Roll Player
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
294 reakcji
Wstęp
Prawdziwi bohaterowie nie pojawiają się ot tak – trzeba ich najpierw stworzyć! Rasa, klasa, charakter, umiejętności, cechy i ekwipunek, każdy szczegół może przesądzić o tym, czy nasz bohater będzie gotowy stawić czoła przeciwnościom i zdobyć sławę i bogactwo.
Pomysł na Roll Player jest prosty - będziecie rzucać kolorowymi kośćmi tak długo, aż uda Wam się stworzyć kompletną kartę postaci bohatera. Co wcale nie znaczy, że postać ta będzie w najmniejszym stopniu przypadkowa, bo w Roll Player każdy wynik rzutu można przekuć na swoją korzyść. Na przykład do ustalenia cechy inteligencji barbarzyńcy - uwalniając go od nadmiaru egzystencjalnych rozmyślań sprawiamy, że jego szanse na chwałę i bogactwo zdecydowanie wzrosną. A możliwość zakupu odpowiedniego ekwipunku i dodatkowych cech sprawia, że wachlarz opcji taktycznych mamy na prawdę szeroki.
Dzięki temu Roll Player to szybka i łatwa do przyswojenia gra, która jednak potrafi być zaskakująca przy każdym kolejnym rzucie, a żeby wygrać, trzeba będzie nie raz podrapać się po głowie.
Jak zawsze też możemy Was zapewnić, że od strony technicznej gra będzie najwyższej możliwej jakości. Już oryginalne elementy gry naprawdę robią wrażenie, a my dodatkowo podjęliśmy decyzję o produkcji w Polsce, tak aby mieć jak największą kontrolę nad całym procesem.
(zdjęcie z wersji angielskiej)
Wygląda na to, że nie tylko my podchodzimy do Roll Player z takim entuzjazmem. Największa internetowa społeczność graczy również wystawia grze dobre noty!
Opis projektu
Wiemy już, że Roll Player to gra o tworzeniu postaci. Zabawę zaczniecie więc od wybrania jednej z klasycznych dla fantasy ras (Elf, Krasnolud, Niziołek i Człowiek). Następnie wylosujecie profesję Waszego bohatera (kartę Klasy), a także jej unikatową historię oraz charakter. Wszystkie te elementy będą miały znaczenie w dalszej rozgrywce, a liczba ich kombinacji wpływa wprost na wysoką regrywalność gry.
Dalej wszystko opiera się na rzutach kostkami. Właśnie przy ich użyciu wypełnicie 18 pustych miejsc tworzących poszczególne linie 6 Atrybutów - Siły, Zręczności, Kondycji, Inteligencji, Mądrości i Charyzmy. Kości będziecie wielokrotnie zamieniać miejscami i obracać po to, by ich końcowy układ jak najlepiej pasował do wymagań Waszego bohatera (jego rasy, profesji i historii).
(zdjęcie z wersji angielskiej)
Żeby sprawę dodatkowo urozmaicić, do gry dochodzi także wątek rywalizacji. Z innymi graczami będziecie rywalizować o pierwszeństwo na Rynku. Tam będziecie mogli wydać zebrane złoto na nabycie dodatkowych cech, naukę zdolności i zakup broni i pancerza.
Zwycięży gracz, którego bohater na koniec gry będzie najpotężniejszy, czyli zdobędzie najwięcej Gwiazdek Reputacji. A jak je zdobywać, dowiecie się czytając dalszą część projektu.
Dla nas Roll Player to przede wszystkim:
1. Doskonała zabawa i mnóstwo kolorowych kości (wszyscy kochają kości!).
2. Klimat klasycznych gier fabularnych, zarówno na papierze, jak i ekranie.
3. Regrywalność. Losowość rzutów jest pozorna, a liczba kombinacji cech i kart sprawia, że jest mnóstwo opcji, które urozmaicają kolejne rozgrywki.
4. Ciekawa mechanika oparta o akcje atrybutów. To całe sedno zabawy. Będziecie musieli planować, przewidywać i uważać na to w jakim miejscu i w jakiej kolejności będziecie układać kolejne kości na Waszych kartach postaci.
5. Proste zasady - do wytłumaczenia w 15 minut.
Przygotowanie do gry:
Zaczynamy od wyboru karty postaci. Rasę możemy wylosować lub wybrać (Elf, Niziołek, Krasnolud, Człowiek). Dostępne karty rasy są dwustronne i będziecie mieli do wyboru ich wersję męską i żeńską. Następnie wybieramy kartę Klasy - czyli profesję Waszego bohatera. Wylosujecie kostkę, a jej kolor wskaże czy będziecie: Barbarzyńcą, Druidem, Mnichem, Paladynem, Złodziejem, Czarodziejem, Bardem, Kapłanem, Łowcą, Łotrem, Czarownikiem czy może Wojownikiem. Następnie poznacie historię Waszej postaci oraz wybierzecie kartę Charakteru.
Cztery powyższe kroki sprawiają, że do gry dokładamy sporą dawkę klimatu. Gwarantujemy, że od tego momentu zaczniecie utożsamiać się z Waszymi bohaterami i będziecie wielokrotnie wracać i z uśmiechem komentować ich dalszy rozwój. A może nadacie im też imię? :)
Przygotowanie rozgrywki zakończy rozłożenie Kart Rynku - to miejsce gdzie będziecie kupować ekwipunek, rozwijać zdolności Waszych bohaterów i ich cechy. To kto pierwszy będzie mógł odwiedzić Rynek będzie zależało od wybranej Karty Inicjatywy. W skrócie kto pierwszy ten będzie miał lepszy wybór na zakupach...
Następnie każdy z graczy losuje startową ilość kostek (zależną od liczby graczy biorących udział w grze: dla 2 graczy - 6 kostek, dla 3 - 7 kostek, dla 4 - 8 kostek). Rzuca nimi i w dowolny sposób układa je w liniach atrybutów na swojej karcie postaci, zapełniając wolne miejsca począwszy od lewej.
Wybieramy Pierwszego Gracza i rozpoczynamy rozgrywkę:
Na rozgrywkę składają się postępujące po sobie rundy. Każda z nich dzieli się na następujące fazy:
1. Faza Rzutu
W tej fazie losujemy i rzucamy kośćmi, a następnie przyporządkowujemy uzyskane wartości na kościach, do kart Inicjatywy. Kość z najmniejszą wartością umieszczamy na karcie Inicjatywy "1", kość o kolejnej najniższej wartości na karcie Inicjatywy "2" i tak kolejno zapełniamy kośćmi wszystkie karty Inicjatywy.
2. Faza Kości
Zaczynamy od wyboru karty Inicjatywy i przyporządkowanych im w poprzedniej fazie kości. Wybór nie jest do końca oczywisty. Karta Inicjatywy "1" pozwoli być pierwszym graczem na zakupach podczas fazy Rynku, ale da graczowi kość o najniższej wyrzuconej wartości. Istotny, podczas podejmowania tej decyzji, będzie także kolor kości którą wybierzecie. Wybraną kość układa się na kartach postaci w Rzędach Atrybutów. Każdy rząd ma przyporządkowaną akcję, którą można wykonać raz na turę, jeśli umieścimy w nim nową kość. Będziecie mogli między innymi: zamieniać kości miejscami, obracać kości do góry nogami, zmniejszyć i zwiększyć wartość dwóch wybranych kości na karcie postaci, a także przerzucić wartość dowolnej kości. Poniżej graficzna prezentacja możliwych do wykonania akcji.
Poza wyborem odpowiedniej kostki z karty Inicjatywy będziecie musieli także starać się o zdobywać złote monety. Będziecie je dostawać między innymi gdy: wybrana przez Was kość będzie w żółtym kolorze, gdy wybierzecie odpowiednie karty inicjatywy, a także otrzymacie je za umieszczanie kości w ostatnich pustych miejscach w Rzędach Atrybutów. Warto mieć to na uwadze, bo złoto będzie Wam potrzebne do zakupów w kolejnej fazie gry.
Rasa Waszego bohatera, jego klasa, historia postaci i charakter, będą posiadały konkretne cele do osiągnięcia. Cele te określone są wskazanymi wartościami kostek i ich odpowiednią konfiguracją kolorów.
3. Faza Rynku
W kolejności wybranych kart Inicjatywy, każdy z graczy odwiedza Rynek. Za posiadane złoto będziecie kupować karty: broni, pancerza, oraz cechy i umiejętności. Gracze mają też możliwość odrzucenia karty z Rynku, które mogą pasować Waszym przeciwnikom. Utrudnicie im w ten sposób zdobycie np. kompletu pancerza, który na końcu gry mógłby im dać większą ilość Gwiazdek Reputacji.
4. Faza Porządkowanie
Ta faza kończy rundę. Losowane są nowe karty Rynku, karty Inicjatywy wracają na swoje miejsce, a kolejny z graczy przejmuje sakiewkę z kośćmi, stając się Pierwszym Graczem.
Gra kończy się na zakończenie rundy, w której gracze posiadają wypełnione kośćmi wszystkie Rzędy Atrybutów. Następnie gracze obliczają ilość zdobytych Gwiazdek Reputacji, aby wyłonić zwycięzcę.
Cel projektu
Celem kampanii jest wydanie polskiej wersji gry planszowej Roll Player, w najlepszej możliwej jakości.
Poniższe dwa cele odblokowują elementy gry, których nie było w oryginalnym wydaniu, a które będą dostępne tylko dla wspierających kampanię na wspieram.to.
Nagrody
...
O autorze / Zespół
Po dwóch latach wracamy na Wspieram.to z kolejną planszówką. Naszym poprzednim, udanym projektem, było Bright Future - gra o przetrwaniu w postapokaliptycznym świecie podziemnej Sofii. W naszym dorobku znajdują się ponadto gry z Uniwersum Metro 2033: planszówka i nowa karcianka Metro 2033: Przełom oraz rodzinna gra Smoczy Wyścig.
Nasze pierwsze kontakty z fantastyką i grami miały miejsce na początku odległych lat 90-tych. Pasjonowaliśmy się wtedy Magią i Mieczem, Magic the Gathering czy planszowym Hero Questem (ręka do góry kto grał wtedy w szwedzką wersję językową :). Ponieważ komputerowe RPG dopiero raczkowały, najwięcej czasu spędzaliśmy przy grach fabularnych: Warhammerze, AD&D oraz Call of Cthulhu. Rozgrywaliśmy wtedy pojedyncze przygody, które przeradzały się często w kilkutygodniowe, a nawet kilkumiesięczne kampanie.
Niewiele pamiętamy z przeżytych wtedy przygód, pożółkłe podręczniki czytają teraz nasze dzieci, jedyne co pozostało w naszej pamięci po tak wielu latach, to postaci którymi wtedy graliśmy :) w trudzie i znoju zdobywając kolejne poziomy, ulepszając atrybuty, podnosząc cechy i zdobywając kolejne zdolności...
Mamy właśnie nadzieję, że Roll Player będzie nie tylko dla nas powrotem do beztroskiej przeszłości. A Ci, którzy postaci tworzyli do tej pory wyłącznie w grach komputerowych, będą mieli możliwość zrobienia tego przy użyciu prawdziwych kości, a co najfajniejsze rywalizując przy okazji z innymi graczami.
Wydawnictwo Ogry Games tworzą:
Jacek "Chlebak" Chlebowski
Michał "Leżak" Leżański
Antoni "Monka" Maczyński
Zapraszamy też na ogrygames.com
Ryzyko
Podczas produkcji gry mogą oczywiście pojawić się nieprzewidziane zdarzenia, które mogą spowodować, że zapowiadany termin wysyłki gier ulegnie opóźnieniu.
Jednak co ważne, gra będzie produkowana w Polsce, co znacznie ogranicza ryzyko powstania nieprzewidzianych trudności. Nie będzie problemu z transportowaniem gry przez ocean, opóźnień na cle i gra spokojnie powinna trafić do Was w zapowiadanym przez nas terminie.
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
opulentus
Paweł Janik
WooL_F
Wspieracz Anonim
Rafał Ciereszko
Daniel Mojżuk
Krzysztof Więcek
Michał Michaliszyn
Voltir
Insaniss
Fisher
Marek Celka
Jakub Kuczyński
Dragonus Robert Jaskuła
Carbo
Adamoo
Józwa Butrym
Karolina Stachowiak
Gromb
Diverr
Julian de Lettenhove
Dragathil
Rafał Nowakowski
Mucha
Kamil Haręza
Wspieracz Anonim
Nigosh88
Gol
Kamil Sikorski
Strzepowski
Wspieracz Anonim
Lasard
Konrad Polański
Piotr Olszewski
Pastaman
Michał Łęgosz
Sadafi
Mateusz Szymczyk
Piotr Pietrzak
Czacha Games Przemek Kochowicz
balif
Mateusz Leszner
Bernard Dulny
Ejdi
Gabio95
Bartosz Cytryniak
Krzysztof Dabrowski
Marek Wiśniewski
Paweł Piechota
Pokaż wszystkich.
Ocena 4.95 / 5 (16 głosów)
Gromb
6 lat temuKomentarze
Kermit
7 lat temuKermit
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuJediMaveriC
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuSadafi
7 lat temuKonrad Rymczak
7 lat temuDARIUSZ Piekarski
7 lat temuMarcin Jośko
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuPierrnik
7 lat temuuyco
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuAnonim
7 lat temuDudek
7 lat temuAnonim
7 lat temuAnonim
7 lat temuAxel Małysiak
7 lat temuAnonim
7 lat temuDudek
7 lat temuOktawian Smętek
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuOktawian Smętek
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuAnonim
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuDudek
7 lat temuAnonim
7 lat temuAxel Małysiak
7 lat temumiki
7 lat temuMichał Szymczyk
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuBzyk
7 lat temuMatMarek
7 lat temuDARIUSZ Piekarski
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temumyszo
7 lat temumyszo
7 lat temusequencer
7 lat temusequencer
7 lat temuMichu
7 lat temuPiotr Dworak
7 lat temuAnonim
7 lat temuAnonim
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temumisioooo
7 lat temuMaxiCas
7 lat temuOGRY GAMES
7 lat temuAnonim
7 lat temuPiotr Doskocz
7 lat temuBEZ LIMITU
1. Gra Roll Player w bardzo niskiej cenie.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena detaliczna 199zł.
Oszczędzasz 40zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
DWUPAK
1. 2 x Gra Roll Player w najniższej cenie.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena detaliczna 398zł.
Oszczędzasz 128zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
7-PAK
1. 7 x Gra Roll Player w najniższej cenie.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena detaliczna 1393zł.
Oszczędzasz 463zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
EARLY BIRDS
(Oferta aktualna czasowo, do 15 sierpnia godz. 23:59.)
1. Gra Roll Player w najniższej cenie.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena detaliczna 199zł.
Oszczędzasz 60zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Przewidywana dostawa: listopad 2017
18 SZTUK
1. Gra Roll Player w bardzo niskiej cenie.
2. Wszystkie odblokowane cele kampanii.
* Sugerowana cena detaliczna 199zł.
Oszczędzasz 50zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Przewidywana dostawa: listopad 2017
Kurier DHL
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
KOSZULKI NA KARTY
1. 100 sztuk koszulek Arcane Tinmen Small 44x68
2. 100 sztuk koszulek Arcane Tinmen Standard 63x88
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
WIEŻA NA KOŚCI
Średniej wielkości wieża na kości od firmy E-Raptor.
Wieża ma wymiary:
długość: 14,1 cm
szerokość: 8,2 cm
wysokość: 16,4 cm
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Dedykowany insert
Dedykowany insert na elementy gry.
Posiada przewidziane miejsce na dodatek Monsters&Minions.
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Smoczy Wyścig
Gra planszowa Smoczy Wyścig.
* Sugerowana cena detaliczna 89zł.
Oszczędzasz 29zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa dostawa paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Przewidywana dostawa: listopad 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Metro 2033: Przełom
Gra karciana Metro 2033: Przełom
* Sugerowana cena detaliczna 89zł.
Oszczędzasz 29zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa wysyłka paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Przewidywana dostawa: listopad 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł
Bright Future
Gra planszowa Bright Future.
* Sugerowana cena detaliczna 139zł.
Oszczędzasz 49zł w porównaniu do ceny poza Wspieram.to.
Darmowa dostawa paczkomatem na terenie PL.
Jeśli jesteś zainteresowany wysyłką kurierem, dobierz odpowiedni dodatek.
Przewidywana dostawa: listopad 2017
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 0 zł