Odlotowy wyścig

Odlotowy wyścig

100%
429%
79 501
z potrzebnych 18 500 zł = 429% celu
637 wpłat

Zakończono sukcesem
Typ: Crowdfunding
Model: Wszystko albo nic
Dnia 12.08.2016 projekt zakończył się sukcesem, gdyż uzyskał pełne finansowanie.
2.11 / 5 (50 głosy). Zobacz opinie (50)
Obserwuj (66)
  • Projekt
  • Aktualizacje (54)
  • Wspierający (420)
  • Społeczność (456)

Kampania wzbudziła

114 reakcji

Udostępnij:

Wstęp

W Games Factory Publishing przez ostatnie pół roku zrealizowaliśmy parę naszych marzeń: udało nam się wydać wiele wspaniałych tytułów (m.in. „Roll For The Galaxy” i „Pola Arle”), które być może w inny sposób nie doczekałyby się polskiej wersji językowej, wróciliśmy z marką Dominion na polski rynek – i pchnęliśmy ją na zupełnie nowe tory, a także zrobiliśmy rzecz, którą wiele osób nam odradzało (nie będziemy zresztą ukrywać, że sami także baliśmy się waszej reakcji) – przygotowaliśmy premierę paru nieznanych, wydawać by się mogło, bardziej niszowych gier, za które bierzemy pełną odpowiedzialność: po prostu uznaliśmy, że są świetne, świeże i że chcemy, by pojawiły się w waszych domach i byście świetnie się przy nich bawili – mowa tu m.in. o „Wiertłach, Skałach, Minerałach”  czy "Pocket Imperium".


Tym razem jest podobnie – „Steampunk Rally” kanadyjskiej firmy Roxley jest tytułem PO PROSTU ŚWIETNYM. Z trzech powodów:

1. Prostota (rozgrywanie tury jest banalnie proste; tak proste, że akcje wykonujemy symultanicznie: draftujemy karty, odprowadzamy parę z naszych maszyn, kontynuujemy wyścig, zbieramy obrażenia i… jedziemy dalej).

2. Skomplikowanie (czy raczej rozbudowanie – maszyny, które tworzymy to prawdziwe kolosy, a każda część przynosi nam dodatkowe możliwości)

3. Szybkość rozgrywki i jej dobre wyważenie

Steampunk Rally to w końcu gra o wielkim wyścigu – wszystko dzieje się bardzo szybko, sytuacja zmienia się z tury na turę i do samego końca nie wiadomo, kto zostanie mistrzem wynalazków i zwycięzcą turnieju. Nie żartujemy: wszystko dzieje się NAPRAWDĘ szybko – w grze brać może udział do 6 graczy, a czas rozgrywki to zaledwie około godziny!

Nie mówimy tu jednak o jakimś rodzaju szybkiej gry z losowymi rzutami kośćmi: wszystko zależy od nas i od tego jakie nowe, zadziwiające wynalazki wejdą w skład naszego pojazdu, a także jak postanowimy z nich skorzystać. Nie wiemy jak twórca gry Orin Bishop to zrobił, ale ta gra to prawdziwa perła: niepodobna do innych, oparta na wielu elementach, które zostały świetnie wyważone i których zagranie przebiega bardzo prosto i szybko.

No i temat. Tak, wszyscy kochamy wielkich wynalazców z końca XIX i początku XX wieku, którzy zmienili losy planety. W „Steampunk Rally”  wielkie umysły stają do pojedynku na wynalazki: tworzą skomplikowane, wyjątkowe maszyny, którymi następnie pokierują w szaleńczym wyścigu przez Alpy Szwajcarskie. 

Klimat jest obłędny: na torze istnieje szereg przeszkód, które musimy wziąć pod uwagę, „na ostatnią chwilę” dodajemy kolejne ulepszenia, dbamy o minimalizowanie strat (nasz pojazd, niestety, wciąż się rozpada), próbujemy przeszkodzić przeciwnikom – strzelając laserami, zmieniając warunki pogodowe, stawiając pułapki  - i wciąż przemy do przodu, aby wygrać. Dodajmy do tego wspaniałe grafiki i mnóstwo elementów : mamy grę, która zadowoli prawie wszystkich.

Podsumowując: „Steampunk Rally” to naprawdę mistrzowska robota. Mamy nadzieję, że po przyjrzeniu się kampanii i przeczytaniu skrótu zasad zgodzicie się z nami i kolejny już raz wesprzecie naszą kampanię, byśmy wspólnymi siłami mogli sprawić, by ta wyjątkowa gra ukazała się na polskim rynku.

Nie tylko my sądzimy, że Steampunk Rally to znakomita gra. Największa internetowa społeczność graczy również wystawia grze dobre noty! Co więcej - dla wielu, to świetna gra familijna!

Steampunk na BGG

Opis projektu

Rozpoczyna się XX wiek. Ludzkość wkroczyła w drugi okres renesansu – napędzany przez parę, stal i tajemniczą potęgę elektryczności! Szalony geniusz, Nikola Tesla, wyzwał na pojedynek największe umysły świata – zorganizował wielki wyścig przez Szwajcarskie Alpy, rozgrywany bez żadnych ograniczeń. Na neutralnej ziemi zawodnicy budowali potężne maszyny, które następnie poprowadzili ku zwycięstwu – wyciskając z nich siódme poty i dołączając co chwila niewyobrażalne, nowatorskie rozwiązania, które miały zapewnić swojemu twórcy tytuł największego wynalazcy wszech czasów!

„Wyścig Stulecia!” ogłosiły gazety we wszystkich zakątkach globu. Kontrowersje związane z wynikami szwajcarskiego wyścigu rozpaliły wyobraźnię publiczności – nie bez znaczenia pozostają także małe złośliwości między rywalami, mowa tu przecież o najpotężniejszych umysłach na całym świecie! Aby raz na zawsze uciąć spekulacje, zorganizowany zostanie drugi wyścig – tym razem areną będzie olbrzymi, podniebny stadion, korona wszystkich wynalazków, zbudowany przy pomocy tajemniczych, futurystycznych technologii przez prywatnego darczyńcę związanego ze słynnym Przedsiębiorstwem Earhartów. To właśnie tutaj najwięksi wynalazcy świata jeszcze raz pokazać muszą, kto jest najlepszy!

Steampunk Rally to nowatorska gra karciano-strategiczna dla 2-6 graczy w wieku 14+ o szalonym wyścigu największych wynalazców przełomu XIX i XX wieku, w której gracze posługują się jedyną w swoim rodzaju  mechaniką zagrywania kości, symbolizujących poskromione przez człowieka siły pary, ciepła i elektryczności, by tworzyć niesamowite maszyny i zająć miejsce na podium!

Każda runda zaczyna się od złożenia ręki z czterech kart – gracze dobierają karty i rozdzielają je w systemie draftowym między sobą. W ten sposób zdobywają części maszyn, a także specjalne karty Przyspieszenia – specjalnych akcji, którymi przeszkadzać będą innym graczom lub wspomagać własną. Następnie muszą spuścić parę ze swojego wynalazku, by mógł działać sprawniej i rzucają kośćmi, by użyć ich wreszcie do uruchamiania specjalnych umiejętności części składających się na ich konstrukt. W ten sposób przeć będą naprzód ku zwycięstwu, bronić przed atakami i uszkodzeniami oraz zdobywać dodatkowe kości, służące do wykonywania kolejnych akcji. Trasa wyścigu pełna jest naturalnych pułapek niszczących elementy pojazdu – jeżeli wskaźnik na koniec tury wskazywać będzie czerwoną, ujemną wartość, części ulegną uszkodzeniu i odpadną po drodze. Gracze zastąpią je w następnej fazie draftu – odkrywając wciąż nowe możliwości strategicznego wykorzystywania dostępnych zagrań.

Steampunk Rally to:

1.       Jedyna gra dla 2-6 graczy, w którą zagrać możecie w około godzinę!

2.       Świetna zarówno dla 2, jak i 6 graczy – wszystkie akcje gracze wykonują naraz, bez przeciągania rozgrywki!

3.       Gra nie jest losowa: bez przerwy należy podejmować decyzje dotyczące zagrywanych akcji, ich kolejności, planować niezbędne naprawy, a także bronić przed złośliwościami ze strony inny uczestników rozgrywki. Losy wyścigu zależą od strategii przyjętej przez gracza!

4.       Wielkie umysły nigdy się nie poddają: jeżeli graliście kiedyś w inne planszowe gry o wyścigach i czuliście się pokonani przy pierwszym potknięciu – zapomnijcie o tym! W „Steampunk Rally” zawsze możesz wrócić do gry – nawet po przekroczeniu mety!

5.       Proste zasady: szybkie i nastawione na strategię, a do wytłumaczenia w parę minut!

ZASADY

Opis rozgrywki:

Steampunk Rally może z początku przerażać zawartością: mnóstwo postaci, plansz, znaczników i kart. Jednak gra jest naprawdę prosta – w końcu nastawiona jest na szybką rozgrywkę oddającą klimat szalonego wyścigu. Oto zasady w szybkim skrócie.

Początek

Przed grą należy ustawić tor wyścigu: składa się go z 6 płytek podzielonych na pola, w dowolnej kolejności – byle start był pierwszą, a meta i zjazd ostatnimi dołożonymi płytkami. Następnie każdy z graczy wybiera jednego z wynalazców – w ten sposób otrzymuje swoje dwie startowe karty: kokpit i pierwszą część, do której dobudowywać będzie następne w dalszych turach rozgrywki. Każdy z graczy otrzymuje ponadto znacznik Żarówki (służący do wykonywania akcji kokpitu) oraz licznik uszkodzeń. Gotowe!

Faza Draftu

W fazie draftu* gracze otrzymują cztery karty: trzy karty części maszyn (jedną brązową – posiadającą wiele połączeń z innymi kartami, jedną srebrną – generującą wiele kości oraz jedną złotą – zawierającą akcję Ruchu) oraz jedno Przyśpieszenie (specjalną jednorazową umiejętność dającą różne bonusy). Zatrzymują jedną, trzy przekazując osobie po prawej lub lewej (wskazuje to znacznik kolejności, który zmienia się co turę). To samo robią wszyscy gracze – tak więc gracz, który przekazał swoje trzy karty innej osobie, otrzymuje od kolejnej jej trzy, pozbawione jednej, którą ten gracz zatrzymał dla siebie. Z tej puli bierze kolejną, przekazując resztę – trwa to aż do momentu, w którym gracze złożą w ten sposób rękę składającą się z trzech kart.

* draft to specjalny sposób budowania talii kart (lub brania kart na rękę): gracze otrzymują określoną ilość kart, zatrzymują jedną, resztę przekazując następnej osobie. Od kolejnego gracza otrzymują za to wszystkie jego karty, oprócz jednej, którą sobie zachował, z niej wybierając jedną i przekazując dalej, otrzymując za to zestaw kolejny, pozbawiony już dwóch kart itd., aż do wyczerpania puli kart – a tym samym złożenia swojego zestawu w takiej ilości, jaką otrzymało się na początku, jednak wybieranej po jednej z dostępnych w czasie tur draftu.

Części maszyn gracze muszą od razu użyć do budowy swojego wynalazku – przyłączając je przy pomocy zaworów umieszczonych na kartach. Dodatkowo gracze mogą wymieniać części na dodatkowe kości i zębatki: co jest bardziej ryzykowne, jednak czasami strategicznie potrzebne.

Faza Wentylacji

W fazie wentylacje gracze używają zgromadzonych wcześniej zębatek do upuszczania pary ze swoich maszynowych części – przekręcają kości znajdujące się już w wynalazku o tyle oczek, ile zębatek zużyli. W ten sposób robią miejsce na nowe kości.

Faza Wyścigu

Na początku fazy wyścigu gracze rzucają posiadanymi przez siebie kośćmi pary, energii cieplnej i elektryczności. Kości te służą do aktywowania części maszyn znajdujących się w ich wynalazku i posiadających wolne pola. Położenie na nich kostki o określonej na karcie wartości i w określonym kolorze pozwala na wykonanie jednej ze specjalnych akcji – takiej jak m.in. Ruch, Naprawa, Zdobycie lub Zdjęcie Kości, Otrzymanie Zębatki czy – niestety – otrzymanie Uszkodzenia. Zębatek można używać do przerzucenia jednej z kości lub podniesienie jej wartości o jedno oczko w górę. Akcji kokpitu użyć można raz na turę za darmo – odwracając żeton Żarówki.

Faza Obrażeń

W czasie jazdy po torze oraz poprzez uruchamianie niektórych części (mocno przyśpieszających machinę) konstrukcja ulega uszkodzeniu. Uszkodzenia notuje się na specjalnym liczniku: w Fazie Obrażeń zlicza się ich końcową ilość (np. -2 lub -3) i tyle niestety części odpada z pojazdu, gubiąc się po drodze!

Koniec tury:

W tej fazie gracze przekręcają z powrotem swoje żetony Żarówek na kolorową stronę (będą mogli ich użyć w następnej turze), część kości przechowują na specjalnych kartach maszynowych części, resztę odrzucając oraz zmieniają kolejność rozgrywania draftu. Zaczyna się kolejna tura!

Koniec wyścigu:

Gra kończy się w momencie przekroczenia przez jednego gracza linii mety. Rozgrywana jest OSTATNIA TURA, w której gracze wjechać mogą na płytkę ze zjazdem z toru – i dopiero wyznaczany jest zwycięzca! Osoba, która dotarła najdalej, wygrywa – w przypadku remisu wygrywa ten gracz, którego maszyna jest największa.

Gra posiada oczywiście parę dodatkowych zasad – jednak tak wygląda w wyczerpującym zarysie. Prawda, że proste? A jednak niesamowicie satysfakcjonujące: gracze bez przerwy muszą kombinować, w taki sposób, aby dobrze użyć kości o wartości, jaką wylosowali oraz aby odpowiednio spuszczać parę ze swoich części –za co otrzymują możliwość zagrywania określonych akcji. Dodatkowo: trzeba dobrze planować swoje ruchy, ponieważ pojazd bez przerwy ulega uszkodzeniu i traci części, które dopiero będzie można zastąpić w następnej fazie draftu. Z pomocą graczom przychodzą niektóre karty Przyśpieszeń, inne jednak – zagrane przez pozostałych graczy w zaskakujących momentach, potrafią mocno nam przeszkodzić: zadać obrażenia lub nawet zmienić zasady toru wyścigowego!

Mimo wielu możliwości strategicznych gra toczy się zadziwiająco szybko, nawet w wariancie dla 6 graczy: wszystkie akcje wykonuje się symultanicznie, dzięki czemu gra nigdy nie traci tempa. Jak to wygląda? Klimat jest niesamowity: wykonujemy akcje, jedziemy do przodu, tracimy części, szybko łatamy dziury i wprowadzamy nowe ulepszenia, bronimy się przed laserami, strzelamy z działa na antymaterię, zmieniamy pogodę, zatrzymujemy się w miejscu, ruszamy dalej …i tak w kółko, aż do mety.

Kto nie wierzy, niech obejrzy poniższe wideo:

Cel projektu

Celem projektu jest wydanie gry Steampunk Rally – szybkiej i strategicznej gry planszowej z nowatorskim systemem wykorzystywania kości o wyścigu największych wynalazców przełomu XIX i XX wieku w pełni po polsku, w najlepszej możliwej jakości!

Gra jest naprawdę świetna – a dodatkowo przepiękna. Mnóstwo elementów, zabójczy klimat i nowatorska mechanika zagrywania kości – to jedna z najciekawszych gier zeszłego roku. Gdyby tego było mało – grać można od 2 do 6 osób, a gra w żadnym z tych wariantów nie traci nic ze swojej grywalności. Liczymy, że jeszcze raz pomożecie Games Factory Publishing w przybliżeniu kolejnego wspaniałego tytułu polskim graczom.

Kwota: 18 500 zł pozwoli na wydrukowanie edycji w najlepszej jakości. Szykujemy dla was też kilka niespodzianek: JAKICH?


Nagrody


O autorze / Zespół

Nazywam się Piotr Sobieraj i stworzyłem wydawnictwo Games Factory Publishing. Wspólnie udało nam się wydać Dominiona i trzy dodatki do niegoNamiestnikaRoll For The GalaxyMistfallPocket Imperium, Pola Arle oraz Mage Wars Arena i Akademia. Teraz pora na jedenastą grę: Odlotowy wyścig!

Moja przygoda z grami planszowymi rozpoczęła się 6 lat temu, od rozgrywki w Twilight Imperium. Od tego czasu gry stały się moim hobby. Z czasem hobby przerodziło się w pracę przy programie BoardGamesFactory jako montażysta i recenzent. Dzięki znajomości rynku i doświadczeniu udało mi się znaleźć zatrudnienie w naszej branży. Pracowałem w firmie Bard Centrum Gier - wielu z Was zna mnie właśnie na stopie zawodowej. Teraz jednak pora na nowe wyzwania w 2016 roku!


Ryzyko



Kampania Odlotowego Wyścigu będzie naszą dziesiątą kampanią – wszystkie poprzednie zakończyły się sukcesem, a dwie – pobiciem wielu rekordów serwisu Wspieram.to (Roll For The Galaxy i Dodatki do Dominiona).

Jak do tej pory wydaliśmy łącznie 11 gier, 10 przez wspieram.to, i jedynym ryzykiem jakie ponosicie wspierając nasze akcje były ewentualne przesunięcia w dostawie gry.

Nasze poprzednie kampanie: