Laboratorium Gier 6
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
84 reakcji
Wstęp
WEŹ UDZIAŁ W SZÓSTEJ EDYCJI NIEZAPOMNIANYCH WARSZTATÓW!
W towarzystwie ludzi podzielających Twoją pasję i zainteresowania.
Laboratorium Gier #6 to trzydniowe wydarzenie, podczas którego uczestnicy biorą udział w warsztatach z tworzenia gier planszowych. Pozwolą one bliżej zapoznać się z procesem projektowania, testowania i z samym rozwojem projektu gry. Uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą kreatywnego myślenia oraz zapoznają się z dostępnymi modelami tworzenia gier od podstaw, co pomoże im w zaprojektowaniu ich własnych prototypów. Podczas kolejnych bloków warsztatowych na uczestników czekają też wykłady ekspertów z branży gier planszowych.
Laboratorium Gier skierowane jest przede wszystkim do grupy osób projektujących swoje własne gry planszowe oraz takich, które dopiero o stworzeniu takiego projektu myślą. Jednocześnie obecność na Laboratorium to także dobra zabawa, okazja do poznania nowych znajomych i relaksu w magicznej, niespotykanej atmosferze.
Gry można tworzyć dla siebie, do szuflady, dla znajomych, projektować specjalnie na potrzeby dla firmy, pod grant, czy po to, by osiągnąć nowy rekord zbiórki na Wspieram.to. Pomimo różnych powodów, cel wciąż pozostaje identyczny – stworzenie działającej gry planszowej. Laboratorium Gier daje możliwość zarówno nabycia wielu przydatnych umiejętności praktycznych, jak i teoretycznej wiedzy związanej z tematem projektowania gier „bez prądu”.
Kliknij i zobacz jak wyglądały poprzednie edycje Laboratorium Gier:
- Pierwsza edycja (jesień 2016 r.);
- Druga edycja (wiosna 2017 r.);
- Trzecia edycja (jesień 2017 r.);
- Czwarta edycja (wiosna 2018 r.), wraz z relacją blogerską od szynkowski.eu
- Audycja Przystanku Planszówka o Laboratorium Gier (2018 r.);
- Relacja z piątej edycji (jesień 2018) na blogach gry-szkoleniowe.blogspot.com i szynkowski.eu
Opis projektu
LABORATORIUM GIER TO:
51 godzin, 28 uczestników, 17 ekspertów, 7 prototypów, 5 bloków wykładowych i niezapomniane doświadczenia.
W ramach zbiórki udostępniamy 27 biletów wstępu na Laboratorium Gier, w skład którego wchodzą:
- 2 noclegi w hotelu Kamienica pod Aniołami we Wrocławiu;
- wyżywienie w postaci piątkowej obiadokolacji, śniadania i obiadokolacji w sobotę oraz śniadania w niedzielę;
- 5 bloków wykładowych prowadzonych przez ekspertów z branży;
- 51 godzin programu realizowanego w hotelowej sali konferencyjnej, skoncentrowanego na integracji, nauce i projektowaniu;
- wzięcie udziału w gali końcowej, podczas której rozdawane są laboratoryjne wyróżnienia;
- materiały do realizacji prototypów oraz praktyczną pomoc i wskazówki trenerów;
- materiały multimedialne po Laboratorium Gier.
DATA:
8 - 10 lutego 2019 r.
Rozpoczynamy w piątek o godzinie 14.00
MIEJSCE:
Kamienica pod Aniołami
DOJAZD:
ul. Kazimierza Wielkiego 31-33, 50-077 Wrocław.
Co odróżnia dobrą grę od złej gry?
- Czy chodzi o nieskomplikowane zasady?
- Czy chodzi o to, by miała fajny temat?
- Czy może poszukujemy jakiejś konkretnej mechaniki?
- A może musi mieć wysokiej jakości figurki?
Każda z tych cech mogłaby być elementem bardzo dobrej gry planszowej. Wcale jednak nią być nie musi. Bo w projektowaniu, jak w kuchni, nie chodzi o jedną przyprawę. Chodzi o całą kompozycję smaków i zapachów, proces przygotowania oraz formę podania.
To właśnie dzięki doskonałej mieszance wszystkich przypraw, dobrej jakości składników i doświadczeniu w przygotowywaniu potraw najlepsi kucharze potrafią zrobić z paru składników danie zapewniające niezapomniane doznania.
Osoby takie jak Antoine Bauza, Bruno Cathala, Vlaada Chvatil, Bruno Faidutti, Jean-Louis Roubira, Fréderic Moyersoen znają przepisy na dobre gry. Tworzą je nieustannie i dzięki swojemu doświadczeniu, projektują kolejne – najczęściej jeszcze lepsze – tytuły. Wiedzą, jakie komponenty należy wybrać, rozumieją jak dobierać mechaniki i co będzie się podobało graczom, a także jak testować prototypy, by uzyskać pożądany efekt.
Metoda prowadzenia warsztatów edukacyjnych z tworzenia gier kiełkowała od wielu lat. Swój obecny kształt zawdzięcza ponad 300 godzinom zajęć. Młodzież szkolna, nauczyciele, pracownicy działu HR, animatorzy kulturalni i (przede wszystkim) planszówkowi zapaleńcy korzystali z takich spotkań. Jest to metoda, która ewoluuje ze spotkania na spotkanie.
Kreatywne Projektowanie Gier czerpie najwięcej z treningów kreatywności. Wiedza z warsztatów wpływa na to, jak człowiek myśli i pracuje nad przyszłymi projektami. Zajęcia rozpoczynamy od rozbudzenia kreatywności i utworzenia grup zadaniowych, nad którymi pieczę będą sprawować nasi trenerzy. Później wybieramy elementy gier, na których będziemy pracować i z których wykonane zostaną prototypy – mowa tu zarówno o komponentach, typie gry, jak i o mechanikach, tematyce czy emocjach. Później na zmianę projektujemy i uczymy się coraz to nowszych rzeczy. A tuż po fazie testowania przechodzimy do prezentacji swoich prototypów. W przerwach pomiędzy kolejnymi blokami projektowymi zapraszamy również na wykłady prowadzone przez osoby z branży, które przybliżają zagadnienia związane z projektowaniem gier planszowych. Jedną z najbardziej wartościowych rzeczy samego warsztatu jest możliwość wspólnej, opartej na teorii przepływu, niezakłócanej pracy z dala od codzienności wraz z innymi młodymi projektantami i osobami z branży.
Zmiany względem poprzednich edycji.
Każdorazowo po Laboratorium Gier zadajemy wszystkim uczestnikom pytania o to, co im się podobało i co można by było poprawić podczas tych spotkań. Wszystkie uwagi bierzemy bardzo serio. Szósta edycja - względem czwartej - będzie miała wszystkie punkty programu umiejscowione w jednym miejscu. Dodatkowo zarezerwowaliśmy salę, aby na koniec warsztatów (po gali rozdania wyróżnień) uczestnicy mogli zagrać w prototypy innych grup. Cieszymy się również z przenosin na samo południe kraju :-)
Nasze ambicje względem Laboratorium Gier ciągle rosną, a sukcesy wypracowane wspólnie przez ponad 100 uczestników poprzednich edycji sprawiły, że o naszej inicjatywie zrobiło się głośno również poza granicami naszego kraju. W tym roku udało nam się zaprosić całą grupę specjalistów na co dzień pracujących za granicą. Ich portfolio będziemy odkrywać w trakcie trwania zbiórki.
Laboratorium Gier organizowane jest przez firmę Rebel.
PIĄTEK, 8 lutego 2019 roku.
- 14:00 - Rozpoczęcie Laboratorium Gier.
- 15:00 - Podział na grupy. Wprowadzenie i kontrakt. Wykład pt: „Kreatywne Projektowanie Gier" - Maciej Jesionowski.
- 16:00 - Integracja.
- 18:00 - Obiadokolacja.
- 19:00 - Ogłoszenie tematu i zadań szóstego Laboratorium Gier. Wykład: „To skomplikowane, czyli o źródłach trudności w grach" - Michał Gołębiowski.
SOBOTA, 9 lutego 2019 roku.
- 8:00 - Śniadanie.
- 9:00 - Wykład: „Śmietnik pełen pomysłów" - Filip Głowacz.
- 16:00 - Obiadokolacja.
- 17:00 - Wykład: „O postrzeganiu mechaniki jako odtwarzania rzeczywistości przedstawionej w grze" - Adam Kwapiński.
NIEDZIELA, 10 lutego 2019 roku.
- 8:00 - Śniadanie.
- 9:00 - Wykład w języku angielskim „Writing rules and making prototypes for publishers" w wykonaniu zagranicznego gościa.
- 11:00 - Prezentacja i ocena projektów.
- 13:00 - Wręczenie wyróżnień i zakończenie szóstej edycji Laboratorium Gier.
- 14:00 - 17:00 - Ogrywanie prototypów innych drużyn.
Podczas pierwszych Targów Gra i Zabawa (jesienna edycja Festiwalu GRAMY) powstał pomysł na zrealizowanie warsztatów skierowanych bezpośrednio do osób zainteresowanych projektowaniem gier. Każda kolejna edycja warsztatów stawała się coraz większym sukcesem. Uczestnicy zaczęli dopytywać się, dlaczego takie zajęcia nie odbywają się częściej. Powstał pomysł na stworzenie Laboratorium Gier - imprezy trwającej 48 godzin, która pozwoli uczestnikom skupić się na zdobywaniu wiedzy i dobrej zabawie.
Najtrudniejszymi pytaniami, jakie sobie zadawaliśmy, były: jak podczas jednego spotkania trwającego nie dłużej, niż 2-3 dni zorganizować kluczowe dla projektowania gier i przepełnione praktyczną wiedzą warsztaty? Jak w tak krótkim czasie stworzyć przy okazji całkowicie nowy projekt? Jak go potem przetestować i w jaki sposób policzyć jego koszt, zaplanować produkcję i reklamować? No i rzecz jasna, jak znaleźć dla niego wydawcę lub w jaki sposób stworzyć ciekawą kampanię społecznościową? Tak oto po wielu latach pracy opracowaliśmy pierwsze Laboratorium Gier.
Historia Laboratorium Gier w latach
- 2016 - Pierwszy rok to wielki sukces pierwszego spotkania na Przystanku Alaska. Wyróżnione Kwiatki w niemalże niezmienionej formie trafiły w 2018 roku na półki sklepowe!
- 2017 - Drugi rok rozpoczął się od zadyszki (nie wszystkim do gustu przypadło projektowanie na promie do Szwecji). Ale ostatecznie spotkaliśmy się w Gdyni na drugim, a na Alasce na trzecim spotkaniu z projektowaniem gier.
- 2018 - Trzeci rok to nieufundowana kampania, która potem ufundowała się w rekordowym tempie. Po Bydgoszczy przenieśliśmy się na najdłuższe spotkanie laboratoryjne (trwało aż 70 godzin) na Przystanek Alaska.
- 2019 - Czwarty sezon właśnie się rozpoczyna i mamy nadzieję, że dołączysz do tej wspaniałej historii i oddolnej inicjatywy pracowników wielu specjalistów z całej Europy!
Relacje z poprzednich edycji
Więcej o Laboratorium Gier można przeczytać na stronie kampanii a także w relacjach na portalu Znad Planszy, lub blogach poniżej:
"Z osoby, która przyjechała na Laboratorium z niskimi oczekiwaniami, głównie w celu zaspokojenia wrodzonej “ciekawskości”, stałam się osobą, która do 2 w nocy rysowała dolarowe banknoty i syreny policyjne na kartach mających trafić do prototypu"
Blog Gra Warta Świeczki
"Chciałbym bardzo podziękować wszystkim organizatorom tego wyjazdu, w szczególności Maciejowi Jesionowskiemu i Krzysztofowi Szafrańskiemu z Rebela - wyszło Wam lepiej niż super. A wszystkich innych zachęcam do wypatrywania podobnych akcji - nic tak nie motywuje do działania, jak stworzenie fajnej rzeczy w tak krótkim czasie."
Fanpage Kusi na Kulturę
“Jestem niezwykle szczęśliwy, że mogłem być częścią Laboratorium Gier 4.5. Mimo, że nie wiążę swojej przyszłości z działaniem na rynku planszówek (prędzej – gier szkoleniowych) ilość merytorycznej wiedzy i – co ważniejsze – pozytywnych emocji mogłaby dorównać najlepszym szkoleniom, w jakich brałem udział. Biorąc pod uwagę śmieszne koszty uczestnictwa nie wierzę, żeby organizatorzy kierowali się biznesowymi kryteriami. To event, zbudowany z prawdziwej pasji i chęci dzielenia się nią ze światem. A to w moich oczach wartość, dzięki której impreza zasługuje na ogromny szacunek. Jeśli tylko będę miał taką możliwość, z przyjemnością wezmę udział w kolejnej edycji.”
Blog szynkowski.eu
Cel projektu
Stworzyliśmy tę kampanię, aby udostępnić możliwość zakupu biletów na szóste spotkanie z Laboratorium Gier.
Koordynatorami imprezy są Maciej Jesionowski i Krzysztof Szafrański z ramienia firmy Rebel.
Przygotowanie merytoryczne zespołu i zorganizowanie wydarzenia wymagają dużych nakładów pracy. Tworzymy dla Was prezentacje multimedialne, przyniesiemy materiały do tworzenia gier i przede wszystkim opracowujemy wyjątkowy program o wysokim standardzie – przydatny zarówno osobom, które zaczynają projektować gry, jak i tym, które są już w trakcie projektowania kolejnego tytułu. Sprowadzenie, a także zapewnienie noclegu dla trenerów i wykładowców jest sporym wydatkiem, który w dużej mierze wpływa też na ostateczną kwotę projektu.
Naszym głównym celem jest edukacja na wysokim poziomie z tematyki projektowania gier planszowych. Uważamy, że taka sytuacja jest niemożliwa, gdy realizuje się tego typu projekty w pojedynkę bądź w małej grupie. Najlepszy efekt osiągniemy dzięki wspólnej pracy ponad podziałami, otwartej dyskusji i na skupieniu na głównym celu - nauce przy dobrej zabawie.
Tak całkowicie przy okazji może okazać się, że Wasz pomysł kiedyś trafi w gusta jakiegoś wydawcy i powstaną takie, dla przykładu, Kwiatki :-)
Nagrody
W sekcji „Nagrody” przygotowaliśmy listę 5 sposobów, w jakie można wesprzeć kampanię, a w tym najważniejszy, czyli jedno z 27 miejsc na Laboratorium Gier. Ponadto, jeżeli nie planujesz przyjeżdżać na Laboratorium, możesz zainwestować w Bilety Wideo. W tej samej sekcji przygotowaliśmy „Dodatki" – oficjalne koszulki Laboratorium Gier na 2019 rok.
Dla pracowników firm, instytucji oraz osób z własną działalnością gospodarczą informujemy, że wystawiamy faktury VAT! Prosimy o nią pytać w okresie od 1 do 4 lutego!
Po wybraniu nagród i dodatków wystarczy zapłacić, aby wesprzeć projekt. Do wyboru są następujące nagrody:
1. Bilet wstępu na szóstą edycję Laboratorium Gier, które przesyłane są na wskazany adres mailowy najpóźniej dwa tygodnie po zakończeniu kampanii. W ramach biletu wspierający otrzymuje możliwość uczestnictwa w Laboratorium Gier, w tym rzeczy wymienione wcześniej w opisie kampanii.
Dostawę materiałów elektronicznych zrealizujemy za pomocą poczty elektronicznej na wskazany przez Wspieram.to adres mailowy najpóźniej 3 miesiące po zakończeniu Laboratorium Gier.
2. Wirtualny Bilet z szóstej edycji Laboratorium Gier. Materiały multimedialne wyłącznie z czwartego Laboratorium Gier, a w nich prezentacje i filmy z wykładów będących elementem warsztatów. Realizacja najpóźniej 3 miesiące po wydarzeniu.
3. Wirtualny Bilet z pierwszych pięciu edycji Laboratorium Gier. Materiały wideo i prezentacje w sam raz dla głodnych wiedzy wyłącznie z pierwszych spotkań z projektowaniem gier. Wysyłamy pocztą elektroniczną w dwa tygodnie po zakończeniu kampanii.
4. Oficjalna koszulka Laboratorium Gier. Koszulkę można odebrać na miejscu, podczas warsztatów.
5. Książka „Przewodnik projektowania gier" od Bomba Games. Odbiór osobisty na Laboratorium Gier!
O autorze / Zespół
Andrzej Aftarczuk - od dziesięciu lat aktywnie wspiera rozwój branży gier planszowych oraz bitewnych. Zawsze fascynowały go zasady gier planszowych i uzyskiwanie najwyższych wyników. Aktualnie zajmuje się organizacją imprez masowych związanych z grami planszowymi oraz developmentem gier w firmie Rebel. Z wykształcenia jest prawnikiem, który uwielbia eksploatować do granic możliwości zasady gier oraz optymalizować mechanikę, aby umożliwiała kilka ścieżek rozgrywki. Fan gier opartych na zarządzaniu kostkami oraz typowych euro bez elementów losowych. Na co dzień testuje jednak większość tytułów każdego gatunku jakie pojawiają się na rynku w poszukiwaniu „prawdziwych innowacji”. Były członek grupy Rebelatorium.
Patryk Blok - redaktor w dziale gier wydawnictwa Egmont (te od „Pędzących żółwi”). Niedoszły psycholog, entuzjasta gier, ojciec dwójki maluchów. Grami planszowymi zajmuje się zawodowo od ponad 8 lat. Nigdy nie odmówi partyjki w dobrego eurosuchara!
Kamil Cieśla - człowiek, który plastiku się nie boi. Losowość i kości to coś, co przyciąga go do gier niemal tak mocno, jak opowiadana przez nie historia. Suchego euro nie tyka. Fotograf i filmowiec, z czego wyniknął mały kanał na YouTube poświęcony w całości klimatycznym grom planszowym. Stąd już tylko krok do pierwszego polskiego serwisu o tej samej tematyce, czyli PrzyStole, który aktualnie współtworzy z siódemką pozytywnie zakręconych redaktorów. Od niedawna game designer i developer we wrocławskim Awaken Realms.
Marcin Dudek - jego dotychczasowa kariera jest związana głównie z wydawnictwem Bard, w którym przez niemal 7 lat stykał się z tytułami dla zaawansowanych graczy (choć sam się zarzeka, że uwielbia tytuły familijne). Po przenosinach do Warszawy pracował dla wydawnictw koncentrujących się na rynku masowym (Hippcampus, MDR). Przykład człowieka „od sklepowej lady do centrali”. W Portal Games jako dyrektor handlowy jest odpowiedzialny za kształtowanie polityki sprzedażowej wydawnictwa oraz dystrybucję w Polsce i w Europie.
Krzysztof Głośnicki - autor gier Elekt, Zona oraz poradnika do gier fabularnych „Mistrzowanie RPG”. Założyciel studia What The Frog Games wkraczający do polskiego crowdfundingu. Podobno potrafi zrobić grę, z której nie zieje śmierć, zło i mrok. Od studiów blisko związany z Gdańskim Stowarzyszeniem Fantastyki Alkor. Prowadzi w Trójmieście warsztaty dla dorosłych i dzieci z projektowania planszówek w ramach programów unijnych. Z zawodu webdesigner, sezonowo hodowca motyli, całorocznie mistrz gry i larpowicz. Od gier, oprócz dobrej mechaniki, oczekuje klimatu i oprawy graficznej na wysokim poziomie.
Filip Głowacz - co-owner w wydawnictwie Board&Dice. Na co dzień fan retro gier oraz kreatywnego marketingu. Krejzol i wariat z natury. W wydawnictwie odpowiada za dobór, development, marketing i produkcje gier.
Michał Gołębiowski - ma na koncie już dwie wydane gry: Spaghetti oraz Campowe Tropy, a kolejnych 6 nadchodzi planami kilku wydawnictw. Trzy dni w tygodniu pracuje jako Game Developer w Lucky Duck Games, a pozostałe dwa dni jak wolny strzelec również robi gry :). Co środę po południu spotyka się z grupą Monsoon - warszawskim kolektywem twórców i testerów gier planszowych. W weekendy wykłada jak tworzyć gry planszowe na Uniwersytecie Dzieci. Po godzinach gra w ultimate frisbee w warszawskiej drużynie 4hands.
Maciej Jesionowski - Event Manager w Rebel (organizator Festiwalu GRAMY, koordynator Laboratorium Gier) a także product manager Dungeons & Dragons Polska, były członek Rebelatorium. Prelegent i trener prowadzący zajęcia rozwoju osobistego z wykorzystaniem gier (także o ich projektowaniu). Specjalizuje się w warsztatach z zakresu wykorzystywania gier w edukacji, biznesie i rozwoju. Z wykształcenia psycholog. Fan Dragon Balla, Gry o Tron, The Walking Dead, Battlestar Galactica, gier fabularnych (larp, rpg), impro i gier z mechaniką ukrytej tożsamości.
Viola Kijowska - pracownik naukowy na Uniwersytecie Jagiellońskim Collegium Medicum w Krakowie. Pasjonat z zacięciem do gier miejskich i nowoczesnych gier planszowych. Pomysłodawca i organizator (jako Grupa MV, której jest współtwórcą) kilkudziesięciu gier miejskich, terenowych i integracyjnych oraz questingów. Współpracuje z kilkunastoma kluczowymi wydawnictwami gier planszowych w Polsce. Redaktor, korektor i tłumacz instrukcji gier planszowych lokalizowanych na rynku polskim. Projektant gier planszowych (wraz z Marcinem Ropką). Współautor czterech wydanych gier (Artefakty Obcych, Port Gdańsk, Twoja Kolej, Polskie Smaki) oraz kilku kolejnych projektów, które w niedługim czasie będą miały swoją premierę (m.in. Solar City). Recenzent i tester prototypów gier, działający w strukturach krakowskiej grupy testerów TnT (Trochę Nałogowi Testerzy). Trener i szkoleniowiec.
Błażej Kubacki - literaturoznawca, tłumacz i recenzent, który pewnego dnia zawodowo zajął się grami planszowymi i tak już zostało. Obecnie projektant (twórca tytułów takich jak Mistfall, Shadowscape czy Chronicles of Frost), oraz członek zespołu rozwoju gier w Board & Dice, mający na koncie pracę nad tytułami takimi jak Dice Settlers czy Teotihuacan, a także Little Monster czy Black Skull Island wydanych przez Strawberry Studio.
Adam Kwapiński - jeden z założycieli Fabryki Gier Historycznych, zawodowy projektant gier planszowych. Stara się tworzyć gry, w których mechanika jest ściśle dopasowana do tematu. Tworzył gry zarówno samodzielnie jak i z innymi autorami, zarówno na szeroki rynek jak i zamówienie klientów biznesowych. Prowadził liczne warsztaty w tym, wraz z Kubą Wasilewskim, trwające ponad pół roku zajęcia dla seminarzystów historii na UMCS, których efektem było stworzenie pierwszych w Polsce prac dyplomowych w formie gier planszowych. Jeden z pomysłodawców powstania Kuriera Planszowego – jedynego w Polsce papierowego czasopisma o grach planszowych. W wolnych chwilach, których nie poświęca na tworzenie nowych gier rozwija swoją pasję do tańca irlandzkiego.
Marcin Ropka - socjolog,pasjonat i miłośnik gier planszowych. Gracz z natury i profesji. Odroku 2014 zawodowo związany z branżą gier planszowych, najpierwjako przedstawiciel handlowy w firmie Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp.z o.o. – Podłęże (Kraków), a następnie Portal Games Sp. z o.o.– Gliwice. Od roku 2017 zajmował się projektowaniem i produkcjągier planszowych w wydawnictwie Games Factory Sp. z o.o. – Kraków,gdzie z powodzeniem poprowadził dwie duże kampanie na platformachcrowdfundingowych (kickstarter.com i zagramw.to). Obecnie zatrudnionyjest na stanowisku przedstawiciela handlowego w sektorze gier wkrakowskiej firmie Ateneum, która jest liderem w dystrybucjiksiążek, zabawek i gier planszowych na rynek polski. TrenerLaboratorium Gier (cykliczne spotkania board game devu organizowaneprzez wydawnictwo Rebel), organizator gier miejskich i gierintegracyjnych, aktywista miejski i autor gier planszowych (m.in.Artefakty Obcych). Współtwórca Grupy MV (wraz z Violą Kijowską)– inicjatywy związanej z promowaniem gier planszowych na różnychpłaszczyznach marketingowych i społecznych. Wydawca gry planszowej„Port Gdańsk” - dedykowanej najstarszemu i największemupolskiemu portowi. Recenzent gier, tester prototypów rodzimychautorów, które mają szansę zostać wydane w naszym kraju.Projektant gier planszowych, prelegent na wielu krajowych konwentachpoświęconych rynkowi gier planszowych i projektowaniu.
Wojciech Rzadek - pasjonat gier bez prądu, belfer, trener, game, designer i developper. Z wykształcenia tłumacz i pedagog, magister filologii romańskiej UJ. Laureat większości prestiżowych konkursów związanych z grami fabularnymi w Polsce, obecnie organizator Pucharu Mistrza Mistrzów. Autor gier: Rice Wars, Abetto, Astro Jam, W Pustyni i w Puszczy oraz wielu gier biznesowych. Właściciel firmy ADMONDO tworzącej szkolenia, gry szkoleniowe, eventy oparte o gry interaktywne. Od 2013 r. wprowadza planszówki na polski rynek (ponad 60 tytułów): pracował w Fabryce kart Trefl-Kraków (Joker Line) i FoxGames. Obecnie współpracuje z Hexy Studio oraz FoxGames jako game i business developer.
Krzysztof Szafrański - specjalista od handlu międzynarodowego w firmie Rebel. Wcześniej: dyrektor handlowy wydawnictwa Kuźnia Gier i marketingowiec w firmach Granna i Goliath Games. Od lat zajmuje się popularyzowaniem gier planszowych, karcianych i fabularnych. Organizator Drużynowych Mistrzostw Europy i turniejów Warhammera Fantasy Battle. Współorganizator ogólnopolskich konwentów. Prowadzi szkolenia z wykorzystania gier w edukacji i biznesie oraz doradza nowym, wchodzącym do branży firmom. Fan form postteatralnych. W wolnych chwilach grywa turniejowo w Magic: the Gathering. Koordynator Laboratorium Gier, były członek grupy Rebelatorium.
Przemysław Wojtkowiak - Posiada kolekcję blisko 1000 gier. W roku 2015 członek Kapituły Nagroda Gra Roku. Najbliżej mu do eurogier i gier logicznych, choć w zagranych ponad 2000 różnych grach odnaleźć można wielu przedstawicieli innych gatunków. Autor gier “Odkrywcy Internetu”, "Azyl: Zagrożone gatunki", "Hrabia", "Żywioły lasu". Trener wszystkich dotychczasowych edycji Laboratorium Gier w tym drużyny wyróżnionego projektu gry Kwiatki.
Łukasz Woźniak - bloger, autor i wydawca gier planszowych. Swoją przygodę z planszówkami rozpoczął kupując kilka gier od FFG, później poznał świat eurogier, a ostatecznie najwyższe miejsce w jego sercu zajęły gry karciane wszelkiej maści. Na studiach założył bloga, później pojawiły się filmy "Gry planszowe u Wookiego" i własne projekty gier. Jest autorem 12 wydanych gier, z czego ostatnie projekty wydaje sam pod marką "Go on Board". Oprócz projektowania i wydawania gier, wciąż zajmuje się prowadzeniem kanału na YouTube oraz jest współwłaścicielem portalu fundowania społecznościowego zagramw.to.
Ryzyko
Uczestnik Laboratorium Gier podejmuje pewne ryzyko związane z zaprojektowaniem w trakcie warsztatów gry, która nie wygra Spiel des Jahres. Strasznie z tego powodu ubolewamy, ale nagłego przypływu fanów na Gen Conie też nie możemy nikomu zapewnić (chociaż z Laboratorium Gier to ryzyko z roku na rok jest coraz mniejsze)!
Dzięki waszemu wsparciu dowiemy się, czy znajdą się osoby chętne na wzięcie udziału w warsztatach w stylu Laboratorium Gier.
Ryzyko, że warsztaty się nie odbędą, dotyczy wyłącznie wszelkich sytuacji losowych zależnych od sił wyższych, na które wpływu niestety już nie mamy.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Wspieracz Anonim
Matys
Grzegorz Pietras
Łosiu
Wojciech Giżyński
Łukasz Kurzedlak
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Andrzej Hnacik
EGAUDI
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Karis
kudłaty
Wspieracz Anonim
Paweł Zygar
Patryk Majczak
Robert Kar Pin Ski
bartol metelson
Piotr Piechowiak
Szymon Maliński
gandalfszalony
ttomishch
paga
Xeelee
Tower
Bartosz Machul
Jędrzej Szynkowski
Marcin Łączyński
PiTeR
StarHouse Games
Michał Krupa
Bartłomiej Hajnrych
Konrad Rymczak
Marek Chodań
Maciej Prósiński
Wspieracz Anonim
gospode
Katarzyna Cioch
Przemek Fornal
azzi.isk
trojanowskaaa
Kasztelan Mirmił
Sylwia Smolińska
Wspieracz Anonim
Konio
Wspieracz Anonim
Pokaż wszystkich.
Ocena
Komentarze
Wideobilet z szóstej edycji Laboratorium Gier
Wideobilet z pierwszych pięciu edycji
Bilet wstępu na szóste Laboratorium Gier (eb)
Przewidywana dostawa: luty 2019
Bilet wstępu na szóste Laboratorium Gier
Przewidywana dostawa: luty 2019
Świąteczne bilety na szóste Laboratorium Gier
Przewidywana dostawa: luty 2019
Koszulka z szóstego Laboratorium Gier
Przewidywana dostawa: luty 2019
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 400 zł
Przewodnik projektowania gier na Laboratorium Gier
Przewidywana dostawa: luty 2019
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 400 zł