Dodatki do Najeźdźców z Północy
Zakończono sukcesem
Kampania wzbudziła
57 reakcji
Wstęp
W marcu jak w garncu – powiadają. Kwiecień w przysłowiach też ma opinię zmiennego. Nasza nowa kampania pozostaje jednak w tym samym klimacie, w którym tkwimy już od dłuższego czasu – tak, tak, wikingowie znów wpłyną na wasze stoły!
Najeźdźcy z Północy z całą pewnością zadomowili się u Was na dobre – przypomnijmy więc krótko: jest to jeden z najfajniejszych tytułów ekonomicznych (i wojennych) ostatnich miesięcy, który w przystępnej formie i niezbyt długim czasie pozwala na rozegranie pełnej, mocno rozbudowanej strategicznie partii. Specyficzna mechanika przydzielania robotników do zadań, w której jednego pionka dokłada się na planszę wykonując akcję, następnie zaś jednego ściąga (także wykonując akcję), dla wielu graczy w Polsce oraz na świecie okazała się strzałem w dziesiątkę – zapewnia bowiem wszystkie zalety, którymi szczycą się potężne gry euro (mnogość strategii, wiele wariantów na rozwój), omijając wady – Najeźdźcy z Północy są grą niesamowicie i zaskakująco dynamiczną oraz prostą (na poziomie samych zasad). Dodajmy do tego świetne grafiki – i mamy przepis na sukces.
Co oferują więc dwa duże dodatki – Hala Bohaterów oraz Pola Chwały i dlaczego warto dać im szansę? Odpowiedź jest prosta – mocno rozwijają rozgrywkę, ale w inny sposób, niż robią to dodatki do wielu gier – nie wprowadzają dodatkowych elementów, które powinny znajdować się już w podstawowej wersji, ale naprawdę ROZWIJAJĄ sposób patrzenia na wiele spraw związanych ze strategią, zmieniając balans poszczególnych elementów i dostarczając nowy sposób rozgrywki, który pozwolili Wam na odmienne spojrzenie na podstawowych wersję gry. Plus – każdy dodatek wprowadza zestaw dla dodatkowego gracza, tak więc posiadając oba, w grze uczestniczyć może aż 6 osób!
Mamy nadzieję, że będziecie tak zachwyceni jak my, nowe możliwości, które wprowadza każdy z dodatków naprawdę sprawiają wielką frajdę i odmieniają rozgrywkę. Jak zawsze liczymy na Wasze wsparcie – aby dostarczyć polskim graczom produkt o jak najlepszej jakości, którą znacie już z wersji podstawowej.
Opis projektu
Najeźdźcy z Północy: Pola Chwały wprowadzają nowe zagrożenie, które czyha na nieprzygotowanych graczy –podczas najazdów spodziewać można się ataków ze strony wrogich Jarlów i tylko od gracza zależy, czy zdoła ich pokonać lub przekupić, czy salwować będzie musiał się ucieczką. Na tych jednak, którzy okażą się niepokonani czekają punkty chwały- zupełnie nowa możliwość końcowej punktacji. Naprzód, do boju!
Najeźdźcy z Północy: Hala Bohaterów wprowadza do wioski zupełnie nowy budynek – Miodosytnię. To właśnie tam gromadzą się bohaterowi – zarówno dobrze znani, jak i zupełnie nowi – nie stroniący zarówno od pitnego miodu, jak i heroicznych przygód. Dobrze przygotuj swój ekwipunek – przed tobą nowe wyzwania!
Oba dodatki do Najeźdźców z Północy – fantastycznej gra ekonomicznej z unikalnym systemem przydzielania robotników do zadań, wprowadzają szereg nowych elementów, zmieniających w wyjątkowy sposób dobrze znane zasady, a także otwierają nowe możliwości zdobywania punktów na koniec gry oraz nowych bohaterów. Każdy z dodatków zawiera ponad to zestaw dla dodatkowego gracza – posiadając oba, grać w Najeźdźców będzie mogło aż 6 graczy!
UWAGA! Pola Chwały oraz Hala Bohaterów nie są samodzielnymi grami. Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja Najeźdźców z Północy!
Nowe zasady dla Hali Bohaterów:
1. Zestaw dla dodatkowego gracza – Pola Chwały zawierają wszystko, czego potrzebuje 5 gracz, aby rozpocząć rozgrywkę.
2. Plansza z Miodosytnią – nowym budynkiem w wiosce, który pozwala na akcje dwojakiego rodzaju. Przy jej pomocy wykonywać będziemy Misje lub dobierać karty bohaterów do ręki – z odkrytej puli trzech postaci, zdobywając przy okazji miód lub miód i złoto (jeżeli nie pasuje nam dociąganie dwóch kart z talii w ciemno, tak jak w przypadku akcji Bramy z wersji podstawowej).
3. Misje – specjalne płytki, które wprowadzamy do gry na polach najazdów, z których zabrane zostały łupy, pozwalają zdobyć podwójną korzyść: dodatkowe surowce oraz dodatkowe punkty na koniec gry. Wykonywać je możemy w budynku Miodosytni, odrzucając z ręki bohaterów o sile zależnej od płytki Misji. Dzięki temu graczom opłaca się zbierać bohaterów na ręce i przeznaczać do wykonywania tej właśnie akcji, a żaden z bohaterów nie będzie nigdy więcej nieprzydatny – bohaterów, których nie widzimy w naszej drużynie oraz nie potrzebujemy wykorzystywać ich akcji, także możemy wykorzystać do zdobywania punktów!
4. Nowy surowiec – miód, pozwalający zdobyć dodatkowe punkty siły podczas najazdu!
5. Hala Bohaterów wprowadza plansze gracza, zawierające specjalne pola, na których umieszczać możemy karty naszej drużyny, posiadane surowce oraz zaznaczać punkty z Misji.
6. Nowi bohaterowie w talii bohaterów – posiadający umiejętności związane z nowymi zasadami!
Hala Bohaterów – zmiana rozgrywki w stosunku do wersji podstawowej:
Wprowadzenie nowego budynku w wiosce – Miodosytni oraz płytek Misji zmienia w specyficzny sposób zasady z podstawowej wersji Najeźdźców z Północy. Wykonywanie Misji pozwala na zdobycie nowych punktów – i powoduje, że puste pola najazdów nadal odgrywają ważą rolą. Dodatkowo Hala Bohaterów zmienia sposób myślenia o postaciach i ręce graczy (na naprawdę wiele sposobów, których nie podejmiemy się tutaj szczegółowo wymieniać – krótki opis powyżej powinien rozbudzić jednak waszą wyobraźnię). Nowy surowiec – miód pozwala na przyjęcie pewnych założeń w stosunku do planowania najazdów – co ważne jest zwłaszcza w późniejszej części gry, w czasie której rzut kością, zwiększający siłę naszej drużyny, stanowił pewną zmienną, którą teraz gracze mogą niwelować, jeżeli uznają to za ważną część swojego planu.
UWAGA! W instrukcji, znajduje się maksymalna możliwa zawartość pudełka- tzn zakładająca odblokowanie wszystkich celów kampanii.
Nowe zasady dla Pól Chwały:
1. Zestaw dla dodatkowego gracza – Pola Chwały zawierają wszystko, czego potrzebuje 5 gracz, aby rozpocząć rozgrywkę.
2. Dodatkowe pola Najazdów – plansza z wersji podstawowej zwiększa się o 3 nowe pola, pola Grodu, które gracze będą mogli najeżdżać, aby zdobywać łupy oraz punkty zwycięstwa. Graficznie Gród dopasowuje się w idealny sposób po prawej stronie planszy podstawowej. Dodatkowo, nowy element planszy zawiera miejsce na oznaczanie zdobytych punktów chwały – nowych punktów zmieniających punktację końcową.
3. Pionki oraz talia Jarlów – na których trafić można na polach najazdów, pozwala na spotkanie wrogo nastawionych bohaterów. Od graczy zależy, czy będą z nimi walczyć i próbować pokonać dla punktów chwały, spróbują ich przekupić, aby dołączyć do swojej drużyny, czy uciekną, unikając niebezpieczeństwa. Każdy ze sposobów pokonywania nowego zagrożenia powoduje odmienne konsekwencje i wymaga osobnej strategii.
4. Bohaterowie znajdujący się w drużynie gracza otrzymać mogą w trakcie gry obrażenia (w zestawie znajdują się osobne żetony dla oznaczania tych punktów), obniżające ich siłę.
5. W czasie gry pojawia się nowa możliwość zdobycia punktów zwycięstwa – Punkty Chwały.
6. Nowi bohaterowie w talii bohaterów – posiadający umiejętności związane z nowymi zasadami!
Pola Chwały – zmiana rozgrywki w stosunku do wersji podstawowej:
Wprowadzenie Jarlów oraz Punktów Chwały zmienia w specyficzny sposób zasady z podstawowej wersji Najeźdźców z Północy. Graczom nie musi opłacać się już dłużej wyścig związany z odbywaniem kolejnych najazdów. Powód jest prosty – opłaca się zbierać Punkty Chwały, które otrzymuje się za nadwyżkę siły swojej drużyny przy zdobywaniu punktów (każde 4 punkty siły drużyny, które przekraczają przewidzianą na polu najazdów punktację warte są 1 Punkt Chwały na Torze Chwały) oraz pokonywanie Jarlów – co nie jest prostym zadaniem, zadają oni bowiem obrażenia, które zmniejszają siłę bohaterów już znajdujących się w naszej drużynie. Z drugiej jednak strony – bohaterowie o zmniejszonej sile stanowią lepszą „pożywkę” dla Walkirii. Wszystkie te nowe elementy, zmienione dodatkowo przez umiejętności nowych bohaterów, których wprowadzamy w czasie przygotowania do gry do talii podstawowej, zmuszają graczy do przyjęcia nowych strategii - w których rolę odgrywa lepsze przygotowanie każdej wyprawy pod względem siły oraz składu drużyny, niż miało miejsce do tej pory. Nie szybkość wykonywania najazdów, lecz ich jakość – to zupełna nowość!
UWAGA! W instrukcji, znajduje się maksymalna możliwa zawartość pudełka- tzn zakładająca odblokowanie wszystkich celów kampanii.
Nowe możliwości:
Po krótkim i niewyczerpującym opisie nowych zasad jasno widać, że każdy dodatek wprowadza mocne zmiany do podstawowej formuły Najeźdźców z Północy. Oba jednak dają wielką frajdę oraz są ze sobą w pełni kompatybilne. To daje pewną wolność – jeżeli zależy nam na partii szybszej i mniej skomplikowanej (ponieważ np. przyjechała do nas babcia, która nie grała nigdy wcześniej w planszówki, a akurat ma krwiożerczy nastrój i chciałaby poplądrować jakieś wioski), możemy zagrać w wersję podstawową, jeżeli zależy nam na innym wariancie – decydujemy się na któryś z dodatków. Nie bez znaczenia jest tez zwiększona liczba graczy, którzy mogą wziąć udział w rozgrywce. Posiadając oba rozszerzenia zagrać można aż w 6 osób. Każdy gracz dodaje około 15 minut do czasu gry – czyli nadal zmieścimy się w około dwóch godzinach!
Cel projektu
Celem projektu jest wydanie dwóch dodatków do Najeźdźców z Północy – rozbudowanej gry ekonomicznej o wyprawach wikingów, w pełni po polsku, w najlepszej możliwej jakości.
Po sukcesie wersji podstawowej, której udało się osiągnąć zamierzony cel w 295% iż dobyć 44 279, sądzimy, że Najeźdźcy z Północy kochacie tak samo jak my –z tego też powodu zdecydowaliśmy się przybliżyć polskim graczom dwa dodatki do gry – Halę Bohaterów oraz Pola Chwały w jak najszybszym czasie. Uważamy, że oba dodatki wprowadzają unikatowe zmiany do rozgrywki, które przypadną do gustu posiadaczom podstawowej wersji – dając dostęp do zupełnie nowych możliwości rozgrywki oraz zwiększając pulę graczy, którzy mogą wziąć w niej udział.Liczymy na Wasze wsparcie i zaufanie – i sądzimy, że nie będzie zawiedzeni, tak samo jak w przypadku podstawowej wersji gry.
Nagrody
O autorze / Zespół
Nazywam się Piotr Sobieraj i stworzyłem wydawnictwo Games Factory. Wspólnie udało nam się wydać Dominiona i cztery dodatki do niego (Imperium, Intryga, Złoty wiek i Przystań), Namiestnika, Roll For The Galaxy, Mistfall, Pocket Imperium, Pola Arle, Mage Wars Arena i Akademia, Odlotowy Wyścig, Najeźdźców z północy, Spartakusa wraz z dodatkami oraz Vikings Gone Wild
Moja przygoda z grami planszowymi rozpoczęła się 6 lat temu, od rozgrywki w Twilight Imperium. Od tego czasu gry stały się moim hobby. Z czasem hobby przerodziło się w pracę przy programie BoardGamesFactory jako montażysta i recenzent. Dzięki znajomości rynku i doświadczeniu udało mi się znaleźć zatrudnienie w naszej branży. Pracowałem w firmie Bard Centrum Gier - wielu z Was zna mnie właśnie na stopie zawodowej. Teraz jednak pora na nowe wyzwania w 2017 roku!
Nasz zespół tworzą oprócz mnie: Bartek Samel i Jakub Mann. We trójkę pracowaliśmy w Bardzie zdobywając cenne doświadczenie i ucząc się rynku gier planszowych. Teraz pracujemy na własną Markę!
Od niedawna częścią zespołu są też nowe osoby:
Karol Górniak, który jest odpowiedzialny za komunikację z klientami, prowadzenie kampanii i kontakt z recenzentami.
Grzegorz Wacławczyk , który pod czujnym okiem Kuby niestrudzenie jeździ po Polsce i odwiedza każdy sklep sprzedający nasze produkty, prowadzi eventy i pokazuje gry.
Ryzyko
Kampania Dodatki do Najeźdźców z Północy będzie naszą piętnastą kampanią na Wspieram.to. Wszystkie poprzednie zakończyły się sukcesem, a dwie – pobiciem wielu rekordów serwisu Wspieram.to (Roll For The Galaxy i Dodatki do Dominiona).
Jak do tej pory wydaliśmy (albo jesteśmy w trakcie wydawania) łącznie 19 gier i jedynym, najpoważniejszym ryzykiem jakie ponosicie wspierając nasze akcje są ewentualne przesunięcia w dostawie gry, co niestety potrafi przytrafić się dosyć często. Z góry prosimy: uzbrójcie się w cierpliwość...
DZIĘKI WAM: uzyskaliśmy łącznie blisko 1 milion złotych na dotychczasowe kampanie, które wspieraliście kilka tysięcy razy. To dzięki Wam jesteśmy nie tylko największym wydawcą gier planszowych na wspieram.to, a także największym autorem crowdfundingowym w kraju. DZIĘKUJEMY
Nasze poprzednie kampanie:
wsparli tylko ten projekt
wsparli więcej projektów
Tomasz Skrzypczak
Pan Wiking
Magdalena Pilarek
dziabaj77
Michał Strąg
Szabla
Wspieracz Anonim
Wspieracz Anonim
TOMASZ DYRDA
Piotr Dybski
Magda Wojciechowska
JasiuMela
Wspieracz Anonim
Kris
Ryszard Chojnowski
Wspieracz Anonim
Strefa Gry
Daria Chibner
Dragonus Robert Jaskuła
PiotrNH
PIOTR SYKUT
Igo Rek
harrison
wojo
Tomasz Żukowski
mimik
Aleksander Podraza
Andrzej Barański
WooL_F
Julia
grasowanie.eu
Andrzej Gil
mati
Tomasz Pijanowski
Łukasz Chmielewski
boardgamepanda -
AM76
Anna Nielipińska
Mikołaj Rębacz
Konrad Wajda
Mateusz Ćwik
Wothan
konradiss
Daniel Dankowski
Agata Kulińska
Sławomir Pustelnik
Gungrave
Grzegorz Chęciński
Szymon Kęsy
Pokaż wszystkich.