Mroczny Amulet RPG

Mroczny Amulet RPG

100%
359%
107 908
z potrzebnych 30 000 zł = 359% celu
1137 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 07.07.2023 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
4.22 / 5 (8 głosy). Zobacz opinie (8)
Obserwuj (178)
  • Projekt
  • Aktualizacje (27)
  • Wspierający (422)
  • Społeczność (64)

Kampania wzbudziła

707 reakcji

Udostępnij:

Wstęp

Mroczny Amulet to fabularna gra karciana dla 1-8 graczy, w której aby wrócić do naszego świata, musicie pokonać Żywą Klątwę. Problem w tym, że jesteście tylko zwykłymi ludźmi.

Pocięliśmy gruby podręcznik RPG na setki kart, abyście mogli zagrać sesję jak w grę towarzyską. Gdy w innych RPGach kończylibyście tworzyć postacie, tutaj będziecie w trakcie drugiej przygody!

Bez Przygotowania. Bez Doświadczenia. Bez Mistrza Gry.

Poznaj nową grę Gindi, której Dylematy sprzedały się w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy a Enchanters zebrało ponad milion złotych.



Opis projektu

Zawartość wersji podstawowej

350 kart

14 kart Postaci

110 kart Problemów

110 kart Rozwiązań

35 kart Lokacji

21 kart Żywych Klątw

65 kart Wyzwań

Inne


Wersja Lite

Jest to kompaktowa wersja gry, która zawiera część kart z podstawowej wersji.

50 kart Rozwiązań

50 kart Problemów

Dedykowana kostka k20

Bartosz Repetowski, artysta stojący za wyglądem gry, stworzył projekt dedykowanej kostki k20, którą wykona nikt inny niż Q-workshop.

Możecie ją kupić za 1zł sztuka za każde wydane 300 zł na zbiórce. W innym przypadku kosztuje 18 zł. Kłopot w tym, że kupując ją otrzymacie całość dopiero w listopadzie. Możecie wykupić dodatkową wysyłkę, aby temu zapobiec.

Dodatek: Ryzyko

W skład tego dodatku wchodzą moduły:

Żetony Punktów Doświadczenia wraz z Kartą Instrukcji

Punkty Doświadczenia: znane i stosowane w setkach gier RPG na całym świecie, w Mrocznym Amulecie staną się walutą, za którą będziecie mogli odmieniać świat i zasady gry. Wykorzystanie tego modułu jest związane z Notatkami i Prologami, opisanymi poniżej.

Blok Notatek wraz z Kartą Instrukcji

Notatki: jednym ze sposobów na wykorzystanie Punktów Doświadczenia będzie stworzenie Notatki. Napotkana postać stała się ulubieńcem drużyny? Magiczny rytuał zostawił trwałe ślady w okolicy? Na horyzoncie zobaczyliście interesujące miejsce? To wszystko jest materiałem na Notatkę, która od tej pory stanie się elementem gry na równi z pozostałymi kartami.

25 kart Prologu wraz z Kartą Instrukcji

Prolog: Laboratorium Maga w Czerni skrywa wiele tajemnic, a każda z nich odsłania nowe oblicze Veiranu. Karty Prologu odmieniają rozgrywkę, wprowadzając konkretne warunki, dzięki którym będziecie mogli zbierać Punkty Doświadczenia. To oznacza jeszcze więcej magii i dziwacznych spotkań, a także wprowadza nowe, legendarne postacie!

Kostka wraz z Kartą Instrukcji

Kostka: teraz każde z was będzie mogło zakrzyknąć “To nie takie proste!” i wprowadzić do waszej rozgrywki losowość. Przy rzucie kostką może się okazać, że Krytycznym Sukcesem ułatwicie sobie dalszą podróż, uważajcie jednak na Komplikacje, które spiętrzą wam Problemy na głowach!

6 kart Konsekwencji wraz z Kartą Instrukcji

Konsekwencje: Dowiedz się co czuje Twoja postać. Dzięki kartom Konsekwencji będziecie mogli skonfrontować się z przeciwnościami losu. Każda Konsekwencja zmienia sposób, w jaki możesz rozwiązywać Problemy, i staje się częścią Twojej postaci! Ten moduł powstał we współpracy z Hakuoro z serwera Dobre Rzuty. Dziękujemy!

Dodatek: Saga

"Saga" skupia się wokół budowania większego, spójniejszego świata. Znajdziecie w niej karty Epilogów, które pozwolą wam dłużej grać tą samą postacią, po to żeby sprawdzić jak skończy się jej historia. Karty Odpoczynków dadzą Wam wytchnienie między lokacjami i pozwolą spotkać ciekawe postacie ze świata gry. Z kolei Osiągnięcia to karty, które otrzymacie po pokonaniu konkretnej Żywej Klątwy - dzięki nim będziecie dosłownie mogli uratować całą krainę Veiranu od wszystkich Żywych Klątw i spotkacie efekty swoich działań w późniejszych rozgrywkach.

25 kart Odpoczynków

50 kart Epilogów

21 kart Osiągnięć

dvd

Dodatek: Multiwersum

"Multiwersum" pozwoli wam wygenerować swój własny świat. Tak po prostu. Za pomocą kart Świata i Katastrofy zbudujecie scenę dla swoich działań, odmieniając okoliczności gry. Piraci i powrót smoków? Cyberpunkowe demony? Inwazja kosmitów na Ziemię? Jest tam to wszystko, i jeszcze więcej!

30 kart Światów

30 kart Katastrof

15 Uniwersalnych Lokacji

5 Uniwersalnych Klątw

Więcej o grze:

Mroczny Amulet przyzwał was z naszego świata, abyście pokonali Żywe Klątwy pożerające magiczny świat Veiranu. W tej krainie odwiedzicie siedlisko wampirów we wraku samolotu, zbadacie miasto zbudowane w szkielecie potwora zgładzonego przed wiekami, albo napotkacie burzowych jeźdźców podróżujących po niebie. Prawdziwe oblicze Veiranu odkryjecie, przemierzając te ziemie i poznając jego mieszkańców.

Celem waszej podróży zawsze będą Żywe Klątwy. Będą to osoby, miejsca lub przedmioty wypaczone przez czarną magię. Przeklęte Pędzle, Olbrzymie Mrówki, Złowrogie Drzewo. Każde z nich ma swoją wolę i motywacje które można zrozumieć, ale ich działanie niszczy ten świat i muszą zostać powstrzymane za wszelką cenę.

Nie jesteście bezradni. Wasze dawne umiejętności zyskują tutaj nowe oblicze. Bibliotekarz przekona bandytów, że jesteście bohaterami z ich legend. Ogrodnik przywróci do życia Pałac Kwiatów. Urzędnik napisze pakt kończący wojnę między krajami. 

Przemoc nie jest koniecznością, jeżeli jesteście wystarczająco sprytni.

Designerskie opowieści

Pierwowzorem dla Mrocznego Amuletu była gra "Przetrwaliście Zagładę", wydana w 2013 roku w formie 30 kart. Opowiadała o grupie osób które utknęły w jaskini w świecie po apokalipsie i za którą nagrodzony zostałem identyfikatorem Pyrkonu w 2014 roku.

Pomysł na grę wyrósł z komputerowych przygodówek typu point & click, jak na przykład "Escape from the Monkey Island" czy "The Longest Journey". Pomyślcie - w tych grach posuwamy fabułę do przodu poprzez używanie znalezionych przedmiotów na osobach czy elementach scenerii. Dlatego też PZ opierało się wyłącznie na przedmiotach.

Potrzebowałem dziewięciu lat, aby wymyślić jak rozszerzyć ten koncept. Instynktownie czułem, że w drzemie w nim olbrzymi potencjał, ale przez lata nie potrafiłem zrobić nowszej wersji gry.

Przełomem okazało się wydanie gry "Dylematy" (do kupienia w każdym Empiku). Skoro gry fabularne przypominają bardzo skomplikowane gry towarzyskie, to dlaczego nie użyć schematu, w którym gracz w swojej turze jest "sędzią"? Najpierw z pomocą karty tworzy Problem, a potem pozostali gracze proponują kartami Rozwiązania.

Tak 3 lata temu powstały fundamenty Mrocznego Amuletu. Kilkadziesiąt testów później otrzymaliśmy dzisiejszą wersję gry!

Video

Wywiad na kanale Rzucaj! Nie gadaj!

Prezentacja zasad na kanale On Table

Sesja online na kanale Erpegówek

ghghgfgf

Cel projektu

Zbieramy 30 000 zł aby ufundować koszt pierwszego nakładu gry.

Gdy uda nam się osiągnąć ten cel, dodatkowe środki pozwolą nam odblokować nowe karty i ulepszenia komponentów. Pozwolą nam też odzyskać już poniesione koszta - grę tworzymy już 3 lata.

Dzięki temu, że gra jest w 95% gotowa i będzie produkowana w Polsce, będziemy w stanie dostarczyć ją do was w przeciągu kilku miesięcy.

Termin Realizacji

Zbiórka będzie realizowana we Wrześniu 2023.

Wyjątkiem jest kostka k20 produkowana przez Q-workshop - będzie dostępna dopiero na przełomie października i listopada 2023. Kupując kostkę, zgadzasz się na wysyłkę gry w późniejszym terminie. Możesz temu zapobiec, dokupując dodatkową wysyłkę.

Nagrody

Wspierając w pierwszych 48 godzin możecie skorzystać ze specjalnej oferty.

Karty w wersji Lite są kopią części kart w podstawowej wersji, ale możecie mniejszą. wersję komuś podarować, albo zabrać bez strachu w miejsce, gdzie ktoś mógłby zalać karty np. na imprezie.

200 kart, instrukcja i kartonowe pudełko z insertem.

100 kart, skrócona instrukcja i teksturowe pudełko.

Często zadawane pytania

  1. Jaki jest rozmiar kart?
    1. 63x88mm czyli taki jak np. do Magic the Gathering

O autorze / Zespół


Ryzyko

Gindi ma za sobą kilkanaście udanych projektów realizowanych zarówno na Polskę jak i za granicę. Gra jest praktycznie skończona, ale w trakcie ostatnich szlifów może okazać się, że musimy coś dopracować. W takiej sytuacji dostawa gry może ulec wydłużeniu.

Poprzednie projekty:

  • Enchanters
  • Enchanters: Overlords
  • Enchanters: Odyssey
  • Fox Matters
  • Liski: Ojojanie
  • I wiele innych

Ocena 4.22 / 5 (8 głosów)

Konrad Pezler

2 miesiące temu
Wszystko zgodnie z założeniami. Niewielka obsuwa zdecydowanie nie jest powodem do obniżania ogólnej oceny zbiórki, ponieważ autor reagował dynamicznie i pozostawał przez cały czas w pełni transparentny.
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

vortioxetine

2 miesiące temu
Świetna, klarowna komunikacja ze strony wydawcy. Lekka obsuwa czasowa, ale dzięki stałemu kontaktowi nie stanowiło to problemu. Sam projekt bardzo ciekawy, a gra wygląda pięknie i zapowiada się naprawdę czadowa zabawa :D
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

Bohun

2 miesiące temu
Lekka obsuwa z dostawą ale poza tym bardzo fajny projekt
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

Marcin Franc

2 miesiące temu
Grę miałem okazję testować i spełni unikalną rolę wciągania nowych osób w RPG - jedna gwiazdka dostawy mniej za problem z centrum logistycznym ;)
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

mariusz.opyd0

4 miesiące temu
Bardzo fajny projekt, jasna komunikacja i fajne progi. Nie mogę się doczekać gry :3
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

Ina Jakubiak

5 miesięcy temu
super
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

pXIX

6 miesięcy temu
Miesiące po zakończeniu kampani przenoszenie zakupu do sklepu, dziwne kupony na losowe kwoty i konieczność dopłaty za OPŁACONĄ dostawę? Niepoważne i tyle
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

Brzytwa

7 miesięcy temu
Niesamowite emocje, świetne progi do osiągnięcia w zbiórce, szkoda ze nie było nic ekskluzywnego dla wspierających ale to tylko drobna uwaga.
Komunikacja
Projekt
Dostawa
Nagroda

Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz.


xDESTUR

6 miesięcy temu
mam problem z kodem, pomimo zakupu "wierzę w was" środki z kodu nie starczają na 3. dodatek, napisałem maila, proszę o odpowiedź

Ewa Wołowiec

6 miesięcy temu
Najgorsza zabiórka, na jaką miałam NIEszczęście wpłacać. Kod nie działa już po raz któryś. Odebraliście mi przyjemność z zabawy, jaką jest wspieranie. Żałuję. Po wpłaceniu powinnam normalnie czekać na wysyłkę a nie kombinować z jakimś niedziałającym kodem.

Ewa Wołowiec

5 miesięcy temu
Pan Jacek Gołębiowski sfinalizował za mnie zamówienie, zadzwonił i wszystko mi wytłumaczył, tak więc wszystko w porządku. Bardzo dziękuję za pomoc . Wszystko już jest ok.

pXIX

6 miesięcy temu
Dostałam kod na zamówienie, ale kwota rabatu nie zawiera ceny