Laboratorium Gier 3 - warsztaty tworzenia gier bez prądu
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
139 reakcji
Wstęp
WEŹ UDZIAŁ W NIEZAPOMNIANYCH WARSZTATACH!
W towarzystwie ludzi podzielających Twoją pasję i zainteresowania.
LABORATORIUM GIER #3 to czterodniowe spotkanie, podczas którego uczestnicy biorą udział w warsztatach z tworzenia gier planszowych. Pozwolą one bliżej zapoznać się z procesem projektowania, testowania i z samym rozwojem projektu gry. Uczestnicy wezmą udział w tworzeniu prototypów, a także zdobędą wiedzę dotyczącą kreatywnego myślenia oraz zapoznają się z dostępnymi modelami tworzenia gier planszowych od podstaw i prowadzenia projektu gry. Podczas kolejnych bloków warsztatowych uczestnicy będą brać udział w wykładach prowadzonych przez ekspertów a każda grupa otrzyma swojego branżowego opiekuna.
LABORATORIUM GIER skierowane jest przede wszystkim do grupy osób projektujących swoje własne gry planszowe oraz takich, które dopiero o stworzeniu takiego projektu myślą. Jednocześnie obecność na Laboratorium to także dobra zabawa, okazja do poznania nowych znajomych i relaksu w magicznej niespotykanej atmosferze.
Gry można tworzyć dla siebie, do szuflady, dla znajomych, projektować specjalnie na potrzeby dla firmy, pod grant czy po to, by osiągnąć nowy rekord zbiórki na Wspieram.to. Pomimo różnych powodów, cel wciąż pozostaje identyczny - stworzenie działającej gry planszowej. Laboratorium Gier daje możliwość zarówno nabycia wielu przydatnych umiejętności praktycznych, jak i teoretycznej wiedzy związanej z tematem projektowania gier “bez prądu”.
Być może zadajesz sobie pytanie "jak było na poprzednich edycjach?":
Opis projektu
LABORATORIUM GIER TO:
66 godzin, 24 uczestników, 11 ekspertów, 6 prototypów, 4 bloki wykładowe i niezapomniane doświadczenia.
W ramach zbiórki udostępniamy 24 bilety wstępu na LABORATORIUM GIER w skład którego wchodzą:
3 noclegi na Przystanku Alaska wraz z wyżywieniem (czwartkowe ognisko, w piątek i sobotę śniadanie z obiadokolacją i niedzielne śniadanie).
4 bloki wykładowe prowadzone przez ekspertów z branży;
66 godzin programu skoncentrowanego na integracji, nauce i praktycznego projektowania gier planszowych;.
wzięcie udziału w gali końcowej, podczas której rozdawane są wyróżnienia;
materiały do realizacji prototypów wraz z nieocenioną pomocą trenerów;
materiały multimedialne po Laboratorium Gier.
LABORATORIUM GIER #3
DATA:
24-27 sierpnia 2017 r.
CZAS I MIEJSCE:
Godzina 18.00, Przystanek Alaska (Gliśno Wielkie 3, 77-130 Lipnica, woj. pomorskie).
Przystanek Alaska to miejsce stworzone parę lat temu przez pana Jacka Chroboczka (zwanego popularnie “Czifem” lub “Masterem”). Nasz gospodarz, zafascynowany serialem “Przystanek Alaska”, postanowił stworzyć coś na wzór filmowego pierwowzoru. Na 40-hektarowym gospodarstwie, tuż nad jeziorem Kamieniczno, wśród pięknych lasów Kaszubszczyzny powstało wypełnione klimatem ranczo. Pan Jacek zwykł mawiać, że jest to “czasoprzestrzeń” do realizacji różnych pomysłów, idei, zamierzeń, zwierzeń oraz działań twórczych. Dla przyjeżdżających zostają oddane:
umywalnie z bieżącą zimną wodą;
prysznice z wodą ogrzewaną kolektorem słonecznym i "prysznic bezprzewodowy®";
standardowe toalety-wychodki spłukiwane wodą;
kuchnia z piecem na drewno i przylegająca do niej jadalnia;
strych starej drewutni;
Poza atrakcjami dostępnymi na miejscu, nie można nie wspomnieć o otaczającej Przystanek Alaska przyrodzie. Miejsce ciche i spokojnie pośród kaszubskich lasów znanych z naprawdę smacznych grzybów. Bliskość jeziora stanowi dodatkową atrakcję, która sprzyja wypoczynkowi. Pierwszego wieczoru zaplanowano ognisko z kiełbaskami, przy którym będzie okazja by się zrelaksować i dużo lepiej poznać.
Co odróżnia dobrą grę od złej gry?
Czy chodzi o nieskomplikowane zasady?
Czy chodzi o to, by miała fajny temat?
Czy może poszukujemy jakiejś konkretnej mechaniki?
A może musi mieć wysokiej jakości figurki?
Każda z tych cech mogłaby być elementem bardzo dobrej gry planszowej. Wcale jednak nią być nie musi. Bo w projektowaniu, jak w kuchni, nie chodzi o jedną przyprawę. Chodzi o całą mieszankę, proces podania i przygotowania.
To właśnie dzięki doskonałej mieszance wszystkich przypraw, dobrej jakości składników i doświadczeniu w przygotowywaniu potraw najlepsi kucharze potrafią zrobić z paru składników danie zapewniające niezapomniane doznania.
Osoby takie jak Antoine Bauza, Bruno Cathala, Vlaada Chvatil, Jean-Louis Roubira, Frederic Moyersoen znają przepisy na dobre gry. Tworzą je nieustannie i dzięki swojemu doświadczeniu, kreują kolejne – najczęściej coraz lepsze tytuły. Wiedzą, jakie komponenty należy wybrać, rozumieją, jak dobierać mechaniki i co będzie się podobało graczom, a także to, jak należy je testować by uzyskać pożądany efekt.
Metoda prowadzenia warsztatów edukacyjnych z tworzenia gier kiełkowała od wielu lat. Swój obecny kształt zawdzięcza ponad 200 godzinom zajęć. Młodzież szkolna, nauczyciele, pracownicy działu HR, animatorzy kulturalni i, przede wszystkim, planszówkowi zapaleńcy korzystali z takich spotkań. Jest to metoda, która wciąż ewoluuje i na drugim spotkaniu w ramach Laboratorium Gier będziemy świadkami kolejnej próby jej rozwinięcia.
Kreatywne Projektowanie Gier czerpie najwięcej z treningów kreatywności. Wiedza z warsztatów wpływa na to, jak człowiek myśli i pracuje nad przyszłymi projektami. Zajęcia rozpoczynamy rozbudzenia kreatywności i utworzenia grup zadaniowych nad którymi pieczę będą sprawować nasi trenerzy. Później wybieramy elementy gier na których będziemy pracować – mowa tu zarówno o komponentach, typie gry, jak i o mechanikach, tematyce czy emocjach. Później na zmianę projektujemy i uczymy się coraz to nowszych rzeczy. A tuż po fazie testowania przechodzimy do prezentacji swoich prototypów. W przerwach pomiędzy kolejnymi blokami projektowymi zapraszamy również na wykłady prowadzone przez osoby z branży, które przybliżają zagadnienia związane z projektowaniem gier planszowych. Jedną z najbardziej wartościowych rzeczy samego warsztatu jest możliwość wspólnej, opartej na teorii przepływu, niezakłócanej pracy zdala od codzienności wraz z innymi młodymi projektantami i osobami z branży.
Zmiany względem poprzednich edycji.
Każdorazowo po Laboratorium Gier zadajemy wszystkim uczestnikom pytania o to, co im się podobało i co można by było poprawić podczas tych spotkań. Wszystkie uwagi bierzemy bardzo serio. Stąd edycja opatrzona numerem 3 zostanie wydłużona o jeden dzień, dzięki czemu będzie czas na integrację jak i swobodne granie w wytworzone prototypy. Zmianie ulegają też tematy wykładów i zadanie warsztatowe. Warto zauważyć też, że wybraliśmy cieplejszy termin na wyprawę na Przystanek Alaska :)
CZWARTEK, 24 sierpnia 2017 roku.
18:00 - Oficjalne otwarcie Trzeciego Laboratorium Gier.
19:00 - Wprowadzenie Kreatywne Projektowanie Gier Macieja Jesionowskiego oraz podział na grupy.
20:00 - Integracja przy ognisku i planszówkach.
PIĄTEK, 25 sierpnia 2017 roku.
10:00 - Śniadanie.
11:00 - Pierwszy wykład.
12:00 - Ogłoszenie tematu i zadań Trzeciego Laboratorium Gier.
16:00 - Obiadokolacja.
17:00 - Drugi wykład.
SOBOTA, 26 sierpnia 2017 roku.
10:00 - Śniadanie.
11:00 - Trzeci wykład.
16:00 - Obiadokolacja.
17:00 - Czwarty wykład.
19:00 - Oficjalna prezentaca projektów.
NIEDZIELA, 27 sierpnia 2017 roku.
9:00 - Śniadanie.
10:00 - Ogłoszenie wyników i przyznanie wyróżnień.
12:00 - Zakończenie Trzeciego Laboratorium Gier.
Podczas pierwszych Targów Gra i Zabawa (jesienna edycja Festiwalu GRAMY) powstał pomysł na zrealizowanie warsztatów skierowanych bezpośrednio do osób zainteresowanych projektowaniem gier. Każda kolejna edycja warsztatów stawała się coraz większym sukcesem. Uczestnicy zaczęli dopytywać się, dlaczego takie zajęcia nie odbywają się częściej. Powstał pomysł na stworzenie LABORATORIUM GIER - imprezy trwającej 48 godzin, która pozwoli uczestnikom skupić się na zdobywaniu wiedzy i dobrej zabawie.
Najtrudniejszymi pytaniami, jakie sobie zadawaliśmy, były: jak podczas jednego spotkania trwającego nie dłużej, niż 2-3 dni zorganizować kluczowe dla projektowania gier i przepełnione praktyczną wiedzą warsztaty? Jak w tak krótkim czasie stworzyć przy okazji całkowicie nowy projekt. Jak go potem przetestować i w jaki sposób policzyć jego koszt, zaplanować produkcję i reklamować. No i rzecz jasna, jak znaleźć dla niego wydawcę lub w jaki sposób stworzyć ciekawą kampanię społecznościową? Tak oto po wielu latach pracy opracowaliśmy pierwsze LABORATORIUM GIER :)
Pierwsza zbiórka okazała się być dużym sukcesem. W drugiej nie każdemu przypadł do gustu prom, ale po zmianie priorytetów po raz kolejny mogliśmy usiąść do projektowania. Liczymy na to, że trzecia edycja będzie najlepszą do tej pory.
Więcej o Pierwszym Laboratorium Gier można przeczytać na stronie kampanii a także w relacjach na portalu Znad Planszy, lub blogach poniżej:
" Z osoby, która przyjechała na Laboratorium z niskimi oczekiwaniami, głównie w celu zaspokojenia wrodzonej “ciekawskości”, stałam się osobą, która do 2 w nocy rysowała dolarowe banknoty i syreny policyjne na kartach mających trafić do prototypu"
Blog Gra Warta Świeczki
"Chciałbym bardzo podziękować wszystkim organizatorom tego wyjazdu, w szczególności Maciejowi Jesionowskiemu i Krzysztofowi Szafrańskiemu z Rebela - wyszło Wam lepiej niż super. A wszystkich innych zachęcam do wypatrywania podobnych akcji - nic tak nie motywuje do działania, jak stworzenie fajnej rzeczy w tak krótkim czasie."
Fanpage Kusi na Kulturę
Cel projektu
Stworzyliśmy tę kampanię, aby udostępnić możliwość zakupu biletów na trzecie spotkanie z LABORATORIUM GIER.
LABORATORIUM GIER koordynowane jest przez REBELATORIUM – jednostkę zajmującą się tworzeniem, wyszukiwaniem i prowadzeniem nowych projektów gier z ramienia wydawnictwa Rebel.
Przygotowanie merytoryczne zespołu i zorganizowanie wydarzenia wymagają dużych nakładów pracy. Tworzymy dla Was prezentacje multimedialne, przyniesiemy materiały do tworzenia gier i przede wszystkim opracowujemy wyjątkowy program o wysokim standardzie – przydatny zarówno osobom, które zaczynają projektować gry, jak i tym, które są już w trakcie projektowania kolejnego tytułu. Sprowadzenie, a także zapewnienie noclegu dla trenerów i wykładowców jest sporym wydatkiem, który w dużej mierze wpływa też na ostateczną kwotę projektu.
Nagrody
W sekcji „Nagrody” przygotowaliśmy listę 6 sposobów, w jakie można wesprzeć kampanię. A w tym najważniejszy – czyli jedno z 24 miejsc na LABORATORIUM GIER. Ponadto, jeżeli nie planujesz przyjeżdżać na Laboratorium, to możesz zainwestować w Bilety Wideo. W tej samej sekcji przygotowaliśmy "Dodatki" – oficjalne koszulki i ewentualny transport z Gdańska na Przystanek Alaska.
Dla pracowników firm, instytucji oraz osób z własną działalnością gospodarczą informujemy, że wystawiamy faktury VAT! Prosimy o nią pytać najpóźniej w poniedziałek 21 sierpnia.
Po wybraniu nagród i dodatków wystarczy zapłacić, aby wesprzeć projekt. Do wyboru są następujące nagrody:
1. Bilet wstępu na LABORATORIUM GIER odbywające się w terminie 24-27 sierpnia 2017 roku, które przesyłane są na wskazany adres mailowy najpóźniej tydzień po zakończeniu kampanii. W ramach biletu wspierający otrzymuje: możliwość uczestnictwa w LABORATORIUM GIER, nocleg w domku (4 os. na pokój), 3 śniadania, 2 obiady i ognisko.
Dostawę materiałów elektronicznych zrealizujemy za pomocą poczty elektronicznej na wskazany przez Wspieram.to adres mailowy w okresie na około 3 miesiące po zakończeniu LABORATORIUM GIER.
2. Wirtualny Bilet z trzeciej edycji Laboratorium Gier. Materiały multimedialne wyłącznie z trzeciego Laboratorium Gier. A w nim prezentacje i filmy z wykładów będących elementem warsztatów. Realizacja najpóźniej 3 miesiące po wydarzeniu.
3. Wirtualny Bilet z pierwszej/drugiej edycji Laboratorium Gier. Materiały wideo i prezentacje w sam raz dla głodnych wiedzy wyłącznie z pierwszych spotkań z projektowaniem gier. Wysyłamy pocztą w tygodniu po zakończeniu kampanii.
4. Możesz także zakupić koszulkę z unikalnym wzorem, dostępną tylko w trzeciej edycji LABORATORIUM GIER. Koszulkę można odebrać na miejscu, podczas warsztatów.
5. Dla osób, które chcą dostać się na Laboratorium bez samochodu, mamy przygotowaną opcję autokaru, który z Gdańska Wrzeszcz PKP zawiezie wprost na Przystanek Alaska (czwartek) i zabierze z powrotem (niedziela).
O autorze / Zespół
Agnieszka Emilia Kopera (trenerka)
Projektantka gier i układów graficznych wszystkich produktów NSKN Games oraz Strawberry Studio, a także architektka kampanii reklamowych i specjalistka w dziedzinie analizy rynku gier planszowych. Po latach spędzonych na platformach wiertniczych na całym świecie, swoje doświadczenia światowej klasy inżynier łączy z wrażliwością estetyczną, umożliwiającą codzienne tworzenie tożsamości wizualnej dwóch marek wydawniczych. Opiekun wyróżnionego zespołu w drugiej edycji Laboratorium Gier za grę Wielka Upieczka.
Andrzej Aftarczuk (trener wsparcia)
Od dziesięciu lat aktywnie wspiera rozwój branży gier planszowych oraz bitewnych. Zawsze fascynowały go zasady gier planszowych i uzyskiwanie najwyższych wyników. Aktualnie zajmuje się organizacją imprez masowych związanych z grami planszowymi oraz developmentem gier w firmie Rebel. Z wykształcenia jest prawnikiem, który uwielbia eksploatować do granic możliwości zasady gier oraz optymalizować mechanikę, aby umożliwiała kilka ścieżek rozgrywki. Fan gier opartych na zarządzaniu kostkami oraz typowych euro bez elementów losowych. Na co dzień testuje jednak większość tytułów każdego gatunku jakie pojawiają się na rynku w poszukiwaniu „prawdziwych innowacji”.
Filip Miłuński (trener)
Autor gier planszowych i karcianych. Założyciel warszawskiej grupy testerów i projektantów Monsoon Group. Na co dzień szef działów wydawniczego i B2B w Grannie. W projektowaniu najbardziej uwielbia otwarte systemy z dużą liczbą małych decyzji. Umie, choć nie lubi przegrywać. Gra fioletowym. Tata. Biegacz. Ukulelista.
Jacek Zdybel (trener)
Z zawodu socjolog, od siedmiu lat szef działu gier planszowych w firmie Trefl. Wydawca i współautor wielu gier dla dzieci. Jak dotąd największym jego sukcesem zawodowym było wprowadzenie na rynek serii gier 5 sekund. Prowadzi spotkania i warsztaty planszówkowe na terenie Trójmiasta. Pasjonat biegania na długich dystansach i oddany kibic piłki nożnej. Trener zespołu wyróżnionego na pierwszej edycji Laboratorium Gier za grę Włam.
Krzysztof Szafrański (prowadzący, trener wsparcia)
Szef biura projektowego wydawnictwa Rebel. Wcześniej: dyrektor handlowy wydawnictwa Kuźnia Gier i marketingowiec w firmach Granna i Goliath Games. Od lat zajmuje się popularyzowaniem gier planszowych, karcianych i fabularnych. Organizator Drużynowych Mistrzostw Europy i turniejów Warhammera Fantasy Battle. Współorganizator ogólnopolskich konwentów. Prowadzi szkolenia z wykorzystania gier w edukacji i biznesie oraz doradza nowym, wchodzącym do branży firmom. Fan form postteatralnych. W wolnych chwilach grywa turniejowo w Magic: the Gathering.
Maciej Jesionowski (prowadzący, trener wsparcia)
Event manager w Rebel, który, poza organizowaniem Festiwalu GRAMY, uczestniczy w akcjach promocyjnych i koordynuje akcję Laboratorium Gier. Prelegent i trener prowadzący zajęcia rozwoju osobistego z wykorzystaniem gier (także o ich projektowaniu). Specjalizuje się w warsztatach z zakresu wykorzystywania gier w edukacji, biznesie i rozwoju. Członek Polskiego Towarzystwa Badania Gier, Gdańskiego Stowarzyszenia Fantastyki ALKOR i Polskiej Akademii Dzieci. Absolwent kierunku Psychologia na Uniwersytecie SWPS. Fan Gry o Tron, The Walking Dead, Battlestar Galactica, gier fabularnych (larp, rpg), impro i gier z mechaniką ukrytej tożsamości.
Marcin Wełnicki (trener)
Z wykształcenia prawnik i socjolog, z zawodu wszechstronny fantasta: pisarz (Śmiertelny bóg, Testament Damoklesa), scenarzysta (Brawl, Layers of Fear, In Pale Lamplight, Observer), twórca gier planszowych (Zagłada Atlantydy, Slavika, Slavika: Równonoc), tłumacz (gier i filmów dokumentalnych, z ponad dziesięcioletnim stażem), publicysta i podróżnik.
Marta Nowicka (trenerka wsparcia)
Od 5 lat pracownica firmy Rebel, obecnie jako członkini projektu Rebelatorium i redaktorka w wydawnictwie Rebel w jednym. Kiedyś opowiadała, jakie gry są dobre i dlaczego, teraz odpowiada autorom, co robić, aby były jeszcze lepsze. Z wykształcenia dziennikarka walcząca o tytuł doktora nauk humanistycznych. Propagatorka wykorzystania gier planszowych w rozwijaniu kreatywności i zdolności językowych u dzieci i młodzieży. Kocha literki, aliteracje i gry słowne oraz takie, w których można wykazać się wyobraźnią.
dr Michał Mochocki (trener wsparcia, wykładowca)
Literaturoznawca i kulturoznawca, pisze habilitację o aktywizacji dziedzictwa kulturowego w grach fabularnych i rekonstrukcjach historycznych. Zajmuje się badaniem i projektowaniem niekomputerowych gier stosowanych (applied/serious games), szczególnie larpów edukacyjnych i gamifikacji szkolnictwa. Odznaczony medalem Komisji Edukacji Narodowej. Konsultant ds. gier edukacyjnych dla wydawnictwa Nowa Era. Należy do Polskiego Towarzystwa Badania Gier, Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego i rady redakcyjnej magazynu Homo Ludens. Adiunkt w KFA; przewodniczący Rady Programowej INiLS; organizator specjalności ‟GAMEDEC - badanie i projektowanie gier” na Humanistyce 2.0; członek Rady Wydziału Humanistycznego na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego.
Przemek Wojtkowiak (trener)
Prezes "Poznańskiego Stowarzyszenia Miłośników Gier Planszowych Gramajda". Pomysłodawca i organizator wakacyjnego spotkania dla graczy z całej Polski "Grajdołek" w Hermanowie. W roku 2015 członek Kapituły "Nagroda Gra Roku". Testował przed wydaniem wiele gier, a jego nazwisko pojawia się w kilku instrukcjach i na pudełkach gier. Zaprojektował i wydał grę stworzoną na zamówienie Biblioteki Wojewódzkiej w Poznaniu "Odkrywcy internetu". Na wydanie czekają jego kolejne gry. Trener drużyny wyróżnionego projektu gry Kwiatek w I edycji Laboratorium Gier.
Jan Zalewski (trener)
Z grami nieodłącznie związany odkąd mając 6 lat zaczął grać w szachy.
Autor CVlizacji, Andromedy oraz nadchodzącej gry "Star Scrappers: Cave In", członek Monsoon group. Miłośnik karcianek, surowy recenzent prototypów. W grach najbardziej ceni elegancję zgodnie z zasadą: "Nie wszystko co proste jest genialne, ale wszystko co genialne jest proste."
Ryzyko
Uczestnik LABORATORIUM GIER podejmuje pewne ryzyko związane z zaprojektowaniem w trakcie warsztatów gry, która nie wygra Spiel des Jahres lub nawet nagrody Gry Roku. Strasznie z tego powodu ubolewamy, ale nagłego przypływu fanów na Gen Conie też nie możemy nikomu zapewnić (chociaż z Laboratorium Gier to ryzyko z roku na rok jest coraz mniejsze)!
Dzięki waszemu wsparciu dowiemy się, czy znajdą się osoby chętne na wzięcie udziału w warsztatach w stylu LABORATORIUM GIER.
Ryzyko, że warsztaty się nie odbędą, dotyczy wyłącznie wszelkich sytuacji losowych zależnych od sił wyższych, na które wpływu niestety już nie mamy.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Paweł Stępniak
Robert Smyła
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
joka
EGAUDI
Kosternik
Tomasz Ziółkiewicz
StarHouse Games
Arek Maj
Czerwony Goryl
edrache
Łosiu
Bartek Szopka
Artur Połeć
Marek Zenkner
Łukasz Gwit
Kamil Rogowski
Nob Owens
Adam Mrowiec Studio AM Studio
Anna Przybyła
gospode
Ceti
Przem
Adam Strzelecki
gandalfszalony
PS
Piotr Krzywulski
Justyna Pokładnik
Witold Prymakowski
Marcin Łączyński
Pokaż wszystkich.
Ocena
Komentarze
diabliq
7 lat temurebel
7 lat temurebel
7 lat temuBartek Szopka
7 lat temurebel
7 lat temuAnonim
7 lat temugospode
7 lat temuAnna Przybyła
7 lat temuDariusz Skwarek
7 lat temugandalfszalony
7 lat temugandalfszalony
7 lat temurebel
7 lat temuSymboliczne wsparcie :)
Wideobilet z pierwszej edycji Laboratorium Gier
Wideobilet z trzeciej edycji Laboratorium Gier
Wideobilet z drugiej edycji Laboratorium Gier
Wideobilet z trzech edycji Laboratorium Gier
Bilet na trzecie Laboratorium Gier!
Przewidywana dostawa: lipiec 2017
Koszulka z trzeciego Laboratorium Gier
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 299 zł
Transport autokarem Gdańsk -> Przystanek Alaska -> Gdańsk
Przewidywana dostawa: sierpień 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 299 zł