Vikings Gone Wild: Masters of Elements
Zakończono sukcesem
Udostępnij tę Kampanię
Bądź pierwszy!
Wstęp
Witajcie drodzy wspierający w 2018 roku!
Traf chciał, że nasza pierwsza kampania w tym roku jest kontynuacją świetnie przyjętej gry, która była także pierwszą kampanią w roku poprzednim – mowa oczywiście o Vikings Gone Wild! Podstawowa wersja okazała się sukcesem – wsparliście ją w 836% wymaganej kwoty, odblokowując po kolei wszystkie dostępne progi. Dane mówią same za siebie: wikingowie podbili wasze serca. Dzięki wspólnemu sukcesowi, jakim była tamta kampania, polscy gracze otrzymali produkt najwyższej klasy (nie mówcie, że ciężar pudła nie zaskoczył was w pierwszej chwili;).
Wersja, która wkroczyła na rynek (do sklepów) także okazała się sukcesem. Dość powiedzieć, że druk dotarł do nas w sierpniu, a pod koniec roku nie było już szans na wysyłkę nowych egzemplarzy wikingów (przynajmniej w naszym magazynie).
Wielu z was na pewno śledziło dalsze losy Vikings Gone Wild i dobrze wie, że w międzyczasie gra otrzymała sporo dodatków, wprowadzających nowe zasady. Wielokrotnie pytaliście nas – kiedy i czy ukażą się wersje polskie. Nie będziemy ukrywać – w tej kwestii jesteśmy zdani na oryginalnego wydawcę. I oto jest – miesiąc po kampanii Kickstarterowej ruszamy z kampanią pierwszego dużego dodatku – Master of Elements, wprowadzającego nowe zasady i rozszerzającego elementy z podstawki.
Nie przedłużajmy – czas przyjrzeć się, co znajdziecie w nowym pudle!
Opis projektu
Dla tych wszystkich z was, którzy słyszeli o Vikings Gone Wild, a z jakiegoś powodu nie zdążyli jeszcze kupić wersji podstawowej, mały skrót na temat podstawowej wersji gry. Ci z was, którzy już dobrze znają ten tytuł, mogą spokojnie przejść od razu do akapitu Co Nowego w Rozszerzeniu.
O Vikings Gone Wild:
Vikings Gone Wild to gra o budowaniu talii. Większość z nas zna tego typu gry od podszewki – w skrócie przypomnijmy więc podstawowe założenia: przy pomocy paru kart startowych (w tym wypadku będą to: 3 kufle piwa, 2 sztaby złota i 2 wikingów) zdobywać będziemy kolejne karty, włączać je do naszej talii, tasować i grać stale zwiększającą się talią, próbując stworzyć jak najskuteczniejszy układ współgrających ze sobą kart. Jednak przez dodanie paru wyjątkowych elementów Vikings Gone Wild tworzy coś zupełnie odmiennego od reszty tego typu gier - gra pełna jest interakcji między graczami, a jej kluczowym elementem są ataki na budynki innych uczestników rozgrywki.
Walka toczyć będzie się o Punkty Zwycięstwa, które zdobywać będziecie głównie poprzez atakowanie innych graczy, odpieranie ich ataków, ulepszanie swojego Ratusza oraz wykonywanie specjalnych misji. Gra dobiega końca, gdy któryś z graczy osiągnie poziom 30 lub 40 Punktów Zwycięstwa (w zależności od liczby graczy). Jednak zanim wyłoniony zostanie ostateczny zwycięzca do rozdzielenia pozostaną jeszcze dodatkowe 24 punkty .
Vikings Gone Wild stworzony został z myślą o graczach, którzy cenią sobie przede wszystkim dynamikę i odrobinę złośliwości wobec innych graczy: wszystkie elementy tego typu gier, które od dawna kochamy znajdują się w tym tytule, jednak wzbogacone zostały o szereg innowacyjnych elementów – takich jak przede wszystkim walki między graczami. Co ważne – ataki nie są w stanie zagrozić karcianej machinie zbudowanej przez innych graczy, pozwalają za to zdobyć sporą ilość punktów zwycięstwa. W czasie rozgrywki nie doświadczamy więc stresu, że to, co zaplanowaliśmy się nie powiedzie – staramy się za to przeszkodzić w atakach, aby zabezpieczyć końcową punktację i jak najlepiej przeprowadzić potem swoją turę.
W skrócie: walcz, pij, buduj, plądruj – przed tobą życie wikinga!
W szalonym świecie Vikings Gone Wild! otwiera się zupełnie nowy rozdział – w wioskach wikingów pojawia się bowiem tajemnicza postać: potężny i tajemniczy druid, a wraz z nim – hordy potworów, czekających na rozkazy. Jakby tego było mało, na ziemię stępują bogowie, aby wziąć sprawy w swoje ręce. Od graczy zależy jak skorzystają z nowych możliwości, aby przechylić szalę na swoją stronę w nadchodzącej wielkiej bitwie. Nic nie bójcie, to jeszcze nie Ragnarok.
Vikings Gone Wild: Master of Elements to pierwszy duży dodatek do wielokrotnie nagradzanej i dobrze przyjętej gry karcianej opartej na mechanice budowania talii -- Vikings Gone Wild, wprowadzający do rozgrywki nowe elementy: nową planszę żywiołów, z której kontrolowany przez nas druid będzie mieszał w rozgrywce, nowy rodzaj surowców – żywioły natury, wody i ognia, karty bogów i artefaktów oraz zupełnie nowy, bardziej strategiczny rodzaj jednostek – potwory (podzielone według żywiołów). Oprócz tego dodatek zawiera karty, które rozszerzają podstawowe mechaniki: nowe karty misji, bonusów końcowych, ścieżki Odyna oraz łaski bogów.
Sam trzon dodatku – druid i karty żywiołów – w specyficzny sposób wpływa na sposób rozgrywania partii: żywioły wprowadzają dodatkowy element związany z kontrolą surowców, potwory pozwalają zaś na odstąpienie od strategii „atak kontra obrona” i tworzenie dużo bardziej złożonych mechanik własnej talii, opierając je na wielopoziomowej kombinacji. Gdyby tego było mało – gracze rozpoczynają grę od draftu trzech artefaktów – zawierających zestaw asymetrycznych dodatkowych zasad, którymi można posłużyć się w trakcie partii.
Przyjrzyjmy się pokrótce działaniu wszystkich nowych zasad – dzięki temu okaże się, że Master of Elements mocno wpływa na całą rozgrywkę i daje podstawce nowe życie.
Zmiany i nowe mechaniki dodatku:
Dzięki druidowi – posiadającemu trzy poziomy – do strefy gracza dołączona zostaje nowa plansza. Co turę tytułowy Mistrz Żywiołów pozwala graczowi na wygenerowanie żetonu jednego z trzech żywiołów: natury, wody lub ognia i dołączenie go do jednego z posiadanych budynków. Od tej pory surowiec jest dostępny do użycia – przy jego pomocy uruchamiać można specjalne zasady kart z dodatków: artefaktów, potworów i tak dalej. Po jednokrotnym użyciu żeton odnowi się na koniec rundy, można także zastąpić go w następnej fazie nowym. Wiadomo od razu także, że (jak głosi stare wikińskie porzekadło) im druid mocniejszy, tym żywiołów więcej – tak więc drugi i trzeci poziom pozwala na rozwijanie własnego comba.
Na początku gry każdy gracz otrzymuje zestaw artefaktów, wybiera jeden, dołącza na swoją planszę i przekazuje resztę na lewo. W ten sposób będziemy draftować do trzech artefaktów.
Każdy z nich posiada własne umiejętności, które raz na rundę uruchamiamy przy pomocy żetonów danego żywiołu. W ten sposób – ponieważ artefaktów jest łącznie 16 – otrzymujemy mnóstwo różnorodnych układów, które na starcie wpływają na naszą strategię (i mogą namieszać), nie powtarzając się z gry na grę.
Ostatnią nową mechaniką prezentowaną w dodatku są karty bogów. Na początku rozgrywki otrzymujemy jednego w sposób losowy (w przypadku odblokowania dodatkowych – istnieje możliwość startu z dwoma). Każdy bóg modyfikuje dla danego gracza jakąś zasadę gry – przynajmniej na pierwszym poziomie. Na poziomie trzecim – nawet więcej!
Druid wprowadza do gry zupełnie nowy zestaw kart jednostek – potwory, który są kartami ataków – i koniec ze strategią asekuracyjną, ponieważ od tego momentu nie będzie w grze kart obrony (aczkolwiek ten element nie wypada z gry zupełnie, o czym zaraz). Każda nowa jednostka przypisana jest do jednego z żywiołów i – jak łatwo się domyślić – posiada umiejętności uruchamiane przy pomocy nowego surowca. Czy będzie to dodatkowy atak, czy obrona, czy dobranie karty – wszystko zależy od danego stwora. Zamysł tej zmiany jest prosty – więcej możliwości tworzenia bogatej kombinacji z resztą kart – artefaktami, budynkami, bogami.
Oprócz zupełnie nowych kart Master of Elements dodaje oczywiście nowe karty misji, ścieżki Odyna, bonusów końcowych oraz łaski bogów.
Łatwo zauważyć, że Master of Elements jest dodatkiem specyficznym – nie tyle dodaje nowe karty i nowe możliwości, a zmienia podstawową wersję w wersję 2.0. Od graczy zależy, czy i w jakich konfiguracjach będą odtąd grali – co znacznie wydłuża żywotność tego tytułu: zarówno dla tych, którzy jeszcze nie odkryli wszystkich jej sekretów, jak i tych, którzy mają za sobą milion partii i chcieliby spróbować czegoś zupełnie nowego.
Cel projektu
Celem projektu jest wydanie pierwszego dużego dodatku do gry Vikings Gone Wild – Master of Elements w pełni po polsku, w najlepszej możliwej jakości.
Nasz pierwszy projekt w tym roku jest dodatkiem do bardzo dobrzej przyjętej (zarówno na rynku zagranicznym, jak i polskim) oraz wielokrotnie nagradzanej gry z mechaniką budowania talii – Vikings Gone Wild. Dodatek pozwala na modyfikację podstawowych zasad – wprowadzając do gry karty druida oraz nowy surowiec – żywioły, który pozwala na jeszcze wymyślniejsze budowanie własnej karcianej machiny. A to nie wszystko!
Master of Elements świetnie wypada zarówno dla nowych graczy – pozwalając stworzyć z podstawki niejako drugą grę oraz dla graczy, którzy mają za sobą wiele rozgrywek w wersję podstawową – dając im możliwość gry na zupełnie nowe sposoby.
.
.
Nagrody
O autorze / Zespół
Nazywam się Piotr Sobieraj i stworzyłem wydawnictwo Games Factory. Wspólnie udało nam się ufundować Dominiona i cztery dodatki do niego (Imperium, Intryga, Złoty wiek i Przystań), Namiestnika, Roll For The Galaxy, Mistfall, Pocket Imperium, Pola Arle, Mage Wars Arena i Akademia, Odlotowy Wyścig, Najeźdźców z północy, Spartakusa wraz z dodatkami, Vikings Gone Wild oraz Dodatki do Najeźdźców z Północy, trzy gry ze świata Valerii, orazBoard Game Creative Kit
Moja przygoda z grami planszowymi rozpoczęła się 6 lat temu, od rozgrywki w Twilight Imperium. Od tego czasu gry stały się moim hobby. Z czasem hobby przerodziło się w pracę przy programie BoardGamesFactory jako montażysta i recenzent. Dzięki znajomości rynku i doświadczeniu udało mi się znaleźć zatrudnienie w naszej branży. Pracowałem w firmie Bard Centrum Gier - wielu z Was zna mnie właśnie na stopie zawodowej. Teraz jednak pora na nowe wyzwania w 2018 roku!
Nasz zespół tworzą oprócz mnie: Bartek Samel, Jakub Mann, Grzegorz Wacławczyk, Marcin Ropka, Wojtek Radłowski i Karol Górniak.
Ryzyko
Kampania Master of Elements będzie naszą osiemnastą kampanią na Wspieram.to. Wszystkie poprzednie zakończyły się sukcesem, a dwie – pobiciem wielu rekordów serwisu Wspieram.to (Roll For The Galaxy i Dodatki do Dominiona).
Jak do tej pory wydaliśmy (albo jesteśmy w trakcie wydawania) niemal 30 gier i jedynym, najpoważniejszym ryzykiem jakie ponosicie wspierając nasze akcje są ewentualne przesunięcia w dostawie gry, co niestety potrafi przytrafić się dosyć często. Z góry prosimy: uzbrójcie się w cierpliwość...
DZIĘKI WAM: uzyskaliśmy łącznie ponad 1 milion złotych na dotychczasowe kampanie, które wspieraliście kilka tysięcy razy. To dzięki Wam jesteśmy nie tylko największym wydawcą gier planszowych na wspieram.to, a także największym autorem crowdfundingowym w kraju. DZIĘKUJEMY
Nasze poprzednie kampanie:
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
spike2c
Vehabir
JAKUB MARKOWSKI
Darn_47
Robert Grygoruk
Wspieracz Anonim
Adam Rechnio
Wspieracz Anonim
Padre Wielebny
Violar
Tomasch
Wspieracz Anonim
Michał Łęgosz
kowalsky
Marcin Szymczak
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Kris
Bartłomiej Chrobak
Radosław Majkowski
Sebastian Wróblewski
Shky
bienkowskiadas
Kacper Cyran
Blaza
Mixmymind
Paweł Stępniak
squerol
Wspieracz Anonim
Małgorzata Jachimczyk
grybezpradu.eu
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
kasimare
Wspieracz Anonim
3Trolle.pl
Centrum Hobbystyczne "Strefa"
Paweł Zagajski
MacKill
Stanisław Sarnecki
Adrian Szczerba
Wspieracz Anonim
Damian Wróbel
Rutrr
Tomasz Żukowski
Paweł Baradyn
T.
Andrzej Barański
Pokaż wszystkich.
Ocena 3.88 / 5 (17 głosów)
slaszy
6 lat temuLion
6 lat temuKomentarze
Sebastian Wróblewski
6 lat temuNorwoks
6 lat temuGames Factory
6 lat temuNorwoks
6 lat temuBartek Szopka
6 lat temuslaszy
6 lat temuColdar
6 lat temuslaszy
6 lat temuslaszy
6 lat temuAnonim
6 lat temukali
6 lat temuLion
6 lat temukali
6 lat temuAnonim
6 lat temuKamil Rogulski (wspieram.to)
6 lat temuNikosis
6 lat temuColdar
6 lat temuGames Factory
6 lat temuslaszy
6 lat temuWojciech Poplawski
6 lat temuAnonim
6 lat temuAnonim
6 lat temukali
6 lat temukali
6 lat temukali
6 lat temuColdar
6 lat temuDziuniO
6 lat temukali
6 lat temuWarmian
6 lat temuKonrad Jania
6 lat temuAnonim
6 lat temuTomasz Lempek
6 lat temuGames Factory
6 lat temuArk3idian
6 lat temuBartMan
6 lat temuAnonim
6 lat temuAnonim
6 lat temuBartMan
6 lat temuColdar
6 lat temuMarcin Wojtasiewicz
6 lat temuPyzdra
6 lat temuPyzdra
6 lat temuAnonim
6 lat temuAnonim
6 lat temuslaszy
6 lat temuslaszy
6 lat temuGames Factory
6 lat temukali
6 lat temukali
6 lat temuAnonim
6 lat temukali
6 lat temuTomasz Jagoda
6 lat temuGames Factory
6 lat temuGabio95
6 lat temuGames Factory
6 lat temuTomasz Lempek
6 lat temuAnonim
6 lat temuPaweł Piotrowski
6 lat temuAnonim
6 lat temuAnonim
6 lat temuVikings Gone Wild: Master of Elements
(sugerowana cena detaliczna 129 zł)
Darmowa dostawa Paczkomatem na terenie Polski.
(Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek Kurier).
Vikings Gone Wild: Wersja Podstawowa
(sugerowana cena detaliczna 169 zł)
NIE ZAWIERA DODATKOWYCH KART Z WERSJI WSPIERAM.TO!
Darmowa dostawa Paczkomatem na terenie Polski.
(Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek Kurier).
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Vikings Gone Wild: Master of Elements EARLY BIRD
Otrzymujesz jedną sztukę dodatku Vikings Gone Wild: Master of Elements
(sugerowana cena detaliczna 129 zł)
Darmowa dostawa Paczkomatem na terenie Polski.
(Jeśli preferujesz przesyłki kurierskie, dodaj do swojego zamówienia dodatek Kurier).
Przewidywana dostawa: lipiec 2018
Wysyłka kurierem
Zakup tego dodatku jest opcjonalny. Dodaj go do zamówienia, jeśli zamiast paczkomatem chcesz otrzymać swoją paczkę kurierem GLS
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 79 zł
Zestaw Dodatkowy 36 kart
Opakowanie zawiera 36 dodatkowych kart rozszerzających dodatek Masters of Elements o jeszcze więcej nowych opcji.
Zakup wymaga podania adresu dostarczenia
Dodatek dostępny od sumy wsparcia projektu minimum 79 zł