenia światowej klasy inżynier łączy z wrażliwością estetyczną, umożliwiającą codzienne tworzenie tożsamości wizualnej dwóch marek wydawniczych.


Agnieszka Przychodniak (wykładowczyni)

Od 4 lat pracuje w Q-WORKSHOPie, polskiej firmie produkującej kostki do gier. Przez dłuższy czas zajmowała się działem kości na zamówienie, stąd o produkcji kostek wie sporo i chętnie podzieli się tą wiedzą. Obecnie w firmie obsługuje projekty crowdfundingowe. Po godzinach grywa w RPGi oraz gry bez prądu, najchętniej w Battlestar: Galactica i 7 Cudów Świata.


Filip Miłuński (trener)

Autor gier planszowych i karcianych. Założyciel warszawskiej grupy testerów i projektantów Monsoon Group. Na co dzień szef działów wydawniczego i B2B w Grannie. W projektowaniu najbardziej uwielbia otwarte systemy z dużą liczbą małych decyzji. Umie, choć nie lubi przegrywać. Gra fioletowym. Tata. Biegacz. Ukulelista.


Jacek Zdybel (trener)

Z zawodu socjolog, od siedmiu lat szef działu gier planszowych w firmie Trefl. Wydawca i współautor wielu gier dla dzieci. Jak dotąd największym jego sukcesem zawodowym było wprowadzenie na rynek serii gier 5 sekund. Prowadzi spotkania i warsztaty planszówkowe na terenie Trójmiasta. Pasjonat biegania na długich dystansach i oddany kibic piłki nożnej. Trener zespołu wyróżnionego na pierwszej edycji Laboratorium Gier za grę Włam.


Krzysztof Szafrański (prowadzący)

Szef biura projektowego wydawnictwa Rebel. Wcześniej: dyrektor handlowy wydawnictwa Kuźnia Gier i marketingowiec w firmach Granna i Goliath Games. Od lat zajmuje się popularyzowaniem gier planszowych, karcianych i fabularnych. Organizator Drużynowych Mistrzostw Europy i turniejów Warhammera Fantasy Battle. Współorganizator ogólnopolskich konwentów. Prowadzi szkolenia z wykorzystania gier w edukacji i biznesie oraz doradza nowym, wchodzącym do branży firmom. Fan form postteatralnych. W wolnych chwilach grywa turniejowo w Magic: the Gathering.


Maciej Jesionowski (prowadzący)

Event manager w Rebel, który, poza organizowaniem Festiwalu GRAMY, uczestniczy w akcjach promocyjnych oraz koordynuje akcję Laboratorium Gier. Prelegent i trener prowadzący zajęcia rozwoju osobistego z wykorzystaniem gier (także o ich projektowaniu). Specjalizuje się w warsztatach z zakresu wykorzystywania gier w edukacji, biznesie i rozwoju. Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier, Gdańskiego Stowarzyszenia Fantastyki ALKOR, psycholog Polskiej Akademii Dzieci i założyciel Koła Naukowego Integra Uniwersytetu SWPS w Sopocie. Współzałożyciel bloga Ja Ty Gry. Fan Gry o Tron, The Walking Dead, Battlestar Galactica, gier fabularnych (larp, rpg), impro i gier z mechaniką ukrytej tożsamości.


Mateusz Zaród (wykładowca)

Radca prawny specjalizujący się w prawie nowych technologii, gospodarczym, transferu i komercjalizacji wiedzy. Na co dzień fan gier, autor gier fabularnych i planszowych, wieloletni współpracownik Wydawnictwa Portal, współautor gier z cyklu Neuroshima i Monastyr, autor książki Graj Fabułą i gier komercyjnych. Właściciel firmy znamzasady.pl dostarczającej na zamówienie rozwiązań biznesowych w oparciu o mechanizmy z gier. Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci, fan szybkiej jazdy na longboardzie.


Michał Oracz (trener)

Z wykształcenia filozof oraz grafik. Autor m. in. Neuroshimy Hex, Cry Havoc, Tezeusza, korespondencyjnej De Profundis, mobilnej Earthcore Shattered Elements oraz oczekiwanego This War of Mine i The Edge Dawnfall. Wieloletni dyrektor artystyczny wydawnictwa Portal, współautor Monastyru i serii fabularnej Neuroshima. Wciąż czeka na właściwy rozwój branży planszowej, na rewolucje planszowych mechanizmów wspierających fabułę i powstanie gier, w jakie naprawdę chciałby zagrać. Uwielbia klaustrofobiczne horrory sci-fi w każdej postaci.


Michał Ozon (trener, wykładowca)

Z wykształcenia prawnik; z zawodu różnie to bywało, ale od początku 2015 pełnoetatowy wydawca planszówek. Z wydawnictwem PHALANX związany od 2009 r., odpowiada w nim za realizację procesu wydawniczego. Poza typowo geekowymi tematami interesuje się historią wojskowości i geopolityką. Najchętniej gra w gry wojenne i strategiczno-polityczne, czasem poprowadzi sesję RPG dla starych znajomych.


Przemek Wojtkowiak (trener)

Trener drużyny wyróżnionego projektu gry Kwiatek w I edycji Laboratorium Gier. Prezes "Poznańskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Planszowych Gramajda". Pomysłodawca i organizator wakacyjnego spotkania dla graczy z całej Polski "Grajdołek" w Hermanowie. W roku 2015 członek Kapituły "Nagroda Gra Roku". Testował przed wydaniem wiele gier, a jego nazwisko pojawia się w kilku instrukcjach i na pudełkach gier. Zaprojektował i wydał grę stworzoną na zamówienie Biblioteki Wojewódzkiej w Poznaniu "Odkrywcy internetu". Na wydanie czekają jego kolejne gry.


Sławek Wiechowski (trener)

Nauczyciel, informatyk, fotograf, a prywatnie wielki miłośnik planszówek. Propagator wykorzystania gier planszowych w edukacji dzieci i młodzieży. Założyciel klubu Pionkolandia. Autor i projektant gier planszowych. Szkoleniowiec, prowadzi szereg szkoleń i wykładów w całej Polsce z wykorzystania gier w edukacji. Jest również animatorem kultury oraz organizatorem szeregu imprez kulturalnych. Od 2014 roku członek Kapituły Nagroda Gra Roku. Pisze o grach na blogu Znadplanszy, uczestnik wielu konwentów planszówkowych.


Sylwia Gondek (wykładowczyni)

W Trefl SA realizuje razem ze swoim zespołem z fabryki gry na zamówienie – te proste i bardzo skomplikowane. Uwielbia wyzwania i niestandardowe projekty. Wielka fanka dobrego jedzenia i śpiewania.


Wojciech Rzadek (trener)

Pasjonat gier, twórca i trener. Z wykształcenia tłumacz i pedagog, magister filologii romańskiej UJ. Laureat prestiżowych konkursów związanych z grami fabularnymi w Polsce, obecnie organizator Pucharu Mistrza Mistrzów. Autor gier: Rice Wars, Abetto oraz Astro Jam. Właściciel firmy ADMONDO tworzącej szkolenia, gry szkoleniowe, eventy oparte o gry interaktywne. Od 2013 r. wprowadza planszówki na polski rynek – wcześniej jako product manager w Fabryce kart Trefl-Kraków (Joker Line), a obecnie jako Wydawca gier planszowych w firmie FoxGames.



Akcję prowadzi wydawnictwo Rebelza pośrednictwem zespołu REBELatorium

Ryzyko

Uczestnik LABORATORIUM GIER podejmuje pewne ryzyko związane z zaprojektowaniem w trakcie warsztatów gry, która nie wygra Spiel des Jahres. Strasznie z tego powodu ubolewamy, ale nagłego przypływu fanów na Gen Conie też nie możemy nikomu zapewnić (chociaż z Laboratorium Gier to ryzyko z roku na rok jest coraz mniejsze)!

Dzięki waszemu wsparciu dowiemy się, czy znajdą się osoby chętne na wzięcie udziału w warsztatach w stylu LABORATORIUM GIER o podwyższonym standardzie.

Ryzyko, że warsztaty się nie odbędą, dotyczy wyłącznie wszelkich sytuacji losowych zależnych od sił wyższych, na które wpływu niestety już nie mamy.

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.


Krzysztof Dąbkowski

7 miesięcy temu
Witam, kiedy otrzymam materiały z poprzedniej edycji? Zrobiłem przelew i otrzymałem wiadomość że do końca lutego otrzymam paczkę. Paczka nie przyszła. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Z góry dziękuję

REBEL Sp. z o.o.

7 miesięcy temu
Wszystkie materiały wysyłaliśmy drogą mailową. Jeżeli jeszcze Pan nie otrzymał, prosimy o kontakt mailowy na maciej.jesionowski@rebel.pl w celu wysyłki.

Tomasch

9 miesięcy temu
Czy wirtualny bilet z I edycji to materiały video, czy coś jeszcze?

Tomasch

9 miesięcy temu
Za szybkie pytanie, już wiem, przepraszam. Wczoraj miało odbyć się jakieś przeprojektowanie kampanii, na jakim jest to etapie?

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Materiały wideo połączone z prezentacjami wykładowców.

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Liczymy, aby uzyskać najlepszy możliwy wskaźnik jakości/ceny. W poniedziałek na stronie wspieram.to pojawi się nowy, zaktualizowany projekt.

Kosternik

9 miesięcy temu
Czy zajęcia obejmują również ćwiczenia z używania narzędzi excela do projektowania i wstępnego testowania gier? Adam mógłby podzielić się swoją pasją ;)

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Nie jest to tematem żadnego z warsztatów. Ale z drugiej strony, na pewno te elementy wiedzy tajemnej pojawią się w kuluarach :)

Anonim

9 miesięcy temu
Mam takie pytanie dotyczące wirtualnych biletów: czy kwota wsparcia za 55zł zawiera w sobie też nagrodę z progu 45zł?

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Niestety nie - każda z tych kwot wsparcia traktowana jest oddzielnie. Aby mieć pełen pakiet, trzeba zaopatrzyć się w oba wirtualne bilety.

Paweł Karolak

9 miesięcy temu
Wydaje mi się, że niepotrzebnie nakręciliście tak wysoki koszt :( Ten prom moim zdaniem jest zupełnie zbyteczny, bo i tak się z niego de facto nie korzysta. Myślę, że do projektowania gier planszowych i poznawania procesów jak one powstają nie potrzeba promu a raczej biurka ;) Ale oczywiście mogę się mylić. Bardzo liczyłem na kolejne cenne materiały wideo. Jak zwykle obowiązki służbowe kolidują z tym co by się chciało, a i ostatnie miesiące są wyczerpujące zasoby pieniężne. KS pochłania 10x tyle co wspieram.to :P

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Tak jak w pierwszej, tak i w drugiej kampanii zależało nam na miejscu, które będzie wyjątkowe. Pierwsza kampania była obozem przetrwania, druga jest nieco bardziej luksusowa :) Też liczymy na kolejne materiały wideo. Wszystko pojawi się na 3 miesiące po ufundowanej kampanii.

Błażej Rybczyński

9 miesięcy temu
Cena faktycznie jest duża. Ja osobiście chętnie bym się wybrał, gdyby cena była chociaż o 1/3 mniejsza. Zgadzam się, że ten prom jest trochę zbyteczny - inaczej byłoby, gdybyśmy faktycznie wykorzystali fakt tego przepłynięcia np. wybrali się gdzieś w Szwecji.

gospode

9 miesięcy temu
Zgadzam się z przedmówcami. Gdyby cena była "troszkę" mniejsza na pewno zainteresowanie było by większe. (Dla przypomnienia bilet na poprzednią edycję kosztował około 250zł). Trzymam kciuki za sukces kampanii i powodzenia.

gandalfszalony

9 miesięcy temu
Od początku kampanii obserwuję postęp zastanawiając się nad wsparciem. Bardzo chętnie bym przyjechał, ale niespecjalnie prom będzie wyzwalał pokłady twórcze przy tworzeniu planszówek. Co innego lokalizacja podobna do ostatniej, w leśnych ostępach, odizolowana od świata. I podobnie jak moi poprzednicy przychylę się do stwierdzenia, że ten prom nie jest potrzebny i niepotrzebnie winduje cenę. Zróbcie to stacjonarnie i już pakuję walizki. :D

gandalfszalony

9 miesięcy temu
Od początku kampanii obserwuję postęp zastanawiając się nad wsparciem. Bardzo chętnie bym przyjechał, ale niespecjalnie prom będzie wyzwalał pokłady twórcze przy tworzeniu planszówek. Co innego lokalizacja podobna do ostatniej, w leśnych ostępach, odizolowana od świata. I podobnie jak moi poprzednicy przychylę się do stwierdzenia, że ten prom nie jest potrzebny i niepotrzebnie winduje cenę. Zróbcie to stacjonarnie i już pakuję walizki. :D

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Dziękujemy za uwagę! Jesteśmy w trakcie przeprojektowywania kampanii. Warto rzucić okiem na Wspieram.to w poniedziałek :)

gandalfszalony

9 miesięcy temu
Super, czekam z niecierpliwością. :D Przepraszam za podwójny wpis, dopiero zauważyłem.

Piotr Rodzoch

9 miesięcy temu
A takie luźne pytanie... Może przeoczyłem... Czy po poprzedniej edycji wyszedł jakiś print-n-play?

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Kwiatki zakończyli proces testowania. Jednocześnie jesteśmy w trakcie wybierania grafik. Później to już tylko przekazanie do Wydawnictwa i... publikacja! Włam jest jeszcze testowany, ale to też ostatnie szlify. Planujemy publikację obu projektów w marcu (najpewniej jeden przed, a drugi po Laboratorium Gier).

Alaren

9 miesięcy temu
Po wielu pozytywnych opiniach i pretensji do siebie za nie wzięcie udziału w pierwszej edycji- do zobaczenia w trójmieście! :)

REBEL Sp. z o.o.

9 miesięcy temu
Wow! Dziękujemy za zaufanie i do zobaczenia w Gdyni! :)

Kosternik

10 miesięcy temu
Czy wybiera się ktoś kto nikogo nie zna z całej tej ferajny? Bo po pierwszym spotkaniu odniosłem wrażenie z relacji, że wszyscy już się znali i nie było samotnych owieczek.

REBEL Sp. z o.o.

10 miesięcy temu
Bardzo nam miło słyszeć taką opinię! :) Na poprzedniej edycji nie było dużo czasu na integrację, a mimo to wszyscy się świetnie zgrali. Laboratorium to nie tylko miejsce na szkolenie, to także szalona integracja z ludźmi z branży, jak i poza nią. Prosimy się nie martwić. Wiele osób przy pierwszej edycji miało obawy co do tego, że jadą w pojedynkę, a skończyli ze sporą grupą nowych znajomych.

slajerski

9 miesięcy temu
Ja na poprzednim spotkaniu nie znałem nikogo z uczestników. Szkoda, że nie mogę się wybrać na promową edycję, bo termin mocno koliduje.
  • Nagrody (4)
  • Dodatki (2)

Bilet wstępu na Laboratorium Gier

599 zł lub więcej
7 wspierających
Jedno miejsce na trzydniowych warsztatach Laboratorium Gier. W tej kwocie wsparcia znajdują się wszystkie powyższe nagrody a także zakwaterowanie i wyżywienie na promie Stena Line z piątku na sobotę oraz obiad w Domu Marynarza w niedzielę.


Nagroda limitowana. Pozostało 29/36
Przewidywana dostawa: marzec 2017

Symboliczne wsparcie :)

5 zł lub więcej
2 wspierających
Okaż nam wsparcie :) Jeżeli uwielbiasz gry planszowe i mocno dopingujesz naszym rodzimym projektantom. Oprócz tego otrzymasz podziękowania mailem z niespodzianką.
Przewidywana dostawa: marzec 2017

Wirtualny Bilet z poprzedniej edycji

45 zł lub więcej
16 wspierających
Do końca stycznia otrzymasz paczkę materiałów z pierwszej edycji Laboratorium Gier.
Przewidywana dostawa: styczeń 2017

Wirtualny Bilet

55 zł lub więcej
11 wspierających
Na trzy miesiące po Laboratorium Gier otrzymasz materiały w formacie prezentacji video z warsztatów - to aż 6 filmów!
Przewidywana dostawa: czerwiec 2017

Koszulka z drugiego Laboratorium Gier.

40 zł lub więcej
3 wspierających
Koszulka z drugiego Laboratorium Gier z ksywką na koszulce. Dostępna wyłącznie dla uczestników warsztatów.
Nagroda limitowana. Pozostało 33/36
Przewidywana dostawa: marzec 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 599 zł

Nocleg w "Domu Marynarza".

60 zł lub więcej
5 wspierających
Nocleg w hotelu "Dom Marynarza" z soboty na niedzielę wraz ze śniadaniem.
Nagroda limitowana. Pozostało 31/36
Przewidywana dostawa: marzec 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 599 zł

Mecenas projektu

Trefl

Firma Trefl wspiera warsztaty przekazując olbrzymią liczbę komponentów do projektowania gier oraz udostępniając nam ich najnowszą halę produkcyjną do zwiedzania. Dziękujemy!

Mecenas projektu

Q-Workshop

Firma Q-Workshop wspiera nas prawdziwą masą kostek, które będziemy mogli wykorzystać do projektowania gier. Dziękujemy!

Mecenas projektu

BoardGameGirl

Ekipa BoardGameGirl wspiera nas swoją obecnością poprzez nagrywanie materiałów wideo z wydarzenia. Dzięki temu będziemy mieć profesjonalną relację i filmy z wykładów. Dziękujemy!

Projekt w sieci

Czego szukasz?

  • Wszystkie
  • Udane
  • Trwające
Pytania? Pisz śmiało!